Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävälläni erittäin lihava mies ja silti rakastaa sitä, en ymmärrä

Vierailija
09.10.2021 |

Ihmettelen ystävääni jolla on erittäin, varmaankin sairaalloisen lihava mies ( yli 170 kg ) ja silti se sitä rakastaa ja tykkää kehua sitä kun puhutaan miehistämme. Ystäväni on itse ihan normaalipainoinen ja voin sanoa että kauniskin. Joskus ärsyttää kun se puhuu siitä minuuttikaupalla miten ihana ja huomaavainen se on jne...mietin voisiko syynä olla se että hän häpeää ja inhoaa tilannettaan ja yrittää noin kehumalla saada näyttämään siltä että kaikki on heillä hyvin? Pelkään jos tuo homma menee vielä pitemmälle niin jossakin välissä se romahtaa. Kerran yritin puhua ystävälleni miehensä painosta , otin asia esille sillai leikin ja huumorin varjolla ja en ole koskaan nähnyt ystävääni niin suuttuneena, naama ja ilmeet ja kaikki muuttui´. Sanoi että ulkonäköseikoilla ei ole mitään väliä parisuhteessa ja sain käyttää kaikki osaamiseni että sain hänet rauhoittumaan. Mahtoi sattua syvälle? Nyt joku tietysti kysyy mitä asia minulle kuuluu mutta eiks aika outoa, eiks vaan?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeissakin asioissa pitää auttaa ja ottaa asiat rohkeasti esille! Silmien ummistaminen ja "tuo ei kuulu minulle" ei auta yhtään. Rohkesti vaan menet ystävällesi puhumaan hänen miehestään ja tarjoat mielenterveyspalvelujen nettisivuja yms.  Hän kyllä lopulta ymmärtää ja tajuaa että tuo tilanne johtaa vaan surulliseen lopputulokseen. Parhaat ystävät on niitä jotka auttavat ei niin mielekkäissä asioissa myös, sellaista ystävää minä arvostaisin.

Uskokaa jo ettei teitä neuvojia tarvita! Neuvojia riittää kyllä ihan tarpeeksi. Ainoastaan siinä tilanteessa voitte neuvoa, jos ystävä itse kysyy sitä. Kyllä hän itse tietää miehensä lihavuudesta, kun kerran on se parisuhteen toinen osapuoli. Ei kenenkään tarvitse tulla siitä sanomaan.

Vierailija
22/38 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen aloituksen voisi tehdä narsisti. Mieti sitä, ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin oikein mielelläni isokokoisen miehen. Laiha luuviulu on ikävän näköinen, ei miehekäs ollenkaan

Vierailija
24/38 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski on kaunista. Rumillakin on puolisot . Ja lapset. Myös lyhyillä ja pitkillä on. Monella sairaallakin on puoliso . Rakkaus on suurempaa .

Vierailija
25/38 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olisin sitä mieltä että tuossa tilanteessa ystävän asiallinen neuvo lihavuuskirurgiaan tai mielenterveyspalveluihin olisi paikallaan. Aina saa auttaa. Ei sitä tarvitse töksäyttää, sanoo lempeästi ja kysyy onko teillä kaikki kunnossa? Myös perheneuvolan kautta asia saattaaisi lähteä menemään ?

Vierailija
26/38 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä on myös lähemmäs 200-kiloinen mies (ollut sellainen suhteen alusta asti) eikä ole kyllä tullut mieleen miettiä miksi hän miehensä kanssa on, jokaiselle kolahtaa mikä kolahtaa.

Vierailija
27/38 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin surullista häiriintyä muiden painosta tajuamatta omaa hulluuttaan.

Vierailija
28/38 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät auttavat toisiaan vaikeissa elämäntilanteissa, kyllä, mutta ap ei millään tavalla ole ystävä. Asenne on arvosteleva, hän ottaa asian esille vitsinä (?!) ja pitää vielä asianaan tulla tänne ihmettelemään, mitä "ystävä" näkee miehessään. "Ystäväsi" saattaa jo puhua huolistaaan oikeille ystävilleen, ei sinulle, ap.

Vierailija
29/38 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan vielä lihavampaa miestä, painaa yli kaksi kertaa sen mitä itse painan. Hän ei rakasta mua takaisin.

Vierailija
30/38 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koiraa karvoihin katsomista.

Vierailija
31/38 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait kumppania valita omaa ystävää ajatellen, että mitä mieltä joku toinen on siitä, itsellehän se valitaan.

Vierailija
32/38 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ottaisin oikein mielelläni isokokoisen miehen. Laiha luuviulu on ikävän näköinen, ei miehekäs ollenkaan

Kyllä on upeita ja miehekkäitä miehiä lihavissa, laihoissa, pitkissä ja lyhyissä. Ja sanoin myös ilkeitä ja hirveitä.

Eiköhän rakkaus ole vain kumppaneiden välinen asia, näyttävätpä mille näyttävät.

Vierailija
33/38 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei ajattele järjellä yhtään mitään. Tutkittu juttu. Kaikki päätökset tehdään tunteella. 

Vierailija
34/38 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ylipainoinen mies. On fyysisesti kuitenkin hyvässä kunnossa kokoisekseen, paremmassa kuin moni "kukkakeppi" kaverinsa. On huomaavainen puoliso ja hyvä isä lapsille. Meillä on hauskaa yhdessä ja pidetään yhtä vaikeissakin tilanteissa ja makuuhuoneessa on kipinää ja kiihkoa. Tasavertainen parisuhde jota en vaihtaisi ja ihana lämmin kainalo käpertyä.

Jos minä en viehäty ystävän puolison ulkonäöstä, niin miksi pitäisi, enhän minä hänen kanssaan parisuhteessa ole. Itse en esim. ymmärrä mitä toiset näkee pettävässä, somessa parisuhdettä kuitenkin ylistävässä puolisossa, joka menee ja tulee omien mielihalujensa mukaan. Parisuhde ei ole tasavertaisuutta nähnytkään mutta muille pitää esittää muuta. Eikä pettäminen edes tapahdu salassa.

Mut kukin on sellaisen kanssa josta toivottavasti tykkää ja rakastaa, mitäpä toisten parisuhteet mulle kuuluu. Autan jos apua pyydetään ja halutaan, muuten asia ei kuulu mulle.

T. 30 vuotta rakkautta

Vierailija
35/38 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä on valinnut miehen itselleen, ei ap:lle. Kaikille ulkonäkö ei ole ykkösasia ja uskon, että ystävä voi olla aidosti onnellinen. Rakastuneena onnestaan haluaa usein puhua ilman, että haluaa "kompensoida" mitään.

Olen itsekin ollut joskus ihastunut lihavaan mieheen, jolta en saanut tosin vastakaikua.

Painosta voi aiheutua heille terveys-ym. ongelmia, mutta se asia ei kuulu ap:lle, elleivät nimenomaan pyydä häneltä neuvoa.

Asian ottaminen esille "huumorin varjolla" on ehkä raivostuttavinta mitä voi olla. Kun on tarkoitus vain olla ilkeä, niin kannattaa olla sen verran kanttia, että ilkeilee sitten suoraan.

Vierailija
36/38 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä on valinnut miehen itselleen, ei ap:lle. Kaikille ulkonäkö ei ole ykkösasia ja uskon, että ystävä voi olla aidosti onnellinen. Rakastuneena onnestaan haluaa usein puhua ilman, että haluaa "kompensoida" mitään.

Olen itsekin ollut joskus ihastunut lihavaan mieheen, jolta en saanut tosin vastakaikua.

Painosta voi aiheutua heille terveys-ym. ongelmia, mutta se asia ei kuulu ap:lle, elleivät nimenomaan pyydä häneltä neuvoa.

Asian ottaminen esille "huumorin varjolla" on ehkä raivostuttavinta mitä voi olla. Kun on tarkoitus vain olla ilkeä, niin kannattaa olla sen verran kanttia, että ilkeilee sitten suoraan.

Huumorin varjolla ilmaiseminen antaa kuvan halveeraamisesta. Itse olen kokenut tuommoista mitä ap teki kaverilleen, mutta eri aiheesta.

Vierailija
37/38 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut parit on yhdessä sen takia että ovat vaan olleet jo pitkään yhdessä eikä ymmärretä erota. Suhteesta on tullut ikään kuin sisko ja veli suhde.

Vierailija
38/38 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa menee se painoraja, kun ihminen muuttuu rakastettavasta => ei rakastettavaan?

Rakastuuko sokeat vasta sitten, kun ovat kuulleet vastapuolen painoindeksin vai vain käsikopelolla

ensin tunnustelemalla paljonko massaa löytyy?