Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä omalle 15-vuotiaalle tytölle joululahjaksi?

Vierailija
07.12.2014 |

En olisi uskonut, että ikinä kysyn tähän asiaan muilta apua, mutta nyt ei enää itse keksi. Ja tyttö ei osaa antaa vinkkejä. Haluan kuitenkin antaa hänelle useamman lahjan.

Meikkejä, Victoria Secret-tuotteita, Yves Rocherin suihkujuttuja on ostettu. Mutta jotain kivaa vielä. Hinnalla ei niin väliä.

Vaatteita ja musaa en osaa enää ostaa, yksi hänen valitsema levy on tulossa kyllä. Lahjakorttia vaatekauppoihin en osta, koska ne tyttären mielestä kivat kaupat on naapurikaupungissa, ja sinne mennään talvialeen.

Milläs sitä vois yllättää?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:46"]

Tyttö kuulostaa siltä, ettei harrasta mitään kehittävää vaan pelkästään shoppailee ja meikkailee itseään. Luultavasti viettää enemmän aikaa peilin ääressä kuin nenä kirjassa. Ilmeisesti peli on hänen kohdallaan jo menetetty. Jos on pakko meikata, niin tuon ikäiselle ostaisin meikkiopastuksen. Tai tyylikoulun.

Mun 14-vee ei ostele turhia vaatteita, ei meikkaa ja rahankin kanssa on tosi tarkka. Käyttää rahaa lähinnä taidetarvikkeiden ostamiseen, eli harrastusvehkeisiin. Kirjat lainaa enimmäkseen kirjastosta, osa ostetaan Kindleen Amazonista ettei tarvitse odotella suomennoksia. Nyt hänelle ostettiin pitkän harkinnan jälkeen matto ja hän ei halua mitään muuta joululahjaa, paitsi vähän suklaata. 

Kiinnostaisi tietää mistä ap:n tyttö on vaikutteensa saanut? Tuleeko ne äidiltä suoraan vai liikkuuko tyttö huonossa seurassa?

[/quote]

Älä vedä omia johtopäätöksiä, kun menee noin vikaan.

Tytär on todella paneutunut kouluun, ka on ollut koko ajan yli ysin. Lisäksi tytöllä on harrastuksia kolmelle illalle. Oppi myös lukemaan 4-5-vuotiaana, hänelle luettiin todella paljon ja hän on lukenut itse läpi elämänsä todella paljon. Lukemisen lisäksi tykkää myös piirtää. Lemmikkejä meillä on myös ollut aina, koska olemme eläinrakkaita. Ja eiköhän 90 % 15-vuotiaista meikkaa ja käytä muuta kosmetiikkaa. Revi siitä idiootti.

Ikävää, että joululahjat koetaan negatiivisena. Mihin tämä maailma on menossa, kun positiivinen asia(lahjominen) käännetään negatiiviseksi.
[/quote]

Peesi. Oma 14 v. Tyttö meikkaa ja tykkää shoppailla. Ei silti ole "huonossa seurassa". Ei esim. Ole kaupungilla iltaisin. Ei juo, ei polta. Harrastaa paljon (luistelu, ratsastus. Ihan kilpatasolla) ka on yli 9.

Vierailija
82/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään lahjaa ainoalle lapselleni 18 vee. Sai autokoulun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiin saa rahaa uppoamaan jos jokaisen toiveen noudattaa. Terve järkikin tässä käteen. 

Vierailija
84/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:23"]

Minä, 15-vuotias tyttö, toivoin: -yöasua -kirjoja, paljon! :D -käsisaippuaa Yves Rocherilta -Maraboun suklaarasiaa. Siinäpä ne. Itselle tulisi kyllä aika awkward olo jos paketista paljastuisi Victoria's Secretin tuotesetti. Mutta jos tyttösi tykkää, niin mikäs siinä! Suklaa on aika varma, siitä tykkää kaikki.

[/quote]

Käsisaippuaa :O Eiks tuo kuuluis olla vessassa ja keittiössä perustarpeena ympäri vuoden?
[/quote]

Joo on tietenkin, mut halusin itselleni omaksi sellaisen vähän hintavamman, jota ei sitten kukaan muu saisi käyttää :)

Vierailija
85/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:46"]

Tyttö kuulostaa siltä, ettei harrasta mitään kehittävää vaan pelkästään shoppailee ja meikkailee itseään. Luultavasti viettää enemmän aikaa peilin ääressä kuin nenä kirjassa. Ilmeisesti peli on hänen kohdallaan jo menetetty. Jos on pakko meikata, niin tuon ikäiselle ostaisin meikkiopastuksen. Tai tyylikoulun.

