Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiinalaisten epäkohteliaisuus

Vierailija
09.10.2021 |

Miksi kiinalaiset sanovat muille usein suoraan päin naamaa, jos heidän mielestään esim. toinen on ruma tai tämän pitäisi laihtua? Olisiko ns. ikävän totuuden peittäminen jotain halveksuttavaa epäkohteliaisuutta tai petollisuutta kiinalaisessa kulttuurissa?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiina on ollut virallisestikin kapitalistinen maa jo 80-luvulta.

Eipä se ainakaan demokratia tai vapaan markkinatalouden maa ole vieläkään. Ja kulttuuri muuttuu hitaammin.

Vierailija
62/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavallahan suomalaisetkin paukuttelevat päin näköä ihan mitä sattuu. Pitäisikö näissä käyttäytymistavoissa havaita muka joku ero?

Hsrvemmin. Kun 2 suomalaista kohtaa, niin yleensä kysytään mitä kuuluu? eikä todeta, että vttu mikä läski olet.

Ei tämä nyt kyllä kiinalaisillakaan mikään yleinen tapa ole, ja mitä läskittelyyn tulee sitähän viljellään tällä palstalla joka toisessa ketjussa vihapostauksina, joten mitenköhän se nyt oikein lopulta menikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia se oli Neuvostoliiton sorruttua venäläisillä. Kommunismissa ei saa erottua, ns. pyrkiä eteenpäin. Ei saa hymyillä julkisesti tms. pitää olla tiukasti samanlainen muiden kanssa, siitä tuo monotoninen käyttäytyminen johtuu kiinalaisilla. Oikeasti ovat sydämmellisiä ja puheliaita ihmisiä pienemmässä porukassa. Samoin venäläiset.

Vierailija
64/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat todella sivistymätön kansa. Kaikesta vuosituhansien historiasta huolimatta.

Kiinassa oli kommunistinen vallankumous. Sivistyneistö ja eliittihän niissä lihoiksi pistetään, kun rahvas pääsee kostamaan ikiaikaisen sorron. 

Se vaikuttaa negatiivisesti juuri sivistykseen yms. kansallisella tasolla. Kestää taas aikansa ennen kuin muodostuu uusi eliitti, jolla on myös eliitin sivistystaso ja käytöstavat. 

Kiinalaiset ottivat maansa takaisin 1900 alussa Mantsurialaisilta valloittajilta. Maa oli valloitettuna 1600 luvulta asti ja kohtelivat Kiinalaisia todella kurjasti.

Vierailija
65/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani aika pitkällä raskaana kymmenisen vuotta sitten tein reissun mieheni kanssa ruotsinlaivalla. Laivaterminaalissa oli samaan aikaan vajaan kymmenen Kiinalaisen miehen porukka.

Jossakin vaiheessa huomasin, että ne miehet naureskelivat minulle, joku osoitti jopa sormellaan!

En meinannut ensin uskoa, mutta niin he vaan röyhkeästi tuijottelivat ja naureskelivat ilmeisesti minun huvittavaa isoa raskausmahaani. Olen oikeasti pieni ja siro ihminen, joten maha oli varmasti heidän mielestä koominen pallo..

Sama äijäkööri mellasti illalla hirveän huudon kanssa kännissä laivan puffetissa.

Aika ikävä kuva jäi kyseisestä kansasta.

Vierailija
66/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinukit myös levittävät tautejaan ympäri planeettaa ja myyvät globaalisti maskejaan ja käsidesejään

Vierailija
67/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän nuo reppanat minimunat tiedä edes sitä, ovatko kommumisteja vai kapitalisteja. 

Vierailija
68/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijasoluissa kiinalaiset ovat aiheuttaneet ongelmia siivottomuudellaan!

Vierailija
69/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinalaiset tuntuvat meikäläisistä vähän epäkohteliailta. Monesta on vaikeaa sietää sitä töksäyttelyä.

Suomalainen töksäyttelee itse ja maustaa vielä kirosanoilla. Ei ole juuri eroa kiinalaisiin. Piereskelevät samalla lailla kuin suomalaisetkin-

Vierailija
70/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani aika pitkällä raskaana kymmenisen vuotta sitten tein reissun mieheni kanssa ruotsinlaivalla. Laivaterminaalissa oli samaan aikaan vajaan kymmenen Kiinalaisen miehen porukka.

Jossakin vaiheessa huomasin, että ne miehet naureskelivat minulle, joku osoitti jopa sormellaan!

En meinannut ensin uskoa, mutta niin he vaan röyhkeästi tuijottelivat ja naureskelivat ilmeisesti minun huvittavaa isoa raskausmahaani. Olen oikeasti pieni ja siro ihminen, joten maha oli varmasti heidän mielestä koominen pallo..

Sama äijäkööri mellasti illalla hirveän huudon kanssa kännissä laivan puffetissa.

Aika ikävä kuva jäi kyseisestä kansasta.

Se äijäkööri ei ollut mikään läpileikkaus "kansasta". Juuri samalla tavalla suomalaiset ovat hankkineet omasta kännäämisestään maineen, että suomalaiset ovat juoppo ja viinanhimoinen kansa, silti ei kuvaa koko kansaa, ei Kiinan eikä Suomen. 

Vierailija
71/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon oikeesti sitä mieltä, että persuilla on hyvä agenda. Kiinalaiset tulevat tänne vain hyötymään yo-koulutuksesta, irakilaiset kelan rahoille.

Poikkeuksiakin on.

Vierailija
72/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain yhteistä on kiinalaisilla ja suomalaisilla. Molemmat sylkevät kadulle, iljettävää.

Vierailija
73/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät  pidä länsimaalaisista. Lisäksi tosiaan erilainen tapakulttuuri. Naiselle voi sanoa mitä vain. Ja sellainenkin asia on niillä eri, että fyysinen tila ihmisen ympärillä paljon pienempi kuin suomalaisilla. Muistaakseni japanilaiset ja suomalaiset vaativat eniten tilaa ympärilleen. Kiinalainen taas tunkee tosi lähelle seisomaan ilman, että siinä on mitään luonnotonta heidän mielestään. Ehkä henkisesti on sama juttu, onhan toisen ulkonäön kommentointi aika yksityisten rajojen ylittämistä.

Aasialainen täti (sukua) voi aivan hyvin sanoa sukulaismiehelleen / pojalleen , että tämä on lihonut.

Miten niin "aasialainen",,, Tätähän m suomalaiste ollaan harrastettu iät ajat! Jo koulussa kuulin olevan läski ja sen jälkeen monelta muulta ja viimeksi kolmelta lääkäriltä. Silti painotaulukon ja bmilaskurin mukaan olen VAIN lievästi ylipainoinen. Kaiki muut terveysmittarit on parempiakuin laihoilla! Ei kolestrolia, verenpainetta., sokeritautia ym. En tupakoi enkä juo. Jaksa käellä vaikka 20kmlenkin jaulkoilen kin päivittäin n. 5.8 km. lenkin ja jopa 2 kertaan jos siltä tuntuu ja keli hyvä. Miten nyt töiltäni ehdin. Niitäkin kun jaksan ja pystyn tekemään 8 tuntia päiväss 5 päivää viikossa... Mutta silti olen läski...

Vierailija
74/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin paha loukkaus sanoa, että joku pn lihonut. Köyhässä Kiinassa se kertoo, että ruokaa on riittänyt. Meille se tarkoittaa itsekurin puutetta.

Myös saksalaiset laukovat kaikenlaista päin naamaa, oli aika järkytys mennä sinne nuorena. Suomalaiset on herkkähipiäinen ja alemmuuden tunteella varustettu kansa.

Vierailija
75/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät  pidä länsimaalaisista. Lisäksi tosiaan erilainen tapakulttuuri. Naiselle voi sanoa mitä vain. Ja sellainenkin asia on niillä eri, että fyysinen tila ihmisen ympärillä paljon pienempi kuin suomalaisilla. Muistaakseni japanilaiset ja suomalaiset vaativat eniten tilaa ympärilleen. Kiinalainen taas tunkee tosi lähelle seisomaan ilman, että siinä on mitään luonnotonta heidän mielestään. Ehkä henkisesti on sama juttu, onhan toisen ulkonäön kommentointi aika yksityisten rajojen ylittämistä.

Aasialainen täti (sukua) voi aivan hyvin sanoa sukulaismiehelleen / pojalleen , että tämä on lihonut.

Miten niin "aasialainen",,, Tätähän m suomalaiste ollaan harrastettu iät ajat! Jo koulussa kuulin olevan läski ja sen jälkeen monelta muulta ja viimeksi kolmelta lääkäriltä. Silti painotaulukon ja bmilaskurin mukaan olen VAIN lievästi ylipainoinen. Kaiki muut terveysmittarit on parempiakuin laihoilla! Ei kolestrolia, verenpainetta., sokeritautia ym. En tupakoi enkä juo. Jaksa käellä vaikka 20kmlenkin jaulkoilen kin päivittäin n. 5.8 km. lenkin ja jopa 2 kertaan jos siltä tuntuu ja keli hyvä. Miten nyt töiltäni ehdin. Niitäkin kun jaksan ja pystyn tekemään 8 tuntia päiväss 5 päivää viikossa... Mutta silti olen läski...

"Naiselle voi sanoa mitä vain". Lukisit joskus koko jutun :)

Vierailija
76/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin paha loukkaus sanoa, että joku pn lihonut. Köyhässä Kiinassa se kertoo, että ruokaa on riittänyt. Meille se tarkoittaa itsekurin puutetta.

Myös saksalaiset laukovat kaikenlaista päin naamaa, oli aika järkytys mennä sinne nuorena. Suomalaiset on herkkähipiäinen ja alemmuuden tunteella varustettu kansa.

Suomalaisessa yliopistokulttuurissa kauhistuttiin saksalaisten vastaavaa. Siellä ei yliopistoväki pidä hyviä tapoja yllä. Kannatan suomalaista tapaa.

Vierailija
77/78 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijasoluissa kiinalaiset ovat aiheuttaneet ongelmia siivottomuudellaan!

Tämä. Ja ihan korkeakouluopiskelijoita. Käsittämätöntä saastassa elämistä. Hygieniataso miinuksella.

Vierailija
78/78 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mikään loukkaus ole jos se on totta.

Meinaatko, että ihmisiä saa esim. huoritella ta homotella, jos se on totta?