Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asia tarkoittaa mielestäsi päinvastaista, mitä sen kuuluisi tarkottaa?

Vierailija
03.12.2014 |

Aina kuulee sanottavan, että "harva se päivä" tarkoittaa usein tapahtuvaa toimintaa, jopa joka päivä tapahtuvaa.

Mutta mun aivot kääntää sen aina päinvastaiseksi. Mun mielestä "harva se päivä" tarkoittaa jotain (todella) harvoin tapahtuvaa.

Mites muilla?

Kommentit (180)

Vierailija
1/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkaisesti - kaikki sanoo et se on hitaasti, mut mulle se on aina ollu nopeasti.

Vierailija
2/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köykäinen tarkoittaa ilmeisesti kevyttä mutta mulle se jotenkin tuo enemmän mieleen raskaan tai kömpelön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota verkkaisesti en olekaan kuullut käytettävän nopeasti-sanana. Missä päin suomea näin sanotaan?

Minulle on tuo kehdata-sana häpeämistä. Pirkanmaa on kotipaikkani.

Ei suomi ihan helppo kieli ole meille itsellemmekään.

Vierailija
4/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva se päivä on Minulle tosiaan usein tapahtuvaa toimintoa ja verkkainen on hidas.

Vierailija
5/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 00:13"]Tuota verkkaisesti en olekaan kuullut käytettävän nopeasti-sanana. Missä päin suomea näin sanotaan?

[/quote]

En tiedä mistä olen saanut edes tuon käsityksen, että verkkaisesti olisi nopeasti/ripeästi. :D Kaikkialla missä olen asunut niin tuo sana on AINA ollut hitaasti. Ehkä mun kieroutuneet aivot vaan vääntää asian solmuun helposti.
Ja asun Keski-Suomessa.

Vierailija
6/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole selvää onko se niin päin pois vain niin pois päin?

Vierailija
7/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa". Tulee välttämättä mieleen jäätelö tms. ja kai sitä nyt just pitää nuolasta ennenku tipahtaa? Mistä sitä tipahtanutta edes nuoleskellaan?

Vierailija
8/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisu-sanasta minulle tulee mieleen sellainen rentoutunut ja raukea. En tiedä miksi.

Vierailija
9/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 00:15"]

Harva se päivä on Minulle tosiaan usein tapahtuvaa toimintoa ja verkkainen on hidas.

[/quote]

Vahingossa alapeukutin. Noin se justiinsa menee.

Vierailija
10/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanakka kuulostaa minun mielestäni henkilöltä joka joutuu tekemään jotain vastentahtoisesti. Vaikka oikeasti se tarkoittaa että henkilö on innokas tekemään.

Vierailija
11/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunniamurha. Mikä ihmeen kunnia??

Kun vanhemmat murhaavat tyttärensä välttääkseen oman yhteisönsä kulttuurin vuoksi aiheutuvan julkisen häpeän väärästä seurustelukumppanista niin tilanteessa ei ole mitään kunniaan liittyvää. Oikea suomenkielinen sana olisi ehdottomasti häpeämurha. Ja häpeä on murhaajien teossa eikä murhan kohteessa.

Vierailija
12/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 00:15"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 00:13"]Tuota verkkaisesti en olekaan kuullut käytettävän nopeasti-sanana. Missä päin suomea näin sanotaan?

[/quote]

En tiedä mistä olen saanut edes tuon käsityksen, että verkkaisesti olisi nopeasti/ripeästi. :D Kaikkialla missä olen asunut niin tuo sana on AINA ollut hitaasti. Ehkä mun kieroutuneet aivot vaan vääntää asian solmuun helposti.
Ja asun Keski-Suomessa.
[/quote]

Mäkin oon Keski-Suomesta ja oon tähän asti luullut et verkkaisesti tarkottaa samaa kun nopeesti! :O

Mun mielessä kun sanotaan että elämä menee alamäkeä, se tarkottaa että asiat sujuu/menee hyvin ja ylämäki tarkottaa että on rankkaa ja vaikeaa. Oikeestihan ne taitaa olla toisin päin. Ajattelen jotenkin että alamäkeä on helppo mennä, ylämäkeen tarvii voimaa ja se voi olla raskasta. Hah.

Vierailija
13/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marmattaa on mielestäni höpötellä iloisesti, eikä siis äkäisenä valittaa, kuten se ilmeisesti kuuluu "suomentaa"

Vanhainkodilla töissä oleessani menin aamulla katsomaan yöllä sairaalasta kotiutunutta asukasta ja kun huomasin, että on ihan oma itsensä ja kunnossa, kirjoitin raporttini päätteeksi "Täällä se rouva Hamppunen* vaan marmattaa tyylilleen uskollisena". Sain kovat nuhteet, enkä ymmärtänyt miksi, ennen kuin selittivät. Nyhjää tyhjästä, sanon minä.

*Nimi muutettu

Vierailija
14/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkainen !
Olen aina uskonut, että se on nopeasti, vilkkelästi! Viitisen vuotta sitten sain tietää totuuden ja olen vieläkin toisinaan epäuskoinen :D

Vierailija
15/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin vasta aikuisena mitä "alentuva" tarkoittaa. Mulle ei tule siitä mieleen ylemmyydentuntoinen, vaan enemmän että henkilö tavallaan alistuu nöyrästi, ja pitää toista ylempänä tai parempana.

Vierailija
16/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 01:19"]Verkkainen !
Olen aina uskonut, että se on nopeasti, vilkkelästi! Viitisen vuotta sitten sain tietää totuuden ja olen vieläkin toisinaan epäuskoinen :D
[/quote]

Mä opin sen vasta tos vajaa kk sitten!! xD
-nti 30 wee (2) :D

Vierailija
17/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 00:12"]Köykäinen tarkoittaa ilmeisesti kevyttä mutta mulle se jotenkin tuo enemmän mieleen raskaan tai kömpelön.
[/quote]

Sama! Joskus lapsena äiti sanoi että olen pukeutunut liian köykäisesti jos ulos haluan. Ihmettelin että miksen saisi pitää haalareita pakkasella.

Vierailija
18/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekoita sanoja alentuva ja alentava keskenään.

Vierailija
19/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan kun joku sanoo jotain olleen " tuhottomasti ".

Tuhoa ei siis ollut? Vai häh?

Vierailija
20/180 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ehkä ohi, mutta poikaystäväni sanoi joskus että ei vois saada mua parempaa tyttöystävää. Tän vois tajuta niin että poikaystävä on joutunut tyytymään muhun kun ei oo muuta saanut. tästä olisi voinut muhkean riidan kehittää, mitta päädyin siihen että ei voi saada parempaa kun sellaista ei ole:D. Tietysti tähän vaikuttaa keskustelun sävykin, mutta kummin te olisitte tuon tajunnut?:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme