Varhaiskasvatuksen kertomuksia - alan työntekijöiden hätähuuto resurssipulan ja uupumisien vuoksi
Iltalehden artikkelissa kerrotaan, että "Varhaiskasvatuksen kertomuksia" -niminen tili löytyy Instagrammista. Sen ylläpitäjillä on kertomansa mukaan yhteenlaskettuna 26 vuotta työkokemusta varhaiskasvatuksesta ja yli 60 päiväkodista.
He ovat varhaiskasvatuksen opettajia ja hoitajia.
Ylläpitäjät ovat julkaisseet tilillään nyt noin 300 samaansa viestiä ja tilillä on noin 6200 seuraajaa.
Kaikki ovat pettyneitä alaan.
LÄHDE https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/1e692fb2-6000-405b-87cc-92f6…
Kommentit (19743)
Anna kritisoiva palaute itse. Miksi haluat aina jonkun puuttuvan epäkohtiin tehden hänestä sen syntipukin ja silmätikun. Anna palautteesi itse. Ellet pysty ole hiljaa.
Niinpä, jos haluaa uhriutua ja olla marttyyri, niin sitten sitä seisoo yksin sateessa.
Vierailija kirjoitti:
Anna kritisoiva palaute itse. Miksi haluat aina jonkun puuttuvan epäkohtiin tehden hänestä sen syntipukin ja silmätikun. Anna palautteesi itse. Ellet pysty ole hiljaa.
?
Seuraus: varhaiskasvatustyöhön ei hakeudu jatkossa enää kukaan, jollei sinne pakoteta. Pitää luopua tutkinnostaan, ettei työtöntä työnhakijaa voi pakottaa. Muuntokoulutetut ovat työnantajansa omaisuutta ja he menevät mihin määrätään tai maksavat sopimussakon
Kukahan tämmöstä huuhaata on tänne kirjoitellut? Taitaa olla tekoälyn sanelemaa😆