Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysymys teille, yks. vuokranantajat

Vierailija
02.12.2014 |

Vuokraisiko kukaan teistä asuntoa sellaiselle kuin minä olen? Olen nyt ihan 100% rehellinen:
-olen työtön työnhakija. Etsin kuitenkin ahkerasti töitä. Opiskelupaikkakin hakusessa.
-luottotiedot menneet, mutta ei siksi että en osaisi raha-asioita hoitaa, vaan siksi että ex-avomieheni tahallaan panttasi mulle tulleita laskuja vaikka keroin mihin osoitteeseen postini pitää laittaa tulemaan.

Olen siisti, en pidä meteliä, mutta mahdollisuus seinien maalaamiseen/tapetoimiseen olisi plussaa koska haluan siitä kodista oman-näköiseni.

-osaan siis maksaa vuokrani ja laskuni, edellisellä vuokranantajallani ei ollut ikinä valittamista vuokran tai minkään suhteen.

En koskaan ole asunnossa pitänyt bileitä yms.
En ole juhlija. Minulla ei ole kova-äänisiä harrastuksia. (eli ei soittimia/ym)

Siisteydestä vielä että olen välillä oikein pikkutarkka asian kanssa, koska mulla on pölyallergia.

Olen nainen.
19
Pirkanmaalta.
Kysykää vain lisää jos haluatte. Hyvää illan jatkoa teille kaikille.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luottotiedot menneet ja masennuksen takia eläkkeellä, niin en vuokraisi.

Vierailija
42/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:35"]

Aikoinaan vuokrasin vaan hyvätuloisille miehille ja tietenkin luottotiedot kunnossa ja eivät saaneet asumistukea. Ammatti kertoi jo sen että kenelle kannattaa vuokrata. 

[/quote]

Joopa joo, jos olisit oikeasti vuokranantaja tietäisit ettei tuollaiset ole pitkäaikaisia vuokralaisia, koska ne ostavat yleensä mahd. pian oman asunnon.

[/quote] en tarvinnut pitkäaikaista vuokralaista koska olin ulkomailla tietyn ajan ja jonkun aikaa Suomessa ja taas uusi vuokralainen ja menin taas ja tätä tapahtui 4 kertaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:05"]Luottotiedottomalta työttömältä vaadin aina 4 kuukauden vuokratakuun. [/quote]Laitonta. toope. 3kk maksimi. idiootyi.

[/quote]

Luottotiedotomalla työttömällä ei ole varaa valittaa. ;)

Vierailija
44/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu kun meillä on aina ollut asunto heti kun olemme vain ilmoittaneet että haluamme sen...? Asunnot ovat aina olleet poikaystäväni nimissä ja hänellä ei ole luottotietoja vaikka maksaakin niitä kokoajan pois. Nykyiseenkin asuntoomme oli monia hakijoita ja poikaystävä jo näytössä sanoi ettei hänellä ole luottotietoja, koska haluaa olla rehellinen. Asumme Helsingissä, kaksio 2100€/kk vuokra. Asunto on täysin remontoitu ja "uusi" keskustassa ylellisyyksineen. Poikaystäväni maksaa yksin vuokran eikä ikinä ole edes myöhästynyt. Takuuvuokraa emme ole maksaneet yhdestä asunnosta ja parista muusta normaalin yhden kuun. Ei ole luottotiedot ikinä olleet ongelma.

Vierailija
45/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 23:20"]

Kumma juttu kun meillä on aina ollut asunto heti kun olemme vain ilmoittaneet että haluamme sen...? Asunnot ovat aina olleet poikaystäväni nimissä ja hänellä ei ole luottotietoja vaikka maksaakin niitä kokoajan pois. Nykyiseenkin asuntoomme oli monia hakijoita ja poikaystävä jo näytössä sanoi ettei hänellä ole luottotietoja, koska haluaa olla rehellinen. Asumme Helsingissä, kaksio 2100€/kk vuokra. Asunto on täysin remontoitu ja "uusi" keskustassa ylellisyyksineen. Poikaystäväni maksaa yksin vuokran eikä ikinä ole edes myöhästynyt. Takuuvuokraa emme ole maksaneet yhdestä asunnosta ja parista muusta normaalin yhden kuun. Ei ole luottotiedot ikinä olleet ongelma.

[/quote]

Maksaa luottotietojaan pois? No, niinhän siellä laalaalandiassa on tapana.

Vierailija
46/115 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän erikoiselle ihmisten mielipiteet, että joku ei vuokraisi pitkäaikaistyöttömälle ja työttömälle muutenkaan:/ Olen itse alle 30v., olen ollut opiskelija, töissä ja työtön. Työttömyys kesti sairauden vuoksi lähes kolme vuotta, aina tuli vuokrat maksettua ajallaan (en edes hakenut toimeentulotukea, ainoa tulo oli työttömyyskorvaus se n.500€) ja asunnot jätin siistimpään kuntoon kuin mitä ne oli minun muuttaessani. Kissa oli ja sekin siisti, olen siivouksesta ja kodista todella tarkka ja muutenkin hiljainen eläjä. Eräs yritys valitsi kuitenkin minut vuokralle hienoon edulliseen uuteen kohteeseen yli sadan hakijan joukosta, että ehkäpä kaikki eivät heti ajattele että jos joku on työtön niin meinaa sellaisena ikänsä pysyäkin. Työttömyyttä on todella paljon nykyään ja ei siitä voi suurinta osaa työttömistä syyttää. Kyllästyin kuitenkin olemaan vuokralla, ostin asunnon ja myöhemmin toisen sijoitusasunnon. Työttömänäkin kun oli tilillä useamman kymmentä tuhatta, toiset kun osaavat säästää tuloistaan ja siksi itselläni oli työttömänäkin paremmat oltavat kuin monella työssäkäyvällä tutulla.

Että sellainen "luuseri työtön jolle ei kannata asuntoa vuokrata". Ei ehkä kannattaisi aina tuomita ihmisiä täysin sen hetkisen tilanteen vuoksi.

Vierailija
47/115 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:05"]Luottotiedottomalta työttömältä vaadin aina 4 kuukauden vuokratakuun. [/quote]Laitonta. toope. 3kk maksimi. idiootyi.

[/quote]

No onko se parempi että jää ilman asuntoa!? Tällaiset lait ne niitä toopeja on, eihän kukaan kohta uskalla vuokrata asuntojaan eteenpäin kuin heillä on vain velvollisuuksia mutta ei oikeuksia!

Vierailija
48/115 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän ihmetyttää jos kerrot luottotietojesi menneen ja tarkistuksessa sulla onkin kaikki ok. En siis ota.

Vierailija
49/115 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:43"] [quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:30"] [quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:27"] Vaikutat hieman yksinkertaiselta ja epäorganisoidulta ihmiseltä; yksinkertaisesti sellaiselta, jonka käsiin en haluaisi omaa omaisuuttani antaa. En siis vuokraisi. T. Myöskin 19-vuotias äskettäin täysin remontoituun yksiöön muuttanut opiskeleva ja töissäkäyvä vuokralainen [/quote] Ja ainiin: luuletko oikeasti, että voit asettaa noilla ominaisuuksilla jotain tapetointivaatimuksia vuokra-asunnolle? Suosittelen heräämään todellisuuteen ja olemaan kiitollinen, että joku työttömälle ja luottotiedottomalle ylipäätään suostuisi jonkun asunnon vuokraamaan.. [/quote]Tässä olen samoilla linjoilla: ellei ihmisellä ole jotain kädentaitoihin/rakennusalaan liittyvää koulutusta, todellakaan en antaisi tehdä asunnossani yhtään mitään riippumatta siitä missä kunnossa se vuokraushetkellä on. Jos haluaa kodistaan "omannäköisen" niin tie sinne kulkee useimmiten omistusasunnon kautta.  [/quote]olin ajatellut että kaverini joka on useilla työmailla maalannut seiniä saisi hoitaa sen asian. [/quote]Tuota...sinulla ei edes ole asuntoa tiedossa ja olet jo maalaamassa seiniä? Tai kaverisi on maalaamassa? Oliko värikin jo päätetty? [/quote]tiedoksesi, onhan mulla jo mietinnässä mitä haluan sitten kun mulla on se kämppä. Onko haaveilu kielletty? Etukäteen miettiminen? Ap

[/quote]

Ei ole kielletty, mutta kannattaisiko sinun mieluummin haaveilla / etukäteen miettiä itsellesi opiskelu- tai työpaikkaa kuin seiniä?
[/quote]miksi haaveilla noista asioista joille voi tehdä jotain? Minä en vain haaveile työstä/koulusta. Vaan haen aktiivisesti työtä...
[/quote]Olen yli nelkyt ja suorittanut jo kolmet opinnot mutta HAAVEILEN siitä että pääsen vielä yliopistoon opiskelemaan lisää..pääsy nimittäin ei ole itsestäänselvyys, kuten ei ole työpaikankaan saaminen. Sinuna haaveilisin ensisijaisesti siitä että saat joko työ- tai opiskelupaikan, siinäkin tapauksessa että haet töitä tai haet opiskelemaan. Millä rahalla niitä seiniäkään maalaa jos ei ole tuloja. Ennen muuttoa on maksettava vuokravakuus ja ekan kuun vuokrakin.

Vierailija
50/115 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan epätoivoinen keissi. Tietenkään en vuokraa. Yritä julkiselta.

Vierailija
51/115 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajaa kiinnostaa vain se, maksatko ajallasi ja tarvitseeko naapureiden soitella poliisille. Seinän sävyillä ei ole mitään merkitystä. E vuokraa sulle.

Vierailija
52/115 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraisi ihmiselle joka nimittelee vanhempiaan vatipäiksi vaikka nämä olisivat mitä.

Vierailija
53/115 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa vuokranantajana, että vuokrat tulee ajallaan maksetuksi ja asunto pysyy ehjänä. Vieraalle ihmiselle kun vuokraa, helpottaa, että luottotiedot ovat kunnossa.

Minä en ole hyväntekijä vieraille ihmisille. Tavoitteena on, että asunnon velkaosuus on maksettu siihen mennessä, kun lapseni lähtee opiskelemaan...saa asua ko. asunnossa, jos menee kyseiseen kaupunkiin opiskelemaan.

Vierailija
54/115 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 20:13"]Ihan epätoivoinen keissi. Tietenkään en vuokraa. Yritä julkiselta.
[/quote]Mikä hinku sinne yksityiselle on? Vuokratkin ovat yleensä vähän korkeammat. Yksityinen voi valita asukkaansa, hakijoita on ja joukossa niitä joilla on työ, opiskelupaikka, asiat ja elämä kunnossa. Kaupungille vaan jonoon.

Vierailija
55/115 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 23:20"]

[/quote]

Jos vuokra on kiskurimainen niin ei vuokranantajallakaan ole paljon varaa valita kuka siitä suostuu ja toisaalta kykenee maksamaan. Moni voi haluta noin kalliseen asuntoon, mutta riippuu todwllakin tulotasosta, voiko siinä asua.

Jos tulot ovat hyvät ja on todella varaa maksaa noin järkyttävää vuokraa kaksiosta, niin miksei vuokranantaja osaa katsoa pärstäkerrointakin, eikä juutu luottotiedottomuuteen. Se kun yleensä pelkona vähävaraisuudesta, toki holtittomuudestakin, mutta kuten tiedämme aina luottotietojen menetys ei vaadi holtitonta käyttäytymistä. 

Lisäksi kaikki vuokranantajat eivät tosiaan edes tarkista luottotietoja (en minäkään) joten jos asiallinen vuokralaisehdokas tuo sen esille asiallisesti niin miksi vuokraus siihen kaatuisi. 

Vierailija
56/115 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:16"]

Jos olet hakemassa opiskelijaksi jonnekin, et saa opintolainaa (tai Kela:n harkinnalla ehkä ja pankki tekee vielä omat päätöksensä) jos luottotietosi ovat menneet, eli millä elät ja maksat vuokran? Jos rästit on maksettu, siitä kannattaa pyytää todistus Suomen Asiakastieto Oy:lta. 

Miksi etsit juuri yksityiseltä asuntoa? Yksityiselle vuokranantajalle asunnon vuokraaminen on puhdasta "bisnestä", ei hyväntekeväisyyttä. Kaupungilta varmaankin saat jos ei ole vuokravelkoja. 

[/quote]jos ei saa lainaa on oikeutettu opintotukeen

Vierailija
57/115 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:05"]Luottotiedottomalta työttömältä vaadin aina 4 kuukauden vuokratakuun.
[/quote]Laitonta. toope. 3kk maksimi. idiootyi.
[/quote]

Mulle vuokralainen halusi maksaa 6kk takuun. En vaatinut sitä, mutta otin vastaan. Luottotiedot ei ollut kunnossa, mutta vuokran on maksanut aina.

Saattaisin vuokrata ap:lle, riippuu mikä fiilis tulee kasvotusten.

Vierailija
58/115 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa negatiivinen.. mieti vähä

Vierailija
59/115 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta pilkun viilaamista.. ärsyttää tollanen ! Hyvä vuokralainen voi olla silti.. ei tarvi ihmisiä sen takia tuomita jos ei oo luottotiedot täydelliset. !

Vierailija
60/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin* anteeksi puhelintypot

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi