Lääkintöneuvos HS:ssa: Rokotteesta kieltäytyvät voisivat maksaa itse hoitokulunsa
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Nazismilta vaikuttaa
Eli onko tuo lääkärilehteen satuja kirjoitteleva hahmo siis Nassesetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran vastustaa lääketiedettä ja rokotetta, pitää myös kieltäytyä hoidosta jos sairastuu koronaan. Vaan ei, silloin kun sairastuu hoito kelpaakin.
No jaa, joka ikinen koronan sairastanut tuttavani (20 henkilöä) on kyllä sairastanut sen sataprosenttisesti kotonaan ihan flunssana ilman sen kummempia erikoishoitoja sairaaloissa. Toisaalta joo, kyllähän flunssankin takia voi joutua sairaalahoitoon hengenvaarallisessa tilassa ja jopa menehtyä. Tiedä sitten, mistä hoidosta puhut. Lääketieteen vastustamisella tällä ei ole mitään tekemistä, mutta ylihysteria aiheuttaa toki tuollaisia mojovia mielipideylilyöntejä ja sinulla on toki siihen täysi vapaus.
Haluatko tietää yhden virallisen faktan kaiken aggressiosi lomassa? Omasta ikäryhmästäni, 20 - 49 -vuotiaista, on vuosien 2020 -2021 aikana Suomessa menehtynyt koronaan kahdeksan (8) ihmistä. Jaiks.
Kommenttisi kuvastaa hyvin itsekkyyttä; mitä völiä muista kun oma ikäryhmäni ei todennäköisesti joudu sairaalaan. Minä minä minä
Mikä on pointtisi? Rokotehan otetaan omaksi suojaksi! Vai etkö luota siihen? Siis vaadit, että tämän kirjoittajan pitää sokeasti huutaa kuolemaa rokottamattomille? Miksi sinun on vaikea hyväksyä, että valtaosa nuorista ja työikäisistä sairastaa täysin kotihoitoisen koronan? Itseasiassa se on useimmille paljon kevyempi tauti kuin influenssa. Minä tunnen lähes 50 koronan saanutta ja vain yksi oli kaksi yötä osastolla. Muutamalla on ollut kiukkuinen kuumetauti viikon, useimmilla lievä ja yllättävän moni on jopa ollut oireeton. Vanhin sairastanut oli 86-vuotias ja nuorimpia ei ole edes testattu ikänsä vuoksi, vaikka oli lievää flunssaa ja muu perhe sairaana.
Siis uudelleen: Miksi kiihkoilet toisten rokotuksista, jos kerran rokote suojaa niitä riskissä olevia? En tajua tätä. En todellakaan ole rokotevastainen tai edes rokotekriitinen. Tämä keskustelu on vain SAIRASTA. Te olette ihan sekoamassa tämän päälle.
Joitain vuosia, vuosikymmeniä, sitten erässä valtiossa Euroopassa keskusteltiin vaarallisista ja tauteja levittävistä kansanryhmistä. Ihan muiden turvaksi nämä ihmiset työnnettiin omille alueilleen asumaan ja heidän piti kantaa merkkiä. Siis oikeasti levitettiin julisteita, joissa kerrottiin mm. tarttuvista taudeista, joita näistä ihmisistä voi saada. Nyt on keksitty pyörä vain toisinpäin: se merkki on onkin oikeanlaisella ihmisillä eli koronapassi. Minusta on pelottavaa, kuinka te olette valmiita hylkäämään kaikki kansalaisoikeudet tämän koronan päälle. Terveydenhuollon salassapito on täysin merkityksetön, kun koronasta tiedotetaan. Levitetään henkilöitäviä sairaustietoja, vaikkei niillä ole mitään merkitystä yleisen turvallisuuden kannalta. Esimerkiksi miksi lehteen laitetaan koulualtistuksista? Nehän on tavoitettu ne, jotka on karanteenissa, eikä se pitäisi sen jälkeen kuulua kenellekään. Nyt on normaalia kirjoittaa lehteen, että koulusta XX on karanteenissa luokka. Saako jatkossa kertoa, että "Masan putkesta" löytynyt HIV-tartunta. Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi olisi kiva levittää sekin tieto. Samalla tavalla kuin teistä on mielenkiinnon vuoksi tärkeä kertoa, että jossain on porukka karanteenissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran vastustaa lääketiedettä ja rokotetta, pitää myös kieltäytyä hoidosta jos sairastuu koronaan. Vaan ei, silloin kun sairastuu hoito kelpaakin.
No jaa, joka ikinen koronan sairastanut tuttavani (20 henkilöä) on kyllä sairastanut sen sataprosenttisesti kotonaan ihan flunssana ilman sen kummempia erikoishoitoja sairaaloissa. Toisaalta joo, kyllähän flunssankin takia voi joutua sairaalahoitoon hengenvaarallisessa tilassa ja jopa menehtyä. Tiedä sitten, mistä hoidosta puhut. Lääketieteen vastustamisella tällä ei ole mitään tekemistä, mutta ylihysteria aiheuttaa toki tuollaisia mojovia mielipideylilyöntejä ja sinulla on toki siihen täysi vapaus.
Haluatko tietää yhden virallisen faktan kaiken aggressiosi lomassa? Omasta ikäryhmästäni, 20 - 49 -vuotiaista, on vuosien 2020 -2021 aikana Suomessa menehtynyt koronaan kahdeksan (8) ihmistä. Jaiks.
Kommenttisi kuvastaa hyvin itsekkyyttä; mitä völiä muista kun oma ikäryhmäni ei todennäköisesti joudu sairaalaan. Minä minä minä
No lisätään sitten kertoimia. Koronavirukseen sairastuneiden meridiaani-ikä on 84 vuotta ja kolme neljästä rokottamattomasta sairaalahoitoa tarvinneesta potilaasta on ollut yli 70-vuotiaita. Alle 20-vuotiaiden riski päätyä sairaalahoitoon on arviolta 0,5 % ja yli 70-vuotiaiden peräti 30 %. Mitäs siihen tuumaat? Ja edelleen: ikäryhmästäni, joka on varsin laaja, kuten itsekin huomaat, on menehtyneitä ollut koko korona-aikana tähän mennessä kahdeksan henkilöä. Sille sinäsinäsinä et mahda mitään.
T. Sama
Tuota noin, eikö iso osa ainakin Varsinais-Suomen sairaalapaikkojen täyttäneistä ollut nimenomaan ulkomaalaisia rokottamattomia? Mitä jos lähdettäisiin ensin siitä ettei näillä ulkomaanelävillä kuormitettaisi suomalaista sairaanhoitolaitosta?
Voitaisiin myös lopettaa 2015 tulleiden lemmikkien ilmaiset hammashuollot ja muu terveydenhoito. He eivät ole maksaneet lainkaan veroja Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tämän Pälveen kanssa ihan samaa mieltä. Lisäksi mielestäni olisi hyvä että voitaisiin erottaa nuo rokottamattomat meistä normaaleista katukuvassakin, jotta voitaisiin kiertää turvallisesti kauempaa. Voisinko saada esim. otsaani tatuoinnin, joka kertoisi että olen korona-rokotteeni saanut? Lisäksi jos korana jatkuu, niin poskiin esim. voisi merkitä kuinka mones menossa, jotta kanssaihmiset voisivat sen nähdä ja toimia sen mukaisesti. Täten myös koronarokotettamattomat voisivat helposti niin halutessaan liittyä joukkoomme.
Käväise tatuointiliikkeessä. Sieltä saat ikipiikin kuvan otsaasi ja tuet samalla suomalaista käsityötä.
Vierailija kirjoitti:
Sama läskeille.
Ja alkeille, narkeille ja tupakoitsijoille. Ajakaa autollakin varovasti.
Tuollaisen kommentin voisi kuulla psykopaatin suusta. Kun sellaisia on väestöstä ainakin noin 2 prosenttia ja moni heistä onnistuu kipuamaan korkeaan asemaan, niin... hmm.
Millä ne maksaa, kun niillä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronan hoidosta ei peritä mitään maksuja. Ei siis edes normaalia sairaalapäivämaksua. Tämä pitäisi muuttaa heti. Epäreilua nimenomaan näin.
Tämä. Millä perustelette, että rokottamattomien ei tarvitse edes maksaa tätä nimellistä hoitomaksua, vaikka tekevät miljardin laskun veronmaksajien piikkiin? Onko toiset tasa-arvoisempia kuin toiset?
No kun eivät tee. Osaatko sinä lukea? Harmi, että veronmaksajien rahat ovat menneet hukkaan sinun koulunkäynnissäsi. Kyse oli HUS:in teoreettisesta laskelmasta, joka riippuvainen siitä että jokainen rokottamaton saa koronan. THL kertonut, että tämä ei ole mahdollista, korona kun ei jostain vielä tuntemattomasta syystä tartuta kaikkia. Virus ei leviä niin laajalti, että tartuttaisi koko yhteiskunnan. Laskelma ei siis pidä paikkansa.
Rokottomattomat on loisivia lokkeja. Hoito kelpaa, mutta ei makseta mitään.
Mikä hemmetin hoito? Työkavereistani jokainen joka koronan sai, sairasti sen kotonaan perusflunssana, kuten suurin osa tekee. Luuletko sinä ihan tosissasi, että jokainen koronaan sairastunut lähtee välittömästi lasaretille ambulanssin kyydillä pillit soiden tai ylipäätään tarvitsee lääketieteellistä apua? Siltä nimittäin vaikuttaa.
En tunne yhtäkään sairastunutta, joka olisi tarvinnut muuta kuin testin ja sairaslomalapun.
Tiedän toki, että osa tarvitsee sairaalahoitoa mutta valtaosa ei.
Nimenomaan näin.
Yksinkertainen toimintaohje: boikotoikaa yrityksiä, jotka nattttsipassia vaativat.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen toimintaohje: boikotoikaa yrityksiä, jotka nattttsipassia vaativat.
Ja hierokaa kakkaa ovenkahvoihin ja ikkunoihin. Vain mielikuvitus on rajana, mitä kaikkea kiusaa noille voi tehdä
Vierailija kirjoitti:
Olen tämän Pälveen kanssa ihan samaa mieltä. Lisäksi mielestäni olisi hyvä että voitaisiin erottaa nuo rokottamattomat meistä normaaleista katukuvassakin, jotta voitaisiin kiertää turvallisesti kauempaa. Voisinko saada esim. otsaani tatuoinnin, joka kertoisi että olen korona-rokotteeni saanut? Lisäksi jos korana jatkuu, niin poskiin esim. voisi merkitä kuinka mones menossa, jotta kanssaihmiset voisivat sen nähdä ja toimia sen mukaisesti. Täten myös koronarokotettamattomat voisivat helposti niin halutessaan liittyä joukkoomme.
Tässä on ideaa! Voisitko itse vaikka alkaa työstämään asiaa, jos jostain saataisiin hihamerkit/rintaneulat rokotetuille.
Olisi hienoa, että osaisi väistää rokotettuja kun he ovat nyt melko potentiaalisia taudinkantajia lievine oireineen.
Syysflunssatkin käynnissä eikä ne raukat pääse enää testeihin niin leviää korona nyt ”syysflunssa” -nimellä heidän kauttaan.
Toisaalta joku voisi tarkoituksellisesti hakeutua rokotettujen seuraan, niin saisi sen rokotepassin hoidettua tartunnan saamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lisätään sitten kertoimia. Koronavirukseen sairastuneiden meridiaani-ikä on 84 vuotta ja kolme neljästä rokottamattomasta sairaalahoitoa tarvinneesta potilaasta on ollut yli 70-vuotiaita. Alle 20-vuotiaiden riski päätyä sairaalahoitoon on arviolta 0,5 % ja yli 70-vuotiaiden peräti 30 %. Mitäs siihen tuumaat? Ja edelleen: ikäryhmästäni, joka on varsin laaja, kuten itsekin huomaat, on menehtyneitä ollut koko korona-aikana tähän mennessä kahdeksan henkilöä. Sille sinäsinäsinä et mahda mitään.
T. Sama
Onko tullut mieleen, että et kohta välttämättä mahdu tehohoitoon, vaikka tarvitsisit sitä esim. onnettomuuden vuoksi? Siksihän tästä nyt puhutaan. Jos korona ei kuormita sairaanhoitoa, ei ole ongelmaa. Homma vaan menee niin, että ne nuoremmat, vähillä oireilla sairastavat, tarttuvat myös vanhoja ja niitä, jotka eivät syystä tai toisesta voi rokotetta ottaa. Jos rokotekattavuus olisi 85-90% tauti ei enää kiertäisi. Deltaan ei 80% riitä.
Iroriaa epäilemättä, mutta lienee suunta minne ollaan menossa. Eikä sitä kukaan
tervejärkinen halua. Koronarokote on ihan ok, kunhan se vain toimisi kuten väitetään.
Joku tässä haisee. Mahdollisesti ne rokotteet jotka sain. Ei mitään haittavaikutuksia, mutta jos pidemmän päälle yhtä turhan kanssa, niin ... IDK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama läskeille.
Typerä perustelu, yhdenkään läskin takia ei suljeta ravintoloita, rajoiteta yrittäjien toimintaa. Ja jos läskiä haluaa välttää se on helppoa, mutta mitenpä vältät rokottamatonta idioottia.
Toivottavastii rokottamattonat kuolevat suurimmaksi osin, ei niistäkään sitten ole vaivaa.
Poislukien he jotka eivät voi sairauden takia rokotetta ottaa.
Tällaista vihapuhetta ja vainoa täällä saa kirjoitella vapaasti.
Toivottavasti te joukkopsykoosissa olevat rokotetut heräätte pian ja häpeätte käytöstänne. Teitä tullaan vielä siteeraamaan joskus tulevaisuudessa kun tutkitaan ihmisten käyttäytymistä.
nii kaun saan itse päättää miten mut hoidetaan ja mun ei tarvi maksaa veroja myöskää nii mikä ettei
ivermektiini ja hybroksiklorokiinillä ei paijo maksa hoito
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi alkaa olla pelottavan suvaitsematon maa, ihmisethän tämän kokonaisuuden muodostavat. Surullista huomata, minkälaiseen suuntaan ollaan menossa, aletaan jo luokitella ihmisiä tuonkin perusteella, ottaako rokotuksen vai ei. Ennen tänne mahtui sulassa sovussa tupakoitsijat ja ei tupakoitsijat, lihavat, laihat, työttömät, työssäkäyvät.
Ne ovat nykyään nuo itseään muita parempina pitävät, jotka eniten pitävät melua.
Tässäkö koronan seuraus täällä, jakaudumme kahteen leiriin...Tämä. Mielestäni viime aikojen uutisointi sekä nettikommentointi on ollut lähinnä kuvottavaa luettavaa. Nopeasti on muuten myös unohtuneet sikapiikin haittavaikutukset ja narkolepsiat. Koronapiikin kaikkia mahdollisia seurauksia ja sivuvaikutuksia ei edes tiedetä vielä. Ihan sen perusteella mielestäni ihmisellä on täysi oikeus tulla johtopäätökseen, ettei ota rokotetta. Silloin ihan luonnollisesti tehdään kaikki muu mikä tehtävissä on, jottei saada tartuntaa.
Aina on niitä jotka "tietävät" enemmän kuin tutkijat ja lääkärit kautta maailman. Mee ottaa se piikki!
Osaatko sinä lukea lainkaan? On kyllä taas veronmaksajien rahat menneet ihan taivaan tuuliin, kun yritetään opettaa ihmisiä koulussa lukemaan ja ymmärtämään lukemaansa.
Niin siinä lukee "kaikkea ei tiedetä vielä", eli asiantuntijat eivät tiedä, minä en tiedä, THL ei tiedä, WHO ei tiedä, sinä et tiedä. Koronapandemia alkoi 2020 ja rokotukset alkoivat loppuvuodesta 2020. Rokotteet saatiin poikkeusluvalla jakeluun. Nyt on syksy 2021.
Ihminen on tunnetusti jälkiviisas otus. Toivottavasti nyt vaan ei tehdä sellaista vahinkoa, jolla rikotaan ja traumatisoidaan kokonaisia sukupolvia. Oli sitten rokotteilla, tai sillä että ihmisoikeudet ja ihmisarvon käsite länsimaissa ottaa rajua takapakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käväise tatuointiliikkeessä. Sieltä saat ikipiikin kuvan otsaasi ja tuet samalla suomalaista käsityötä.
Ottaapa kovasti vastustaa rokotusta. C'mon man, relax! Ei se voi noin vaikeata olla.
Koronakriitikot ovat perseaukisia persuja. Ei niillä ole varaa maksaa mitään. Ovat oppineet loisina elämään koko elämänsä.