Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopetus

Vierailija
03.12.2014 |

Tänään olisi tarkouts alottaa, TSEMPATKAA!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen: stumppaa tähän!-kirjaa. Ei ole vaikeaa, pystyt siihen. Siinä säästyy rahat ja terveys. Tupakka haisee pahalle.

Vierailija
2/14 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luin kyseisen opuksen kun lopetin. Idea on siinä että oikeasti ymmärrät tupakoinnin järjettömyyden ja uskallat lopettaa etkä keksi tekosyitä ettet voikaan nyt lopettaa. Toimi mulla, 2 vuotta ilman tupakkaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin haisee mutta pahana hetkenä murrun AINA. jos stressaa/vituttaa/hermostuttaa. Usei nmyös ruoan jälkeen tekee mieli, varsinkin jos on syönyt tuhdisti ja rasvaisesti.

Vierailija
4/14 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on huomattavasti helpompaa ilman tupakkaa ja rahaakaan ei pala turhaan. Itse kun pystyin olemaan yhden päivän polttamatta niin sen kärsimyksen takia olin muutkin. Eli en halunut että kärsin sen alun turhan tähden ja alkaisin kuitenkin uudestaan polttamaan. Ne sivuvaikutukset häviää nopeasti ja myöhemmin ei tajua miksi on yleensäkään polttanut. Joskus sitä tupakkaa kaipaa. Sille joku sijaistoiminto. Itselläni se oli purkka. Eli laitoin siivouksen päälle purkaksi. Kerää ne tupakasta säästyneet rahat vaikka matkaa varten. 

Vierailija
5/14 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tupakointi kaiken lisäks näyttää niin hemmetin typerältä.

Kuvitelkaa mielessänne suht kylmä talvipäivä, sitten jossain talon nurkalla, justiinsa vain niin vähän ulko-ovelta kuin määräykset sallii, seisoo nainen avonainen takki päällä, joka on vain nopeasti heitetty päälle kun on pakko päästä sauhuille, se vedetään sitten vain ristiin kiinni ja pistetään tupakaton käsi puuskaan siihen päälle, että se pysyy kiinni, tämän jälkeen nojataan se röökikäsi siihen puuskakäden päällä ja sen jälkeen nyrpeänä kiskotaan sitä savua kitusiin! Tyylikästä.

Vierailija
6/14 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
7/14 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 10:15"]

Ja tupakointi kaiken lisäks näyttää niin hemmetin typerältä.

Kuvitelkaa mielessänne suht kylmä talvipäivä, sitten jossain talon nurkalla, justiinsa vain niin vähän ulko-ovelta kuin määräykset sallii, seisoo nainen avonainen takki päällä, joka on vain nopeasti heitetty päälle kun on pakko päästä sauhuille, se vedetään sitten vain ristiin kiinni ja pistetään tupakaton käsi puuskaan siihen päälle, että se pysyy kiinni, tämän jälkeen nojataan se röökikäsi siihen puuskakäden päällä ja sen jälkeen nyrpeänä kiskotaan sitä savua kitusiin! Tyylikästä.

[/quote]

Hyvin kuvailtu:) Kävin juuri kurkkaamassa röökaavia työkavereitani nurkan takana ja nappin osui.

Vierailija
8/14 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin, kun tajusin etten halua sitä nikotiinikierrettä. Ahdisti se riippuvaisuus jostain niinkin kuvottavasta. Itseäni buustasi se, että tupakoimaton tuttuni halusi maistaa röökiä ja sai siitä hirveän yskäkohtauksen, alkoi voida pahoin ja haukkui sen hajua/makua ihan hirveäksi. Niin terve, tupakalla saastuttamaton ihminen reagoi ja halusin olla itsekin sellainen.

Nyt lopettaneena en ymmärrä tupakointia, vaikka mielestäni hyviä tekosyitä sille keksinkin aiemmin.
Ei se yks rööki sua rentouta vaikka kuinka vituttais, se lieventää vitutusta hetken, koska sait taas annoksesi nikotiinia ja pääsit tilannetta hetkeksi pakoon. Koita keksiä joku muu tupakkatauon mittainen rentoutumiskeino.

Anteeksi mahdollinen epäselvyys, olen ymmärtänyt, ettei rivivälit toimi mobiililla.

Vierailija
9/14 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaneet, kertokaa mitä teitte tälle helvetilliselle päänsärylle? Eka päivä menossa ja särkee niin pirusti...

Vierailija
10/14 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 09:37"]

Tänään olisi tarkotus alottaa, TSEMPATKAA!

[/quote]

Ei mitään "olis tarkotus", vaan "tänään lopetan tupakanpolton."

Ja tsemppiä, kyllä sinä onnistut!

Vierailija
11/14 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oikeasti onnistuu. Itse lopetin ihan täysin yllättäen cold turkey-metodilla seitsemän vuoden sauhuttelun jälkeen. Ekat kaksi viikkoa oli kauheita mutta sitten helpotti eikä kaduta

Vierailija
12/14 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ekaa päivää oli ainakin itselläni kamalat, mutta sitten helpotti.

Liityin myös stumppi.fi:n postituslistalle, josta tuli sähköpostiin aina viestiä aikaajoin. Viesteissä oli tsemppausta, niksejä tupakanhimon taltuttamiseen, sekä kerrontaa miten lopettaminen on missäkin vaiheessa vaikuttanut kehoosi. Itse ainakin koin saaneeni paljon tukea tuosta toiminnosta.

Nikotiinipastilleja kannattaa varata kotiin, mikäli riippuvuusoireet ovat pahat. Ensimmäiset pari päivää olin ilman mitään korvikkeita ja sen jälkeen pahimpien nikkiskiukkujen sattuessa otin nikotiinipastillin.

Kauhea pureskelun tarve myös yllätti yhdessä vaiheessa, jolloin ostin kotiin säkin porkkanoita. Sai myös samalla tuttua liikettä, kun asetti porkkanan etusormen ja keskisormen väliin ja söi porkkanaa kuin olisi röökiä polttanut :D

Mutta tsemppiä! Selviät kyllä. Pian tupakointi on muisto vain ja olet onnellinen, kun teit elämäsi parhaan päätösken.

T. Savuton jo 2,5 vuotta

Vierailija
13/14 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae reippaasti apua, varsinkin jos olet polttanut pitkään ja paljon. Kaverit ovat saaneet hyvää apua sekä suggestopediasta että hypnoosista. Muistaakseni ihan muutama kerta (alle viisi) on riittänyt.

Tsemppiä! Vaikeaa voi olla, takapakkia voi tulla, mutta sinähän et anna periksi, ethän? :D

Vierailija
14/14 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhöyryke auttaa oikeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi