Mitä jos Jeesus tulisi suomeen?
Olisi syntynyt tänne. Ammatiltaan puuseppä kun on niin työtön. Mitähän se ajattelisi kaikesta. Olisi varmasti aika turhautunut.
Kommentit (114)
Täällä se pesis mun jalkoja ja muuttais hanavettä viiniksi.
Jesse pitäis bileet Joulupukin kanssa ja Hammaskeiju toimisi tarjoilijana.
Sitten olisi asiat varmaan kaikilla hyvin.
Jeesus olisi koneenhoitaja paperitehtaalla, tai vuorokorjausmies.
Se pelastaisi meidät meidän synneistä ja maailman pahuudesta ! Nimi Jeesus on pelastaja . Immanuel Jumala kanssamme.
Olisi kiva kuulla, mitä murretta hän puhuisi.
Kuulis varmaan paljon vihapuhetta vaatetuksestaan.
Tekisi ihmeen eli yksityistäisi Alkon ja ostaisi sen osakkeet itselleen
Se varmaan sanoisi että voi teitä kadotettu pakana kansa. Hyvyys on kaikonnut ja pahuus vallalla.
Ajaisin sen m a T u n v i T T u u n täältä
Parantaiskohan se minun sairaudet 🙏
Se lähtisi pois.
Sanoisi "isä, miksi tämän minulle teit", ja muuttaisi Ruotsiin.
Jeesus saisi välittömästi syytteen vihapuheesta.
Ei hän turhautuisi vaan ilahtuisi kun näkisi ympärillään niin paljon tehtävää. Käärisi hihat ja alkaisi pelastushommiin. Kohta se köijättäisiin putkaan, mutta eiköhän selviäisi sieltä ulos ja jatkamaan tehtäväänsä.
Normiuskovaiset ja papisto leimaisivat hänet antikristukseksi.
Miten te kehtaatte harjoittaa blasfemiaa?
Suorittaisi todennäköisesti uuden temppelin puhdistuksen. Tyhjentäisi evankelisluterilaiset kirkot rappioituneesta ja umpipahasta palkkapapistosta tarvittaessa vaikka ruoskaa käyttäen. Tämä olisi ihana näky, väärintekijät ja alistajat saavat kyytiä. Liperit vaan vipattaisivat kun palkkapappia vietäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus olisi koneenhoitaja paperitehtaalla, tai vuorokorjausmies.
Se oli puuseppä ja rabbi eikä mikään teknikko !!! Se oli sen maallinen ammatti ja se syntyi betlehemissä mutta judet ei usko siihen . Kas kun tähän jo paperin tuotanto pääsi iskemään . Itsekin ollut uudella Suomella töissä muttei Jeesuksesta postittajaa silti tullut vaan puuseppä . Joten se saarnaisi täällä parannuksen tekoa pahoille ja anteeksi antoa synneistä sekä parantaisi sairaita . Sitä varten se maan päälle tuli .
Eduskunnan pitkäaikainen puhemies Veikko Helle oli ammatiltaan puuseppä.