Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkintöneuvos HS:ssa: Rokotteesta kieltäytyvät voisivat maksaa itse hoitokulunsa

Kommentit (243)

Vierailija
141/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys myös itse maksettavaksi. Jos ei osaa mennä metsään rauhoittumaan silloin kun iso pyörä vippaa, maksakoon omasta pussista hoitonsa. Varsinkin nämä, jotka vielä menevät jatkamaan huonoja geenejään.

Vierailija
142/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kattoa kuin katua.... pätee elämään yleensäkin.

Mutta toki ota se rokote ja toivo parasta - tai älä ota.

Lopputulema tod. näk. ihan sama.

EEiik.. me kuollaan kaikki... 

Mutta niinhän se alkuperäinen diili alunalkujaankin oli.

Minä kuolen, sinä kuolet, hän kuolee... me kuolemme.

Mitä väliä milloin? Et sinä sitä enää sen jälkeen tiedosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran vastustaa lääketiedettä ja rokotetta, pitää myös kieltäytyä hoidosta jos sairastuu koronaan. Vaan ei, silloin kun sairastuu hoito kelpaakin.

No jaa, joka ikinen koronan sairastanut tuttavani (20 henkilöä) on kyllä sairastanut sen sataprosenttisesti kotonaan ihan flunssana ilman sen kummempia erikoishoitoja sairaaloissa. Toisaalta joo, kyllähän flunssankin takia voi joutua sairaalahoitoon hengenvaarallisessa tilassa ja jopa menehtyä. Tiedä sitten, mistä hoidosta puhut. Lääketieteen vastustamisella tällä ei ole mitään tekemistä, mutta ylihysteria aiheuttaa toki tuollaisia mojovia mielipideylilyöntejä ja sinulla on toki siihen täysi vapaus. 

Haluatko tietää yhden virallisen faktan kaiken aggressiosi lomassa? Omasta ikäryhmästäni, 20 - 49 -vuotiaista, on vuosien 2020 -2021 aikana Suomessa menehtynyt koronaan kahdeksan (8) ihmistä. Jaiks.

Vierailija
144/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi alkaa olla pelottavan suvaitsematon maa, ihmisethän tämän kokonaisuuden muodostavat. Surullista huomata, minkälaiseen suuntaan ollaan menossa, aletaan jo luokitella ihmisiä tuonkin perusteella, ottaako rokotuksen vai ei. Ennen tänne mahtui sulassa sovussa tupakoitsijat ja ei tupakoitsijat, lihavat, laihat, työttömät, työssäkäyvät.

Ne ovat nykyään nuo itseään muita parempina pitävät, jotka eniten pitävät melua.

Tässäkö koronan seuraus täällä, jakaudumme kahteen leiriin...

Tämä. Mielestäni viime aikojen uutisointi sekä nettikommentointi on ollut lähinnä kuvottavaa luettavaa. Nopeasti on muuten myös unohtuneet sikapiikin haittavaikutukset ja narkolepsiat. Koronapiikin kaikkia mahdollisia seurauksia ja sivuvaikutuksia ei edes tiedetä vielä. Ihan sen perusteella mielestäni ihmisellä on täysi oikeus tulla johtopäätökseen, ettei ota rokotetta. Silloin ihan luonnollisesti tehdään kaikki muu mikä tehtävissä on, jottei saada tartuntaa.

Aina on niitä jotka "tietävät" enemmän kuin tutkijat ja lääkärit kautta maailman. Mee ottaa se piikki!

Vierailija
145/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että piikkiä ei oteta, koska piikkiä (siis sitä neulaa) pelätään. Varsinkin miehet. 

Täytyy todeta, että enää mieslaji on heikentynyt. Miten nämä kriisien sattuessa voisivat puolustaa maatansa?

Juoksisivat karkuun?

Joku vertasikin rintamakarkureihin noita pelkureita.

Mitäs isänmaanpetturuutta rokottamattomuudessa se tarkalleen ottaen hänestä on ja mikä ihmeen rintama se on, jolta karkuun ollaan  lähdössä? Tarkensiko hän mitään?

Korona on näkymätön vihollinen, jota vastaan kaikkien pitäisi taistella yhtenä rintamana.

Aijuu, se.  

T. Sama

Vierailija
146/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran vastustaa lääketiedettä ja rokotetta, pitää myös kieltäytyä hoidosta jos sairastuu koronaan. Vaan ei, silloin kun sairastuu hoito kelpaakin.

En minä ainakaan lääketiedettä vastusta, eikä käsittääkseni kukaan tuntemistani koronarokotteen väliinjättäneistä. Kyllä me tarpeelliset hoidot ja lääkkeet haetaan silloin jos tilanne sitä vaatii.

Luulen kyllä, että jos koronaan sairastuisin niin vakavasti että ylipäänsä sairaalan palveluja tarvitsisin, niin tajuttomana minut sinne saa kantaa. Sen verran asenteellista on tämän maan vastuullisessakin asemassa olevat, että en lähde kuormittamaan sitä myös omilla verorahoillani maksettua pyhää sairaalaa, vaan jätän sen kunnian teille rokotetuille.

Vierailija
147/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveys myös itse maksettavaksi. Jos ei osaa mennä metsään rauhoittumaan silloin kun iso pyörä vippaa, maksakoon omasta pussista hoitonsa. Varsinkin nämä, jotka vielä menevät jatkamaan huonoja geenejään.

Geenit ja ympäristö vaikuttaa esim. skitsofrenian puhkeamisen.

Vierailija
148/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne nyt tukka putkella baariin juoksevat kaljanlipittäjät? Maksakoot itse alkoholin aiheuttamat sairaudet ja muut haitat.

Vierailija
149/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki sairaudet ovat itse aiheutettuja. Jopa liikenneonnettomuudet voisi välttää pysymällä kotona.

Varsinainen älykkö tuo lekuri!

Jep. Samaan syssyynhän tuo lekuri voisi ehdottaa pakollista elinluovutustestamentin tekoa ihmisille, jotka kulkevat ulkona pimeässä ilman heijastimia. Mistä vetoa, ettei hän itsekään käytä heijastimia koskaan, ikinä eikä milloinkaan? 🤣

Kyllä ja jurrissa skoottailevat yksilöt myös korvaamaan omat hoitokuunsa, kuten myös kyärättömät pyöräilijät. Tupakoitsijat maksakoon oman keuhkoahtautamatautinsa hoitokulut ja syöpöhoidot. Samoion kaikki yli BMI 44 omaavat ovat itse vastuussa sairaudestaan.

Jep! Samaa lekurilogiikkaa tuokin. 

Vierailija
150/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, joka ikinen koronan sairastanut tuttavani (20 henkilöä) on kyllä sairastanut sen sataprosenttisesti kotonaan ihan flunssana ilman sen kummempia erikoishoitoja sairaaloissa. Toisaalta joo, kyllähän flunssankin takia voi joutua sairaalahoitoon hengenvaarallisessa tilassa ja jopa menehtyä. Tiedä sitten, mistä hoidosta puhut. Lääketieteen vastustamisella tällä ei ole mitään tekemistä, mutta ylihysteria aiheuttaa toki tuollaisia mojovia mielipideylilyöntejä ja sinulla on toki siihen täysi vapaus. 

Haluatko tietää yhden virallisen faktan kaiken aggressiosi lomassa? Omasta ikäryhmästäni, 20 - 49 -vuotiaista, on vuosien 2020 -2021 aikana Suomessa menehtynyt koronaan kahdeksan (8) ihmistä. Jaiks.

Kommenttisi kuvastaa hyvin itsekkyyttä; mitä völiä muista kun oma ikäryhmäni ei todennäköisesti joudu sairaalaan. Minä minä minä

Vierailija
151/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että piikkiä ei oteta, koska piikkiä (siis sitä neulaa) pelätään. Varsinkin miehet. 

Täytyy todeta, että enää mieslaji on heikentynyt. Miten nämä kriisien sattuessa voisivat puolustaa maatansa?

Juoksisivat karkuun?

Jos piikkiä pelätään eikö vois sinne järjestää ammattiapua? Rokotuspaikalle tai jotenkin muuten.

Kyse on pelosta ja tietämättömyydestä, ei oteteta asoista selvää, ei seurata tutkimuksia, uutisia ym tiedotusta

Vierailija
152/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava keskustelu asioiden oikeasta puolesta

Vierailija
153/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi kuvastaa hyvin itsekkyyttä; mitä völiä muista kun oma ikäryhmäni ei todennäköisesti joudu sairaalaan. Minä minä minä

Muiden suojaaminen on rokotteen tehtävä. Jos rokote ei kerta suojaa, miksi se tulisi ottaa ylipäätään?

Vierailija
154/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne nyt tukka putkella baariin juoksevat kaljanlipittäjät? Maksakoot itse alkoholin aiheuttamat sairaudet ja muut haitat.

Niinhän ne maksaakin, juuri niillä verorahoilla.

Halvempaa olisi ainakin itselleni olla maksamatta veroina näitä kaikkien yhteisiä kuluja ja maksaa vain oikeasti omat käyntini.

Vierailija
155/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan hoidosta ei peritä mitään maksuja. Ei siis edes normaalia sairaalapäivämaksua. Tämä pitäisi muuttaa heti. Epäreilua nimenomaan näin.

Tämä. Millä perustelette, että rokottamattomien ei tarvitse edes maksaa tätä nimellistä hoitomaksua, vaikka tekevät miljardin laskun veronmaksajien piikkiin? Onko toiset tasa-arvoisempia kuin toiset?

No kun eivät tee. Osaatko sinä lukea? Harmi, että veronmaksajien rahat ovat menneet hukkaan sinun koulunkäynnissäsi. Kyse oli HUS:in teoreettisesta laskelmasta, joka riippuvainen siitä että jokainen rokottamaton saa koronan. THL kertonut, että tämä ei ole mahdollista, korona kun ei jostain vielä tuntemattomasta syystä tartuta kaikkia. Virus ei leviä niin laajalti, että tartuttaisi koko yhteiskunnan. Laskelma ei siis pidä paikkansa.

Rokottomattomat on loisivia lokkeja. Hoito kelpaa, mutta ei makseta mitään.

Mikä hemmetin hoito? Työkavereistani jokainen joka koronan sai, sairasti sen kotonaan perusflunssana, kuten suurin osa tekee. Luuletko sinä ihan tosissasi, että jokainen koronaan sairastunut lähtee välittömästi lasaretille ambulanssin kyydillä pillit soiden tai ylipäätään tarvitsee lääketieteellistä apua? Siltä nimittäin vaikuttaa. 

Vierailija
156/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on todella paljon sairauksia voitettu rokotuksilla. Miksei siis myös koronaa.

Itse tiedän kaksi tautiin menehtynyttä ja useita henkilöitä ok ollut sairaalassa.

Ehdottomasti sanktioita, heille, jotka eivät rokotetta ota!!

Vierailija
157/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se rokote suojaa nimenomaan vain minua minua minua. Ei sinuakaan muut kiinnosta, älä jaksa.

Eri

Vierailija
158/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kieltäydyn rokotteesta solidaarisuussyistä. En ota rokotetta, ennen kuin kehitysmaat ovat saaneet osansa. Sinä arvatenkin olit heti ensimmäisenä ahnehtimassa rokotteita itsellesi, tekopyhä?

Vierailija
159/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä olisi rokotuspakko ja joku jättäisi noudattamatta pakkoa, siinä tapauksessa ihmisen pitäisi itse maksaa hoitonsa. Mutta rokotuksen ottaminen on vapaaehtoista.

Vierailija
160/243 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan hoidosta ei peritä mitään maksuja. Ei siis edes normaalia sairaalapäivämaksua. Tämä pitäisi muuttaa heti. Epäreilua nimenomaan näin.

Tämä. Millä perustelette, että rokottamattomien ei tarvitse edes maksaa tätä nimellistä hoitomaksua, vaikka tekevät miljardin laskun veronmaksajien piikkiin? Onko toiset tasa-arvoisempia kuin toiset?

No kun eivät tee. Osaatko sinä lukea? Harmi, että veronmaksajien rahat ovat menneet hukkaan sinun koulunkäynnissäsi. Kyse oli HUS:in teoreettisesta laskelmasta, joka riippuvainen siitä että jokainen rokottamaton saa koronan. THL kertonut, että tämä ei ole mahdollista, korona kun ei jostain vielä tuntemattomasta syystä tartuta kaikkia. Virus ei leviä niin laajalti, että tartuttaisi koko yhteiskunnan. Laskelma ei siis pidä paikkansa.

Rokottomattomat on loisivia lokkeja. Hoito kelpaa, mutta ei makseta mitään.

Mikä hemmetin hoito? Työkavereistani jokainen joka koronan sai, sairasti sen kotonaan perusflunssana, kuten suurin osa tekee. Luuletko sinä ihan tosissasi, että jokainen koronaan sairastunut lähtee välittömästi lasaretille ambulanssin kyydillä pillit soiden tai ylipäätään tarvitsee lääketieteellistä apua? Siltä nimittäin vaikuttaa. 

En tunne yhtäkään sairastunutta, joka olisi tarvinnut muuta kuin testin ja sairaslomalapun.

Tiedän toki, että osa tarvitsee sairaalahoitoa mutta valtaosa ei.