Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä niin nautin, kun etätyöläiset joutuu takaisin toimistoon

Vierailija
11.10.2021 |

Ja voi sitä itkua mitä somessa avauduttu. Olette olleet tähän asti etuoikeutettuja etätyöskentelemään mukavasti kotona,mökillä, lomareissulla.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en toivo kenellekään pahaa, mutta on kieltämättä käynyt mielessä, että nyt voi osalle lähityöhön joutuville tulla edes jonkinlainen pienen pieni ymmärrys siitä mitä on ollut olla lähityössä keskellä pandemiaa.

Me lähityötä tekevät jouduimme olemaan hyvin pitkään tartuntavaarassa joka työpäivä ilman rokotteiden suojaa.

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta en aivan hahmota mitä etätyötä tekeviltä ihmisiltä sitten odotettaisiin?

Suurin osa toimistotyöntekijöistä tavalla tai toisella varmasti tiedostaa, että lähityössä olevat ihmiset ovat olleet suuremmassa tartuntavaarassa.

Samoin, kuten tiedostamme, että monessa työssä, jota ei voi etänä tehdä, on myös lähtökohtaisesti suurempi fyysisen väkivallan ja tapaturmien riski - sairaanhoitajat, lähihoitajat, kuljettajat, poliisit, pelastajat, vartijat, tuotantotyöntekijät, rakennustyöntekijät jne.

Vierailija
102/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä siirryttiin pysyvästi etätyöhön, kaikkiaan 84 henkilöä. Työnantaja säästää pitkän pennin kun voi luopua toimitilan kustannuksista. Meillä tutkittiin asia tarkkaan ja tehtiin kysely henkilökunnalle. Työteho on parantunut ja tuottavuus noussut etätyön ansiosta ja henkilökunnasta 97 % halusi jatkaa etätyötä. Meillä jää ns. konttorille vain operatiivinen ja markkinoinnin johto, aspa ja it-tuki. Oiskohan 15-17 ihmistä. He siirtyvät uuteen pienempään toimitilaan.

Onko teillä siis sellaisia asiakkaita, jotka tulevat konttoriin asiakaspalvelun luo? Aika useinhan aspan väki on just sellaista työvoimaa, joka vastailee lähinnä puhelimeen ja sähköpostiin, ja voisi aivan hyvin tehdä sitä työtä kotonaan. 

Tosin en ihmettele, jos juuri aspaa kyykytetään toimistolle. He ovat myös pienipalkkaisimpia ja voivat vähiten vaikuttaa työhönsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jatkuu sama systeemi kuin koronaa ennen. Teet itsellesi sopivan etätyösopparin, jos poikkeat ns. normietätyön määrästä (joka on 50%), eli sitten jatkat tuolla tai teet sellaisen, että olet edelleenkin 100 % etänä. Itse teen sellaisen 3 pv etänä 2 pv konttorilla sopparin, koska minusta on ihan kiva mennä välillä paikan päällekin. Toki mun työssä se tarkoittaa joskus sitä, että en silti näe lähityökavereita koko päivänä, kun työpäivä koostuu aina useista palavereista siellä sun täällä ja sama lähtityökavereilla.

Ap:lle tiedoksi, että ihmiset tekee kovin erityyppisiä töitä, joten turha sun on yrittää niitä edes ymmärtää.

Vierailija
104/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän välttämättä tarvitse mennä. Riittävän ahkera ja ammattitaitoinen tekijä ja aikaansa seuraava työnantaja ei näe ongelmaa teettää työtä paikka riippumattomasti.

Enemmän kuin etätyötä, miettisin heitä, joita ei rokottautuminen kiinnosta.

Vierailija
105/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini työskenteli etänä siihen asti kunnes pääsi eläkkeelle. Kyllähän se sivustakatsottunakin oli aika luksusta, ei tarvinnut jumittaa aamuruuhkissa, pystyi pitämään ruokiksen miten halusi ja hommat tuli kuitenkin hoidettua. Olen iloinen hänen puolestaan.

Vierailija
106/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen todella iloinen, että pääsen toimistolle. Jatkuva etätyö pienessä kodissa ei ole mitenkään hauskaa. 

Vierailija
107/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa se että ihmiset menettää ilmaisia työlounaita ym kun etäilevät.

Missä saa ilmaista lounasta?

Lounasedusta ei ole tarvinnut luopua etänäkään.

Vierailija
108/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekisitte etätöitä ette nyt kirjoittelisi tänne.

Olette vapaalla olevia hoitsuja ja sairaseläkeläisiä.

Ööh. Etätöissäkin saa pitää taukoja.

Vierailija
109/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että minä nautin myös. Kaikenmaailman autisteiksi julistautuneet kärttyisät akat joutuu takaisin toimistolle 😂

Hull uilla on halvat huvit.

Vierailija
110/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

moni saa ne työpäivänsä hommat tehtyä noin 2-3 tunnissa joten kivahan se on kotona olla kun ei tarvitse 8 tuntia notkua jossain toimistolla ja täysi palkka juoksee!

Millaisessa toimistotyössä pitää notkua paikalla jos työt on jo tehty? Et taida olla kuukausipalkalla sitten?

Millaisessa toimistotyössä saa lähteä kotiin, jos töitä ei ole? Kyllä meillä ainakin pitää notkua vaikka ei ole mitään tekemistä ja olen kuukausipalkalla. Töitä ei tule tasaiseen tahtiin, joten joskus on kiirettä ja toinen päivä hiljaista ja kyllä nuo hiljaiset päivät ovat etäpäivinä tosi hyviä. 

Eri

Erityisasiantuntijan töissä?

Sovitut työt on isompia kokonaisuuksia, pienemmät päätän itse. Ihan voin itse sumplia aikatauluni niin kuin tykkään, kunhan teen sovitut hommat. 

Vierailija
111/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa mennä konttorille tai tehdä etänä. Miten parhaaksi tilanteessa näkee.

Vierailija
112/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo, että sinne toimistoon pitäisi palata? Allekirjoitin juuri työsopimuksen, jossa pääasialliseksi työskentelymuodoksi on kirjattu etätyö. Työpaikalle on matkaakin kolmatta tuntia autolla ja siitä kyllä saa ihan mukavat kulukorvaukset jos ja kun pitää ajella.

Vierailija
113/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaisesta voi saada mitään nautintoa? Itseäni ei pahemmin kiinnosta mistä muut töitään hoitavat, kunhan hoitavat.

Joko ap on itse katkera tai se on provo.

Itsehän olen ollut suurimmaksi osaksi toimistolla, pl. pienet etäilyjaksot lock downin aikana ja olen viihtynyt juuri näin. Kiva, jos työkaveritkin viihtyy etänä. Pääasia, että työt ja yhteistyö sujuu. Ei mua muu kiinnosta ja ei ole itseltäni pois, jos joku muu viihtyy jossain muualla.

Ap taitaa olla tosi katkera työkaveri 😅😂

Vierailija
114/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei jouduta. Meillä on nyt paljon pienemmät tilat kuin aiemmin. Kaikille ei löydy edes tilaa toimistolla enää. Niinpä etäilen jatkossakin varmaan 80% työajastani.

Kyllä siellä toimistollakin on ihan kiva käydä välillä. Ja nykyään paidan silittäminenkin työpäivää varten tuntuu mukavalta hommalta, kun kotona on tullut oltua collareissa niin paljon.

Vierailija
115/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muistipelissä oikein parin saanut saa heti uuden vuoron ja vasta sitten vuoro siirtyy toiselle. Tässä vuoro siirtyi vaikka sai parin oikein.

Vierailija
116/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä siirryttiin pysyvästi etätyöhön, kaikkiaan 84 henkilöä. Työnantaja säästää pitkän pennin kun voi luopua toimitilan kustannuksista. Meillä tutkittiin asia tarkkaan ja tehtiin kysely henkilökunnalle. Työteho on parantunut ja tuottavuus noussut etätyön ansiosta ja henkilökunnasta 97 % halusi jatkaa etätyötä. Meillä jää ns. konttorille vain operatiivinen ja markkinoinnin johto, aspa ja it-tuki. Oiskohan 15-17 ihmistä. He siirtyvät uuteen pienempään toimitilaan.

Onko teillä siis sellaisia asiakkaita, jotka tulevat konttoriin asiakaspalvelun luo? Aika useinhan aspan väki on just sellaista työvoimaa, joka vastailee lähinnä puhelimeen ja sähköpostiin, ja voisi aivan hyvin tehdä sitä työtä kotonaan. 

Tosin en ihmettele, jos juuri aspaa kyykytetään toimistolle. He ovat myös pienipalkkaisimpia ja voivat vähiten vaikuttaa työhönsä. 

Niinpä, tollaiset liukuhihnatyöt voisi tehdä kotoa. Mutta muuten tuossa firmassa johtoryhmä ja avainhenkilöt ovat sen verran tärkeitä, että tarvitaan välillä toimistolla. Niitä oikeita asiantuntijoita.

Vierailija
117/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tarvitse vielä palata konttorille

Vierailija
118/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työnteko saisi olla mukavaa? Siinä meillä oikein tyypillinen suomalainen kanttura. 

Vierailija
119/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että valtaosa työnantajista tulee suosimaan hydridimallia: melko vapaa oikeus tehdä etätyötä, mutta tietyt päivät, palaverit, työpajat yms. yhdessä toimistolla. 

Suurin osa työnantajista on tyytyväisiä etätyöajan tuloksiin. Huolta herättää ihmisten jaksaminen, tiedon kulku ja uusien asioiden kehittäminen etämaailmassa. 

Vierailija
120/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niitä ihmisiä, jotka ovat valmiita maksamaan 100 euroa että tuttu ei saisi 50 euroa.

Ei mitään järkeä, synkistävät vain omaa ja muiden elämää katkeruudellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi