Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi anarkistit nostavat tukia?

Vierailija
07.12.2014 |

Miksi anarkistit ottavat vastaan työttömyystukea, opintotukea ja opiskelija-alennuksia? Kukaan ei laita väkisin rahaa tilille, ihan hyvin voisivat vain kieltäytyä. Hehän halveksivat valtiota ja pitävät sitä riistäjänä, joka pitää tuhota. Aatteeseen ei mielestäni sovi kovin hyvin käsi ojossa sossun luukulla seisoskelu.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:37"]

Miksi vastustaa systeemiä, joka mahdollistaa sen, että anarkistin ei tarvitse tehdä mitään, riittää yhteiskunnan antamaa rahaa ihan kaikkeen, käsiaseista alkaen.

[/quote]

Koska anarkistille vapaus ja omaehtoisuus ovat tärkeitä arvoja. -25

[/quote]

Omaehtoisuus? Se tarkoittaa myös sitä että ITSE elättää itsensä eikä lusmuile

[/quote]

Omaehtoisuus (self-management) tarkoittaa kykyä vaikuttaa itseään ja ympäristöään koskeviin asioihin yhdessä muiden kanssa. Se tarkoittaa vapautta ulkoisesta vallankäytöstä. -25

Vierailija
42/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:08"]

Nostan tukia, koska ne kustannetaan verovaroin, ja veroja minun on pakko maksaa, käytin palveluita tai en. Haluan saada veroilleni vastinetta. Minulla ei sinänsä ole mitään hyvinvointipalveluita vastaan, ainoastaan valtiota.

[/quote]

Tossa ei ole mitään logiikkaa. Ei voi olla palveluita ilman valtiota

[/quote]

Voipas.

[/quote]

Meinaat, että sinua rikkaammat (tai vaikka köyhemmät) ihan spontaanisti ja huvikseen kustantavat sinulle ne asiat joista et itse halua maksaa? Toki varmaan joo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:22"]

Se on huvittavaa että nämä "anarkistit" ovat ihmisiä jotka varmasti oikeassa anarkiassa, jossa vallitsisi vahvimmanoikeus, päästettäisiin päiviltä ensimmäisenä.

[/quote]

Anarkismissa ei vallitse vahvimman oikeus. Tällainen tilanne olisi anarkismin vastakohta. Meidän yhteiskunnassamme valtio on se vahvin. -25

Vierailija
44/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:23"]

Nostan tukia, koska ne kustannetaan verovaroin, ja veroja minun on pakko maksaa, käytin palveluita tai en. Haluan saada veroilleni vastinetta. Minulla ei sinänsä ole mitään hyvinvointipalveluita vastaan, ainoastaan valtiota.

[/quote]

[/quote]

Voipas.

[/quote]

Meinaat, että sinua rikkaammat (tai vaikka köyhemmät) ihan spontaanisti ja huvikseen kustantavat sinulle ne asiat joista et itse halua maksaa? Toki varmaan joo. 

[/quote]

Mutta nehän rikkoo näyteikkunoita niin kauan että rikkaat "vapaaehtoisesti" antavat lisää :D

Vierailija
45/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:38"]

Miksi vastustaa systeemiä, joka mahdollistaa sen, että anarkistin ei tarvitse tehdä mitään, riittää yhteiskunnan antamaa rahaa ihan kaikkeen, käsiaseista alkaen.

[/quote]

Tämä systeemi pakottaa sadat tuhannet ihmiset olemaan ilman työtä. Sama systeemi mahdollistaa sen että muutama rikas rikastuu tavallisen ihmisen työllä. Tässä systeemissä ei duunarin elintaso ole kovinkaan kummoinen. Eikä tavallisella ihmisellä ole juuri mitään poliittista valtaa.

[/quote]

Ei pakota. Tässä systeemissä ei ole tällä hetkellä työtä, se on eri asia kuin pakottaminen. Valitettavasti sitä työtä ei synny riehumalla kännissä joukolla pitkin kaupunkia.

[/quote]

Työtä ei ole koska valtio näin päättää. Eli pakottaa. Olisit oikeassa ainoastaan siinä tapauksessa että valtio tosissaan yrittäisi tehdä kaikkensa työttömyyden poistamiseksi. Ei se yritä. Siellä on porvaripuolue johdossa ja porvaripuolue tottelee vain isoja yrityksiä. Ja isojen yritysten etu on pitää paljon työttömiä, koska se takaa halpaa työvoimaa. Olisi tietysti kiva jos ei tarvitsisi maksaa työttömille tukea, mutta mieluummin sekin kuin että kaikille olisi työtä. Silloin olisi kilpailua työntekiöistä. Ja se taas tarkoittaisi vähemmän rahaa porvarille. Tyhmät lampaat eivät tajua taloutta, siksi itsevät täällä.

[/quote]

Meillä oli ennen provaripuolueita kymmeniä vuosia sosiaalidemokraatit johdossa. Työttömiä oli kuitenkin vaikka miten paljon.

Kukaan ei pakota ketään olemaan työtön

[/quote]

Miten demarit eroavat kokoomuksesta? ei mitenkään.

[/quote]

Lopeta toi provoilu

Vierailija
46/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Totta kai voi. -25

[/quote]

Milläköhän se on mahdollista?

Vierailija
47/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Voipas.

[/quote]

Millä tavalla voi olla palveluita ilman valtiota?

Vierailija
48/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:35"]Miksi et ota selvää anarkismista ennen kuin kirjoitat siitä? Aloituksessasi ei ollut hirveästi järkeä.
[/quote]

Voitko valaista vähän? Sen perusteella mitä tiedän anarkismista olen edelleen sitä mieltä ettei tukien nostamisessa ole järkeä. -ap

Vierailija
49/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huvittavaa että nämä "anarkistit" ovat ihmisiä jotka varmasti oikeassa anarkiassa, jossa vallitsisi vahvimmanoikeus, päästettäisiin päiviltä ensimmäisenä.

[/quote]

Toi on kyllä totta

Vierailija
50/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:37"]

[/quote]

Tämä systeemi pakottaa sadat tuhannet ihmiset olemaan ilman työtä. Sama systeemi mahdollistaa sen että muutama rikas rikastuu tavallisen ihmisen työllä. Tässä systeemissä ei duunarin elintaso ole kovinkaan kummoinen. Eikä tavallisella ihmisellä ole juuri mitään poliittista valtaa.
[/quote]

Parempi ratkaisu ilman orjatyövoimaa otetaan vastaan. Saat Nobelin jos kehität sellaisen

Vierailija
51/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:32"]

[/quote]

[/quote]

Voipas.

[/quote]

[/quote]

Mikä tahansa yhteisö voi järjestää jäsenilleen palveluja, ei siihen valtiota tarvita. Aikoinaan se oli seurakunta tai kunta - esim. lasten päivähoito on lähtenyt kirkollisena palveluna liikkeelle.

Vierailija
52/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Omaehtoisuus (self-management) tarkoittaa kykyä vaikuttaa itseään ja ympäristöään koskeviin asioihin yhdessä muiden kanssa. Se tarkoittaa vapautta ulkoisesta vallankäytöstä. -25

[/quote]

Et voi olla omaehtoinen jos et kykene itseäsi elättämään

Vierailija
53/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:31"]

[/quote]

[/quote]

Totta kai voi. -25

[/quote]

[/quote]

Palveluita voidaan järjestää lukematomilla eri tavoilla, sekä anarkistisilla että ei-anarkistisilla. Suomessa palveluita järjestävät tälläkin hetkellä mm. yhdistykset, kunnat, osuuskunnat ja yksityiset yritykset. Anarkistisessa yhteiskunnassa syndikaatit tai osuuskunnat olisivat todennäköisiä palveluiden järjestäjiä. Näinhän käytännössä tapahtui mm. vallankumouksen ajan Espanjassa. -25

Vierailija
54/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:24"]

[/quote]

Anarkismissa ei vallitse vahvimman oikeus. Tällainen tilanne olisi anarkismin vastakohta. Meidän yhteiskunnassamme valtio on se vahvin. -25

[/quote]

Anarkiassa juuri vallitsee vahvimman oikeus. Ilman valtiota vallitsee vahvimman oikeus AINA

Vierailija
55/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:55"]En ole anarkisti, vaan aivan tavallinen nainen, jolla on mies ja kaksi lasta. Minä olen jopa salaa vähän onnellinen, että joku pistää vastaan, vaikka ei tuo tapa asiaa kyllä hyödytä. Suututtaa, että pressan linnaa rempataan 45 miljonaalla, mutta sitten valitellaan lamaa ja viedään lapsiperheiltä ja vanhuksilta heidän tuistaan. Jos ei ole rahaa niin sitten ei rempata sitä linnaakaan. Harva oikeasti sinne linnaan sietää päästä juhlimaan, näitä harvoja, jotka sinne kuuluvat ovat esimerkiksi sotaveteraanit. Esimerkiski nämä kansanedustajat vaimoineen tai miehineen eivät sinne kuuluu, heidän päätöksissään ei lähiaikoina ole ollut mitään tasa-arvoa ja juhlimista paitsi porvareille. Paitsi porvareille joilla menee muutenkin hyvin.
[/quote]

Olet idiootti. Tajuatko että sen linnan remppa ja juhlat tuottaa paljon enemmän kuin kuluttaa: Siellä on remontoijat töissä, heille maksetaan palkkaa ja ruoka juhlissa on suomalaista

Vierailija
56/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:36"]

[/quote]

[/quote]

Ja siinä yhteiskunnassa te olisitte ensimmäisenä siellä leirillä joka perustettaisiin niitä vahvimman eli valtionvihollisia vastaan. Sotkeva ja rikkova paskasakki joka ei osaa mitään. Pelkkä turha kuluerä.

[/quote]

Asiaton viestisi on ilmoitettu ylläpidolle. Jos et kykene keskustelemaan haukkumata toisia, kannattaa käydä vaikka ulkona kävelemässä. -25

Vierailija
57/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:36"]

[/quote]

[/quote]

Anarkiassa juuri vallitsee vahvimman oikeus. Ilman valtiota vallitsee vahvimman oikeus AINA

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. -25

Vierailija
58/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:32"]

[/quote]

[/quote]

Voipas.

[/quote]

[/quote]

Mikä tahansa yhteisö voi järjestää jäsenilleen palveluja, ei siihen valtiota tarvita. Aikoinaan se oli seurakunta tai kunta - esim. lasten päivähoito on lähtenyt kirkollisena palveluna liikkeelle.

[/quote]

Jos valtio kaatuu niin kaatuu kirkkokin ja kaikki muutkin järjestöt. Maailmassa on useita paikkoja missä valtio ei toimi. Voit olla varma että siellä ei ole palveluita. 

Vierailija
59/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Et ole vapaa silloin, kun elät sosiaalituella. Simple as that.

Vierailija
60/116 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:31"]

[/quote]

[/quote]

Totta kai voi. -25

[/quote]

[/quote]

Palveluita voidaan järjestää lukematomilla eri tavoilla, sekä anarkistisilla että ei-anarkistisilla. Suomessa palveluita järjestävät tälläkin hetkellä mm. yhdistykset, kunnat, osuuskunnat ja yksityiset yritykset. Anarkistisessa yhteiskunnassa syndikaatit tai osuuskunnat olisivat todennäköisiä palveluiden järjestäjiä. Näinhän käytännössä tapahtui mm. vallankumouksen ajan Espanjassa. -25

[/quote]

Et voi olla totta? Ilman valtiota KAIKKI noi hajoitettaisiin. Ensimmäinen ryhmä joka saa aseet käsiin rupeaa varastamaan kaiken mitä vaan voi. Kukaan EI anna yhdellekkään osuuskunnalle rahaa jos siitä ei itse hyödy.

Jos jollakin on rahaa ja omat palkatut turvajoukot ja muu henkilöstö niin miksi hemmetissä se tukisi jotain osuuskuntaa? 

Kai ymmärrät että AINA jollakin on olatava sotilaallinen voima ja kun se on niin se määrittää lait.