Montako % nettotuloistasi säästät?
Itse laitan automaattisesti säästöön 15% nettotuloistani ja usein vielä kuun lopussa muutaman kympin siihen päälle. Kiinnostaisi tietää montako prosenttia muut säästävät? Jos et säästä / saa säästöön yhtään, asia selvä eikä sitä tarvitse tulla tänne itkemään. Asuntolainan lyhennystä ei tässä myöskään lasketa säästämiseksi vaan kiinnostaisi tietää ihan sen puhtaan "ylimääräisen" määrän.
Kommentit (34)
50%. Netto käteen tarkalleen 2000€, josta siirrän tilipäivänä 1000€ säästötilille. Kiinteät menot 650€ ja muuhun elämiseen sitten 350€.
Netto 2600 e, josta säästöön n. 1500 e.
20 % menee säästötileille, jonkin verran ylimääräistä kertyy vuoden mittaan myös käyttötilille.
Vaihtelevasti..kun on enemmän tunteja, niin säästän. Tänään siirsin veronpalautukset melkein kokonaan säästöön. Tulot 540-650 kuussa.
n. 15% yritän saada säästöön. Joskus menee enemmän, joskus vähemmän.
20-50%. Noin tonnin yleensä per kk. Tavoitteena olisi joskus pystyä ostamaan asunto. Ehkä 10v sisällä.
Jotai 95% en seuraa tuloja niin tarkasti.
Mulla menee auto- ja matkasäästöön yhteensä 15%.
Lisäksi asuntolainaan korkoineen 34% (säästöhän sekin on kun sillä kartuttaa omaa varallisuuttaan).
Laskin just, että 11% säästän. Mielelläni laittaisin enemmänkin syrjään, mutta eläminen on tolkuttoman kallista kun teinitkin syövät ihan älyttömästi.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:17"]
50%. Netto käteen tarkalleen 2000€, josta siirrän tilipäivänä 1000€ säästötilille. Kiinteät menot 650€ ja muuhun elämiseen sitten 350€.
[/quote]
Miten ihmeessä pärjäät noin pienellä summalla kuukaudessa? Todella harvinaista, että keskimääräisistä tuloista jää puolet säästöön. Vai onko selittävänä tekijänä puoliso, joka tosiasiassa maksaa suuren osan kuluistasi?
Minulla menee noin 2600 € nettotuloista säästöön rahastoihin ruhtinaalliset 50€ kuussa eli ei juuri mitään. Syynä korkeat asumiskulut pääkaupunkiseudulla, autolaina, kulutusluotot, harrastukset...
30% yleensä enemmän mutta se on minimi
Mulla nettotulot 1200-1400 kuussa, joka kuu suoraan säästöön menee ainakin 400e, toisinaan laitan ylimääräisen lainanlyhennyksen jo etukäteen.
Mä siirrän 50% säästöön heti palkkapäivänä ja kuukauden lopussa yleensä vielä vähän lisää. Enemmänkin saisin säästöön jos alkaisin elää edes vähän tiukemmin. Lapseton sinkku, nettotulot 3000e, velaton asunto (vastike 210e).
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:17"]50%. Netto käteen tarkalleen 2000€, josta siirrän tilipäivänä 1000€ säästötilille. Kiinteät menot 650€ ja muuhun elämiseen sitten 350€.
[/quote]
Oot käsittämätön säästöpeto. Miten tuo onnistuu??? Pystytkö tekemään mitään vai onko elämä hiljaiseloa? Toistaiseksi en ole saanut säästöön mitään edes 2400e netosta. Oon velkaa ympäri kyliä.
Säästän nettotuloistani 24%.