Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä määrin kivuttomat supistukset ovat normaaleja?

Vierailija
04.09.2006 |

rv 28 ja tuntuu, että supistelee joka päivä pitkin päivää. Ei ole väliä teenkö jotain vai vain makaan niin silti tulee vähän väliä ihan kamala paineen tunne varsinkin alavatsaan. Todella epämiellyttävää. Viimeviikolla oli lääkärineuvola ja kohdunkaula oli lyhentynyt kahteen senttiin. Mutta kun lapsia on ennestään jo 2 niin tuo on kuulema ihan normaalia.

Edellisissä raskauksissa tuli kivuttomia supistuksia huomattavasti myöhemmillä viikoilla eikä todellakaan näin paljon ja levossakin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkisääntöjä muistaakseni on että vois käydä näytillä jos:

- supistuksiin liittyy selvästi kipua, tai

- supistuksia tulee väh. 10 päivässä, tai

- supistus kestää pääsääntöisesti yli 30 sek, tai

- supistus jää " päälle" .

Vaikeahan noita on omalla kohdalla lähteä tulkitsemaan kun on huolta vauvasta. Mutta kivuttomia suppareita saa tulla kyllä aika paljon ennen kuin kehottavat lähtemään näytille, ainakin mun kokemuksen mukaan.

Vierailija
2/4 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä kivuttomia supistuksia kahdessa raskaudessa ihan alusta asti, eivät liittyneet mihinkään fyysiseen ponnistukseen mitenkään vaan tulivat ja menivät silloin tällöin. Ei ollut tulehduksia tms. Synnytykset rv 42.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin näytillä äitipolilla ja sanoivat, että jos säännöllisiä ja kivuliaita tulee niin täytyy tulla heti takas. Mulla kivuton supistus on lähes koko ajan päällä, vaan maatessa helpottaa. Kuitenkaan lääkäri ei kieltänyt mitään fyysistä työtä tms. Sitä kyllä luonnostaan jo vähän rajottaa toimiaan, ei niin hääviltä tunnu.

Vierailija
4/4 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin minulla oli kipeitäkin supistuksia, ei kuitenkaan semmoisia kuin synnytyksissä. Sekin on kyllä aika yksillöllistä että kuka tuntee ne kipuna ja kuka vain epämiellyttävänä.

Lääkärit olivat sitä mieltä että lapsi voi tosiaan syntyä ja kortisonitkin pistettiin vauvan keuhkoja kypsyttämään. Vauva sitten kuitenkin pysyi sisällä melkein lasketttuun aikaan asti.

Minulla vaikutti kyllä sekin että olin aiemmin synnyttänyt keskosen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä