Lääkintöneuvos HS:ssa: Rokotteesta kieltäytyvät voisivat maksaa itse hoitokulunsa
Kommentit (243)
Jos tohon mennään koronapiikki saa maksaa kaikille 250€.Onko siitä hyötyä.Korona leviää yskien.kosketus pinnat.Peskää edes niitä käsiä ne.Oireettomia tartuttaja on..miten tuo kosketus eikö tartuttaja voi olla rokotettukin oven kahvat.yleiset tilat.Tilaisuudet.Rokote ei suojaa kuin 6kk.Tällä menolla kaikki ne rokotetutkin kerkeää sairastua.Tauti jyllää suomessa vuosia.Ellei taas pysäytetä maskit,desit, käsien pesu.Katso missä liikut.Varo Massoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran vastustaa lääketiedettä ja rokotetta, pitää myös kieltäytyä hoidosta jos sairastuu koronaan. Vaan ei, silloin kun sairastuu hoito kelpaakin.
No jaa, joka ikinen koronan sairastanut tuttavani (20 henkilöä) on kyllä sairastanut sen sataprosenttisesti kotonaan ihan flunssana ilman sen kummempia erikoishoitoja sairaaloissa. Toisaalta joo, kyllähän flunssankin takia voi joutua sairaalahoitoon hengenvaarallisessa tilassa ja jopa menehtyä. Tiedä sitten, mistä hoidosta puhut. Lääketieteen vastustamisella tällä ei ole mitään tekemistä, mutta ylihysteria aiheuttaa toki tuollaisia mojovia mielipideylilyöntejä ja sinulla on toki siihen täysi vapaus.
Haluatko tietää yhden virallisen faktan kaiken aggressiosi lomassa? Omasta ikäryhmästäni, 20 - 49 -vuotiaista, on vuosien 2020 -2021 aikana Suomessa menehtynyt koronaan kahdeksan (8) ihmistä. Jaiks.
Kommenttisi kuvastaa hyvin itsekkyyttä; mitä völiä muista kun oma ikäryhmäni ei todennäköisesti joudu sairaalaan. Minä minä minä
No lisätään sitten kertoimia. Koronavirukseen sairastuneiden meridiaani-ikä on 84 vuotta ja kolme neljästä rokottamattomasta sairaalahoitoa tarvinneesta potilaasta on ollut yli 70-vuotiaita. Alle 20-vuotiaiden riski päätyä sairaalahoitoon on arviolta 0,5 % ja yli 70-vuotiaiden peräti 30 %. Mitäs siihen tuumaat? Ja edelleen: ikäryhmästäni, joka on varsin laaja, kuten itsekin huomaat, on menehtyneitä ollut koko korona-aikana tähän mennessä kahdeksan henkilöä. Sille sinäsinäsinä et mahda mitään.
T. Sama
Onko tullut mieleen, että et kohta välttämättä mahdu tehohoitoon, vaikka tarvitsisit sitä esim. onnettomuuden vuoksi? Siksihän tästä nyt puhutaan. Jos korona ei kuormita sairaanhoitoa, ei ole ongelmaa. Homma vaan menee niin, että ne nuoremmat, vähillä oireilla sairastavat, tarttuvat myös vanhoja ja niitä, jotka eivät syystä tai toisesta voi rokotetta ottaa. Jos rokotekattavuus olisi 85-90% tauti ei enää kiertäisi. Deltaan ei 80% riitä.
Itseasiassa rokotevalmistajan pitää päivittää piikkiinsä, eli muokata koodia. Tämänhetkinen on koodattu alkuperäiselle variantille, ei deltalle. Se on kuitenkin tulossa vasta ensi vuoden puolella.
the companies are remaining vigilant and are developing an updated version of the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine that targets the full spike protein of the Delta variant. The first batch of the mRNA for the trial has already been manufactured at BioNTech’s facility in Mainz, Germany. The Companies anticipate the clinical studies to begin in August, subject to regulatory approvals.
https://investors.biontech.de/news-releases/news-release-details/pfizer…
Ja HUOM.Tässä sijoittajille osoitetussa tekstissä valmistaja ITSE puhuu testeistä- myös kolmannen rokotteen osalta. EI siis ole mikään "tutkittu ja turvallinen", vaan edelleen testataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama läskeille.
Ja alkeille, narkeille ja tupakoitsijoille. Ajakaa autollakin varovasti.
Ja niille pimeille, ilman heijastimia ulkosalla näin kaamosaikaan liikkuville ihmisille.
Miksi tämä korona on yhtäkkiä nostettu kuormittavaksi? Onhan influessakin varmaan kuormittanut sairaalahoitoa aikaisemmin vaikka siihenkin on rokote. Ajetaankohan tässä nyt julkista sairaanhoitoa alas. Jostainhan se on aloitettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tämän Pälveen kanssa ihan samaa mieltä. Lisäksi mielestäni olisi hyvä että voitaisiin erottaa nuo rokottamattomat meistä normaaleista katukuvassakin, jotta voitaisiin kiertää turvallisesti kauempaa. Voisinko saada esim. otsaani tatuoinnin, joka kertoisi että olen korona-rokotteeni saanut? Lisäksi jos korana jatkuu, niin poskiin esim. voisi merkitä kuinka mones menossa, jotta kanssaihmiset voisivat sen nähdä ja toimia sen mukaisesti. Täten myös koronarokotettamattomat voisivat helposti niin halutessaan liittyä joukkoomme.
Käväise tatuointiliikkeessä. Sieltä saat ikipiikin kuvan otsaasi ja tuet samalla suomalaista käsityötä.
Ottaapa kovasti vastustaa rokotusta. C'mon man, relax! Ei se voi noin vaikeata olla.
Käy nyt vain siellä tatuointiliikkeessä ja rauhoitu, hyvä mies!
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä korona on yhtäkkiä nostettu kuormittavaksi? Onhan influessakin varmaan kuormittanut sairaalahoitoa aikaisemmin vaikka siihenkin on rokote. Ajetaankohan tässä nyt julkista sairaanhoitoa alas. Jostainhan se on aloitettava.
Lenin vanha neuvo: "Kun tapahtuu jotain, mitä et ymmärrä, mieti, kuka siitä hyötyy". Tämä nousee päivä päivältä enemmän mieleen.
Itselle tulee mieleen, että rahastahan se on kyse. Vähemmän töitä, lisää liksaa. Nyt on saatu sopiva paikka valittaa, ettei kaikkia pystytä hoitamaan. Todellisuudessa kaikkia ei ole koskaan pystytty hoitamaan ja jokainen päivä terveydenhuolto priorisoi toimintojaan. Nyt on ihmisille syötetty sellainen tieto kuin tämä olisi poikkeustilanne, jossa juuri sinä jäät nyt koronan takia ilman hoitoa. Hysterisoituneet ihmiset menee paniikkiin, koska rokotuksista huolimatta ovat varmoja, että he kuolevat koronaan tai vähintään makaavat viikkoja letkuissa.
Kuvaavaa on, että moni hokee tätä: "Ihmishenkeä ei voi mitata rahassa". Näillä ihmisillä on käsitys, että terveydenhuollossa ei ole ollut budjettia ja ihmisiä on hoidettu hintalapusta viis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenin vanha neuvo: "Kun tapahtuu jotain, mitä et ymmärrä, mieti, kuka siitä hyötyy". Tämä nousee päivä päivältä enemmän mieleen.
Itselle tulee mieleen, että rahastahan se on kyse. Vähemmän töitä, lisää liksaa. Nyt on saatu sopiva paikka valittaa, ettei kaikkia pystytä hoitamaan. Todellisuudessa kaikkia ei ole koskaan pystytty hoitamaan ja jokainen päivä terveydenhuolto priorisoi toimintojaan. Nyt on ihmisille syötetty sellainen tieto kuin tämä olisi poikkeustilanne, jossa juuri sinä jäät nyt koronan takia ilman hoitoa. Hysterisoituneet ihmiset menee paniikkiin, koska rokotuksista huolimatta ovat varmoja, että he kuolevat koronaan tai vähintään makaavat viikkoja letkuissa.
Kuvaavaa on, että moni hokee tätä: "Ihmishenkeä ei voi mitata rahassa". Näillä ihmisillä on käsitys, että terveydenhuollossa ei ole ollut budjettia ja ihmisiä on hoidettu hintalapusta viis.
Raha ei takaa resursseja.
Sopii. Kuten myös ylipainoiset voivat maksaa elintasosairautensa ja tupakoitsijat kehkosyöpänsä. Ja ne lapsiperheet jotka eivät rokota lapsiaan voisivat maksaa polion ja kurkkumädän hoidon. Ai mitä, eikö? :)
Dekkici kirjoitti:
Jos tohon mennään koronapiikki saa maksaa kaikille 250€.Onko siitä hyötyä.Korona leviää yskien.kosketus pinnat.Peskää edes niitä käsiä ne.Oireettomia tartuttaja on..miten tuo kosketus eikö tartuttaja voi olla rokotettukin oven kahvat.yleiset tilat.Tilaisuudet.Rokote ei suojaa kuin 6kk.Tällä menolla kaikki ne rokotetutkin kerkeää sairastua.Tauti jyllää suomessa vuosia.Ellei taas pysäytetä maskit,desit, käsien pesu.Katso missä liikut.Varo Massoja.
Jotkin mielipiteet eivät ole edes vakavan keskustelun arvoisia. Tämä kuuluu sellaisiin tittelistä huolimatta. Suomalaiseen yhteiskuntaan ei kuulu Pälveen esittämä arvomaailma missään tilanteessa.
Minä olen ottanut rokotteet ensisijaisesti siksi, että haluan suojella läheisiäni. Pieniä lapsenlapsia.
Rokotettu suojelee myös muita kanssaihmisiä.
Siinä sivussa suojelen myös itseäni. Aikuiset lapseni ovat ottaneet rokotteet. Minun korviini ei ole kantautunut kenenkään rokotetun osalta isoja haittavaikutuksia ja tuttujen määrä on tosi laaja ja ikähaarukka myös laaja. Tyypillisiä ovat olleet, kuten pistoskohdan kipu, hieman väsymystä pari päivää ja sen jälkeen normaali olotila. Olen 75v.
Rehellisyyden nimissä. En edes menisi lääkärien hoidettavaksi ja sairaalaan kaiken tämän jälkeen.
Kun siellä on tuollaisia Lehtosia ja Pälveitä lääkäreinä, niin en todellakaan uskaltaisi.
Mieluummin sairastan kotona kuin lähden haukuttavaksi ja koekaniiniksi.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisyyden nimissä. En edes menisi lääkärien hoidettavaksi ja sairaalaan kaiken tämän jälkeen.
Kun siellä on tuollaisia Lehtosia ja Pälveitä lääkäreinä, niin en todellakaan uskaltaisi.Mieluummin sairastan kotona kuin lähden haukuttavaksi ja koekaniiniksi.
Olen myös miettinyt, uskaltaako rokottamaton enää mennä lääkäriin minkään muun syyn vuoksi vai alkaako heti syyllistäminen ja painostus rokotuksiin? Olen päättänyt olla koronarokotetta ottamatta - huolitaanko minua enää asiakkaaksi terveydenhoitoon ja kohdellaanko tasavertaisena kansalaisena vai kärsinkö nyt kivuista kotonani, jotten tule syyllistetyksi ja painostetuksi?
Mikä taho valvoo lääkärien ammattietiikkaa? Minkähänlaisen ammattietiikan omaa tuollaisia ajatuksia valtakunnan suurimpaan lehteen kirjoitteleva "lääkäri"? Moni meistä tavallisista ihmisten kanssa töitä tekevistä duunareista saisi kenkää heti, jos tuollaista vielä avoimen ylpeästi omalla nimellään mielipidepalstalle kirjoittelisi asiakkaistaan/potilaistaan tyyliin "narkomaaniäidit maksakoot itse vieroitushoitonsa" tai "13. kertaa katkaisuhoitoa anova alkoholisti järjestäkööt omakustanteisesti hoitonsa, koska yhteiskunta on kyllä apua jo tarpeeksi tarjonnut" mutta herra Pälveellä vissiin on mahdollisuus Mielipiteeseen, jos on tulevaisuus jo turvattu. Tulee jotenkin samoja viboja, kun verotuksen keventämistä vaativista yritysjohtajista.
Vierailija kirjoitti:
Sama läskeille.
Nää vielä ahneuttaan syö itselleen monen edestä, myös ympäristöverotettavia pitäisi olla. Lämmittävät ilmastoakin lehmien lailla.
Läskivero ja leima persiiseen jos muutenkin aletaan erotella.
Otsaan lihaleimalla ylipainoisille elopaino ja ostokielto lihottaviin turhiin ruokiin.
Ei maksa rokottamaton vaan yhteiskunta maksaa verorahoista. Sinäkin maksat minun sairaala laskuni mikäli sairastun koronaan ja joudun sairaalaan. En huoli rokotetta siitäkään huolimatta. Kiitos kun maksat veroja yhteiskuntaan ja sen kautta myös laskuni.
Lihavuus tappaa eniten Suomessa tuhansia kertoja enemmän kuin korona ja se kuormittää ympäristöäkin eniten.
Varmaan maapallokin alkaa upota ja toisissa kohtaa just tulivuoret purskua kun lihavia on liikaa.
Jos lähdetään ympäristötalkoisiin niin lihavat kiellettävä!
Ja terveystakoisiin lähdettäessä tämän tulisi olla ykkösenä.
Ei myöskään kapakkaan pääsyä yli 75 kiloisille ollenkaan, alkoholi lihottaa ja paljon.
Eduskuntaan vaan alle 75 kiloisia.
Miltäs nyt tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Mikä taho valvoo lääkärien ammattietiikkaa? Minkähänlaisen ammattietiikan omaa tuollaisia ajatuksia valtakunnan suurimpaan lehteen kirjoitteleva "lääkäri"? Moni meistä tavallisista ihmisten kanssa töitä tekevistä duunareista saisi kenkää heti, jos tuollaista vielä avoimen ylpeästi omalla nimellään mielipidepalstalle kirjoittelisi asiakkaistaan/potilaistaan tyyliin "narkomaaniäidit maksakoot itse vieroitushoitonsa" tai "13. kertaa katkaisuhoitoa anova alkoholisti järjestäkööt omakustanteisesti hoitonsa, koska yhteiskunta on kyllä apua jo tarpeeksi tarjonnut" mutta herra Pälveellä vissiin on mahdollisuus Mielipiteeseen, jos on tulevaisuus jo turvattu. Tulee jotenkin samoja viboja, kun verotuksen keventämistä vaativista yritysjohtajista.
Eläkepäivillä saa päästellä vapaasti. Ei ole pelkoa, että joutuu virkavastuuseen sanomisistaan. Neuvoksen arvonimi antanee jonkilaista ylemmyyttä ja rikosoikeudellista suojelua.
Helvetin tuli odottaa rokotepakottajia. Tämä on Jumalan sana.