Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä niin nautin, kun etätyöläiset joutuu takaisin toimistoon

Vierailija
11.10.2021 |

Ja voi sitä itkua mitä somessa avauduttu. Olette olleet tähän asti etuoikeutettuja etätyöskentelemään mukavasti kotona,mökillä, lomareissulla.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekisitte etätöitä ette nyt kirjoittelisi tänne.

Olette vapaalla olevia hoitsuja ja sairaseläkeläisiä.

Mulla on vapaapäivä tänään.

Etätyöläinen

Hehe. Mistä lähtien toimistotyöläisillä on vapaapäivä maanantain? 🤣

Täh? Meillä saa ottaa vapaata halutessaan ihan minä päivänä tahansa, jos lomia on jäljellä. 

Vierailija
62/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöläinen

Täh? Meillä saa ottaa vapaata halutessaan ihan minä päivänä tahansa, jos lomia on jäljellä. 

Ja ylityöt saa myös ottaa vapaana, tosin max kaksi päivää kuukaudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokapina herätys! Onko tässä nyt kyse ilmastontuhoamisesta? Ekologisesti Suomeen tuodut banaanit mukaan ja istumaan kehäkolmoselle, ettei työtätekevät pääse töihin polttoainepommeillaan. Sähköautot tietenkin päästätte läpi ja rekat, jotka tuo teidän lähikauppoihin sitä ulkomailta tuotua ruokaa, sehän teille maistuu.

Vierailija
64/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysloma menossa

Vierailija
65/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nautin tuosta etätyövaiheesta vaikka itse olen joutunut olemaan toimistolla koko ajan. Toimistolla ja liikenteessä on ollut niin rauhallista. Kyllä ainakin täällä pk-seudulla huomaa ihmisten palanneen taas toimistoille. Ennen työmatkaan meni vartti autolla, nyt lähes 25 min.

Eihän siinä oikeasti ole mitään järkeä lähteä toiseen paikkaan tekemään työ, minkä voi yhtä hyvin tehdä kotona ilman saastuttavia ja stressaavia matkoja.

Vierailija
66/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöläinen

Vaikka joka maanantai jos haluaa. Jos haluaa tehdä 5 päivän työt neljässä.

Vierailija
67/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummalliset on sullakin nautinnot. En tajua mitä se kenenkään napaa kaivelee tekeekö joku etätöitä vai ei.

Mä olen hoitoalalla töissä joten etätyö ei ole tietenkään mahdollista. En silti saa mitään nautintoa etätyöläisten palaamisesta työpaikoille kuten ap saa. Lähinnä tulee mieleen, että ap:lla heittää iso ratas tyhjää.

Niin, enemmän se teillekin työtä tietää hetken kuluttua.

Niin mikä teettää enemmän töitä? Ei kuule vaikuta vanhustyössä se onko joku etätöissä vai ei.

Kuule vaikuttaa sairaanhoidon työmäärän lisääntymiseen, kun hybridityöläiset alkaa myös sairastua ja tukkia sairaaloita.

Vierailija
68/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan ”etäilijät” on niitä työpaikan vähiten pidettyjä ihmisiä.

Ei kun ne lähit. Kielen pitää olla aina mahdollisimman lähellä pomon peppua ;)

Vierailija
69/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöläinen

Siitä lähtien kun on sopinut pomon kanssa.

Vierailija
70/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöläinen

Tehnyt ylitöitä ja ottaa sen vapaana? Miten ei tullut sulla tuollainen mieleen?

Koska se ei ole itse koskaan tehnyt töitä.

Vierailija
71/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, meillä saa edelleen jatkaa etätöissä kunhan käy silloin tällöin työpaikalla.

Vierailija
72/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nauti, koska se tarkoittaa että busseissa on enemmän väkeä, tähän asti on ollut useimmiten mukavan väljää, harvemmin on tarvinut istua kenenkään vieressä

Vierailija
73/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nautit? Mitä se on sinulta pois kuinka toiset työskentelevät.

Ps. meillä ei ole pakko palata ja en palaa

Niinhän sä luulet.....

Mitä luulen? Ei se ole mikään luulo. Tuli jo kysely että haluaako jatkossa olla toimistolla vai etänä ja kun valitsi että etänä niin työsopimukseen tehdään muutos työntekemispaikasta.

Sain myös kotiin sähköpöydän ym tarvikkeet.

Kuulostaa hyvältä :) Meillä tehtiin kysely henkilöstölle ja muutettiin etätyösääntöä niin, että kahtena päivänä kuukaudessa pitää työskennellä toimistolla - muina päivinä voi etäillä.

Vierailija
74/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No trollihan tämä on. Eiköhän valtaosa järjellisistä yrityksistä jatka töitä (mahdollisuuksien mukaan) hybridimallissa. AP ei ole tainnut kiinnittää huomiota siihen, miten yritykset ovat koronan aikana aktiivisesti myös muuttaneet toimitilakäytäntöjään? Ei ole yksi eikä kaksi yritystä, jotka ovat hankkiutuneet eroon massiivisista konttoreistaan ja vuokranneet tilalle kompaktimpia yhteistyöhön soveltuvia tiloja.

Miksi ihmisiä pitäisi istuttaa työhuoneissaan konttorilla, jos he voivat tehdä työnsä itselleen soveltuvammasta paikasta? Konttorilla oltavaa aikaa voidaan taas ohjata tehokkaammin siihen yhteistyöhön ja vuorovaikutukseen.

Vierailija
75/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

moni saa ne työpäivänsä hommat tehtyä noin 2-3 tunnissa joten kivahan se on kotona olla kun ei tarvitse 8 tuntia notkua jossain toimistolla ja täysi palkka juoksee!

Millaisessa toimistotyössä pitää notkua paikalla jos työt on jo tehty? Et taida olla kuukausipalkalla sitten?

Millaisessa toimistotyössä saa lähteä kotiin, jos töitä ei ole? Kyllä meillä ainakin pitää notkua vaikka ei ole mitään tekemistä ja olen kuukausipalkalla. Töitä ei tule tasaiseen tahtiin, joten joskus on kiirettä ja toinen päivä hiljaista ja kyllä nuo hiljaiset päivät ovat etäpäivinä tosi hyviä. 

Eri

Välillä on kiirettä ja päivät venyy. Teoriassa meillä kertyy saldoja koska ylitöitä ei tehdä mutta käytännössä tätä ei kukaan vahdi. Eli me lopetetaan työt niinä päivinä kun ei ole kiire siihen kun työt on tehty.

76/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

moni saa ne työpäivänsä hommat tehtyä noin 2-3 tunnissa joten kivahan se on kotona olla kun ei tarvitse 8 tuntia notkua jossain toimistolla ja täysi palkka juoksee!

Nämä kommentit ärsyttää melkein eniten. Itse teen työtä etänä, mutta meitäkin on joilla on tuntipalkka ja kaikki työ minkä tekee merkataan tarkasti eri projekteille, eli jos työt tulee tehtyä 2-3 tunnissa niin palkkaakin tulee vain se.

Vierailija
77/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ap viitsiikin ajatella.

Meillä ei onneksi etätyömahdollisuus poistu, vaan ohjeena on, että töitä voi tehdä toimistolla tai muualla oman harkinnan mukaan. Ajatuksena ei edes ole, että kaikki tunkisivat joka päivä toimistolle, sillä kaikki eivät enää mahdu. Henkilöstö on kasvanut koronan aikana niin paljon, että paikkoja on vain 60 prosentille porukasta.

Vierailija
78/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi tarvitse tulla. Mukava olla täällä välimeren rannalla. Aurinko paistaa ja lämmintä on vielä päivisin mukavasti.

Vierailija
79/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähiin pakottavat firmat tulevat menettämään isosti työntekijöitään.

Ei Suomessa niin paljon työpaikkoja ole, että kaikki pystyisivät tuosta vaan vaihtamaan uuteen paikkaan. 

Toivon, että kaikki saisivat jatkaa työtään haluamallaan tavalla. 

Etätöissä on sekin etu että firman ei tarvitse olla Suomessa. Minä olen tehnyt jo viitisen vuotta töitä sveitsiläisfirmalle Kuopiosta käsin. Kerran kuussa pyörähdän  Genevessä + pari firman hupireissua päälle. Nämä tietysti on nyt olleet tauolla koronan takia. Varsinkin nyt koronan aikaan noita 100% etätöitä on tarjottu keski-Euroopasta vähän väliä, mutta tarjottiin jo aiemminkin. Toki riippuu alasta ja osaamisesta.

Vierailija
80/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en palaa toimistolle ja esimieheni kanssa tämä sovittu. Jo alusta asti sovin olevani etätöissä joten ei paljoa muutu. Saan tehtyä kotoa käsin aikataulussa kaikki työtehtävät joten esimiestä ei paljoa kiinnosta mistä käsin teen töitä.

Säästyy erittäin paljon rahaa itsellä verrattuna siihen että olisin toimistolla, nyt voin asua maaseudulla edullisesti, säästän työmatkojen verran aikaa ja rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän