Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään hoitajat eivät tiedä että (elävää) potilasta EI IKINÄ viedä ovesta jalat edellä!!!

Vierailija
09.10.2021 |

Tämä on yksi kaikkein pyhimpiä sääntöjä.

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen on käytännön syyt, miksi nimenomaan viedään.

Ikinä ei saa viedä.

Kyllä viedään, jos ei erikseen pyydetä muuta. On potilaalle parempi, jos vastassa portaat tms.

Ei kai portaista voi mennä sängyllä? 😳

Kyllä hätätilassa täytyy varautua menemään portaistakin, sängyllä, mihinkä se jätetään jos pelkkä potilas kannetaan.

Jos tulipalo on potilas vedetään lakanalla alas sängystä ja rappuja alas jos ehdi baareja alle laittaa tai patjalla vedetään jos siitä saa otteen . Ei niitä sänkyjä sinne tukkeeksi voi viedä eikä hissiä käyttää . Peruuttamalla pyörä tuolilla onnistuu.

Vierailija
102/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasängyt on tehty niin, että niitä työnnetään jalkopäästä.

Ahtaasta huoneesta poistuttaessa on pakko vetää jalat edellä vähän matkaa koska siellä ei mahdu kääntymään. Ei ole potilaat valittaneet kummastakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuljettanut potilaita satoja kertoja ovista eikä ole mitään hajua montako on mennyt jalat vai pää edellä.

Ei nykyaikana tuollaisilla ole enää väliä.

Vierailija
104/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu varmaan siitä, kun harva nykyajan hoitaja oli sodassa mukana?

Miten tähän nyt sotakin voi tulla. No eihän nyt 25-30 vuotiaat missään sodassa ole voinut olla ellei ma muu TT ja koska he tulee sotivista maista tänne tuomaan ongelmansa .

Vierailija
105/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pahoinvointia leikkauksen jälkeen ja pyysin että viedään jalat edellä (toiselle osastolle). Kun näkee mihin sänky kääntyy ei okseta ihan niin paljon.

Vierailija
106/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin sairaanhoitajaksi v.2008, en muista koskaan kuulleeni tällaista ”sääntöä”.

Kuljetukset on aina tehty sen mukaan minkä mallinen sänky on ollut, sen perusteella on valittu jalat tai pää edellä.

Vierailija
107/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen potilaana huomauttanut, jos minua on kuljetettu jalat edellä. Viimeiselle matkalle (kirkkoon) viedään jalat edellä.

Viime sodasta on 80v.

Joo meillä on 100 ja 120 vuotiaat hoitajat töissä ja lääkärit .

Vierailija
108/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkky kaasut tulipalossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei saa viedä.

Kyllä viedään, jos ei erikseen pyydetä muuta. On potilaalle parempi, jos vastassa portaat tms.

Kyllä hätätilassa täytyy varautua menemään portaistakin, sängyllä, mihinkä se jätetään jos pelkkä potilas kannetaan.

Jos tulipalo on potilas vedetään lakanalla alas sängystä ja rappuja alas jos ehdi baareja alle laittaa tai patjalla vedetään jos siitä saa otteen . Ei niitä sänkyjä sinne tukkeeksi voi viedä eikä hissiä käyttää . Peruuttamalla pyörä tuolilla onnistuu.

Patjan alla on tulenkestävä ns palolakana, jossa on 6 (3x2) pikalukkoremmiä. Hätätilanteessa ne remmit kiinnitetään patjan ja potilaan ympärille paketiksi, jota voidaan tarvittaessa myös vetää raput alas (hissejähän ei saa käyttää). Jos siihen joudutaan turvautumaan, veikkaan, että aika monelle on aivan sama, kummin päin mennään.

Vierailija
109/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minä ymmärrän sen 45 pisteen käännöksen, joka tehtiin kolmekymmentä vuotta sitten heti alkajaisiksi, kun minut haettiin ahtaasta huoneesta silmäleikkaukseen.

Vierailija
110/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin sairaalassa, niin kaikki potilaankuljettajat olivat todella tarkkoja siitä, että potilaita kuljetettiin pää edellä, vaikka oli miten ahtaat tilat, missä sitä sänkyä käännettiin. Itseäni tämä häiritsi, koska ei todellakaan näe minne ollaan menossa.

Ihan tyhmä uskomus, joka joutaisi romukoppaan. Ei muualla Euroopassa ole moista taikauskoa, kuin Suomessa.

Vierailija
111/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmiöön vainaja todellakin laitetaan pää edellä, mutta käytäviä pitkin kuljetetaan aina jalat edellä.

Vierailija
112/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei saa viedä.

Tottakai voi.

Vierailija
113/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minua vietäisiin kyllä lähtisi valitus sairaalan johdolle.

Entä jos henkesi olisi vaarassa?

Kun potilasta kuskataan, niin eikös siinä joudu tekemään potilaalle toimenpiteitä tai ainakin pitämään tippapulloa. Sehän ei oikein onnistu jalkapäästä, ellei hoitaja vedä sänkyä.

Vierailija
114/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minua vietäisiin kyllä lähtisi valitus sairaalan johdolle.

Entä jos henkesi olisi vaarassa?

Kun potilasta kuskataan, niin eikös siinä joudu tekemään potilaalle toimenpiteitä tai ainakin pitämään tippapulloa. Sehän ei oikein onnistu jalkapäästä, ellei hoitaja vedä sänkyä.

Sänkyyn saa kiinitettyä tippatelineen tarvittaessa. Toimenpiteitä ei tehdä kuljetuksen aikana.

Vierailija
115/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sairaaloissa onneksi tarvinnut juurikaan vierailla ainakaan ihan sänkypotilaana, mutta ei kai omin voimin liikkumaan kykenevää varmaan edes kuljetella sängyllä?

Minut vietiin sängyllä sairaalan osastolta varjoainekuvaukseen, vaikka sanoin että voin ihan hyvin kävellä. Perusteluna oli, että sänky piti kuitenkin ottaa mukaan, koska jouduin olemaan 2 tuntia sydänvalvonnassa tutkimuksen jälkeen. Ja pää edellä vietiin, vaikka se tuntui epämukavalta.

Vierailija
116/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan pitäisi viedä jalat edellä, että näkee minne on menossa ja pienempi riski törmätä pää edellä ovenpieliin. Tämä taas näitä taikauskoja sairaalapiireissä.

Vierailija
117/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niihin sännkyihin saa tippatelinern kiinni. Just todisti tän, kun oli tiputuksessa sairaalassa. Ja työnnettiin pää edelle, tosin mulle täysin sama.

Vierailija
118/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo edes käynyt mielessä tai oliko hoitajilla ja lääkäreillä etiketti halussa, kun olin onnettomuudessa ja jumalattomat kivut.

Kyllä menin jalat edellä, kun lääkärit jotain "mömmöä" yrittivät laittaa suuhun ja helpottaa kipua. Ja tyrehdyyyää verta.

Vierailija
119/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneista on pakko viedä jalat edellä koska potilashuoneet on yleensä niin ahtaita, ettei siinä mahdu kääntämään sänkyä. Käytävällä sitten matka jatkuu pää edellä.

Vierailija
120/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuo hoitajien etiketti ollut ensimmäinen mielessä, kun roudattiin Turun terr oriiskun uhreja sairaalahoitoon ja leikkaukseen?