Hus:in alueelle palasi maskisuositus!
Hus suosittaa maskin käyttöä alueellaan, sairaalahoidossa 171 potilasta – tämä on Suomen koronatilanne nyt
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/1811809d-aefc-42eb-a97c-7d3b1a85…
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Koronahysteerikkojen ilonpäivä.
Luuletko oikeasti, että kukaan iloitsee koronasta?
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Kuka on keksinyt, että maskit on tehokas tapa ehkäistä koronaa?
Kuka rokottamattomista ja koronadenialisteista levittää harhaa siitä, että maskit ovat tarpeettomia? Ja kyllä, jos olet rokottamaton ja levität pisaratartuntana ILMAN MASKIA koronaa, niin silloin pitäisi vähän miettiä. PS: maskin käyttäminen ei tarkoita, että sitä pidetään leukalappuna tai jonain nenänaluslappuna.
Lääkärit käyttävät maskia ysköksiä vastaan ja kansa viruksia vastaan. Eikö tämä herätä mitään ajatuksia?
Kyllä, ne yskökset ja ylipäätään hengitysilman pisarat, joita maski ei läpäise, sisältää niitä viruksia. Hyvä siis, että näiden leviäminen estetään maskilla. Eihän sekään 100 % suoja ole mutta jos on jonkinlainen suoja niin sekin on parempi kuin ei mitään. Eikä sen käytöstä mitään haittaakaan tai vaivaa ole. Jotkut ilmeisesti on niin laiskoja etteivät jaksa laittaa tuollaista pientä lappua naamalle. Tällaisista ihmisistä kannattaa pysyä erossa muutenkin, oli koronaa tai ei.
Voi kun maskinaamat pitäisivätkin turvavälejä.
Miksi muuten maskipakkomaissa on niin paljon koronaa, vaikka maski on olevinaan tehokas suojautumiskeino?
Toisekseen hallittus ja THL jo kertaalleen lausuivat, että tutkimusten mukaan maskien vaikutus koronan ehkäisyssä on vähäinen, mutta ne ylläpitävät kriisitietoisuutta. Mieli sitten muuttui, kun hysteerinen äänestäkunta rakastui maskeihin.
No huh huh!
Vieläkö sinä jumitat siinä hallituksen teettämässä kirjallisuuskatsauksessa, jossa oli 5 vertaisarvioitua tutkimusta??? Minun kandissa piti olla ja oli 10 vertaisarvioitua tutkimusta. Hallitus myönsi myöhemmin valehdelleensa, koska maskeja ei ollut. Herää ny jumalauta tähän hetkeen ja siihen, että kyseessä on uusi variantti eli Delta.
Lue tuosta vuoden 2021 vertaisarvioituja tutkimuksia ja päivitä itsesi tähän hetkeen.
https://scholar.google.fi/scholar?q=reviewed+research+covid+masks+2021&…
En usko, että sairaaloiden koronapotilaat ovat lähes kaikki rokottamattomia.
Luultavasti rokote ei ole niin tehokas kuin on ajateltu. Toivottavasti olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Onko maskien vastustajat edelleen sitä mieltä ettei ole hyötyä? Tämä vaikka sen lisäksi mitä teille on koulussa opetettu sairauksien leviämisestä. Osaatte varmaan soveltaa käytäntöön teille opetettua tietoa. Sitä on myös noin puolisentoista vuotta tuotu esiin joka välissä. Otan osaa jos ette vieläkään tajua, ette taida olla hyvätuloisia kun ei oikein ole mennyt mikään oppi perille.
Myös minulle maskiton ihminen kaupassa tuo mielikuvan, että kyseinen henkilö on köyhä ja moniongelmainen. Samalla tavalla kuin tupakoiva ihminen luo mielikuvan typeryksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronahysteerikkojen ilonpäivä.
Luuletko oikeasti, että kukaan iloitsee koronasta?
Tämä! Vihaan koronaa! Vihaan maskeja! Vihaan käsidesiä! Vihaan kaikkea tässä!
Silti pidän FFP2- maskeja, lotraan käsidesillä, muistan turvavälit, otan rokotteet jne.
Haluan tästä eroon ja teen omalta osaltani kaiken mitä vain voin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
On täysin 100% selvää, että tehohoidon kapasiteetti loppuu Suomesta viimeistään marraskuun loppuun mennessä. Tämän on pakko olla tietoinen päätös koska tulevaisuus on liian selkeästi näkyvissä.
Jännä nähdä miten ja millä perusteilla hoidon tarvetta silloin aletaan priorisoida. Mihin se raja vedetään?
Alkuvaiheessa veikkaisin, että 78+ ikäisiä ei teholle oteta lainkaan kunnosta riippumatta. Tämä menee varmasti läpi ilman mitään suurempia protesteja ns. "kansalta". Vääntö alkaa kun ikää aletaan pudottaa esimerkiksi 75+ tai peräti 70+ ikäisiin. Samalla saattaa syntyä tarvetta arvioida hoitotarvetta muutoinkin. Tietyt kroonikkoryhmät ja muutoin heikkokuntoiset pääsevät kaatumaan etulinjaan.
Tilastotiede on ihmeellistä. Hyvinkin pienet prosenttiosuudet kansasta riittävät tukkimaan tehohoitojärjestelmän täydellisesti mikäli epidemia leviää riittävästi.
Tulevia iltapäivälehdistömme otsikoita:
-"Asiantuntija: Miten pitkään elämää on syytä pitkittää?"-"Ylilääkäriltä kovaa tekstiä: Rokottamattomat pois teho-osastoilta!"
-"Hyväkuntoinen Santeri 68-vuotta ei pääse teholle."
En halua haudata 70- vuotiasta isääni. Menetin vajaa vuosi sitten äitini enkä ole isästäni valmis luopumaan. Minulle, sisaruksilleni ja meidän lapsille isä/ ukki on maailman tärkein ihminen.
Se kuolee joka tapauksessa kohta, kun kerran noin vanha on.
70 - vuotias on vielä melko nuori , vuosia voi olla kymmeniä jäljellä jos pysyy suht terveenä .
Vierailija kirjoitti:
Myös minulle maskiton ihminen kaupassa tuo mielikuvan, että kyseinen henkilö on köyhä ja moniongelmainen. Samalla tavalla kuin tupakoiva ihminen luo mielikuvan typeryksestä.
Minulle taas tulee mieleen kiusaaja. Ihminen, joka nauttii siitä, että voi olla muiden silmissä mahdollinen tartuttaja. En mahda mitään, mutta tällainen mielikuva minulle syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti rokote ei ole niin tehokas kuin on ajateltu. Toivottavasti olen väärässä.
Miksi et usko? Mihin se perustuu?
Onhan se sanottu täysin avoimestikin, että joidenkin rokotteiden teho heikkenee odotettua nopeammin. Parempi se silti on kuin ei mitään. Minulla on ainakin niin hieno elämä etten halua kuolla. Nykyiset rokotteet on kehitetty hyvin nopeasti ensiavuksi hätätilanteeseen. Näillä mennään toistaiseksi kun ei muutakaan ole. Tehosteita tarvitaan ja tullaan varmasti myös tarjoamaan kunnes parempia ratkaisuja kehitetään. Toivottavasti onnistutaan kehittämään.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Kuka rokottamattomista ja koronadenialisteista levittää harhaa siitä, että maskit ovat tarpeettomia? Ja kyllä, jos olet rokottamaton ja levität pisaratartuntana ILMAN MASKIA koronaa, niin silloin pitäisi vähän miettiä. PS: maskin käyttäminen ei tarkoita, että sitä pidetään leukalappuna tai jonain nenänaluslappuna.
Lääkärit käyttävät maskia ysköksiä vastaan ja kansa viruksia vastaan. Eikö tämä herätä mitään ajatuksia?
Kyllä, ne yskökset ja ylipäätään hengitysilman pisarat, joita maski ei läpäise, sisältää niitä viruksia. Hyvä siis, että näiden leviäminen estetään maskilla. Eihän sekään 100 % suoja ole mutta jos on jonkinlainen suoja niin sekin on parempi kuin ei mitään. Eikä sen käytöstä mitään haittaakaan tai vaivaa ole. Jotkut ilmeisesti on niin laiskoja etteivät jaksa laittaa tuollaista pientä lappua naamalle. Tällaisista ihmisistä kannattaa pysyä erossa muutenkin, oli koronaa tai ei.
On haittaa ja on vaivaa. Ei ole normaalia vaikka voissa paistais. Maskihulluudesta on aika päästä eroon. Maskinrakastajat voi jatkaa valitsemallaan tiellä ffp-maskin kanssa.
Vuosi tätä touhua riittää enkä jatka turhaan maskin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka saivat toisen rokotteen kevättalvella, ovat taas ikään kuin rokottomattomia. Heistä suurin osa on iäkkäitä.
Nyt näkyy kaupoissa ja muissa julkisissa tiloissa, että vanhukset ei enää käytä maskeja niin paljon kuin ennen. ehkä he virheellisesti kuvittelevat, että rokote suojaa heitä hamaan tappiin asti.
Todennäköisesti kansalaisille on tyarjottava kolmas ja ehkä neljäskin rokote vielä.
Sen verran olen sairaalamaailmassa sisällä, että kyllä sisään joutuvista potilaista enemmistö on ilman yhtäkään rokotetta. Varianteille heidän keho on kaikkein paras maaperä, jossa pääsevät temmeltämään rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti rokote ei ole niin tehokas kuin on ajateltu. Toivottavasti olen väärässä.Miksi et usko? Mihin se perustuu?
Onhan se sanottu täysin avoimestikin, että joidenkin rokotteiden teho heikkenee odotettua nopeammin. Parempi se silti on kuin ei mitään. Minulla on ainakin niin hieno elämä etten halua kuolla. Nykyiset rokotteet on kehitetty hyvin nopeasti ensiavuksi hätätilanteeseen. Näillä mennään toistaiseksi kun ei muutakaan ole. Tehosteita tarvitaan ja tullaan varmasti myös tarjoamaan kunnes parempia ratkaisuja kehitetään. Toivottavasti onnistutaan kehittämään.
Miksi ei tule parempaa versiota , aikaa jo kulunut .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas tulee mieleen kiusaaja. Ihminen, joka nauttii siitä, että voi olla muiden silmissä mahdollinen tartuttaja. En mahda mitään, mutta tällainen mielikuva minulle syntyy.
Typeryksiltä ja kiusaajilta kaikki maskikyttääjät kuulostavat itse. Jos teidät on rokotettu, voitte lopettaa muiden syyllistämisen. Ffp maski on keksitty, jos vieläkin maski tuo itselle turvallisuuden tunnetta. Muilta maskipakon jatkamista ette voi vaatia.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Tietenkään. Ikä, sairaudet ym. vaikuttaa. Emme kukaan tiedä omalta kohdaltamme miten hyvän suojan rokotteilta saimme ja kuinka kauan se kestää. Tiede yrittää pysyä perässä ja saada vastauksia tämän alati muuttuvan viruksen kanssa. Siksipä jokaisen toiminta on äärimmäisen tärkeää, että virus ei leviä ja muuntumismahdollisuuksia olisi mahdollisimman vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typeryksiltä ja kiusaajilta kaikki maskikyttääjät kuulostavat itse. Jos teidät on rokotettu, voitte lopettaa muiden syyllistämisen. Ffp maski on keksitty, jos vieläkin maski tuo itselle turvallisuuden tunnetta. Muilta maskipakon jatkamista ette voi vaatia.
Voi kyynel!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel!
Näiden maskittomien (ja/tai rokottamattomien) kanssa on turha keskustella. Kun ei ole kykyä ajatella muita, niin ei ole.
Erikoista tämä poukkoilu. Isosti uutisoidaan, että maskeja ei tarvita, sairastumislukuja ei enää kerrota ja voidaan palata normaaliin. Lapsia ja rokotettuja ei enää testata, joten eihän ne sairastumisluvut mitään kertoisikaan. Sairaala julkaisee lukunsa ja meidän alueella päivittäin sairastuneiden määrä enemmän kuin aiemmin, mutta eihän kukaan osaa enää edes varoa, kun asiasta ei saa puhua.
Oma ekaluokkalainen oli aamulla kokenut olonsa sairaaksi. Opettaja ei ilmoittanut kotiin ja lapsi oli sitten koko päivän koulussa kipeänä, nyt nukkuu kuumeisena sohvalla. Viime viikolla siellä oli ollut oksentava lapsi, jota ei lähetetty kotiin. Miksi näin toimitaan, onhan ennen koronaa sairaat sentään kotiin lähetetty. Sairastuttaminen vaikuttaa jo tahalliselta. Terveyskeskuksen ohjeen mukaan lasta ei tarvitse testata. Lapsi kuuluu sydänvikansa takia riskiryhmään, mutta ei siltikään testata.
Moni elää juuri niin kuin ylemmältä taholta on käsketty, sieltä on vaikeaa ellei mahdotonta enää palata yhtään mihinkään rajoitustoimiin.
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Voi kun maskinaamat pitäisivätkin turvavälejä.
Miksi muuten maskipakkomaissa on niin paljon koronaa, vaikka maski on olevinaan tehokas suojautumiskeino?
Toisekseen hallittus ja THL jo kertaalleen lausuivat, että tutkimusten mukaan maskien vaikutus koronan ehkäisyssä on vähäinen, mutta ne ylläpitävät kriisitietoisuutta. Mieli sitten muuttui, kun hysteerinen äänestäkunta rakastui maskeihin.
Kukaan tuskin rakastaa maskeja, oi vähäjärkinen idiootti. Niiden tarkoitus on suojata muita ihmisiä mutta tuollaisen itsekkään kuspään on vaikea aymmärtää sitä, on liian kiire määkiä omia tyhmiä mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, että jotkut jaksavat vielä puolentoista vuoden jälkeen änkyröidä vastaan näinkin yksinkertaisessa asiassa. Oletteko tosiaan niin persaukisia ettei ole maskiin varaa?
On se kumma kuin näin pitkän jankuttamisen jälkeen pihit mummot ei usko, että ainoa, joka suojaa itseä on ffp-maski. Vai oletko niin persaukinen ettei siihen ole varaa? Vaan kun ei ole mun ongelma. Rokottamattomana en höpömaskien käyttöä näe mitenkään järkeväksi jatkaa. Mutta järkeä voi käyttää tietty sitenkin, että jankuttaa samaa vuoden vanhaa maskiuskovaisten syyllistämisvirttä vaikka vois huolehtia vain omasta maskin käytöstään.
Moniko käytti maskeja oikein ? Oliko kokoajan kunnolla naamalla ? Käyttäjiä ja käyttötapoja näkyy monia , moni survoo taskuun ja puhdas .