Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkintöneuvos HS:ssa: Rokotteesta kieltäytyvät voisivat maksaa itse hoitokulunsa

Kommentit (243)

Vierailija
1/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ei tarvitse verojakaan sitten maksaa.

Vierailija
2/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy mulle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. 

Tosin aika äkkiä se kääntyy siihen ihmisen perusoikeus blaablaablaa

Viiden tonnin sairaalalasku -> perintään -> varaton -> yhteiskunta maksaa joka tapauksessa.

Vierailija
4/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama läskeille.

Vierailija
6/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sit varmaa verojakaa tartte maksaa. Ja hei, läskeille kans sit lasku jos sairaalaan joutuvat sairauksistaan. Mitäpä söivät itsensä siihen kuntoon.

Vierailija
7/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

fdsfdf kirjoitti:

Samaa mieltä. 

Tosin aika äkkiä se kääntyy siihen ihmisen perusoikeus blaablaablaa

Viiden tonnin sairaalalasku -> perintään -> varaton -> yhteiskunta maksaa joka tapauksessa.

Pitäisi olla jenkkimeininki, jos ei ole varaa, niin ei ole myöskään hoitoa.

Vierailija
8/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii. Sama lihaville, tupakoitsijoille ja päihdeongelmaisille.

Muuten ne buranat ja strepsilsit mitä käytin koronaa sairastaessa maksoi alle 15€. Älkää puhuko paskaa että tässä on mitään muuta meneillään kuin hysteria flunssasta. Kuka sitä hoitoa mukamas edes saa ja mihin?!

Vierailija
9/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokotettuja aletaan vaatimaan maksamaan hoitokulunsa itse, minusta silloin pitäisi avata koko aihe. Tällä hetkellä kustannamme terveys- ja sosiaalipalveluissamme valtavasti itseaiheutettuja ongelmia. Alkaen siitä, että Repa katkaisee jalkansa kännipäiten.

Vierailija
10/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroja on maksettu meidän perheessä sen verran, että voitaisiin maata teho-osastolla kymmenen vuotta yhtämenoon. Sopisi hyvin, jos tarvitsisi maksaa vain omat hoitonsa, eikä veroja sen enempää.

Vierailija
11/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rokotettuja aletaan vaatimaan maksamaan hoitokulunsa itse, minusta silloin pitäisi avata koko aihe. Tällä hetkellä kustannamme terveys- ja sosiaalipalveluissamme valtavasti itseaiheutettuja ongelmia. Alkaen siitä, että Repa katkaisee jalkansa kännipäiten.

Tää vai

https://pulsu.fandom.com/wiki/Repa

Vierailija
12/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi veikkoselle, paljon on näitä rokotettuja, jotka omalla elintavallaan altistavat itsensä vakaville sairauksille ja saavat kallista hoitoa tämän johdosta.

Kyllähän se on oikeus ja kohtuus, että myös he tulevat maksamaan itse hoitonsa.

Vierailija
13/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En Tule Koskaan Ottamaan Rokotetta. ETKOR

Vierailija
14/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteita ottamattomat ovat niitä köyhimpiä ja vähiten koulutettuja, joilla ei ole varaa maksaa edes tavallisen osaston sairaalalaskua saati tehohoidon laskua. Ehkä tulevaisuudessa tulee samanlainen malli kuin vakuutuksissa eli jos on itse myötävaikuttanut ongelmaan, korvauksia tulee vähemmän ei joutuu maksamaan itse osan kustannuksista. Jos repa teloo jalkansa humalassa, siitä korvataan vain 50 prosenttia kuluista jne.

Vierailija
15/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nytkö tästä saaki taas hetken keskustella. Aamulla poistettiin ketju

Vierailija
16/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki sairaudet ovat itse aiheutettuja. Jopa liikenneonnettomuudet voisi välttää pysymällä kotona.

Varsinainen älykkö tuo lekuri!

Vierailija
17/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolitaudit ne vasta onkin toisiin leviäviä tartuntatauteja, mutta nekin testataan ja hoidetaan pois verorahoilla.

Muutentaanko sekin sitten itse maksettavaksi?

Vierailija
18/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teho-osastoja täyttävät vieraskieliset, näin on kerrottu. Eivät he juurikaan maksa veroja vaan ovat tottuneet olemaan saamapuolella.

Vierailija
19/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nazismilta vaikuttaa

Vierailija
20/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkuin avataan aihe, olisi syytä käydä perustavaa laatua oleva keskustelu, että mihin suuntaan haluamme mennä yhteiskuntana. Tarkoitan sitä, että lähtökohtaisesti tässä puhutaan siitä, olemmeko "yhteiskunta" vai nippu yksilöitä, jotka sattuvat asumaan samalla, maantieteellisellä alueella. Ja jos haluamme jatkaa yhteiskuntana, niin jatkokysymys on; haluammeko jatkaa hyvinvointi-yhteiskuntana - sillä toimiva ja kattava terveydenhuolto on yksi hyvinvoinnin kulmakivistä.

Se on todellinen Pandoran lipas, mikäli lähdettäisiin kehittelemää rajoja itseaiheutetuille sairauksille, sillä ihmiskropassa on hyvin vähän täysin yksiselitteisiä ongelmia, vaan likimain kaikki sairaudet/ongelmat ovat useamman osatekijä summa.