Testaa sanavarastosi
Kaikkihan me täällä Suomessa puhumme hyvää englantia, mutta miten hyvää? Onko sanavarastosi kunnossa? Onko täydennys tarpeen?
Testaa nyt:
Kommentit (24)
7,290 vaikka kirjoitan mun tietokoneella sellaiseen muistioon englanninkielisiä sanoja jotka tulevat vastaan netissä ja joita en tiedä ja kirjoitan myös semmosia jotka olen jo kirjoittanut mutta en muista, niin kauan että ne painuu mieleen. Siinä muistiossa on melkein 3000 sanaa :D. Yläasteella oli yhdessä vaiheessa englanti 10, muuten 9. Oli varmaan tahallaan tohon step 2:sen loppuun laitettu vaikeita sanoja... Mutta anyway...
17300..mielestäni ihan hyvin:) Mutta luenkin paljon kirjoja englanniksi ja tuossa oli aika paljon vanhantavaa sanavarastoa.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 04:24"]
7,290 vaikka kirjoitan mun tietokoneella sellaiseen muistioon englanninkielisiä sanoja jotka tulevat vastaan netissä ja joita en tiedä ja kirjoitan myös semmosia jotka olen jo kirjoittanut mutta en muista, niin kauan että ne painuu mieleen. Siinä muistiossa on melkein 3000 sanaa :D. Yläasteella oli yhdessä vaiheessa englanti 10, muuten 9. Oli varmaan tahallaan tohon step 2:sen loppuun laitettu vaikeita sanoja... Mutta anyway...
[/quote]
Ja nyt kun noita joita en tiennyt, käännän niin enhän minä edes tiedä noita suomenkielisinäkään, esim. johtoajatus - leitmotiv, mikä on johtoajatus? Ja sitä paitsi ei kuulosta edes englannilta...
8780. Olisin ajatellut saavani enemmän mutta ookoo tulos tuokin, varsinkin kun raportissa oli että englantia kakkoskielenään puhuvat saavat yleensä 2500-9000 sanaa. :)