Tapauksia, joissa "suutarin lapsilla ei ole kenkiä"
Meillä naapurissa lääkärivanhemmat eivät tajunneet viedä oksennustaudissa kuivunutta vauvaansa hoitoon, ennenkuin minä, kauppaopiston käynyt, ehdotin, että jospa vauva tarvitsisi viedä johonkin nesteytettäväksi kun oli jo niin huonossa kunnossa, ettei jaksanut edes itkeä.
Kyllä he sitten jälkikäteen kiittelivät ja selittelivät tyyliin "suutarin lapsilla ei ole kenkiä".
Kommentit (141)
Uimavalvoja-äitini ei koskaan opettanut meitä lapsia uimaan. Itse jouduiimme polskimaan lammissa hukkumisen uhallakin. Vähän isommat katsoivat pienempien perään.
Viereisellä lammella äiti piti uimakoulua. Hän ei ottanut omia lapsiaan sinne, koska se olisi kuulemma ollut noloa ja kaupungin rahojen väärinkäyttöä.
Mieheni valmentaa erään talvilajin maajoukkuetta, hän on itsekin entinen kilpaurheilija kyseisessä lajissa. Itse olen aktiiviharrastaja. Kolmesta lapsestamme vain yksi osoittaa etäistä kiinnostusta kyseistä lajia kohtaan ja suostuu silloin tällöin sitä myös harrastamaan. Kaksi muuta eivät ole PÄTKÄÄKÄÄN kiinnostuneita, vaikka muutama kokeilukerta on osoittanut että geenit olisivat kyllä kohdillaan ja oikea suoritustekniikka löytyy luonnostaan.. Jonkin sortin ongelma on tietysti sekin, että mieheni on koko talvekauden reissussa joukkueen kanssa eikä ole oikein ehtinyt opettamaan lapsiaan - näin on ollut siitä lähtien kun lapset olivat pieniä (nyt kaikki koululaisia). No, ei se mitään - heillä on liuta muita urheiluharrastuksia :)
Lastentarhanopettaja joka juo niin paljon että omat lapset jää heitteille. Pärjäävät jo toki itsekseen mutta tätä jatkunut jo vuosia.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:40"]
:D Täällä myös laitoshuoltaja, jonka koti näyttää enemmänkin kaatopaikalta kuin kodilta
[/quote]
Mulla sama, tein siivoustöitä vuoden verran täyspäiväisesti ja mun kämppä oli koko sen ajan kun menneiden maja. Vihasin työtä sydämeni pohjasta ja aina töiden jälkeen olin niin väsynyt henkisesti ja fyysisesti, ettei tehnyt mieli kotona enää siivota. Onneksi pääsin muualle töihin ja koti on taas siisti.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:40"]
:D Täällä myös laitoshuoltaja, jonka koti näyttää enemmänkin kaatopaikalta kuin kodilta
[/quote]
Miksi nauruhymiö? Säälin lapsiasi ja miestäsi.
[/quote] Vai nainen on sun mielestäsi YKSIN vastuussa kodin siisteydestä? Säälin sitä raukkaa joka joutuu elämään tuollaisen ajatusmaailman omaavan ihmisen kanssa.
Minäkin tunnen yhden moniongelmaisen nuoren, jonka isä on psykiatri.
Äitini on psykologi. Kaksi siskoani ovat molemmat mielenterveyskuntoutujia. Itse olen kokki, mutten muista, milloin olisin laittanut ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:40"] :D Täällä myös laitoshuoltaja, jonka koti näyttää enemmänkin kaatopaikalta kuin kodilta [/quote] Miksi nauruhymiö? Säälin lapsiasi ja miestäsi. [/quote] Vai nainen on sun mielestäsi YKSIN vastuussa kodin siisteydestä? Säälin sitä raukkaa joka joutuu elämään tuollaisen ajatusmaailman omaavan ihmisen kanssa.
[/quote]
Sanoinko jossain, että YKSIN vastuussa? Jos ihminen on ammattilainen, kyllä hänen pitäisi osata delegoida. Ja jos ei osaa, se on voi voi.
En jaksaisi millään valmistautua kokeisiin lapseni kanssa. Otin oman oppilaan palaverin lapseni opetapaamisen päälle. T. Ope
Täälläkin lääkärin lapsi, jota harvoin vietiin sairaalaan koska suurin osa diagnooseista ja reseptimääräyksistä voitiin tehdä kotoa käsin. Ei siinä mitään, hyvin pärjättiin, mutta aikuisena huomaan kynnyksen lähteä terveyskeskukseen tai soittaa päivystykseen olevan ihan liian korkea. Luulen tietäväni asioista enemmän kuin oikeasti tiedän, enkä osaa arvioida tilanteen vakavuutta tai hoidon tarvetta. Äiti määrää minulle edelleen osan lääkkeistä, koska muuten pitäisi aloittaa alusta ja vaivautua kunnalliselle puolelle tutkimuksiin. Terveyskeskuksella ei ole rekisterissä mitään tietoja tulehduskierteistäni, astmasta ja allergioistani.
On tässä kiistämättömät hyvät puolensakin. Kun saan taas kerran pissatulehduksen, minun ei tarvitse känkätä labraan todentamaan itsestäänselvyyttä, vaan voin soittaa äidille joka tekee reseptin.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:27"]Miehen isä on myynyt joulukuusia iät ja ajat joulun alla yhdessä kaupungissa. Meillä on valkoinen muovijoulukuusi. [/quote] Alkaako isän nimi H:lla?
[/quote]
Ei ala H:lla vaan R:llä.. onko meitä muitakin?? :D :D :D
Olen neuvolaterkka ja en noudata virallisia suosituksia mitä jakelen. Menee sinne päin! Toisaalta taas näkeee niin paljon ongelmaperheitä että ne pikkujutut on just niin pieniä.
Olen parturi-kampaaja ja omien lasteni hiuksia ei ole hetkeen leikattu. :D Ei vaan jaksa ja siitä tulee aina tappelu kun eivät jaksa istua rauhassa penkissä. Huoh...
Olen opettaja (ei omia lapsia) ja monella kollegalla lapset eivät pärjää koulussa. Monesti ajatellaan, että opettajien lapset ovat aina näitä kympin oppilaita, mutta tiedän monta lasta jotka pärjää todella heikosti koulussa (joko eivät pärjää tai sitten häiriökäyttäytymistä) ja joiden vanhempi/vanhemmat ovat opettajia. Omissa ryhmissäni (yläaste) on pari näitä tapausta: osa ei vaan jotenkin tunnu oppivan mitään (tehtävät osataan tehdä tunnilla avun kanssa, mutta kokeista tulee huonoja numeroita jatkuvasti) ja osa on todella huonokäytöksisiä teinejä, jotka ravaavat välituntisin tupakalla ja mesoavat tunnilla häiriten muita. Sitten on tietysti niitä kympin oppilaita ja "normaaleja" myös, joiden vanhempi/vanhemmat ovat opettajia.
Mieheni on autokorjaaja ja hänen oma autonsa on kokoajan romuna. Itse olen ehkäisyneuvolassa töissä ja tulin vahingossa raskaaksi. :D
Mieheni on ammattilaulaja eikä ole opettanut yhtään laulua lapsillemme. Toki hän näyttää esimerkkiä laulamalla aarioita suihkussa, mutta lasten kanssa yhdessä hän ei ole koskaan laulanut mitään. Minä olen laulanut lapsille kaikki unilaulut ja lastenlaulut, vaikka ääneni on lähinnä variksen raakuntaa.
Ystäväperhe on opettajapariskunta, joiden kummankin vanhemmat ovat/olivat opettajia/lastentarhanopettaja. Pariskunnalla on neljä teini-ikäistä lasta, joista kolme on häiriökäyttäytyjiä, heistä kaksi todella pahasti eli poliisin kanssa tekemisissä viikottain. Ainoastaan yksi lapsista on ns. tavallinen nuori, saa hyviä numeroita koulussa ja käyttäytyy kauniisti (kuten opettajien lapselta ainakin ennen odotettiin).
Vanhemmat ihmettelevät, miksi aina koulusta otetaan yhteyttä kotiin, koska kotona lapset ovat aivan ihania. Nyttemmin, kun poliisi on tullut mukaan kuvioon, äidin silmät alkavat aueta.
Mies on autonasentaja, ajetaan romuilla jotka on aina rikki !
Lastenkodin, jonne otetaan ''hoitoon'' myös syömishäiriöisiä (mm. minut), pomolla on erittäin pahasti syömishäiriöinen lapsi, eikä tämä edes itse näe sitä. Tai halua nähdä... kannustaa lasta lenkille ja salille.