Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työharjoittelu ja ihanat aasiakkaat

Vierailija
05.12.2014 |

Kiitos sille mummelille, joka mulle tänään valitti kun poikien osasto on liian pieni ja 134 kokoja ei ollut. Sanoit aika rumasti mielipiteesi valikoimasta sekä koko myymälästä, mä en asiaan voi vaikuttaa kun oon harjoittelija koulusta. Sanoin että välitän terkut myymäläpäällikölle ja silti jatkoit haukkumista. Sanoit että oot käynyt 1000 kertaa täällä ja ikinä ei oo kokoja. En oo sua tän kuukauden aikana kertaakaa nähny. Olin koko ajan ystävällinen ja pahoittelin. Sen jälkeen kun lähdit valitin susta työkaverille ja itkin puoli tuntia. Haukuit koko yrityksen pystyyn ja silti ostit vauvan vaatteita.. Vieläkin vituttaa. Oikeesti miettikää miten puhutte myyjälle,varsinkin harjoittelijalle!!!! :( Ei voida asialle mitään, toki päällikölle voidaan sanoa, mutta silti henk.koht. haukkumiset olis kiva jättää pois :) Tosin otin tämänki vissii henkilökohtaisesti, mut en voi mitään kun oon niin herkkä :D Et terkkuja sulle, opettele käytöstavat. Jos sulla on vaikeaa, älä pura sitä kaupan myyjään.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aina niitä idiootteja riittää, se nyt vaan aspatyöhössä on miinusta. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! Tuskin mummokaan sulle pahaa tarkoitti. Se ei ole vaan hetkeen saanut... Tsemppiä harjoitteluun.

Vierailija
2/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukku ensimmäiseen viestiin??? Sympatiat ap:lle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on noita ammattivalittajia. Ei niillä ole muuta tekemistä. Siihen pitää vaan kovettaa itsensä. 

Vierailija
4/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se oppituntina. Kuuluu koulutukseen, sen takia työharjoittelussa ollaan.

Vierailija
5/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiakas kysyy, kenell sitten saa valittaa, kunei yhdellekään asiaspalveialle?

Vierailija
6/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siellä oikeitakin myyjiä, joille olisi voinut sanoa. Kyseinen tyyppi meni liian henkilökohtaisuuksiin, kun haukkui mut ihan paskaksi. Ai että kuuluu koulutukseen kun saan asiattomat haukut niskaani? Yritin etsiä sille vastaavaa tuotetta siinä koossa, mutta meillä on niin pieni liike sekä valikoima, ettei löytynyt ja sekin vielä kun kerroin että sanon myymäläpäällikölle, tästä että hankkii enemmän tuotteita, ei auttanut asiaan vaan jatkettiin haukkumista. -AP

Vierailija
7/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallaan ymmärrän. Mut kyllä vähän ärsyttää nää jotka ottaa liian henk. koht tollaset idioottien jutut:D miks oot asiakaspalvelualalla jos et kestä? oikeestaan vielä pahempi on hoitoalalla olevat, joilla ei kestä pää. Jos potilas menehtyy, niin itketään silmät päästä. omaisten nähden? Siinä tilanteessa pitäis pystyä kerään ittensä, eikä asettua omaisen rooliin.

Vierailija
8/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekin sanoit et aasiakas, niin turha semmosesta välittää kun parhaansa yrittää!!! 

Vierailija
9/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kynnellekykenevien kannattaa välttää asiakaspalveluduunia kuin ruttoa. Ihmiset tuntuu käyvän vuosi vuodelta idiootimmiksi, näin olen pistänyt merkille.

Vierailija
10/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiakas on aina aasiakas.

Vierailija
11/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat voi olla paskoja ja tuntuu paskalta ottaa vastaan vihaisen asiakkaan suuttumus. Mutta sinä et edusta työpaikassa itseäsi, vaan olet firman työntekijä. Mieti millaiset olivat mummon omat ajatukset ja miksi hänellä meni kuppi nurin. Ei hän varmasti myöskään tajunnut eroa työntekijän ja -harjoittelijan välillä.

Sitten kun olet oikeasti aikuinen ja oikeasti töissä asiakaspalvelussa, tärkeä osa työtäsi on ottaa vastaan myös asiakaspalautetta. Joskus se on perseestä, joskus mukavaa. Olennaista on ymmärtää se olennaisin asia, että edustat palvellessasi työnantajaasi ja sun pitää tehdä kaikkesi että asiakkaalle jää hyvä mieli ja hän on tyytyväinen. Sinun työpaikkasi tulevaisuus on nimittäin täysin riippuvainen siitä, kuinka tyytyväisinä asiakkaat lähtevät kaupasta pois.