Mun 14-vee ei ostele turhia vaatteita, ei meikkaa ja rahankin kanssa on tosi tarkka. Käyttää rahaa lähinnä taidetarvikkeiden ostamiseen, eli harrastusvehkeisiin. Kirjat lainaa enimmäkseen kirjastosta, osa ostetaan Kindleen Amazonista ettei tarvitse odotella suomennoksia. Nyt hänelle ostettiin pitkän harkinnan jälkeen matto ja hän ei halua mitään muuta joululahjaa, paitsi vähän suklaata. 

Kiinnostaisi tietää mistä ap:n tyttö on vaikutteensa saanut? Tuleeko ne äidiltä suoraan vai liikkuuko tyttö huonossa seurassa?

[/quote] Saa pitkän harkinnan jälkeen joululahjaksi maton :O Jestas, nyt rupean ymmärtämään sinua. Toivottavasti taloudellinen tilanteenne kohentuu ensi vuonna, ettei tarvitse perustarpeita joululahjaksi muuttaa. 

Lisään vielä, että tytär ei ole ikinä tykännyt shoppailusta. Missä lukee, että meillä on osteltu turhia vaatteita? Sä voisit äitinä jotenkin kehittää itseäs henkisesti, että et vedä kaikkea mutuna. Kannattaa vaikka tehdä tarkentavia kysymyksiä.

Meillä joululahjat ei ole sitä, että silloin ostetaan paketti perussukkia, ja uus matto. Ne on joko kalliimpaa käyttätavaraa mitä ei muuten saa kuin lahjana, tai jotain kalliimpaa kosmetiikkaa(esim. hajuvesi). Nuo meikit jotka ostin, on perusmeikkejä. Lapsi säästäää omia kuukausirahojaan siinä, kun niitä ei tarvitse laittaa meikkeihin. Ja hei, tuo pystyy olemaan ilman meikkiäkin!

Hemmetin fiksu likka, ja todellakin on ansainnut lahjansa :) Vaikka ei lahjoja tarvitse ansaita. Ja mitä tulee siihen, että lapsi pyytää kaikkea mitä on mahdollista. Joo, sen takiahan mä täällä kyselen ideoita, kun lapsi ei ole antanut toiveita, ja itse haluan lahjoa häntä :)

Oikein hävettää sun puolesta nyt :/

T: ap

Vierailija
86/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:07"]

Lapsiin saa rahaa uppoamaan jos jokaisen toiveen noudattaa. Terve järkikin tässä käteen. 

[/quote]

Edelleenkään lapsi ei ole toivonut, vaan minä kyselen sen takia lahjavinkkejä, että voisin ostaa kivaa. Mitä se toisten takapuolta kaivelee, jos haluan ostaa lapselleni joululahjoja? Ei ole sun rahoista pois, eikä kenenkään muunkaan.

Vierailija
87/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:18"]Miten olis äidiltä oikeaa ja aitoa rakkautta ja aikaa, eikä vain tavaraa ja purkkia ja purnukkaa. Lapsesi voisi olla todella ilahtunut aidosta välittämisestäsi
[/quote]

Katkeran ja köyhän valitusta. Se, että ostaa lapselleen joululahjoja, ei poissulje sitä, että on myös välittävä ja läsnäoleva äiti.

Vierailija
88/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:46"] Tyttö kuulostaa siltä, ettei harrasta mitään kehittävää vaan pelkästään shoppailee ja meikkailee itseään. Luultavasti viettää enemmän aikaa peilin ääressä kuin nenä kirjassa. Ilmeisesti peli on hänen kohdallaan jo menetetty. Jos on pakko meikata, niin tuon ikäiselle ostaisin meikkiopastuksen. Tai tyylikoulun. Mun 14-vee ei ostele turhia vaatteita, ei meikkaa ja rahankin kanssa on tosi tarkka. Käyttää rahaa lähinnä taidetarvikkeiden ostamiseen, eli harrastusvehkeisiin. Kirjat lainaa enimmäkseen kirjastosta, osa ostetaan Kindleen Amazonista ettei tarvitse odotella suomennoksia. Nyt hänelle ostettiin pitkän harkinnan jälkeen matto ja hän ei halua mitään muuta joululahjaa, paitsi vähän suklaata.  Kiinnostaisi tietää mistä ap:n tyttö on vaikutteensa saanut? Tuleeko ne äidiltä suoraan vai liikkuuko tyttö huonossa seurassa? [/quote] Älä vedä omia johtopäätöksiä, kun menee noin vikaan. Tytär on todella paneutunut kouluun, ka on ollut koko ajan yli ysin. Lisäksi tytöllä on harrastuksia kolmelle illalle. Oppi myös lukemaan 4-5-vuotiaana, hänelle luettiin todella paljon ja hän on lukenut itse läpi elämänsä todella paljon. Lukemisen lisäksi tykkää myös piirtää. Lemmikkejä meillä on myös ollut aina, koska olemme eläinrakkaita. Ja eiköhän 90 % 15-vuotiaista meikkaa ja käytä muuta kosmetiikkaa. Revi siitä idiootti. Ikävää, että joululahjat koetaan negatiivisena. Mihin tämä maailma on menossa, kun positiivinen asia(lahjominen) käännetään negatiiviseksi. [/quote] Peesi. Oma 14 v. Tyttö meikkaa ja tykkää shoppailla. Ei silti ole "huonossa seurassa". Ei esim. Ole kaupungilla iltaisin. Ei juo, ei polta. Harrastaa paljon (luistelu, ratsastus. Ihan kilpatasolla) ka on yli 9.

[/quote] Mulla ihan samanlainen teini. Ei hillu kaupungilla, on niitä harvoja jotka ei dokaa eikä polta. Kuten ei kukaan kavereistaan. Yksi harrastuksistaan on myös ratsastus :)

Vierailija
89/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:46"] Tyttö kuulostaa siltä, ettei harrasta mitään kehittävää vaan pelkästään shoppailee ja meikkailee itseään. Luultavasti viettää enemmän aikaa peilin ääressä kuin nenä kirjassa. Ilmeisesti peli on hänen kohdallaan jo menetetty. Jos on pakko meikata, niin tuon ikäiselle ostaisin meikkiopastuksen. Tai tyylikoulun. Mun 14-vee ei ostele turhia vaatteita, ei meikkaa ja rahankin kanssa on tosi tarkka. Käyttää rahaa lähinnä taidetarvikkeiden ostamiseen, eli harrastusvehkeisiin. Kirjat lainaa enimmäkseen kirjastosta, osa ostetaan Kindleen Amazonista ettei tarvitse odotella suomennoksia. Nyt hänelle ostettiin pitkän harkinnan jälkeen matto ja hän ei halua mitään muuta joululahjaa, paitsi vähän suklaata.  Kiinnostaisi tietää mistä ap:n tyttö on vaikutteensa saanut? Tuleeko ne äidiltä suoraan vai liikkuuko tyttö huonossa seurassa? [/quote] Älä vedä omia johtopäätöksiä, kun menee noin vikaan. Tytär on todella paneutunut kouluun, ka on ollut koko ajan yli ysin. Lisäksi tytöllä on harrastuksia kolmelle illalle. Oppi myös lukemaan 4-5-vuotiaana, hänelle luettiin todella paljon ja hän on lukenut itse läpi elämänsä todella paljon. Lukemisen lisäksi tykkää myös piirtää. Lemmikkejä meillä on myös ollut aina, koska olemme eläinrakkaita. Ja eiköhän 90 % 15-vuotiaista meikkaa ja käytä muuta kosmetiikkaa. Revi siitä idiootti. Ikävää, että joululahjat koetaan negatiivisena. Mihin tämä maailma on menossa, kun positiivinen asia(lahjominen) käännetään negatiiviseksi. [/quote] Peesi. Oma 14 v. Tyttö meikkaa ja tykkää shoppailla. Ei silti ole "huonossa seurassa". Ei esim. Ole kaupungilla iltaisin. Ei juo, ei polta. Harrastaa paljon (luistelu, ratsastus. Ihan kilpatasolla) ka on yli 9.

[/quote] Mulla ihan samanlainen teini. Ei hillu kaupungilla, on niitä harvoja jotka ei dokaa eikä polta. Kuten ei kukaan kavereistaan. Yksi harrastuksistaan on myös ratsastus :)

[/quote] Olin siis ap

Vierailija
90/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tilaa tyttärellesi mustaa miestä makuuhuoneeseen? Varmasti paras lahja... Ikinä.

Vierailija
91/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:07"]

[/quote] se on vaan mun mielipide. Olen ostanut tarvittaessa lapselle pelit ja vehkeet, soittimet jne mutta osa niistä on pitänyt ansaita koulutyöllä. 

Edelleenkään lapsi ei ole toivonut, vaan minä kyselen sen takia lahjavinkkejä, että voisin ostaa kivaa. Mitä se toisten takapuolta kaivelee, jos haluan ostaa lapselleni joululahjoja? Ei ole sun rahoista pois, eikä kenenkään muunkaan.

[/quote]

Vierailija
92/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastustallillahan kiltit tytöt panee kuin kanit niiden äijien kanssa. Kannattaa katsoa hienot stringit ja victorian pitsirintsikat, niin saa ilmaista ratsastusaikaa mukavasti.

Vierailija
93/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:16"]

[/quote] velaksi ei kannata joulua viettää eikä lahjoja ostella vaan sen mukaan mitä varat sallii. Joillakin on varaa ostella 5000 eu edestä lahjoja niin se heille suotakoon. 

Vierailija
94/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt tähän ketjuun tuli henkisesti vajaa hillumaan, ja mun pitää mennä ruokaa laittamaan.

Kiharruspuikko, kynsienkoristelusetti yms. mitähän niitä oli, mitä huomenna kaupungista lähden katselemaan. Kiitos vinkeistä, ja mukavaa joulua kaikille,  teille panetteleville köyhillekin. Toivon teille paljon henkistä kasvua ja älliä, jotta pääsette tuosta suosta joskus irti, eivätkä lapsenne kärsisi enää :) Ehkä teillä on sitten tulevaisuudessa varaa lahjoa lastenlapsia!

Vierailija
95/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:01"]

Joo ehdottomasti joku kauneuteen liittyvä.
Itse ostin Crestin hampaidenvalkaisuliuskat lahjahkis omalle tyttärelle, kun kaikilla koulussakin on jo valkoiset hampaat. :D Löydät edullisia ja toimivia tuotteita 3dwhite.fi sivuilta. Siel on jotian joulutarjouksiakin.

Taitaapa äitikin tilata itselleen sieltä paketin uudenvuodenjuhlia varten. ;)

[/quote]

Eieiei :(( Mieluummin valkaisu hammashoitolassa kuin noita liuskoja, menee kiilteet pilalle ja tulee reikiä helpommin. :( Oikeasti, ei noita.

Vierailija
96/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:25"]Ratsastustallillahan kiltit tytöt panee kuin kanit niiden äijien kanssa. Kannattaa katsoa hienot stringit ja victorian pitsirintsikat, niin saa ilmaista ratsastusaikaa mukavasti.
[/quote]

Olet sairas. Muuten. Itse ratsastin aikoinani ja meidän tallilla ei ollut yhtään poikaa eikä miestä.

Vierailija
97/100 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:25"]Ratsastustallillahan kiltit tytöt panee kuin kanit niiden äijien kanssa. Kannattaa katsoa hienot stringit ja victorian pitsirintsikat, niin saa ilmaista ratsastusaikaa mukavasti.
[/quote]

A) Tallilla harvemmin on poikia tai miehiä.
B) Yleensä vanhemmat ovat lapsen mukana tallilla katsomassa ratsastustuntia.
C) Muutenkin viestisi on todella asiaton.

Vierailija
98/100 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein naurattaa vanhemmat jotka tlpeenä selittää täällä siitä kuinka oma lapsi ei juo tai polta. Omasta kaveriporukasta löytyy useempi ihminen joka polttaa tupakkaa ja pyörii humalassa kaupungilla melkein jokaswna viikonloppuna eikä vanhemmilla oo aavistustakaan. :D

Vierailija
99/100 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeaikaisten tapahtumien valossa pippurisumute tai burkha on ainoa mitä tuon ikäinen tyttö tarvii. Kannatan ensimmäistä.

Vierailija
100/100 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin ylpee* ja jokasena*