Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä niin nautin, kun etätyöläiset joutuu takaisin toimistoon

Vierailija
11.10.2021 |

Ja voi sitä itkua mitä somessa avauduttu. Olette olleet tähän asti etuoikeutettuja etätyöskentelemään mukavasti kotona,mökillä, lomareissulla.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tällä hetkellä työtön, joten ei koske minua, mutta en todellakaan ymmärrä tuommoista katkeruutta niitä niitä kohtaan, jotka ovat etäilleet. Olet ilmeisesti omaan elämääsi erittäin tyytymätön kun noin nautit siitä, että muiden elämä hankaloituu. Kehottaisin, että panostat oman elämän laatun niin ei tarvitse muiden asioista noin välittää...

Vierailija
82/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en toivo kenellekään pahaa, mutta on kieltämättä käynyt mielessä, että nyt voi osalle lähityöhön joutuville tulla edes jonkinlainen pienen pieni ymmärrys siitä mitä on ollut olla lähityössä keskellä pandemiaa.

Me lähityötä tekevät jouduimme olemaan hyvin pitkään tartuntavaarassa joka työpäivä ilman rokotteiden suojaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri laitoin allekirjoituksen uuteen soppariin johon on kirjattu että työt etänä, ellei työnantaja näe toimistolla tai asiakkaalla käymistä välttämättömäksi. Työnantaja luonnollisesti maksaa kotimaan sisäiset matkat (juna tai lentokone) ja hotellin tarvittaessa jos toimistolle käskee.

Käytännössä meillä jo ennen koronaa oli muutamilla samanlainen soppari ja noita "pakollisia" toimistovisiittejä on ollut lähinnä firman virkistysreissu ja pari kehityspäivää vuodessa.  Asiakasvisiittejä saattaa olla silloin tällöin, riippuu mistä asiakas haluaa maksaa. Yleensä jäävät pariin-kolmeen päivään per projekti.

Ja toimisto vaihtuu meilläkin pienempään missä tulee olemaan työtilojen sijaan enemmän asiakkaiden paapomisessa ja palaveeraustiloissa, koskaainakin kaksi kolmasosaa työntekijöistä on jo tehnyt tai tulee tekemään samanlaisen sopimuksen. 

Vierailija
84/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuten jouduta, hatuttaako? Työpaikka siirtyi pandemian aikana tiloihin, joihin mahtuu max 1/3 henkilökunnasta, joten ei ole lähityötä enää tiedossa. Aaajeeee!!!!

Vierailija
85/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siirrytään avokonttoriin ensi vuonna ja sen takia etätyöt jatkuvat 80 %. 

Vierailija
86/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jouduta. Etätöitä tehnyt jo viimeiset 10v

Vierailija
87/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli uudet koronan jälkeiset ohjeet. Vähintään kaksi päivää pitää olla etänä, enemmänkin voi olla. Kaikki kokoukset pidetään hybridimallilla, joten voi aina osallistua etänä.

Meilläkin on avokonttori, jossa ei ole niin paljon työpisteitä kuin on työntekijöitä. Jaa kaikkea työtä ei voi tehdä avokonttorissa.

Vierailija
88/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me jouduta takaisin - etätyöstä tuli pysyvää, mikä onkin ainut oikea ratkaisu. Tulokset paranee, pystymme hoitamaan enemmän työtehtäviä ilman toimiston jatkuvia keskeytyksiä, ja firmakin säästää kun voidaan valtavan avokonttorin sijaan vuokrata pienempi tila kokouksia yms varten. Sairauspoissaolot ovat vähentyneet rajusti, työntekijät raportoivat että ovat huomattavasti tyytyväisempiä kuin ennen, ja deadlinet pidetään jopa paremmin kuin aikaisemmin. Kaikki voittavat!

Vierailija
89/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu, vaan etätyöt jatkuu niin pitkään kuin haluan ja aion kyllä jatkossakin nauttia pidemmistä yöunista ja päikkäreistä. Jatka sinä duunari vaan aamuruuhkassa istumista :D

Vierailija
90/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en toivo kenellekään pahaa, mutta on kieltämättä käynyt mielessä, että nyt voi osalle lähityöhön joutuville tulla edes jonkinlainen pienen pieni ymmärrys siitä mitä on ollut olla lähityössä keskellä pandemiaa.

Me lähityötä tekevät jouduimme olemaan hyvin pitkään tartuntavaarassa joka työpäivä ilman rokotteiden suojaa.

Me ymmärrämme sen kyllä. Ainoa mitä olen voinut tehdä sen eteen, on ollut pysyä etänä, niin etten ole kulkenut pitkin julkisia paikkoja ja kulkuvälineitä haalimassa virusta, ja sitten kuljettanut sitä työpaikalle ja kotiin lapsille. Jotka olisivat sen vieneet sitten kouluun ja päiväkotiin.

On pystytty vähentämään kontakteja tosi paljon, kun asiakaskontaktit tapahtuu nyt Teamsissa, samoin kaikki työpaikan isot palaverit, samoin kurssipäivät joihin ennen olisi tullut osallistujia pitkin Suomea. Nekin on nyt olleet webinaareja.

Vierailija
91/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans joutui yks uus työntekijä takaisin toimistolle töihin eikä taida ihan heti päästä takaisin etätöihin jos yleensä vielä pitkään on töissä tässä firmassa.  Kaks ekaa viikkoa sujui hyvin työtehtäviä harjoitellessa toimistolla. Sitten itse halus etätöihin ja oli viime viikon etätöissä. Tänä aamuna tuli sovitusti toimistolle ja pomon naama oli näkemisen arvoinen kun se tajus viime viikon touhut. Neitokainen oli siis viisi päivää kotona etätöissä ja sinä aikana oli tehny suunnilleen parin tunnin työt. Muulle ajalle oli kootut selitykset eli oli täysin käyttänyt omiin menoihinsa loppuajan, mm. mökillä oli pitänyt kaksi päivää tehdä syyssiivousta ja lehtiä haravoida. Jännityksellä odotamme seuraavaa liikettä, mahtaneeko työura loppua lyhyeen, koeajalla on kuitenkin vielä. Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi heti pitää sössiä asiansa kun pääsee töihin. Luuli ilmeisesti ettei jää kiinni. 

Vierailija
92/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauspoissaolot on romahtaneet ihan dramaattisesti, kun virukset ei kierrä työpaikoilla. Jo ne on suuri säästö työnantajalle. Lisäksi pienessäkin tiimissä ne vastaa melkein yhden harjoittelijan työmäärää.

Vierailija
93/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jouduta. Etätöitä tehnyt jo viimeiset 10v

Jep, vuodesta 2012 tehty etätöitä. 

Vierailija
94/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jatkuu etänä lukuun ottamatta yksittäisiä tilaisuuksia, joihin kokoonnutaan toimistolle (kehittämispäivät syksyn ja kevään alussa, joululounas ja kesän virkistyspäivä). Organisaatiomme on korona-aikana laajentanut toimintaansa eri puolille Suomea nimenomaan etätyön varassa. En ihan heti osaa kuvitella, että otettaisiin askel taaksepäin ja alettaisiin vaatia ihmisiä tulemaan toimistolle ihan vain tehdäkseen samoja asioita, jotka olemme hoitaneet tuloksellisesti etänä.

Vierailija
95/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en palaa toimistolle. Uusi tiimi on ulkomailla, joten siitä ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
96/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mielestäni on ihan turha verrata nyt teitä lähityötä tekeviä sellaisiin, joilla on etätyömahdollisuus. Ei se esimerkiksi hoitajille varmaan taivaalta yllättyksenä tipahtanut, että potilaita on fyysisesti hoidettava paikan päällä. Varmasi ammattiin hakeutuessaan on tämän asian tiedostanut.

Vierailija
97/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojana salaa nautin siitä että tulee enemmän työtä päiviin :D

Vierailija
98/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummalliset on sullakin nautinnot. En tajua mitä se kenenkään napaa kaivelee tekeekö joku etätöitä vai ei.

Mä olen hoitoalalla töissä joten etätyö ei ole tietenkään mahdollista. En silti saa mitään nautintoa etätyöläisten palaamisesta työpaikoille kuten ap saa. Lähinnä tulee mieleen, että ap:lla heittää iso ratas tyhjää.

Niin, enemmän se teillekin työtä tietää hetken kuluttua.

Niin mikä teettää enemmän töitä? Ei kuule vaikuta vanhustyössä se onko joku etätöissä vai ei.

Kuule vaikuttaa sairaanhoidon työmäärän lisääntymiseen, kun hybridityöläiset alkaa myös sairastua ja tukkia sairaaloita.

Niin sairaaloissa. Mä olen hoivakodissa vanhustyössä eikä siellä vaikuta mitenkään se onko joku etätöissä vai ei.

Miksi hybridityöläiset yhtäkkiä alkaisi sairastua niin suurissa määrin, että tukkivat sairaalat?

Vierailija
99/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähiin pakottavat firmat tulevat menettämään isosti työntekijöitään.

Ei Suomessa niin paljon työpaikkoja ole, että kaikki pystyisivät tuosta vaan vaihtamaan uuteen paikkaan. 

Toivon, että kaikki saisivat jatkaa työtään haluamallaan tavalla. 

Etätöissä on sekin etu että firman ei tarvitse olla Suomessa. Minä olen tehnyt jo viitisen vuotta töitä sveitsiläisfirmalle Kuopiosta käsin. Kerran kuussa pyörähdän  Genevessä + pari firman hupireissua päälle. Nämä tietysti on nyt olleet tauolla koronan takia. Varsinkin nyt koronan aikaan noita 100% etätöitä on tarjottu keski-Euroopasta vähän väliä, mutta tarjottiin jo aiemminkin. Toki riippuu alasta ja osaamisesta.

Minkälaista työtä teet?

Vierailija
100/123 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nautit? Mitä se on sinulta pois kuinka toiset työskentelevät.

Ps. meillä ei ole pakko palata ja en palaa

Niinhän sä luulet.....

Mitä luulen? Ei se ole mikään luulo. Tuli jo kysely että haluaako jatkossa olla toimistolla vai etänä ja kun valitsi että etänä niin työsopimukseen tehdään muutos työntekemispaikasta.

Sain myös kotiin sähköpöydän ym tarvikkeet.

Saitko myös sähkötuolin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan