Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyään hoitajat eivät tiedä että (elävää) potilasta EI IKINÄ viedä ovesta jalat edellä!!!

Vierailija
09.10.2021 |

Tämä on yksi kaikkein pyhimpiä sääntöjä.

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen on käytännön syyt, miksi nimenomaan viedään.

Ikinä ei saa viedä.

Kyllä viedään, jos ei erikseen pyydetä muuta. On potilaalle parempi, jos vastassa portaat tms.

Ai pää alaspäin on parempi kuin pää ylöspäin? Taidat olla lähäri.

Täh? Keskustelu koski jalat edellä viemistä. Nimenomaan viedään jalat edellä, toisin kuin AP haluaisi. En ole lähäri, tai mikään muukaan terveysalan ihminen, mutta tämä on yleissivistystä.

Vierailija
42/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut muuttomiehet tietää, etteivät he koskaan kanna muuttokuormasta patjoja uuteen asuntoon. Asukas, varsinkin jos on nainen kyseessä, kantakoot patjansa itte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan naiset menee hautajaisiinkin lenkkareissa ja lenggingseissä.

Lenkkarit edellä hautajaisiin.

Vierailija
44/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun portaita alas paareilla pää edellä, ap käy kokeilemassa!

Vierailija
45/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, potilas siirretään aina niin, että sinä näet potilaan niin, että tiefät, miten hän voi. Sinä tietäisit tämän , jos olisit oikea hoitaja. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kabssa, mitä sinä sanot.

T. Anestesiahoitaja, työkokemusta 25 vuotta.

Vierailija
46/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut töissä sairaalassa, jossa sänky ei mahdu ulos ovesta kuin pääty täysin ylös nostettuna, jos haluaa sisäkautta pois huoneesta. Ulos pääsi kyllä, suoraan huoneesta, mutta harva potilas haluaa pihallekaan.

Tämä ihme oli infektio-osasto, maan tasalla. Sulkuhuoneiden sulut söivät käytävältä leveyttä. Terveisiä vaan TAYS Hatanpäälle, ja paloturvallista jatkoa. Muuten paska joutaa kaatumaan.

Vierailija
47/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää mennä pääedellä ja molemminpäin on viety niin paareilla kun sängyilläkin. Empä oo hoksannut pahastua vaikka tiedän että vanhaa perua on kuljettaa kuolleet jalat edellä. Ja joskus tosiaan ei ole sitä tilaa pyörittää vaan on siirrettävä miten mahtuu. Lapsenikin vietiin huoneestaan jalkopääedellä kun mitään tilaa ei ollut kääntää sänkyä.

Vierailija
48/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vahingossa muutaman kerran vienyt jalat edellä elävää, ja niin vain kävi että kumpikin heistä kuoli aika nuorena. Hieman kaduttaa nyt tämä toimintani.

Vierailija
49/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan naiset menee hautajaisiinkin lenkkareissa ja lenggingseissä.

Tämä. Isoveljeni kuoli. Hänen aikuiset tytär ja poika tulivat lenkkareissa hautjaisiin. Tyttärellä leggingsit ja pojalla verkkarit.

Ja itse asiaan, kyllä mä pyrin elävää potilasta kuskaamaan pää edellä.

Vierailija
50/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mkä ero on siihen kun potilas istuu pyörätuolissa. Silloinhan jalat ovat edessä.

Ruumiita ei kuljeteta pyörätuolissa.

Vierailija
51/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu varmaan siitä, kun harva nykyajan hoitaja oli sodassa mukana?

Vierailija
52/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on niin tärkeää?

Se on tärkeää koska silloin näkee potilaan kasvot ja pystyy antamaan hoitotoimenpiteitä tarpeen vaatiessa. Kuolleita taas ei yleensä herätellä henkiin.

Vierailija
53/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kumpi onkaan parempi, uskomusperustainen tapa, vaiko järkiperustainen toiminta? Potilas viedään turvallisesti perille, siten kuinka se kulloinkin on järkevintä. Vanhojen hoitajien tavat eivät ihan aina ole parhaita mahdollisia. T: rtg-hoitaja

Vierailija
54/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen potilaana huomauttanut, jos minua on kuljetettu jalat edellä. Viimeiselle matkalle (kirkkoon) viedään jalat edellä.

Vierailija
55/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Elävän/tajuissaan olevan on kyllä mukavampi mennä jalat edellä. Vanhoja ihmisiä kuskatessa varon kyllä viemästä jalat edellä ilman varoitusta.

Vierailija
56/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen potilaana huomauttanut, jos minua on kuljetettu jalat edellä. Viimeiselle matkalle (kirkkoon) viedään jalat edellä.

Viime sodasta on 80v.

Vierailija
57/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Elävän/tajuissaan olevan on kyllä mukavampi mennä jalat edellä. Vanhoja ihmisiä kuskatessa varon kyllä viemästä jalat edellä ilman varoitusta.

"Nyt mummelia kohta viedään jalat edellä mutta näyttäähän sinulla jo olevan ikää."

Vierailija
58/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tähä hölmöilyyn joku lääketieteellinen peruste?

Vierailija
59/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän. Jos sänkyä ei ahtaassa tilassa pysty mitenkään kääntämään niin pahoittelen asiaa potilaalle.

-Nykyhoitaja

Vierailija
60/140 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen matka on kylläkin kirkosta pois.