Asuuko naapurissani kerrostalokyttääjä - Mielipiteitä?
Tuntuu että olen saanut molemmille puolille asuntoani, naapureiksi kerrostalokyttääjät. Itse asun tässä keskellä.
Se mihin perustan tämän väitteen, niin musta tuntuu tolta, koska:
AINA. Huom aina kun menen vessaan, lasken vettä. Nii naapuri jonka kylppäri/vessa on asuntoani vastapäätä, tulee myös kohta laskemaan omassa vessassaan vettä tai kolistelemaan sinne jotain. Ja tää siis käy AINA.
Sitten jos kuuntelen musiikkia, toinen naapuri pistää soimaan myös popit samana päivänä. Jos olen soittamatta useita päiviä, hänkin on soittamatta. Jos katson televisiota, hänkin alkaa katsoa! Jos katkasen valokatkasimesta valot, hän tekee kohta saman omassa asunnossaan. Joskus kesällä yritin häätää lampun sisältä ampiaista pois ja rämpytin katkasimesta valoja päälle ja pois päältä, tämä naapuri ilmeisesti luuli että teen sitä hänen kiusakseen ja hakkasi nyrkillä seinään! Ja kun sänkyni on aivan seinän vieressä ja kuuli kai, että nukun siinä hän joskus naputteli sormilla seinään siitä kohdasta kun olin just ruvennu nukkumaan, olin ihan et MITÄ HELVETTIÄ!
Sitten nämä vessanaapurit kun olen kuunellut joskus musiikkia niin olen kuullut kun puhuvat musta: " EI JUMALAUTA! Mitä hiton musiikkia se oikeen kuuntelee " ja sit et " pitäsköhän ottaa vähän elämästään kiinni. " Muutaman kerran ovat rapussa tulleet vastaan ja kattoneet mua tyyliin: Onko toi ihan kummajainen ??
Kiva kun molemmat naapureistani on nuoria, niin kuin minäkin, yritä tässä sitten näiden kans tulla toimeen, pelkään jos tutustuisin noihin jossain ja ne pitäis mua ihan outona/sairaanakin.. Oon koko ajan koittanu itelleni sanoa et ei tää kyttääminen oo totta ja mie vain kuvittelen koko asian. Mut samat ajatukset tulee pakonomaisesti päähän. Mitä on av:n raati mieltä tästä asiasta?? Pelkään jo aiheuttaa kotonani mitä tahansa ääniä. Ahdistun ja menen ihan jäykäksi. ;( Itkettää. MITÄ TEEN?
Kommentit (47)
Kuulostat häiriköltä. Sen takia ne kohtelee sua oudosti, kun eivät tykkää susta naapurina.
Kyttääjiä tosiaan on olemassa, mutta ei ehkä ihan noin systemaattisesti toimivia, sillä heilläkin usein on pientä omaa elämää, eli joko siellä kaikuu, sä vaan kuvittelet ja osa ihan sattumaa.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:39"]
Kuulostat häiriköltä. Sen takia ne kohtelee sua oudosti, kun eivät tykkää susta naapurina.
[/quote] Perustelehan, millä tavalla oisin häirikkö?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:35"]Ja etkö todella tiedä miten sen huomaa, pitääkö opettaa ihan kädestä pitäen?
[/quote]
Käyt kurkkimassa parvekkeelta? Vai onko sun naapurilla joku hullun kovaääninen valokatkaisin? Mä en ainakaan kerrostalossa näe naapurin valotilannetta työntämättä päätä ulos.
Minusta tarinan ainoa kyttääjä on ap.
Niin kuka tässä nyt kyttää ja ketä? ;)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:43"]
Kyttääjiä tosiaan on olemassa, mutta ei ehkä ihan noin systemaattisesti toimivia, sillä heilläkin usein on pientä omaa elämää, eli joko siellä kaikuu, sä vaan kuvittelet ja osa ihan sattumaa.
[/quote] No nuo on aika paljon kotona ja niillä on just VÄHÄN sitä omaa elämää... Ei käy töissä tai mitään.
Eikö tuollanen kyttääminen oo aika sairasta?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:35"]Ja etkö todella tiedä miten sen huomaa, pitääkö opettaa ihan kädestä pitäen?
[/quote] Vittu
sä olet kyllä yksi pölvästi, mutta opetetaan nyt kädestä pitäen sitten. Et ole ikinä kuullut esim. Kananpaska seinistä tai kun seinät on kuin jossain kerrostaloissa paperia?? Eli, kun naapuri katkasee vaikka valot niin se kuulostaa ihan siltä kun mun asunnon puolella sammutettaisiin ne valot. Jotkut muutkin varmasti jotka lukee tätä ketjua, tietää että ihan oikeasti näin on olemassa! Sitten on tuollaisia tosi yksinkertasia ihmisiä, noh jotka ei ajattele koipeaan pidemmälle....
Käyt kurkkimassa parvekkeelta? Vai onko sun naapurilla joku hullun kovaääninen valokatkaisin? Mä en ainakaan kerrostalossa näe naapurin valotilannetta työntämättä päätä ulos.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:48"]
Niin kuka tässä nyt kyttää ja ketä? ;)
[/quote] Ja pakko myöntää, että musta on tullu hieman vainoharhanen myös ja kyttään nykysin kans jokasta risausta ja kolausta mikä kuuluu... Noiden muutamien tapahtumien jälkeen. :/ haluisin itsekin eroon tästä!! Tää syö mua henkisesti/fyysisesti. VINKKEJÄ ANYONE ????
Kuulostaa siltä, että olet liikaa yksin ja/tai sinulla on liikaa aikaa miettiä jotain naapurin liikehdintää. Lopeta kuulostelemasta niitä naapurin ääniä, keksi lisää harrastuksia itsellesi ettet ole liikaa kotosalla iltaisin, kutsu kavereita enemmän kylään, mene itse kylään.
Kuulostat vähän siskoltani, jolla on pakkomielteenä naapurien kuulostelut ja kyttääminen, yksinäinen ihminen, ja hänellä on liikaa aikaa ajatella mitä muut hänestä ajattelevat ja ahdistuu siitä.
Jaa. Taas sinä. Olethan siivonnut, ettei tule matoja? Tämähän on myös sinun? http://www.vauva.fi/keskustelu/4333466/ketju/miten_kaytte_paskalla/sivu/3 Olet tehnyt asiasta jo monta ketjua. Miksi?
Oletko puhunut asiasta hoitotahollesi?
Kyllä asuntojen väliset seinät ovat betonia, että jos niihin sormilla naputtelee, niin ei se kuulu toiseen asuntoon. Betoniseinä ei kaiu tai ei sitä pysty naputtelemaan samoin kuin jotain gyproc-seinää ja yleensä oman kodin väliseinät, ei-kantavat, ovat tästä tehtyjä.
Ja toi musiikin kuuntelu... Ehkä eivät halua kuunnella sun musiikkia ja siksi laittavat samaan aikaan omantyylistä musiikkia soimaan. Ihan loogista. Samoin oikeastaan TV:kin, katsot liian lujalla ja yrittävät näin viestittää sulle, että laita hiljasemmalle. Katos, jos kuuluu sulle, niin kuuluu myös heille.
En ole kyllä ihan noin paperiseinistä koskaan kuullutkaan ennen. On meilläkin "ohuet", mutta en mä kaikkea kuule, esim. kenenkään puhetta ellei huuda tai puhu hyvin hyvin lujaa.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:20"]
Jotenkin maanisen kuuloinen sepustus, en usko että on todellinen kuvaus tilanteesta. Esimerkiksi kylppärin äänet voivat olla vaikka putkistosta. Enkä usko että naapuri naputtelee sormellaan seinänläpi kun olet nukkumassa. Kuulostaa vähän kuin mielenterveys olisi rakoilemassa.
[/quote] Joo, kuule painu helvettiin. Jos ei huvita uskoa, niin ei tarvitse myöskään kommentoida...! Kai mä itse tiedän, mitä on tapahtunu ja mitä ei. ?
[/quote]
Täh, juurihan sä edellisessä viestissä sanoit ettet ole varma enää mistään ja pää on sekaisin.
Tuo musiikin kuuntelu helvetin lujalla ohutseinäisissä asuintaloissa on todella ärsyttävää - käyttäkää kuulokkeita, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:43"]
[/quote] No nuo on aika paljon kotona ja niillä on just VÄHÄN sitä omaa elämää... Ei käy töissä tai mitään.
Eikö tuollanen kyttääminen oo aika sairasta?
[/quote]
no on, jos tuo on totta. Mutta kerroit, että ovat kaltaisiasi nuoria, joten miten niillä ei ole muka tekemistä ja elämää? Vai onko joku nuorten mt-talo kyseessä? Sitten uskon kyllä.
Juttujesi perusteella kuulostaa siltä, että naapureillasi on naapurina kyttääjä.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:19"]
Ootko ihan varma ettet kuvittele :/?
[/quote]
Mullekin tuli kyllä ensimmäisenä mieleen tämä. Tietysti jotkut jutut kuulostavat ihan järkeenkäyviltä, esim. jos ap kuuntelee musiikkia tai katselee telkkaria kovalla volyymilla niin naapuri haluaa peittää sen ap:n asunnosta tulevan äänen ja/tai osoittaa mieltään metelistä.
Mä olen asunut sellaisessa surkeasti äänieristetyssä 70-luvun asunnossa, mutta ei kyllä silti olisi tullut mieleenkään, että naapurin valokatkaisijan ääni olisi kuulunut minun asuntoni puolelle. Asuntojen sisällä tosiaan voi olla aika paperiset seinät, mutta että asuntojen välillä...
Samoin tuo, että naapuri olisi kuunnellut koska ap nukahtaa ja sitten naputellut seinään... Ei kuulosta kovin realistiselta.
Ja se, kun ap rämpytti valokatkaisijaa ja naapuri "kostoksi" koputti seinään. Kuulostaa todella erikoiselta, että valokatkaisijan ääni edes kuuluisi naapuriin asti, saati että naapuri siitä niin provosoituisi, että alkaisi hakkaamaan seinää sen vuoksi.
Ja ne vessaäänet, tosiaan putkistoista voi kuulua ääniä, ne ei välttämättä kuulu naapurista.
Ootko sä ap käynyt missään juttelemassa noista tunnoistasi?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:27"]
Kuulostaa hieman siltä, että sulla olisi mielenterveyden kanssa jotain ongelmaa. Esim. skitsofreniassa on yleistä kuvitella naapureiden vainoavan tai ahdistelevan.
Miten huomaat, että naapuri laittaa valot päälle tai pois?
[/quote] Tätä mielenvikaisuutta tarjotaan diagnoosiks nykyään ihan kaikkeen. Ei ihme, et jengi rupeaakin sitten kuvittelemaan et
t on tosi sekasin ja sairas ja sehän ei johda kenenkään kohalla mihinkään hyvään. Tän palstan mukaan kaikki ihmiset on ties millonkin mitäkin hulluja ja skitsofreenikoita!
Ja etkö todella tiedä miten sen huomaa, pitääkö opettaa ihan kädestä pitäen?