kysymys teille, yks. vuokranantajat
Vuokraisiko kukaan teistä asuntoa sellaiselle kuin minä olen? Olen nyt ihan 100% rehellinen:
-olen työtön työnhakija. Etsin kuitenkin ahkerasti töitä. Opiskelupaikkakin hakusessa.
-luottotiedot menneet, mutta ei siksi että en osaisi raha-asioita hoitaa, vaan siksi että ex-avomieheni tahallaan panttasi mulle tulleita laskuja vaikka keroin mihin osoitteeseen postini pitää laittaa tulemaan.
Olen siisti, en pidä meteliä, mutta mahdollisuus seinien maalaamiseen/tapetoimiseen olisi plussaa koska haluan siitä kodista oman-näköiseni.
-osaan siis maksaa vuokrani ja laskuni, edellisellä vuokranantajallani ei ollut ikinä valittamista vuokran tai minkään suhteen.
En koskaan ole asunnossa pitänyt bileitä yms.
En ole juhlija. Minulla ei ole kova-äänisiä harrastuksia. (eli ei soittimia/ym)
Siisteydestä vielä että olen välillä oikein pikkutarkka asian kanssa, koska mulla on pölyallergia.
Olen nainen.
19
Pirkanmaalta.
Kysykää vain lisää jos haluatte. Hyvää illan jatkoa teille kaikille.
Kommentit (115)
Täällä taas palstan helmet riehuvat, nuori etsii asuntoa ja vastauksista löytyy "luovuta, hyppää sillalta, tapa ittes". Sitten mietitään miksi Suomessa itsemurhatilastot ovat pilvissä ja perheitä lahdataan tuon tuosta? Miettikää vähän mitä sanotte, haaskat.
Ap on todella nuori ja varsinkin jos suhde vanhempiin on mitä on niin kuka häntä olisi opettanut elämään omillaan? Virheitä sattuu kaikille ja niistä oppii.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:28"] [quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:24"]Ei helevetti... Tekee tällaisen aloituksen, eikä loppujen lopuksi edes tiedä, onko ne luottotiedot menneet :-DDDD Tiedoksesi: ei ne ole menneet, mikäli et ole saanut haastetta käräjillekään. Asuhan siellä vanhemmillasi vielä muutama vuosi, kasva vähän. Palaa sitten asiaan vähän viisaampana. [/quote]asun vanhempien luona joista toinen tekee elämästäni helvettiä täällä? Lähdin jo aiemmin tuosta syystä millä tavalla mua on kohdeltu aina. Luulin että viisastuisi. Mutta ei. Samanlainen kusipää on yhä. Ap [/quote] Huomaatko, että joka ainoa asia on aina jonkun muun vika kuin sinun. Syy sinun ja isäsi huonoihin väleihin on se, että isäsi on kusipää. Sinussa itsessäsi ja sinun toiminnassasi ei ole mitään vikaa. [/quote]onko se oma vikani että isäni on ollut kusipää jo silloin kun olin 3v?
[/quote]
Onko siitä kusipäisyydestä mitään muuta todistusta kuin sinun mielipiteesi? Esim. lääkärintodistus tms?
[/quote]on siitä äidinkin mielipide, kiitos vaan.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:09"]Täällä taas palstan helmet riehuvat, nuori etsii asuntoa ja vastauksista löytyy "luovuta, hyppää sillalta, tapa ittes". Sitten mietitään miksi Suomessa itsemurhatilastot ovat pilvissä ja perheitä lahdataan tuon tuosta? Miettikää vähän mitä sanotte, haaskat.
Ap on todella nuori ja varsinkin jos suhde vanhempiin on mitä on niin kuka häntä olisi opettanut elämään omillaan? Virheitä sattuu kaikille ja niistä oppii.
[/quote]en enää noteeraa tuollaisia"tapa ittes"-juttuja, kuulin niitä niin paljon ala-ja yläkoulussa että opettelin olemaan noteeraamatta... Ap
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:28"] [quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:24"]Ei helevetti... Tekee tällaisen aloituksen, eikä loppujen lopuksi edes tiedä, onko ne luottotiedot menneet :-DDDD Tiedoksesi: ei ne ole menneet, mikäli et ole saanut haastetta käräjillekään. Asuhan siellä vanhemmillasi vielä muutama vuosi, kasva vähän. Palaa sitten asiaan vähän viisaampana. [/quote]asun vanhempien luona joista toinen tekee elämästäni helvettiä täällä? Lähdin jo aiemmin tuosta syystä millä tavalla mua on kohdeltu aina. Luulin että viisastuisi. Mutta ei. Samanlainen kusipää on yhä. Ap [/quote] Huomaatko, että joka ainoa asia on aina jonkun muun vika kuin sinun. Syy sinun ja isäsi huonoihin väleihin on se, että isäsi on kusipää. Sinussa itsessäsi ja sinun toiminnassasi ei ole mitään vikaa. [/quote]onko se oma vikani että isäni on ollut kusipää jo silloin kun olin 3v?
[/quote]
Onko siitä kusipäisyydestä mitään muuta todistusta kuin sinun mielipiteesi? Esim. lääkärintodistus tms?
[/quote]
No, sun kusipäisyydestä on ainakin todisteena tämä viesti. Miksi joillekin on niin vaikea mennä kaaliin, että todellakin on lapsilleen vahingollisia vanhempia olemassa?
Olen vastannut tähän ketjuun vuokranantajana, joka en tarkista luottotietoja. Koska mulla on kämppä, lahjaksi saatu sellainen. Sanon vain, että ilman sitä kämppää asuisin sillan alla, koska minunkin oma äitini teki kaikkensa tuhotakseni elämäni - eikä itse tiedosta asiaa vieläkään. Sellaisesta taustasta on todella vaikeaa ponnistaa yhtään minnekään, onneksi minun ei ole "tarvinnut". Kämppä on lahja aivan toiselta henkilöltä.
Postin osoitteenmuutokseen ei todellakaan kannata luottaa! Pitäähän se tehdä, mutta kannattaa aina itse ilmoittaa joka ikiseen paikkaan, mikä vain mieleen tulee.
Ap kuittaa ja menee nyt pois... Isä käski sammuttaa puhelimen ja mennä nukkumaan. Kuten aina. Huom, tämä ei koske sisaruksiani. Mutta, hyvää yötä
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:34"]
Postin osoitteenmuutokseen ei todellakaan kannata luottaa! Pitäähän se tehdä, mutta kannattaa aina itse ilmoittaa joka ikiseen paikkaan, mikä vain mieleen tulee.
[/quote]
Maistraattiin kun tekee virallisen osoitteenmuutoksen, niin sieltä tieto menee kaikille viranomaisille ja monelle muullekin, esim. pankeille ja sähköyhtiöille.
En vuokraisi, vuokraan vain tutuille tai tutuntutuille eli suositusten kautta. Jos olisi esim. pariskunta, jolla toisella luottotiedot menneet, pyytäisin takuuta kahden kk:n vuokran. Hyviltä tutuilta en tarkista luottotietoja.
Maalata tai tapetoida saisivat, jos kysyisivät etukäteen, kämppä ei ole priimakunnossa ja vaatii remonttia jossain vaiheessa kuitenkin. Muutenkaan ei puututa vuokralaisten elämään tai tehdä tarkastuskäyntejä, ellei erikseen pyydetä kylään.
Näillä periaatteilla meillä on ollut monivuotisia, siistejä ja maksukykyisiä vuokralaisia. Maksimaalista tuottoa emme tavoittele, koska asuntoa ei ole ostettu puhtaasti sijoitusmielessä, vaan muutamme mahdollisesti jossain vaiheessa itse siihen takaisin.
19v ja luottotiedot jo menneet, eli en vuokraisi. Ja selittelyt ei kohdallani vaikuta, niitä tulee kyllä kuultua koko kirjossa muilta luottotiedottomilta. Aina ne on muuten menneet muka jonkun exän takia :D
En vuokraisi. Kun niitä löytyy monia jolla luottotiedot kunnossa ja työpaikkakin löytyy.
Sinuna ottaisin nyt yhteyttä TE-toimistoon ja kartoittaisin juurikin ne kansanopistojen linjat joille ehkä vielä voi hakea. Päset pois kotoa ja sitten kevätpuolella voit laittaa yhteishaussa verkot veteen että pääset syksyllä opiskelemaan ammattiin. Se seinien väri ei tässä ole tärkeintä vaan se että saat elämääsi rakennettua eteenpäin. Laita myös kaupungille asuntohakemus, takuu on yleensä edullinen ja asunnon saa helpommin vaikka sitten joutuukin jonottamaan. Kaupunki huolii varmaankin myös sos. toimen takuun?
Esim. Alkio-opistolla alkaa opintoja tammikuussa 2015 ja hakuaikaa on 5.12. asti eli tämän viikon perjantaihin.
Ja tässä linkki Pirkanmaan kansanopistoihin:
http://www.studentum.fi/search/kansanopistot-pirkanmaa/a43-d87068
Kannattaa muuten selvittää se luottotietoasia. Ellet ole saanut käräjäoikeudelta haastetta niin asia tuskin on edennyt niin pitkälle. Jos maksoit laskun perinnän aikana, luottotietosi ovat todennäköisesti puhtaat. Saat sen selville kun kysyt Asiakastieto Oy:sta. Käsittääkseni omat tiedot saa kerran vuodessa pyytää ilmaiseksi, muutoin se maksaa.
https://www.omatieto.fi/luottotiedot/Aloitus.jpf?raportti=1
Voit saada luottotiedot ilmaiseksi jos käytät lakisääteistä veloituksetonta tarkastusoikeutta. Silloin saat selville, mitä tietoja sinusta on luottotietorekisterissä ja näet myös mahdolliset poistuneet maksuhäiriömerkinnät. Mikäli rekisterissäsi on voimassa olevia maksuhäiriöitä, saat lisäksi tiedon niistä tahoista, jotka ovat luottotietojasi kysyneet.
Jos haluat käyttää lakisääteistä tarkastusoikeuttasi, postita vapaamuotoinen kirjallinen pyyntö Suomen Asiakastietoon. Voit myös lähettää täytetyn ja tulostetun lomakkeen. Pyynnön liitteenä on oltava kotiosoite, henkilötunnus, omakätinen allekirjoitus + nimenselvennys, sekä selkeä kopio henkilöllisyystodistuksesta, jossa on allekirjoitus tai kopio Asiakastiedon ilmoituskirjeestä. Voit myös käyttää tarkistusoikeuttasi käymällä Suomen Asiakastiedon kuluttajaneuvonnassa osoitteessa:
Suomen Asiakastieto Oy
Kuluttajaneuvonta
(avoinna 09:00 - 15:30)
Työpajankatu 10 A (5. krs)
PL 16
00581 Helsinki
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:34"]
[/quote]
Maistraattiin kun tekee virallisen osoitteenmuutoksen, niin sieltä tieto menee kaikille viranomaisille ja monelle muullekin, esim. pankeille ja sähköyhtiöille.
[/quote]
Viranomaisille joo, mutta harvaan paikkaan muuten. Ihmisillä on se luulo, että esim. kirjastoihin ym. menee, mutta ei mene. Kannattaa lukea se lista niistä paikoista. En itse ollut asiakkaana oikein missään niistä.
Selitys on hyvä joten voisin hyväksyä. Tosin kaksiossani on jo pitkäaikaiset vuokralaiset joten ei tarvetta nyt.
Sitten kun on opiskelupaikka, voi saada opiskelija-asuntosäätiöstä opiskelija-asunnon. Siellä ei luottotietoja kysellä ja vuokratkin on kohtuullisia. erityisesti soluissa.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 22:15"]
Sitten kun on opiskelupaikka, voi saada opiskelija-asuntosäätiöstä opiskelija-asunnon. Siellä ei luottotietoja kysellä ja vuokratkin on kohtuullisia. erityisesti soluissa.
[/quote]Väärin: myös opiskelija-asuntoihin tarkastetaan luottotiedot. Jos sinulla, ap, ei kuitenkaan ole vuokrarästejä ja olet muutkin velat hoitanut, mahdollinen merkintä tuskin on este opiskelija-asunnon saamiseksi.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:02"]
En vuokraisi, edellytän työpaikkaa ja luottotietoja vuokralaiseltani. Ei kiinnosta mistä syystä luottotiedot on mennyt.
[/quote]
Kyllähän näillä työmarkkinoilla on suoraa tyhmyttä edellyttää että kaikilla on työpaikka. Tosin aika tyhmiä te vuokran-antajat usein olettekin ja elätte 30 vuotta jäljellä muissakin asioissa
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:27"]
Vaikutat hieman yksinkertaiselta ja epäorganisoidulta ihmiseltä; yksinkertaisesti sellaiselta, jonka käsiin en haluaisi omaa omaisuuttani antaa. En siis vuokraisi.
T. Myöskin 19-vuotias äskettäin täysin remontoituun yksiöön muuttanut opiskeleva ja töissäkäyvä vuokralainen
[/quote]
Pitikö oikein korostaa työpaikkaasi loppuun :D Annas kun arvaan vielä olet jonkun sukulaisen firmassa töissä sillä kuulostat juuri sellaiselta suhdetyöläispaskalta joka tekee " ahkerasti " duunia. Jokanen suhdetyöläinen voi puhua ahkeruudesta sitten kun on täyttänyt 100 työhakemusta turhaan.
Terveisin: Onnella ja ankaralla hakemisella hankitussa työpaikassa aloittanu
Ei kannata AP ottaa kuuleviin korviin kaikkea mitä täällä sanotaan ja neuvotaan. Tämä on nyt aika huono palsta kysyä tällaisia asioita kun näistäkin vastaajista melkein kaikki on menneisyydessä eläviä kukkahattutätejä ja valittaja av-mammoja jotka luulee että sinne töihin vaan mennään tuosta vaan niinkuin 20 vuotta sitten!!??.
Paskanmarjat!! .. suhdetyöläiset haukkuu hakijoita laiskoiksi vaikka eivät itse ole edes hakeneet minunkaan tuttavapiirissäni ja näitä on työssä olevista tuttavista ainakin 80 %. Ajat on muuttuneet kannattaisi joskus katsoa sitä kalenteria ja uutisia ja joskus katsoa myös sinne peiliin!!!
vuokraisitteko asunnon opiskelevalle mielenterveyspotilaalle (masennus, en "sekoile", tai tee muutakaan mikä vahingoittaisi asuntoa). entä masennuksen takia eläkkeellä olevalle (myös rauhallinen, ei aiheuta häiriötä, eikä varsinkaan juhli tms.)?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:59"]
[/quote]