G: karmein joululaulu
Eli joululaulu, joka saa verenpaineesi nousemaan, vatsasi kipeäksi ja varpaankyntesi irtoamaan ihan pelkästä inhosta.
Mun listan ykkösenä on hei tonttu-ukot hyppikää. Siis se kamala tekopirteä renkutus tekstillä "hetken kestää elämää, sekin synkkää ja ikävää. Vihaksi laulua jo ala-asteella, ja joka jumalan joulujuhlassa sitä veisattiin.
Kommentit (82)
J. Leskisen sika ("kiva" idea silloin joskus tehdä vähän erilaista joululaulua, mutta idea alkaa olla vähän väljähtynyt tässä 20+ vuodessa)
Do they know its christmas (valkoisen ihmisen taakkaa superrikkaiden rock-tähtien esittämänä)
Suvi Teräsniskan joululaulut. Kauheaa.
Joulupukki ajaa volkkarilla mihinkäs Se punakuonon jättikään, ääni on niinkuin meidän talkkarilla näinkö meitä petetään.
yleensäkkin kaikki epämääräiset renkutukset
Do they know it's Christmas on hirvea, jee ollaan kaikki iloisia ettei olla koyhia sairaita nalkaisia kehitysmaiden asukkaita vaan rikkaita valkoisia ihmisia.
Here Comes Santa Claus on niin sellaista jollottavaa toistoa etta hajoaa paa.
I saw mommy kissing Santa Claus, sen penskan laulamana. Sen kersan aani.. argh.
The Little Drummer Boy. Ei.
Blue Christmas. Ei vaan uppoa.
Oon kaupassa toissa missa naa kaikki soi repeatilla, ja oon nyt jo ihan vitun kypsa. monet kotimaiset tipetipetiptapit on kylla kans pahoja, onneks ei sentaan niita tarvi taalla kuunnella.
Suvi Terasniskan Oi Mummo on kamala. Sanat on ihan ok (hiukan liian imelät tosin), mutta kappaleessa on mielestäni ahdistava tunnelma, koska sävel on niin surumielisen masentava (sellaista ankeaa ujellusta soi taustalla), vaikka ne lyriikat onkin positiivisia - siinä ei vaan tarina ja tunnelma kohtaa. Muuten kyllä tykkään ja nautin kauniin melankolisista kappaleista, mutta tämä kappale jostain syystä ahdistaa. Ehkä se mummo-teema ja Suvi Teräsniskan iskelmällisyys vaikuttaa jollain tavoin myös.
Joulumaa. Voi herranjestas miten äitelän yliampuvan imelä joululaulu, inhosin sitä jo pienenä ja vuosi vuodelta vain pahenee. Oi jos jostain saada voisin suuren puurokauhan, sillä antaa tahtoisin mä maailmalle rauhan oi perkele miten surkeat sanat.
Edelmannin monotoniset joululaulut, tajutonta kuinka tylsää!!
Olin kerran töissä Seppälässä, jossa soitettiin marraskuun alusta asti joululauluja SMURFFIEN ESITTÄMÄNÄ! Sama levy repeatilla kaks kuukautta. Siinä sitä alkaa pikkuhiljaa mielenterveys murentua.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 00:55"]
Olin kerran töissä Seppälässä, jossa soitettiin marraskuun alusta asti joululauluja SMURFFIEN ESITTÄMÄNÄ! Sama levy repeatilla kaks kuukautta. Siinä sitä alkaa pikkuhiljaa mielenterveys murentua.
[/quote]
No kamat on samaa kaliiperia!
Do They Know It's Christmas - Tämä on sellainen jotenkin omahyväinen kristinuskon tuputtamisbiisi. Eivätkö he raukat Afrikassa tiedä, että nyt on sentään joulu! (mitä ei läheskään kaikki Afrikan tai muutkaan maapallon ihmiset vietä). Ärsyttää myös se, että lisäsäkeistöjen sijasta kappale on puolivälistä loppuun saakka pelkkää kertosäkeen toistoa.
Suomalaisista Teräsniskan Mummo-biisi saa vetämään ranteet auki.
Tänä vuonna on löytynyt kuitenkin uusi inhokki, joka soi tiuhaan suomalaisissa nettijouluradioissa (ainakin Novan Jouluradiossa). Varpunen jouluaamuna (jonka tavallisesta versiosta pidän) on tehty aivan hirvittävä versio, jossa jokin a cappella -kokoonpano laulaa lauseen viimeisiä sanoja veeeenyyyyttääääeeeeeeen. Niin ärsyttävän kuuloista! Mikä yhtye on tämän raivostuttavan version takana? Rajaton vai joku muu? Tämä on varmaan sellainen biisi, jota toiset rakastaa ja toiset vihaa.
Kaikki joululaulut saa verenpaineen koholleen ja vtutus käyrät tappiin!!!!
"All I want for Christmas is youuuuuuu".. Aaaaaargh. Mun lempparijoululaulu on en etsi valtaa loistoa, niin ihan ei uppoa noi tollaset renkutukset. Toisaalta, hassua kyllä, tykkään myös esim biiseistä joulu on taas, koska meillä on jouku, porsaita äidin jne.. Oikeestaan kaikista sellasista, mitä on lapsena laulanut. :)
Kun joulupukki suukon sai - inhokki jo lapsesta asti.
Merry Little Christmas - Yääh, ahdistaa jo nyt se ah niin ihana laaaahaava tunnelmallisuus.
No onkos tullut kesä - Mikä ihmeen joululaulu tämä? Paskin idea evör.
Sika. Ehdottomasti kamalin laulu kaikissa mahdollisissa kategorioissa.
"Hupsis tupsis huppelirupsis...."
Dementikon joululaulu, eli koska meillä on joulu. 24.-26.12, kuten joka vuosi. Tarkista vaikka kalenterista.