inhoan itsenäisyys päivää.
Etenkin koska se osuu vkonlopulle. Olisin lauantaina halunnut käydä kahvilla ystäväni kanssa jota en usein pääse näkemään. Onneksi muistimme ajoissa... Olisi ollut noloa
ajella ympäri kaupunkia ja ihmetellä missä ihmiset, miksei mikään ole auki. Huoh.. Tammikuussa uusi mahdollisuus olisi nähdä..
Näemme siis todella harvoin. Noin 2-3 kertaa vuodessa. :/
Kommentit (76)
Mä puolestani kadehdin mammoja, jotka jaksaa "inhota" ja "vihata" milloin mitäkin pikkujuttua. Nyt en tarkoita, että itsenäisyys on pikkujuttu. Mutta itsenäisyyspäivä on ollut melkein sata vuotta 6.12., eikä kukaan Suomessa vakituisesti asuva voi olla niin vieraantunut suomalaisesta todellisuudestsa ettei sitä tietäisi.
Kadehdin mammoilta sitä energiaa, jolla he vihaavat ja inhoavat milloin mitäkin, milloin se on joku jennivartiainen, milloin joku kirppis tai naapurin gerbiili. Mulla on perhe ja työ ja elämä, mä en ehdi enkä jaksa vihata kuin valikoidusti. Aika isoista tunteistahan kuitenkin on kysymys.
Mukavia juhlapäiviä ei ole liikaa.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:36"]Itsenäisyyspäivä.. Osaan sen toki oikein kirjoittaa mutta en jaksanut korjata puhelimen mielipidettä. On se päivä muutenkin perseestä... Kaupat kiinni, kaikki kiinni, ainoa mitä voit tehdä on istua neljän seinän sisällä...
[/quote]
Niin että ainoat vaihtoehtot tekemiselle ovat maksulliset paikat kuten leffateatterit ja kaupat tai sitten neljän seinän sisällä kyyhöttäminen? Voi elämän kevät. Häpeän olla ihminen...
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:12"]Rakastan itsenäisyyttä, vihaan itse päivää. Pakotetut juhlapäivät tuntuvat teennäisiltä, ja Suomen itsenäisyyspäivähän on kaiken lisäksi uskomattoman jäykkä juhla jonka aikana puoli kansakuntaa linnoittautuu TV:n äärelle katsomaan kun ihmiset jonottaa. Ei ihme että ulkomaalaiset aina ihmettelevät että suomalaisilta puuttuu iloisen juhlava tunnelma siitä että olemme itsenäisiä. Sen sijaan suut mutrulla ja tippa linssissä nostamme laseja ja muistelemme sotaa ja kuolemaa.
[/quote]
Minä tänään juuri ajattelin katsoessani koululaisten itsenäisyyspäiväjuhlaa, että pidän ja nautin juuri tuollaisesta rauhallisesta, syvästä ja herkästä juhlistamisesta. Lapset lauloivat Vaarivainaan Kanteletta ja Reissumiestä, taustalla pyörivät kuvat suomalaisista taideteoksista ja lopussa kun koko yleisö laulaa Maamme-laulun Suomen lipun kulkiessa porteista niin kyllä tuli tällaisella pahaisella kaksikymppiselläkin kyynel poskelle. Itse ainakin pidän sellaisesta, sanokoot ulkomaalaiset mitä tahansa. Ihmetelkööt!
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:24"]Minulla ei ole kahvinkeitintä. Juon kahvia satunnaisesti vain kahvilassa. Ei, ei ole autoa, enkä jaksaisi ajaa Forssaan asti..
[/quote]
No ainahan voit käydä kaupasta ostamassa kotiisi kahvinkeittimen.
Mun kaverilla on kahvinkeitin vaikka se ei voi sietää edes kahvin tuoksua, saati makua.
Kaikkiin provoihin ne ihmiset jaksaakin jäädä jankuttamaan. Olisi edes hauska tai hyvin tehty..millaisella älykkyysosamäärällä nämä ihmiset on varustettu. Eikö teistä tunnu ollenkaan, että teidän älyä aliarvioidaan?
Tähän vuodenaikaan voi kahvin sijasta juoda vaikka glögiä. Ja sen voi lämmittää vaikka kattilassa.
.
Tosin ongelma tässä taitaa olla päähänpinttymä tapaamisesta juuri kahvilassa.
ehkä se kaveri voi tuoda oman kahvinkeittimensä mukanaa. tai vain kahvia. voi keittää kotonaan ja tuoda termarissa tai ostaa matkan varrrelta essolta.
ainiin. sitten on kamala pullaongelma! jos ap ei ole tajunnut ostaa pullaa tänään! tai ei vaan siis millään voi niinku syödä päivän vanhaa pullaa.
Niin inhoan minäkin! Ei olisi niin paha jos kaupat olisivat normaalisti auki tai olisi edes jotakin karnevaali- ja juhlameininkiä mutta tällaisena itsenäisyyspäivä on syvältä. Allekirjoitan täysin sen ylen bloggarin mielipiteen, että voisi itsenäisyyspäivää iloisemmissa merkeissäkin viettää.
Vihaan sitä ainaista talvisodan ja veteraanien hypetystä. Vihaan sotakalustojen esittelyitä ja linnan juhlia. Ja sitä kun kaupat ja KAIKKI on kiinni ja on pakko nököttää vaan sisällä tai korkeintaan vähän ulkoilla. Kun ei voi mennä minnekään! Ei pääse edes uimahalliin tai punttisalille tai minnekään.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:24"]
Minulla ei ole kahvinkeitintä. Juon kahvia satunnaisesti vain kahvilassa. Ei, ei ole autoa, enkä jaksaisi ajaa Forssaan asti..
[/quote]
Nonni. Siitä vaan kulle kansalaisaloitetta (anteeksi, kansalais aloitetta) pystyyn ja barrikaadeille. Helposti irtoaa 50 000 ja plus nimeä otsikon "Itsenäisyys päivä kiellettävä koska se loukkaa minun kahvin juonti oikeuksia". I'll be first to sign!
Ja minä inhoan yhdyssanavirheitä.
Minua harmittaa suomisotilaiden surkea kunto. Jos olisivat saaneet itsenäisyyden jo 5.12., olisi meillä kaikilla nyt pitkä viikonloppu.
No onhan se tylsää. Vuoden pimeimpään aikaan pysytään kotona ja katsotaan ensin telkkarista elokuva jossa Suomi häviää jatkosodan ja sen perään katsotaan kun pressa kättelee tuhat ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 09:08"]
No onhan se tylsää. Vuoden pimeimpään aikaan pysytään kotona ja katsotaan ensin telkkarista elokuva jossa Suomi häviää jatkosodan ja sen perään katsotaan kun pressa kättelee tuhat ihmistä.
[/quote]
Mä boikotoin linnan juhlia nykyään. Olen erilainen aikuinen ja jätän ne katsomatta. Ja leffan voi onneksi vuokrata, ei ole pakko tyytyvä tv:n tarjontaan. En haluat tukea tuollaista ökyjuhlaa ja juhlijoita katsomalla niitä telkkarista etenkään näin syvän laman aikana.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:36"]Itsenäisyyspäivä.. Osaan sen toki oikein kirjoittaa mutta en jaksanut korjata puhelimen mielipidettä. On se päivä muutenkin perseestä... Kaupat kiinni, kaikki kiinni, ainoa mitä voit tehdä on istua neljän seinän sisällä...
[/quote]
Hohhoijaa. Voit myös käydä edellysenä päivänä kaupassa ja tarjota ystävällesi vaikka 3 ruokalajin illallisen itsenäisen Suomen kunniaksi. Siinä sylle tekemistä ettei tarvitse koko päivää murjottaa.
Itselleni itsenäisyyspäivä on tärkeä (ehkä koko vuoden tärkein) juhlapäivä. Hyvää ruokaa, kynttilöitä, kuohuviiniä ja perheen kanssa rentoa yhdessäoloa.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 09:15"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:36"]Itsenäisyyspäivä.. Osaan sen toki oikein kirjoittaa mutta en jaksanut korjata puhelimen mielipidettä. On se päivä muutenkin perseestä... Kaupat kiinni, kaikki kiinni, ainoa mitä voit tehdä on istua neljän seinän sisällä... [/quote] Hohhoijaa. Voit myös käydä edellysenä päivänä kaupassa ja tarjota ystävällesi vaikka 3 ruokalajin illallisen itsenäisen Suomen kunniaksi. Siinä sylle tekemistä ettei tarvitse koko päivää murjottaa. Itselleni itsenäisyyspäivä on tärkeä (ehkä koko vuoden tärkein) juhlapäivä. Hyvää ruokaa, kynttilöitä, kuohuviiniä ja perheen kanssa rentoa yhdessäoloa.
[/quote]
Sä olet tosi tylsä tyyppi. Onneksi ei tunneta. Tuollainen hämässä pupeltaminen on vanhojen ihmisten hommia.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 09:15"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:36"]Itsenäisyyspäivä.. Osaan sen toki oikein kirjoittaa mutta en jaksanut korjata puhelimen mielipidettä. On se päivä muutenkin perseestä... Kaupat kiinni, kaikki kiinni, ainoa mitä voit tehdä on istua neljän seinän sisällä... [/quote] Hohhoijaa. Voit myös käydä edellysenä päivänä kaupassa ja tarjota ystävällesi vaikka 3 ruokalajin illallisen itsenäisen Suomen kunniaksi. Siinä sylle tekemistä ettei tarvitse koko päivää murjottaa. Itselleni itsenäisyyspäivä on tärkeä (ehkä koko vuoden tärkein) juhlapäivä. Hyvää ruokaa, kynttilöitä, kuohuviiniä ja perheen kanssa rentoa yhdessäoloa.
[/quote]
Sä olet tosi tylsä tyyppi. Onneksi ei tunneta. Tuollainen hämässä pupeltaminen on vanhojen ihmisten hommia.
[/quote]
Hämärässä pupeltaminen? Heh. Olen 30-vuotias. Ennen itsenäisyyspäivä oli mullekin vain päivä muiden joukossa ja lähinnä vain ylimääräinen vapaa eli edellinen ilta meni baarissa riekkuessa ja itse juhlapäivä täten krapulassa.
Ehkä sain arvomaailmani lasten myötä kuntoon kun aloin tätä päivää kunnioittaa. Kannattaisi kokeilla sinunkin.
Mummoni syntyi 1898 ja kuoli 1990. Ei ollut metusalem ja hyvin ehti sitä venäjän lippua salkoon vetää.