Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ujouden ja arkuuden peittäminen alkoholilla

Vierailija
04.12.2014 |

Millaisia kokemuksia on sellaisista ihmisistä joitten on pakko juoda uskaltaakseen mennä tilanteisiin joita jännittävät. Mikä auttaisi heitä? Pystyvätkö "parantumaan" ongelmastaan. Ovatko vain sairaalloisen ujoja ja arkoja vai myös tavattoman epävarmoja, onko heillä huono itsetunto? Ovatko alkoholisteja?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se uskomatonta että Matti Nykänenkin perustelee juomistaan tällä syyllä.

Vierailija
2/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ujo, arka, epävarma ja pelkään sosiaalisia tilanteita. Olen myös alkoholisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin

Vierailija
4/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokaaminen selvinpäin on paljon hauskempaa viihdettä kuin mokaaminen kännissä. Kännissä se on niin noloa, hävettävää, ihmiset katsoo kieroon.

Vierailija
5/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tuota aikani, eli join ollakseni puheliaampi ja kiinnostavampi tyyppi. Tajusin jossain vaiheessa että mun jutut oli ihan perseestä. Siispä lopetin juomisen ja nyt vietän viikonloppuni yksin. Toivottavasti en jämähdä tähän....

Vierailija
6/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuota voi tehdä kuin tietyissä tilanteissa, joissa on suotavaa olla kännissä. Juhlahumussa ei kalkkistelua kaivatakaan, joten puheliaisuuskin sopii kuvioon.

Jos ei useasti viikossa juo, niin miksi se olisi väärin.

Vierailija
7/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että yksilö joutuu turvautumaan päihteisiin vaikka vika on kulttuurissa, joka ei arvosta ujoutta ja arkuutta vaan näkee ne vikoina vaikka ne ovat temperamenttipiirteitä.

Vierailija
8/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viime aikoina yrittänyt opetella pois tuosta ja käynyt muutamissa "vieraampien" bileissä selvänä. Välillä on kieltämättä ollut sellainen olo, että se känni tekis musta rohkeamman ja sosiaalisemman.

Vierailija
9/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 20:45"]

Eihän tuota voi tehdä kuin tietyissä tilanteissa, joissa on suotavaa olla kännissä. Juhlahumussa ei kalkkistelua kaivatakaan, joten puheliaisuuskin sopii kuvioon.

Jos ei useasti viikossa juo, niin miksi se olisi väärin.

[/quote]

Välttämättä nämä ihmiset eivät ole kännissä vaan ottavat esim vahvan drinkin ennen kuin lähtevät tilaisuuteen tai paikkaan jota he jännittävät. Tilaisuudet voi olla mitä tahansa, vaikka hautajaiset tai joku missä on paljon tuntemattomia ihmisiä paikalla. Alkoholi ilmeisesti auttaa heitä rentoutumaan sen verran että kykenevät sinne menemään.

Vierailija
10/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä käytin nuorena alkoholia lääkkeenä tuollaisiin asioihin. Eli vieraiden ihmisten tapaaminen aina mielellään bileissä tai baarissa, jossa voin juoda, koska selvin päin olisin istunut nurkassa peloissani hiljaa enkä olisi tutustunut keneenkään. Lisäksi joskus hoisin esiintymisjännitystäni ottamalla pari terävää paukkua ennen esiintymistä. 

Mutta itsestään minulta tuollainen epävarmuus on iän myötä lähtenyt pois enkä enää koe olevani ollenkaan ujo enkä arka. Enkä käytä alkoholia lääkkeeksi mihinkään tai pelkojen poistamiseksi, vaan ihan sen nousuhumalan tuntemuksen itsensä takia toisinaan. 

Vierailija
11/13 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ilmottautuu kurssille:)

Vierailija
13/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se kamalan paha ole jos parilla drinkillä selviää ko tilanteista, pahempaa on jos sillä perustelee jatkuvaa juomistaan eli ettei kertakaikkiaan kykene olemaan muiden seurassa selvinpäin kun on niin hirveän ujo ja arka.

Totta varmaan että ujoutta ja arkuutta halveksitaan paljon. Voiko ihminen itse niille mitään? Toivottavasti koska luulisi että ne hankaloittaa niin paljon elämää ja jotenkin jopa estää täysipainoista elämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi