Missä maassa miehen elämä on parasta?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:47"]
Elämä vaikka Thaimaassa köyhänä miehenä on aikalailla paskempaa ja lyhyempi kuin keskituloisena Suomessa, ymmärtäkääpäs vertailukohteiden ero.
[/quote]
Köyhänä miehenä Thaimaassa on ikävämpää kuin varakkaana naisena Thaimaassa.
Siellä missä naisilla on hyvä olla, on yleensä myös miehilläkin. Nuo Lähi-idän konservatiiviset maat voivat olla hyvin ahtaita ja rajoittavia miehillekkin, vaikka äkkiseltään luulisi toista. Ei uskonnonvapautta, ei vapautta olla oma itsensä jos vähänkin poikkeaa normista, ei seksuaalisen suuntautumisen vapautta yms.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:43"]
Saudi-Arabia, no question; Öljyn vuoksi vauras maa, jossa hyväpalkkaisia hommia riittää ja mies saa olla Mies.
Seuraavina jotkut Aasian maat.
[/quote]
Miksi siihen että "mies saa olla mies" tarvitaan naisten totaalinen alistaminen. Saudi-Arabiassa naiset ei saa edes äänestää, viimeisenä maana mailmassa. Onko miehillä jotenkin äärettömän huono itseluttamus, kun ei voi olla "mies" ellei saa viedä naisilta kaikki oikeudet.
[/quote]
Koska kun naiset saavat valtaa, alkavat he jostain kumman syystä vuorostaan rajoittaa miesten tekemisiä.
Esim. pohjoismaissa ajettava seksin oston kriminalisointi, aseiden kerääminen pois kansalaisilta, "viherverot" joilla tehdään isojen autojen omistaminen ja käyttö lähes mahdottomaksi jne.
[/quote]
Voi V! Noi ei ole mitään miesten "oikeuksia". Ne ovat olleet länsimaisia etuoikeuksia, joita sietääkin rajoittaa. Kenestä tahasta tuntuu pahalta kuin aikaisemmat etuoikeudet otetaan pois mutta se ei tee sinusta epätasa-arvoista.
Ei naisista olis tommoseen.
Jopa irtosuhteita harrastavat naiset pyrkivät tekemään itsestään mahdollisimman kauniita, ajelevat karvat jne. Jos ne olis kuin haaremia pitävät miehet niin eikö ne vain pakottais miehet nussimaan itseään huolimatta tuherosta housuissa ja karvoista kainaloissa? Tuskin jotain afgaanimiestä kiinnostaa pitävätkö hänen vaimonsa hänen juustokullistaan.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:38"]
No femakot vastatkaa ylläolevaan! Rehellisesti. Niin että voitte mennä puhtaalla omallatunnolla nukkumaan tänään.
Jos pystyisitte, ettekö kieltäisi miehiltä työssäkäyntiä, vapautta valita itse oma naisensa, harrastuksia, äänestysoikeutta, koulutusta, perintöoikeutta?
[/quote]
En ikinä, missään nimessä. Jos joku uhkaisi viedä miehiltä tuollaisia oikeuksia, olisin mukana taistelemassa niiden puolesta. Vastustan nytkin tiukkoja sukupuolirooleja (eli myös ankaria vaatimuksia miehille), vain miehille pakollista asevelvollisuutta ja oon erittäin huolissani nuorten miesten syrjäytymisestä. Ihannemaailmassani nähtäisiin ennen kaikkea yksilöt yhteisössä eikä sukupuolia, ei yleistettäisi "naiset aina, miehet sitäjatätä", ketään ei syrjittäisi sukupuolen tai sen määrittämättömyyden takia jne. T. Feministinainen.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:00"]
Loogista kenties vajakeille.
Onneksi älykkäillä yksilöillä elämänkuva on sellainen, että yhteiskunnassa molemmat sukupuolet ovat tasaarvoisia.
[/quote]
No tämän älykön kannattaisi opetella oikeinkirjoitusta. "Tasa-arvo"...
Eli siis se on vaan miesten kiusaamista se että otetaan aseet kansalaisilta pois?
Ja kaikki miehisyys menee kun ei saa ajaa isolla autolla?
Voi hyvä luoja, miten tällaisista asioista voi edes vääntää sukupuolikysymyksiä... Kaikki ei ole niin mustavalkoista. Kyllä se on myös siltä naisvähemmistöltä pois joka vain harrastaa näitä "miesten juttuja" kun esimerkiksi aselakia kiristetään yms. Kuunnelkaa nyt itseänne hyvät ihmiset
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:23"]
Eli siis se on vaan miesten kiusaamista se että otetaan aseet kansalaisilta pois? Ja kaikki miehisyys menee kun ei saa ajaa isolla autolla? Voi hyvä luoja, miten tällaisista asioista voi edes vääntää sukupuolikysymyksiä... Kaikki ei ole niin mustavalkoista. Kyllä se on myös siltä naisvähemmistöltä pois joka vain harrastaa näitä "miesten juttuja" kun esimerkiksi aselakia kiristetään yms. Kuunnelkaa nyt itseänne hyvät ihmiset
[/quote]
Ymmärrätkö, että miehet saattaa tykätä eri asioista kuin naiset?
Miksi miesten mielenkiinnon kohteet ovat aina ihan perseestä ja ne sietääkin kieltää? Yhtä hyvin minä voisin sanoa, että onko se naiseus nyt siitä kiinni, että saa ajaa autolla...Ihanko vain naisten kiusaamista moinen kielto Saudi-Arabiassa on? Luontohan siinä vain säästyy kun toinen puoli kansasta ei saa ajella.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:54"]
Miehet tekee enemmän itsemurhia suomessa kuin saudi-arabiassa et siitä voi jotain päätellä kumpi on parempi paikka elää miehenä...
[/quote]
Naisetkin tekevät enemmän itsemurhia Suomessa kuin Saudi-Arabiassa. Saudi-Arabia on parempi paikka elää naisena kuin Suomi.