Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä mitä ajatella äitini käytöksestä =(

Vierailija
07.12.2014 |

sain halvalla hytin Laivalta. Soitin äitilleni ja ehdotin että saisiko hän ja miehensä vapaata, jos lähtisimme laivalle: minä ja minun lapset ja hän ja miehensä, he olisivat saaneet oman hytin (Family-hytti, 2 A4-hyttiä väliovella).
Puhelun aikana äitini keksi että mehän voisimme lähteä isommalla porukalla, minä ja minun 2 lasta, äitini, isoveljeni avovaimo ja heidän 2lasta ja vielä toisen veljeni lapsi. 
No, kyllähän se minulle sopi, serkukset tykkäävät toisistaan ja veljeni avovaimo on hyvin mukava.
Varasin sitten (sovittiin yhdessä asiasta) aamupalat kaikille, ja maksoin etukäteen.
Minulla oli sitten synttärit täsä välissä. Pari päivää synttäreiden jälkeen äitini totesi että hän oli unohtanut hankkia lahjaa, mutta hän voi sitten laivalla maksaa minun ruuat. OK, ei nyt aikuiselle edes tartte lahjoja enää hankkia kuitenkaan. 
Laivareissu nyt oli ja meni.
Tax-freessä hän päätti että hän ostaa lapsille karkkiaarreerkut, kun veljenpojat pysivät sellaiset. 3 veljenpoikaa sai omat, minun lapset saivat yhden, kyllä he voi jakaa....
Kun sitten käytiin laivan ravintolassa hän ilmoitti laskun tullessa että hän maksaa kaikkien ruuat. ELi, jos oiekin haluaa nipottaa... en saanut siis oikeasti synttärilahjaa, tai mulle ruuan maksaminen oli lahja, veljeni avovaimolle ja veljenpojille maksoi muuten vaan....
Eikä äitini missään vaiheessa maksanut aamupalaosuutensa takaisin minulle....

Jäi jotenkin vähän hassu fiilis. 
TÄmä nyt on varmasti todella tyhmästi kirjoitettu enkä saanut ilmaistua itseäni niin hyvin kuin halusin, mutta ehkä teksti on kuitenkin ymmärrettävä =)

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en nyt ymmärrä tuota lahjasta monkumista. Miten se on sinulta pois, että äitisi tarjosi muillekin ruuat?

Vierailija
2/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et saanut synttärilahjaa ja äitisi jäi sulle aamiaisen auki? Jos nyt et ole huvin pienituloinen niin kyllähän tuo vähän nipotukselta vaikuttaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paska äiti, et ole ainoa, ei niille voi mitään, otan osaa

Vierailija
4/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloisempi kuin äitini. Olen myös pienituloisempi kuin isoveljeni ja hänen avovaimonsa. 
Ei se ole minulta pois, mutta huvittavaa miten äitini painotti että hän tarjoaa minulle ruuat lahjaksi, kun tarjoaa muille sitten muuten vaan. (Veljilleni antaa kuitenkin aina synttärilajoja, joko jotain mitä tarvitsevat tai rahaa). 

Vierailija
5/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla ei ole rahasta tiukkaa, niin antaisin olla. Voisin omasta äidistä kuvitella samanlaista, hösää aina eikä oikein ajattele toimintaansa loppuun saakka.

Vierailija
6/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähetä tekstari tai soita, että unohtu se aamupalaosuuden maksaminen, että tässä ois tilinumero. Samalla voit sanoa mikä mättää. Esim. eriarvoisuus lapsien kesken.

Vierailija
7/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sille samanlainen källi.

Vierailija
8/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä ymmärrän sun harmituksen. Sun äiti ei käyttäydy tasapuolisesti. Myös meillä minä, äidistä huoltapitävä tytär, olen monesti jäänyt jalkoihin, kun yleensä poissaoleva pikkuveljeni astuu maisemiin.

Yritän kuitenkin ajatella, että ei se haittaa. Mulla on kuitenkin oma perhe, joka rakastaa mua. Olkoon veli äitille ykkönen!

Vierailija
9/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkäpä äitisi ei ajatellut asiaa niin. Äidit nyt vaan haluvat hätäpäissään olla tasapuolisia lapsilleen ja sitten tapahtuu tuollaisia kämmejä välillä. Se, että toi käy noin kovaa sun itsetunnolla kertoo syvemmistä itsetuntoongelmista. Selvitä niitä :)

Vierailija
10/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olisin omalle äidilleni sanonut, että myös mun lapsille omat karkit jos muillekin. Omasta synttärilahjasta en olisi välittänyt, mutta jos raha ois ollu tiukilla niin olisin sanonut sekä äidilleni että veljelleni, että maksakaapa aamupala kiitos.

Vierailija
11/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:13"]

No mä olisin omalle äidilleni sanonut, että myös mun lapsille omat karkit jos muillekin. Omasta synttärilahjasta en olisi välittänyt, mutta jos raha ois ollu tiukilla niin olisin sanonut sekä äidilleni että veljelleni, että maksakaapa aamupala kiitos.

[/quote] Veljeni avovaimo maksoi kyllä oma osuutensa aamiaisesta, ja hytistä (vaikka siitä sanoin ettei tartte maksaa koska oli niin halpa)ihan pyytämättäkin. 

Vierailija
12/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh eihän tuossa ole mitään harmistumisen aihetta.

Äiti lupaa ETUKÄTEEN ennen matkaa maksaa sun ruoat lahjaksi. Maksat kuitenkin kaikkien aamiaiset matkaa varatessasi. Ok se jää pois. Laitoitko kaikille viestin, että maksakaa nämä takaisin..tässä tilinro? Jos laitoit, voit hyvin muistuttaa vielä asiasta. Jos et, niin miten luulit asian ratkeavan? Varaajan tulee itse kantaa vastuuta tästä.
Laivalla ollessanne yhdessä tilanteessa äitisi kokee ehkä hellyyttä teitä kaikkia kohtaan ja päättää SIINÄ TILANTEESSA maksaa kaikkien ruoat. Äidin virhe..ei tajua, että koet asian epäoikeudenmukaiseksi. Mikä onkin aikuiselta vähän kummaa. 

Karkkihommaan vaikuttaa se ovatko sinun lapsesi kenties nuorempia kuin veljesi lapset? Pikkulapset voivatkin ihan hyvin jakaa aarrearkun. Jos eivät niin äidin valinta on vähän kumma mutta kuitenkin hänen omansa. Esim. alkavatko veljekset tappelemaan herkimmin keskenään  kuin sinun lapsesi voi vaikuttaa asiaan tms.

Vierailija
13/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa..jaa olet vielä sanonut ettei hyttiä ja aamiaista tarvitse jatkaa..kumma..

Vierailija
14/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen oma tilanteeni: olen syntynyt jouluna, veljeni toukokuussa. Saatiin monesti lapsena lahjaksi pieni summa rahaa. Minun kuoressa luki hyvää syntymäpäivää ja veljen kuoressa hyvää joulua. Summa oli sama. Koin vääryyttä AINA!

Vierailija
15/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kun sanon mutta eikö tuo ole tyypillinen kiltintytön-syndrooman oire? Et sanoa ääneen mitä ajattelet ja haluat..sitten pahastut kun muut toimivat vastoin kuin toivot. Et samalla anna heille mahdollisuutta kertoa syitä toiminnalleen..ehkä sinulle soikeita kulmia.

Vierailija
16/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta lasten karkkiasiasta olisin ainakin pahoittanut mieleni.

Vierailija
17/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://narskulandia.blogspot.fi/2014/02/narsisti-aiti.html?m=1

Hyvin tutulta kuulostaa. Käyppä tuolla sivulla. Itsellä aukesi silmät, kun luin tuolta.

Vierailija
18/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:19"]

13 jatkaa..jaa olet vielä sanonut ettei hyttiä ja aamiaista tarvitse jatkaa..kumma..

[/quote] Hytistä sanoin ettei tarvitse maksaa, aamiaisesta on kyllä ollut puhetta että maksan etukäteen kun varaan sen ja minulle sitten maksetaan siitä. Äiti sitten unohti tämän vissiin. 

Vierailija
19/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:19"]

[/quote] Hytistä sanoin ettei tarvitse maksaa, aamiaisesta on kyllä ollut puhetta että maksan etukäteen kun varaan sen ja minulle sitten maksetaan siitä. Äiti sitten unohti tämän vissiin. 

[/quote]

Ehkä unohti tai jäi roikkumaan. Outoa, että asian sanominen hänelle on niin iso asia sinulle? Tai kyllä tälläisestä kuulee, että ihmiset eivät pysty puhumaan toisilleen läheisissä suhteissa kun on liikaa tunteita (?) vai mitä ihmettä painolastia mukana. Mut kyl itse olen aina ottanut itseäni niskasta kiinni kun on tullut vastaava tilanne esiin. Voithan sä ihan hyvin sanoa, että tuli paha mieli..luultavasti äitisi ei ole pystynyt kuvittelemaan, että olet kokenut asiat noin.

Vierailija
20/43 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vihdoinkin mennyt paremmin äitini kanssa, ja ollaan pystytty viettämään jopa vuorokauden saman katon alla ilman surempia riitoja.
Suhteemme on ollut kuitenkin hankala niin kauan kuin muistan, olen ollut iloinen kun on vaikuttanut siltä että meillä menee paremmin.
Kaipaan hänen hyväksyntää, ja rakkautta.
Nuorempana hän on haukkunut minua mm. huoraksi (koska minulla oli paljon miespuolisia kavereita) ja oli esimerkiksi sitä mieltä että vanhempieni avioero oli minun vikani, isä kuulemma jätti meidät koska ei jaksanut minua katsoa.
Meillä on joskus ollut välit kokonaan poikki, äiti ei ole oikein ikinä tajunnut miksi olen hänelle joskus vihainen, osaa heittäytyä marttyyriksi. 
Olen kuitenkin halunnut että lapsillani olisi isoäiti, ja lapsiani hän kyllä on kohdellut ihan hyvin, ja he tykkäävät hänestä. 
Nyt kun jotenkin huomasi että minun lapset eivät ole yhtä tärketä (vaikka oli pieni juttu se karkkilaatikko) se vain herätti enemmänkin tunteita.
Ei meillä taidakaan vielä olla niin hyvä suhde kuin olin toivonut. 
Luulen että taidan taas pitää vähän taukoa, eikä käydä siellä tai soitella vähään aikaan..... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi