Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapseton pariskunta palkata siivoojan?

Vierailija
04.12.2014 |

Kaksi aikuista ei paljoa sotke, mutta imurointi, lattioiden pyyhintä ja perusteellisempi pintojen puhdistus eivät oikein innosta. Onko joku palstan muista lapsettomista hyödyntänyt siivoojan palveluksia? Minkälaisella sopparilla, ja mitä tehtäviä siihen kuuluu?

Vai onko teistä sopimatonta, että muutenkin "helpolla pääsevät" ihmiset ulkoistavat arkiaskareitaan?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni kuitenkin itkee siitä että tavarat ei löydy. Hyvä teille kun homma toimii. Itte en viittis maksaa montaa sataa kuukaudessa siitä mitä voin tehdä paremmin itte. 

Vierailija
62/69 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:56"]

Yllättävän moni kuitenkin itkee siitä että tavarat ei löydy. Hyvä teille kun homma toimii. Itte en viittis maksaa montaa sataa kuukaudessa siitä mitä voin tehdä paremmin itte. 

[/quote]

Vain typerys jättää tavarat levälleen hidastamaan siivousta. Tavarat siivotaan itse, sitten tulee siivooja, joka imuroi, pyyhkii lattiat, pyyhkii pölyt, puhdistaa pinnat, wc-istuimen, tasot, altaat, hanat, peilit, tuulettaa matot/ peitot, vaihtaa lakanat tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:45"]

Kannattaa siivota itse. Silloin tietää missä tavarat on sekä säästetty sentti on omassa taskussa. 

[/quote]

Ei meidän siivooja ole tavaroitamme piilotellut. Ja jos tosiaan mieluummin maksaa siitä että joku muu tekee tuon melko ikävän duunin niin ei siinä muutaman kympin säästö tai "menetys" paina.

[/quote]

Ei siivooja järjestele tavaroita. Siivoojaa siivoaa, eli imuroi, pyyhkii pölyt ja likajäljet, putsaa keittiön, kylppärit jne, nihkeäpyyhkii lattiat. Tämä siis tavallisessa perussiivouksessa. Jokainen voi toki tehdä ihan millaisen sopimuksen vaan; itsehän siitä sitten maksaa.

Vierailija
64/69 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:56"]

[/quote]

Vain typerys jättää tavarat levälleen hidastamaan siivousta. Tavarat siivotaan itse, sitten tulee siivooja, joka imuroi, pyyhkii lattiat, pyyhkii pölyt, puhdistaa pinnat, wc-istuimen, tasot, altaat, hanat, peilit, tuulettaa matot/ peitot, vaihtaa lakanat tms.

[/quote] 

Ihmiset on niin typeriä 

Vierailija
65/69 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:45"]

Kannattaa siivota itse. Silloin tietää missä tavarat on sekä säästetty sentti on omassa taskussa. 

[/quote]

Ei meidän siivooja ole tavaroitamme piilotellut. Ja jos tosiaan mieluummin maksaa siitä että joku muu tekee tuon melko ikävän duunin niin ei siinä muutaman kympin säästö tai "menetys" paina.

[/quote]

Ei siivooja järjestele tavaroita. Siivoojaa siivoaa, eli imuroi, pyyhkii pölyt ja likajäljet, putsaa keittiön, kylppärit jne, nihkeäpyyhkii lattiat. Tämä siis tavallisessa perussiivouksessa. Jokainen voi toki tehdä ihan millaisen sopimuksen vaan; itsehän siitä sitten maksaa.

[/quote] 

Tuo järjestely ei sitten sovi kaikille vanhuksille, kappas 

Vierailija
66/69 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

te joilla on siivooja. eikö teitä ahista ajatus, että joku on teidän kotona hiplaamassa teidän tavaroita?

mä en kestäisi ajatusta, että joku on mun kotona kun mä en ole siellä.

Vierailija
67/69 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vai ei? 

Vierailija
68/69 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:24"]

Mietin ihan samaa! Me olemme lapseton, vähän päälle kolmikymppinen aviopari, jonka elämäntilanne töiden puolesta on juuri nyt niin hektinen, ettei kotitöille tahdo löytyä aikaa. Olisi suuri huojennus, jos täällä kävisi siivooja pari kertaa kuussa. Kyllä meillä olisi varaa maksaa siitä. Jotenkin on vain ihan näihin päiviin asti ollut sellainen peruseetos, että pitäisi selviytyä itse, kun ollaan tosiaan lapsettomia ja melko nuoriakin vielä. Ehkä nyt on kuitenkin tullut aika harkita uudelleen.

Oletteko muuten tulleet ajatelleeksi, miten monesta asiasta nykypäivän ihminen joutuu selviytymään itse? Esimerkiksi akateemisilla aloilla työskentelevien ei vielä 50- tai 60-luvuillakaan oletettu itse siivoavan tai laittavan ruokaa, välttämättä edes hoitavan lapsiaan, sitä varten olivat kodinhoitajat. Nykyään pitäisi tietotyöläisenkin hallita kodinhoidon kaikki nippelit siinä sivussa, kun hoitaa moninkertaisesti noihin aikoihin verrattuna rankemaa työtaakkaa koko ajan kiihtyvässä tahdissa.

Eli kyllä, ap, kannattaa hankkia se siivooja - ja minäkin alan sellaista harkita. Olen niin puhki, ettei lapsia tarvita "oikeutukseksi".

[/quote]

Hyvin kirjotiettu. Tämä kuvaa myös meidän tilannettamme. Taidanpa soittaa paikallisille firmoille ja jutella, minkälainen soppari sopisi meille. -ap

Vierailija
69/69 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se elämänlaatua nostaa, kun koti on puhdas, eikä tarvitse itse koko ajan puunata. Ajattele mihin muuhun törsäisit esim. 40-120 e kuukaudessa! Itse ainakin olen kepein mielin tuon summan valmis maksamaan siitä, ettei itse tarvitse mopata! Vaikeinta lienee löytää luotettava firma, jonka työntekijän uskaltaa päästää kotiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme