Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehosterokote ja viimeöinen vtutus. Kannattaa varautua.

Vierailija
09.10.2021 |

Ensimmäisestä rokotteesta ei tullut mitään oireita, joten ajattelin, että ei varmaan tästä toisestakaan suurempia tule.

No ensin alkoi vilunvärystykset. Kävin kuumassa suihkussa illalla ja silti palelsi. Menin ajoissa maate mutta en saanut millään nukutuksi vaikka olin väsynyt. Jalkoja särki niin että oli pakko liikutella maatessa ollessa. Sitten yöllä se palelu vasta alkoikin, olin ihan horkassa koko yön, monta peittoa päällä, joka paikkaa särki kehossa niin että en tiennyt miten päin olisin. Kuume nousi yli 39 asteeseen ja tuntui ettei rasittava kipu ja palelu laannu millään. Vasta kuudelta aamulla nukahdin ja nyt onneksi olo jo huomattavasti parempi vaikkakin jalkoja ja alaselkää särkee.
Oli kyllä sellasta herkkua viimeyö, että suosittelen varautumaan.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän immuniteetin saat. Itseäni vähän huolettaa, kun ei tullut mitään oireita eli sainko nyt suojaa ollenkaan. Yksilöllistä kai vaan reagointi.

On kyllä mahtava tarina tämä että mitä kovemmat haittavaikutukset sen parempi suoja.

Onko lääkkeillä sama?

Mitä pahemmat haittavaikutukset sitä paremmin lääke toimii.

Kuulostaako loogiselta?

Rokotteella on tarkoitus saada elimistö reagoimaan virukseen eli toimii eri tavalla kuin muut lääkkeet. Siksi jonkunlaiset oireet todellakin ovat siinä mielessä hyvä juttu, että elimistön huomaa reagoivan. Mutta oireiden puute ei toisaalta ole todiste siitä, ettei elimistö reagoi eikä immuniteetti saavuteta.

Mutta siis kyllä ne oireet ovat ihan hyvä merkki, mutta ei välttämättä niin suoraan että mitä kovemmat oireet, sitä parempi teho.

Sain itse rokotteista, siis molemmista, ap:n kuvailemat oireet. Googlasin tarkoittaako se että olen saanut paremman suojan, mutta joka paikassa lääkärit vain toteavat, ettei rokotereaktiolla ole suojan kanssa mitään tekemistä. Mietin, onkohan se vaan ihmisten rauhoittelua... Kyllähän ilman reaktiotakin tulee hyvät suojat näistä rokotteista, mutta itse olen nyt kokemusteni mukaan varma, että jos tulee nämä kuumereaktiot, niin suoja on parempi.

Altistuin koronalle pari kk sitten kaksi rokotetta saaneena ja saman henkilön koronalle altistui myös eräs toinen kaksi kertaa rokotettu. Hän ei saanut rokotteista mitään reaktiota, mutta sai sitten tuon koronan ja oli useamman viikon tosi kipeenä. Minä joka sain rajut kuumereaktiot ja lihaskivut, selvisin täysin ilman koronaa.

Vierailija
42/47 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien, erityisesti nuorten, kannattaisi varautua karsimalla ohjelmastaan fyysisesti raskaat jutut rokotteen jälkeen, sillä ne voivat rasittaa sydäntä.

Varautuminen on täysin normaalia toimintaa ja joka toimenpiteen jälkeen kannattaa kuunnella lääkärin ohjeita, vaikka oma olo olisi hyvä (vrt. Hampaan poisto, nukutuksesta herääminen, jalan lievä nyrjäyttäminen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli rokote mikä tahansa esim. poliorokote, niin usein kuumeilua, päåsärkyä tai muita sivuoireita, mutta yleensä ne menee ohi, eikä tarvitse sairaalahoitoa. Myös vauvoilla.

Sama lääkkeissä, jos aloittaa esim. verenpainelääkityksen, usein sivuoireita esim. päänsärkyä jne.

Tai kipulääkityksen esim. Buranassa on pitkä lista sivuoireista.

Tai jos aloitat e-pillerien käytön.

Vierailija
44/47 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jäätävät vatsaoireet useaksi päiväksi. Ihan karsee olo oli, luulin jo, etten ikinä toivu. Nämä siis kakkosrokotteesta. Onneksi meni ohi, mutta yli viikon olin aika lailla pois pelistä.

Kyllähän tuosta jo haittaa oli, kun en voinut töissäkään käydä. En kadu rokotetta, mutta en myöskään väitä, ettei niistä mitään tule, ja jos tulee niin no big deal. Monet saa sydänoireita, ei tulis mieleenkään vähätellä niitä.

Vierailija
45/47 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän immuniteetin saat. Itseäni vähän huolettaa, kun ei tullut mitään oireita eli sainko nyt suojaa ollenkaan. Yksilöllistä kai vaan reagointi.

Kun rokotteiden tehot laskee, ei ole aiheellista puhua immuniteetista. Sitä rokotteet ei tarjoa.

Vierailija
46/47 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jotkut saavat rokotteesta oireet. Suurin osa kuitenkaan ei.

Joo, mutta täytyy muistaa, että rokotteet on kliinisessä testissä ja silloin joku saa plaseboa.

Vierailija
47/47 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä mahtava tarina tämä että mitä kovemmat haittavaikutukset sen parempi suoja.

Onko lääkkeillä sama?

Mitä pahemmat haittavaikutukset sitä paremmin lääke toimii.

Kuulostaako loogiselta?

Irvailet ihan aiheetta. Toisaalla henkilöitä, jotka eivät saaneet rokotteesta mitään oireita, kehotetaan hakeutumaan uudelleen rokotettavaksi. Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä