Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te aina haukutte läskiksi esim.160cm ja 75kg?

Vierailija
07.12.2014 |

Tuollainen nainen on aivan tavallinen,terve ihminen. Ei tarvitse olla aina littana vatsa ja käyttää s koon vaatteita ollakseen hoikka ja terve. L koon vaatteita käyttävät ovat myöskin nyky yhteiskunnassa normaalikokoisia,kauniita,ei yhtään lihavia naisia. Terve voi olla vaikka olisikin hieman ylipainoa. Nimimerkillä, 166cm 80kg L koko. Kolesterloit huippuluokkaa,sokerit ja verenpaine kunnossa,sairastelen tosi vähän. Syön terveellisesti,raskas työ.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 168 cm ja painoin kesän lopussa 76 kg. Tunsin itseni läskiksi. Tiputin painoa 8 kg ja nyt olen painoindeksin mukaan normaalipainoinen. Pudotan vielä muutaman kilon (65 kg) ja sitten olen tyytyväinen. Lähempänä 60 kg:n painoa olen jo liian laiha. 

Vierailija
42/88 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näyttävät paremmilta vaikka olisivatkin ylipainon paikkeilla. Esim eräs ystäväni näytti paremmalta noin 68 kiloisena kuin nyt 60 kiloisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän naisella pitää muotoja olla, ei kukaan halua mitään luurankoa kolistella. Mutta eieiei.. Ei tuo paino tuon pituisella naisella sytytä. Ei mitenkään.

Vierailija
44/88 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:57"]Tää väittää et on 160/75

Ei paha lainkaan mun mielestä? Tietysti nuori vielä. Vanhemmalla naisella vastaava paino näyttää ihan eriltä kun paketti ei enää pysy kasassa: 

https://33.media.tumblr.com/tumblr_m0tcbb4knf1qcl5svo1_r1_500.jpg
[/quote]

Mun vartalo näyttää melko samanlaiselta, ja oon n. 170/82. Olennaista on myös, miten paino jakautuu. Jos raajat ja lantio ovat kapeat ja perse pieni mutta kaikki ylimääräinen kertyy vyötärölle, niin kyllä silloin näyttää isommalta kuin jos ylimääräinen jakautuu tasaisesti tai menee enimmäkseen alakroppaan ja pysyy poissa vyötäröltä.

Vierailija
45/88 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:30"]Tuntuu että ihmiset eivät nykyään tajua/hyväksy ettei kaikkien tarvitse ja pidä olla niin hiton timmejä ja laihoja. Elämässä on muutakin kuin laihuus, paino ja dieetit.
[/quote] No ei tarvitsekaan, mutta turha tulla tänne sitten julistamaan miten terve ja kaunis olet vaikka painoindeksi on lähes 30? Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
46/88 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plösö

Vierailija
47/88 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 162cm 75kg käytän koon 38 housuja ja yläosa s-m kokoa. Jos alaosassa tuollainen koko niin m. Jaloissani on paljon lihasta ja lihas painaa enemmän kuin läski ;) Kyllä silti sais joku 2-5kg lähteä :) Mutta olen 19v...

Vierailija
48/88 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/88 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 10 tarkoitti juuri sitä, että KappAhlin L vastaa H&M:n tai Vero Modan tai Zaran 44-46. Muuten ei noilla mitoilla mahdu L-kokoon ellei käy liikkeessä, joka kosiskelee asiakkaita liian pienillä kokomerkinnöillä.

Itse olen 40 v. ja kahden lapsen äiti. 163 cm ja 59 kg. Ja kyllä minulla on pari kiloa liikaa eli siinä 56-57 näyttäisin hoikalta. Olen siis normaalipainoinen ja BMI 22-23.

Lapset tai raskaus ei kyllä ole hyväksyttäviä syitä päästää itsensä lihomaan. Normaalit raskauskilot on lähteneet normaalilla imetyksellä.

En todellakaan elä kitudieeteillä, vaan terveellisellä ruoalla.

Kyllä jostain syystä normaalipainon käsitys on monilla paikkakunnilla täysin hämärtynyt.

Vierailija
50/88 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 07:32"]

Ai miksikö haukutaan läskiksi? No tietenkin siksi, että läskiksi haukkumalla pääsee kivasti mukaan riitelemään. Jos ette tarttuisi tälläiseen provoiluun niin sitä ei palstalla näkisi. Vaan kun palkitsette haukkumisesta palautteella ja riitelyllä niin tietenkin haukkumista tulee lisää. 

Siitä provoillaan mistä tulee palautetta. Päivän sana provoilussa on työttömien haukkuminen ja ulkonäköön liittyvä solvaus.

[/quote]

Vierailija
51/88 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muutama vuosi sitten papaseulonnassa.Siellä piti täyttää DB-riskikaavake. Täytin sen ja terkka kysyi vielä painon ja pituuden ja mittasi vy:n. Tulos:

-Jos vyötärösi olisi vielä sentin isompi niin passittaisin diabeteshoitajalle ruokavalio-ohjaukseen ja laihdutukseen!

Mittani olivat silloin 160CM, 62,3kg ja vy 79cm.

repikääpä siitä.Eli olin kyllä liian lihava jo noissa mitoissa. 

Vierailija
52/88 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 160 cm ja 70 kg ja oon kyllä lihava. 55 kg on se mihin yritän nyt laihduttaa takaisin. Joka paikka tursuaa, hyi. :/

Vierailija
53/88 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160 ja 55 kg enkä nytkään mikään laiha ole. Ihan normaali ja lihaksikkaat jalat ja peppu, joita treenaan salilla kerran viikossa, mutta vyötäröllä on rasvaa. 20kg lisää tähän olisi tosi paljon. Aika tuhti olisin ja lihava. Miten se on vaikea ymmärtää, että lihava on lihava. Ei se ole sama asia kuin ruma, mutta lihava se on. Ei pelkästään sairaalloinen ylipaino ole lihavuutta eikä lihava ole aina sairas. Lihava syö paljon. Jos syö terveellisesti ei se haittaa, mutta jos paljon rasvaa, suolaa ja sokeria, ei se ole enää tervettä. Jotkut tykkäävät olla tuhdimpia, mutta kyllä 75kg naiselle on paljon.

Vierailija
54/88 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164cm ja 39.8 kg. 16v miespuolinen henkilö. Syön n.5 kertaa viikossa hesburgerissa.

Vierailija
55/88 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh... ite oon 164/66 ja olen läski vaikka isot rinnat... pari senttiä pois ja kymmenen kiloo lisää? ei jestas sentää...

Vierailija
56/88 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 75 kg 170 cm ja synnytys lähenee...

Vierailija
57/88 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, Ap, sinun pituisesi ja 15 kiloa kevyempi ja kyllä minua voisi jo nimitellä pulskan puoleiseksi vaikka lihastakin löytyy ja kunto ja kolesteroliarvot on oikein hyvät. Jos tähän tulisi vielä yli kymmenen kiloa läskiä lisää, niin enpä kyllä kehtaisi poistua kotoa, olisin jo aika kamalan näköinen silloin. Tosin minullapa kertyy kaikki -siis ihan kaikki- läskit keskivartaloon ja naamaan, joten näytän laardikasalta jo pienessäkin painossa

Vierailija
58/88 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:39"]

Tuollainen nainen on aivan tavallinen,terve ihminen. Ei tarvitse olla aina littana vatsa ja käyttää s koon vaatteita ollakseen hoikka ja terve. L koon vaatteita käyttävät ovat myöskin nyky yhteiskunnassa normaalikokoisia,kauniita,ei yhtään lihavia naisia. Terve voi olla vaikka olisikin hieman ylipainoa. Nimimerkillä, 166cm 80kg L koko. Kolesterloit huippuluokkaa,sokerit ja verenpaine kunnossa,sairastelen tosi vähän. Syön terveellisesti,raskas työ.

[/quote]

Niin no lihava/ylipainoinen ei kyllä voi olla hoikka (nuo kun sulkevat toisensa pois, vähän kuin että lyhyt olisi pitkä). Eikä kokoa L käyttävä nainen ole hoikka ellei ole reilusti yli 2-metrinen. Terve voi toki olla ylipainoinenkin.

Vierailija
59/88 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:54"]

http://sisaisenlaskinnujerrus.blogspot.fi/2014/03/amman-toppi-ja-aamujumppaa.html

esim hän on av teinimammojen mielestä läski,mutta aikuisen 25v+ naisen silmiin hyvin kauinis juuri tuollaisenaan,naisellinen!

[/quote]

Olen 28 ja olen samannäköinen kropaltani. Mulla on vielä 16kg pudotettavaa, että näyttäisin hyvältä. Ehkä jopa se 6kg:a riittää, mutta tavoite on 16. Niin joo, ja oma kroppa on omiin silmiini läski.

Vierailija
60/88 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka L-koko olisi "normaali" siksi, että valtaosa kansasta on ylipainoisia (60% suomalaisista on lihavia), ei se silti ole normaalipainoisuutta vaan iso vaatekoko.

Jotenkin on mennyt oudoksi nykyinen lihavuusajattelu; normaalipainoiset ja hoikat ovat muka anorektikkoja (vaikkapa 170-senttinen ja 70-kiloinen nainen on kaukana anorektikosta ollessaan aivan normaalipainoinen) ja vastaavasti selkeästi ylipainoiset puhuvat itsestään hoikkina. Jos vaatekaupassa tarvitsee mennä isojen naisten mallistolle että mahtuu päälle, ei todellakaan ole hoikka. Hoikkana voi itseään (pituudesta riippuen tietenkin) pitää kun vaatekoko on 34-38.