Voit sitten valittaa epäreilusta kohtelusta työkavereillesi suljettujen ovien takana, mutta on ehdottoman tärkeää, että otat vakavasti asiakkaan viestin oli se millainen hyvänsä ja otat siitä itse opiksesi sekä välität sen työnantajalle, että hän voi ottaa opikseen. Työnantajasi elinkeino on siitä kiinni onnistuuko hän työntekijöineen saamaan asiakkaat tyytyväisiksi, koska joko hän valittaa kokemastaan pahasta mielestä sadalle tyypille, tai kehuu 50:lle.

Vierailija
12/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:20"]

Kaikkien kynnellekykenevien kannattaa välttää asiakaspalveluduunia kuin ruttoa. Ihmiset tuntuu käyvän vuosi vuodelta idiootimmiksi, näin olen pistänyt merkille.

[/quote]

Lähes kaikissa duuneissa joutuu tekemään jossain määrin joko suoraa tai epäsuoraa asiakaspalvelua. Sen osaaminen on ensiarvoisen tärkeää, jos haluaa menestyä missään työssä.

Vierailija
13/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mut kanssa aspa-harjoittelussa ollessani yksi muori kyykytti maan rakoon. En kuulemma osannut mitään. Parasta oli, että osasin (kertomani fakta vaan ei miellyttänyt), ja vielä suorastaan "palvelin liikaa" tätä ilkeilijää eli olisin voinut olla tylympi ja antaa olla ihan samalla viivalla muiden asiakkaiden kanssa. Olisi saanut olla kiitollinen tästä erikoiskohtelusta (mutta ei toki osannut olla, kun varmasti oli niitä "arvonsa tuntevia", jotka olettavat että heidän kuuluukin saada erikoiskohtelua).

Mua kyllä jää tuollaiset vaivaamaan. Joku asiakas saattaa vaikka huutaa ja raivota, mutta silti sitä ei ota henkilökohtaisesti. Jotkut narsistit sitten kyllä osaavat sitäkin paremmin kyykyttämisen taidon. Aika säälittäviä ihmisiä loppujen lopuksi. Luulisi, että kypsään ikään ehtinyt olisi jo saanut päteä elämässään tarpeeksi, ettei tarvitsisi ystävällistä ja palveluhenkistä harjoittelijaa tulla potkimaan.

Vierailija
14/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis asiakkaan kuullen valittanut työkaverille vaan taukotilassa. Ja kyllä kerron työnantajalle terveiset tästä palautteesta, mutta asiakas sanoi niin kohtuuttoman törkeästi mulle asian. Ja yritin kuitenkin parhain päin selittää asian ja olin kokoajan todella ystävällinen. No tää oli ensimmäinen kunnon valitus mulle työaikana, voi olla että ei oo muille paha juttu ja ei se varmaan henk.koht. mulle purkautunut mutta silti otin kuitenkin itseeni. :/ AP

Vierailija
15/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyössä on ikävä kyllä opittava suodattamaan. Jos henkilökohtaisuuksiin mennään, niin voi kävellä pois. Se nyt on asiakkaalle ihan sama haukkuuko hän harjoittelijan vai myyjän, kunhan haluaa purkaa. Yhtä pahalta se olisi tuntunut varsinaisesta myyjästäkin, kun mennään henkilökohtaisuuksiin. Jokainen asiakas kasvattaa sinua kohti ammatillista minääsi ja opit, että asiakkaalle voi nätisti sanoa kun riittää eikä kaikkea tarvitse sietää. Palaute pitää silti ottaa vastaan, mutta edelleen korostan että henk. Koht. Haukut eivät ole palautetta, jos niille ei ole syytä.

Vierailija
16/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain kesällä kunnon karjunnat päin naamaa, kun uimatikkaiden osat oli jääny matkalle kuppaamaan ja ylin porras siis puuttu ison altaan tikkaista... Se nainen huusi niin kovaa, että ihan sylki lensi ja itellä meni polvet veteliks :D kaiken maailman solvauksia siinä kuuntelin ihan henkilökohtasuuksista firmaan asti. Itku kyllä pääsi, kun se meuhkaaja lähti siitä :/

Vierailija
17/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan paskapuhetta, että asiakaspalveluun kuuluu ottaa paskaa niskaan. No ei todellakaan kuulu! Käytöstavat sen sijaan kuuluu kaikille!

Vierailija
18/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiinnostaisi tietää mistä alapeukut mun ekaan viestiin. Anteeksi vain, että oon ihan aloittelija työelämässä. Oon muuten tykännyt aspatyöstä ja tää oli eka kunnon valitus mulle. Muut pikkuvalitukset oon suodattunut hyvinkin ja jälkeenpäin kertonut myymäläpäällikölle (että korjais asian).

AP 

Vierailija
19/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet todella heikko ihminen jos et pysty kritiikkiä nielemään

Vierailija
20/62 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sit sua haukkui?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä