G: karmein joululaulu
Eli joululaulu, joka saa verenpaineesi nousemaan, vatsasi kipeäksi ja varpaankyntesi irtoamaan ihan pelkästä inhosta.
Mun listan ykkösenä on hei tonttu-ukot hyppikää. Siis se kamala tekopirteä renkutus tekstillä "hetken kestää elämää, sekin synkkää ja ikävää. Vihaksi laulua jo ala-asteella, ja joka jumalan joulujuhlassa sitä veisattiin.
Kommentit (82)
Jaakko Teppo: Mikko-sika Mallorcalla. Lapsuudessani tämä kappale oli jollain lasten parhaat joululaulut - C-kasetilla ja sain iäisiä traumoja. "Navetan takana veressä maa, painajaisunissaan nähdä sen saa... ihminen ei tiedä mitä sian piässä liikkuu - ennen kuin se orressa kiikkuu!"
Rumpalipoika on kyllä tosi puistattava. Joulumaa on kanssa ihan kamala, mutta voiton vie kyllä Deck The Halls (se fa la la la-biisi) Siis jumankauta miten kamala korvamato! Ylipäätään kaikki ylipirteät joululaulut on hrrrr... (Kyllä, mä tykkään Sylvian joululaulusta, Konsta Jylhän joululaulusta, Tontusta ja muista masentavista :D)
Helena Lindgrenin esittämänä Sika, siinä on kyllä kammotusta kerrakseen :O
Nissepolkka, "hupsis tupsis pimpuli pampuli, hiiri se kissasta takkia ompeli..." Rasittava jollotus.
Me käymme joulun viettohon: "Laps hankeen hukkuu unhoittuu". Puistattavuudessaan ykkönen.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 00:55"]
Olin kerran töissä Seppälässä, jossa soitettiin marraskuun alusta asti joululauluja SMURFFIEN ESITTÄMÄNÄ! Sama levy repeatilla kaks kuukautta. Siinä sitä alkaa pikkuhiljaa mielenterveys murentua.
Muistan sen vuoden!! Olisiko 5-10 vuotta sitten. Kävin seppälässä asiakkaana tuolloin ja aina oli kiire pois! Ajattelin lämmöllä teitä myyjiä, miten kestitte koko joulukuun ja mahdoitteko selvitä siitä henkisesti ja jäikö traumoja! Järkyttävää.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 09:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 00:55"]
Olin kerran töissä Seppälässä, jossa soitettiin marraskuun alusta asti joululauluja SMURFFIEN ESITTÄMÄNÄ! Sama levy repeatilla kaks kuukautta. Siinä sitä alkaa pikkuhiljaa mielenterveys murentua.
Muistan sen vuoden!! Olisiko 5-10 vuotta sitten. Kävin seppälässä asiakkaana tuolloin ja aina oli kiire pois! Ajattelin lämmöllä teitä myyjiä, miten kestitte koko joulukuun ja mahdoitteko selvitä siitä henkisesti ja jäikö traumoja! Järkyttävää.
[/quote]
Siis anteeksi, ei pelkkä joulukuu vaan MARRASKUUSTA lähtien.. huhhuh t. myyjien säälijä
Varpunen jouluaamuna on kaunis ja ymmärrän että on tehty aikoinaan kuolleeelle pikkulapselle muistoksi, mutta ei se kyllä JOULULAULU minulle ole. En voi kuunnella sitä, se on niin ahdistava. En voinut lapsenakaan, sillä minulla on pikkuveli ja nyt aikuisena kaksi pientä poikaa. Itkin sitä jo lapsena yksin vessassa. :D
Myös S.Teräsniskan Mummo on jotenkin ankea. Vanhuksen yksinäisyys ja jotenkin syyllistävät sanat ja surullinen, masentava soundi.
Joulumaa on kauhea. Ei tarvinne selityksiä ja jos tarvitsee, niin edellä kirjoittaneet ovat ne jo kertoneet. Yök.
Inhoan yleensä amerikkailaiste tekopirteää meininkiä, mutta joululauluissa tykkään, että niissä on iloa, kilskettä ja välkettä. Myös hartaammat, mutta kauniit laulut ovat ok. Mutta eivät surulliset ja masentavat.
Se Last christmas I gave you my heart -renkutus on aivan älyttömän rasittava. Myös se suomalainen, jossa lauletaan vilinää vilskettä, helinää helskettä jne ärsyttää todella paljon.
Läßt christmas saa pisteet täältäkin...
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:13"]
Läßt christmas saa pisteet täältäkin...
[/quote]
Eiku siis last christmas. Väärä kieli taas päällä.
Kuka sen kamalan joiun esittääkään, en tiedä mutta Last Christmas. EN KESTÄ!
Toinen on Feliz Navidad. Aaargh. Korvat tippuu päästä.
kun joulupukki suukon sai! inhosin lapsena, inhoan edelleen
Tonttu Torvinen. En vaan voi sietää.
No onkos tullut kesä on ihan kamala, samoin Mattilan sisarusten joululaulut. Ärsyttävää siirappi-iskelmää jossa joulu vain mausteena.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 09:01"]
Me käymme joulun viettohon: "Laps hankeen hukkuu unhoittuu". Puistattavuudessaan ykkönen.
[/quote]
Tarina kertoo, että säveltäjän vaimo veti stressiherneet nenäänsä laulun kuultuaan. Mies runoili yleviä naapurihuoneessa, kun vaimo hikoili keittiössä sukulaiset ym jouluvieraat mielessään. Ja varmaan maistui kinkku Armaksellekin.
Pikkuinen tonttu hyppeli näin. Ja kaikki hoitolapseni vuodesta toiseen rakastaa sitä.
Tämä tietty omalla ainutlaatuisella tavallaan vie koko kisan uudelle tasolle. Toisaalta satunnaisesti kuunneltuna tämä on yllättävän piristävä. Paranee muuten loppua kohden vaan.
12 Days of Christmas