Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvalla korvakorut!

Vierailija
07.12.2014 |

Tänään tuli sitten sekin nähtyä. Jollain muutaman kuukauden ikäisellä kimalteli pikku korut korvissa. Kaupassa seisoin takana ja katseeni osui mukulaan. Ihme ettei leukani tippunut lattiaan. Siis mitä hiton järkeä on iskeä reiät vauvan korvaan?!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:01"] Mun mielestä ei oo paha, jos korvikset on laitettu oikealla lävistäjällä neulalla, eikä kultasepällä ampumalla. [/quote]   Kysymys kuuluu, miksi helvetissä? vanhempien turhamaisuuden takia? Lapsi on asuste? ei se vauva niitä itse halunnut.. [/quote] no mitäs se muille kuuluu? Mulla ei oo lapsia, mutta ei ole kovinkaan pitkä aika, kun suurimmalla osalla pienistä tytöistö oli korvikset. Ei se lapsi siitä traumatisoidu, jos korvat lävistetään. Eikä varmasti mieti sitä isompanakaan.

[/quote]

ja vauva ei varmaan muista sitä kipua lävistettämisestä isompana, joten miksei saman tien aleta tukistamaan ja mukiloimaan vauvoja? (kyllä, rinnastan tuon ikäisellä pahoinpitelyyn)
[/quote]
Vauvat saa isompia ja kipeämpiäkin kolhuja, kuin se kahden sekunnin nipistys. Traumatisoituuko vauvat kaatumisesta? Eipä taida. Pahoinpitelyyn tuota on turha verrata.

Vierailija
42/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:01"] Mun mielestä ei oo paha, jos korvikset on laitettu oikealla lävistäjällä neulalla, eikä kultasepällä ampumalla. [/quote]   Kysymys kuuluu, miksi helvetissä? vanhempien turhamaisuuden takia? Lapsi on asuste? ei se vauva niitä itse halunnut.. [/quote] no mitäs se muille kuuluu? Mulla ei oo lapsia, mutta ei ole kovinkaan pitkä aika, kun suurimmalla osalla pienistä tytöistö oli korvikset. Ei se lapsi siitä traumatisoidu, jos korvat lävistetään. Eikä varmasti mieti sitä isompanakaan.

[/quote]

Niin mutta sinä ei tyttö saa valita haluaako niitä reikiä vai ei. Minäkään en saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:06"]

[/quote]

Niin mutta sinä ei tyttö saa valita haluaako niitä reikiä vai ei. Minäkään en saanut.
[/quote]
No miten se vaikutti sun elämään? Siten, että sulla on korvikset?

Vierailija
44/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:06"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:01"] Mun mielestä ei oo paha, jos korvikset on laitettu oikealla lävistäjällä neulalla, eikä kultasepällä ampumalla. [/quote]   Kysymys kuuluu, miksi helvetissä? vanhempien turhamaisuuden takia? Lapsi on asuste? ei se vauva niitä itse halunnut.. [/quote] no mitäs se muille kuuluu? Mulla ei oo lapsia, mutta ei ole kovinkaan pitkä aika, kun suurimmalla osalla pienistä tytöistö oli korvikset. Ei se lapsi siitä traumatisoidu, jos korvat lävistetään. Eikä varmasti mieti sitä isompanakaan. [/quote]   ja vauva ei varmaan muista sitä kipua lävistettämisestä isompana, joten miksei saman tien aleta tukistamaan ja mukiloimaan vauvoja? (kyllä, rinnastan tuon ikäisellä pahoinpitelyyn) [/quote] Vauvat saa isompia ja kipeämpiäkin kolhuja, kuin se kahden sekunnin nipistys. Traumatisoituuko vauvat kaatumisesta? Eipä taida. Pahoinpitelyyn tuota on turha verrata.

[/quote]

eli mielestäsi tahallinen ja turha kipu on sama kuin kaatuminen? Just. 

Vierailija
45/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:06"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:01"] Mun mielestä ei oo paha, jos korvikset on laitettu oikealla lävistäjällä neulalla, eikä kultasepällä ampumalla. [/quote]   Kysymys kuuluu, miksi helvetissä? vanhempien turhamaisuuden takia? Lapsi on asuste? ei se vauva niitä itse halunnut.. [/quote] no mitäs se muille kuuluu? Mulla ei oo lapsia, mutta ei ole kovinkaan pitkä aika, kun suurimmalla osalla pienistä tytöistö oli korvikset. Ei se lapsi siitä traumatisoidu, jos korvat lävistetään. Eikä varmasti mieti sitä isompanakaan. [/quote] Niin mutta sinä ei tyttö saa valita haluaako niitä reikiä vai ei. Minäkään en saanut. [/quote] No miten se vaikutti sun elämään? Siten, että sulla on korvikset?

[/quote]

No saako vanhemmat sit hankkia vaikka vauvalle nännilävistyksetkin? Minkä ongelma siinä olisi jos korvakorut menee. Tai miksei tekisi montaa reikää korvaan niinkuin joillain on?

Vierailija
46/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joihinkin kulttuureihin kuuluu sellainen. Suomessa harvinaista, Etelä-Euroopassa yleistä.

Vierailija
47/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojuu en ehkä tajua miks ihan vauvalle pitää, sehän voi periaatteessa vahingossa repiä ne irti tjv, mutta mun mielestä on ihan hyvä laittaa pikkulapselle. Niin monet kuitenkin haluaa sit vanhempana ja lapselle ne on ensinnäkin joskus halvemmat laittaa ja toisekseen sitä parantumisvaihetta ei sit tarvii läpikäydä myhemmin (ite kävin laittamassa 16v korvikset lävistäjällä, sattu ihan helvetisti + paraneminen kesti ~3kk.. toivoin vaan et ois laitettu lapsena)

Vierailija
48/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:20"]

Nojuu en ehkä tajua miks ihan vauvalle pitää, sehän voi periaatteessa vahingossa repiä ne irti tjv, mutta mun mielestä on ihan hyvä laittaa pikkulapselle. Niin monet kuitenkin haluaa sit vanhempana ja lapselle ne on ensinnäkin joskus halvemmat laittaa ja toisekseen sitä parantumisvaihetta ei sit tarvii läpikäydä myhemmin (ite kävin laittamassa 16v korvikset lävistäjällä, sattu ihan helvetisti + paraneminen kesti ~3kk.. toivoin vaan et ois laitettu lapsena)

[/quote]

Mutta tietenkin pitää kysyä siltä lapselta eli siis vasta sen ikäselle joka on kykeneväinen vastaamaan... + ei ampumalla IKINÄ.

Vierailija
49/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein korviksista tykkää pojalla niin vein sen tatuoitavaksi. Nyt on poskessa ihana hevosen kuva. Tää oli synttärilahja pojalle kun hän täytti vuoden. IhQu!

Vierailija
50/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että monissa muissa maissa tuo on täysin normaali käytäntö, pikemminkin sääntö kuin poikkeus.

Vierailija
51/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ollenkaan. Itse otin korvakorut vasta aikuisena ja tunnen niiden olevan aika hankalat. Toinen ei meinannut parantua millään, korut jäivät ja jäävät edelleen toisinaan kiinni paitaan tai hiuksiin, ei voi nukkua miten tahtoo kun korut painavat ja korvat kipeytyvät. Miksi joku tahtoisi aiheuttaa tämän vauvalle tai pienelle lapselle? Puistattaa ajatuskin korviaan räpeltävästä vauvasta, joka voi vahingossa repäistä korut pois.

Vierailija
52/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:54"]

Tänään tuli sitten sekin nähtyä. Jollain muutaman kuukauden ikäisellä kimalteli pikku korut korvissa. Kaupassa seisoin takana ja katseeni osui mukulaan. Ihme ettei leukani tippunut lattiaan. Siis mitä hiton järkeä on iskeä reiät vauvan korvaan?!

[/quote] Johan avartui sinunkin maailmankuvasi kun moisen ihmeen nait :D :D.

Vierailija
53/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä naurettavampaa taas oli hetkeen kuullut kuin että reiät korviin on vauvan pahoinpitely.. Jotkut on kyllä niin hysteerisiä. Niin pikkujuttu.

Vierailija
54/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korviin reiät, jees! Tukistus, nou!  Järjenjuoksu nou! Av-mamma idiootti, jees!

Vierailija
55/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikset vauvoilla on just supersöpöt! Ja kivempi se on ne reiät laittaa sillon kun lapsi on vielä vauva, ei se sitä kipua muista! Joissaki kulttuureissa tosi yleistä. Kyllä mun tyttövauvalle tullaan ekojen kuukausien aikana laittaan reiät :)

Vierailija
56/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun espanjalainen suku on ihan kauhuissaan kun meidän tytöille ei oo laitettu korviksia. . Eli kulttuurikysymys tosiaan ☺

Vierailija
57/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän puolivuotiaan tytön, joka on äitinsä mielestä nyt kauniimpi kun on kultaa korvissa... voin vaan miettiä millaiset paineet lapsiraukalla on myöhemmin.