Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysymys teille, yks. vuokranantajat

Vierailija
02.12.2014 |

Vuokraisiko kukaan teistä asuntoa sellaiselle kuin minä olen? Olen nyt ihan 100% rehellinen:
-olen työtön työnhakija. Etsin kuitenkin ahkerasti töitä. Opiskelupaikkakin hakusessa.
-luottotiedot menneet, mutta ei siksi että en osaisi raha-asioita hoitaa, vaan siksi että ex-avomieheni tahallaan panttasi mulle tulleita laskuja vaikka keroin mihin osoitteeseen postini pitää laittaa tulemaan.

Olen siisti, en pidä meteliä, mutta mahdollisuus seinien maalaamiseen/tapetoimiseen olisi plussaa koska haluan siitä kodista oman-näköiseni.

-osaan siis maksaa vuokrani ja laskuni, edellisellä vuokranantajallani ei ollut ikinä valittamista vuokran tai minkään suhteen.

En koskaan ole asunnossa pitänyt bileitä yms.
En ole juhlija. Minulla ei ole kova-äänisiä harrastuksia. (eli ei soittimia/ym)

Siisteydestä vielä että olen välillä oikein pikkutarkka asian kanssa, koska mulla on pölyallergia.

Olen nainen.
19
Pirkanmaalta.
Kysykää vain lisää jos haluatte. Hyvää illan jatkoa teille kaikille.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:05"]Moni tuntuu täällä epäilevän että me työttömät olemme epäsiistejä/häiriköitä. Halusin vain täsmentää ettemme me kaikki ole sellaisia. Ap.
[/quote]olet ollut vuoden täysi-ikäinen, ei luottotietoja, ei työyä, ei opiskelupaikkaa. ei hyvälyä näytä
[/quote]olen asunut omillani 16veestä asti

Vierailija
82/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:08"]Paljon niitä ylläreitä ei ole ollut, vain 78€ edestä, mutta ne on jo hoidettu, enää ei ole ollut pulmia. Ei minkäänlaisia. Ap
[/quote]Ok, jos luototot on hoidettu ja noin pieni summa ja jonkinlainen selityskin, niin ei vältyämättä este.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö osoitteenmuutoksen heti lennettyäsi pihalle? Mikä lasku tuli yllätyksenä ja miksei se tullut postin kääntämänä uuteen osoitteeseen? Tai sen karhut?

Vierailija
84/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hakemassa opiskelijaksi jonnekin, et saa opintolainaa (tai Kela:n harkinnalla ehkä ja pankki tekee vielä omat päätöksensä) jos luottotietosi ovat menneet, eli millä elät ja maksat vuokran? Jos rästit on maksettu, siitä kannattaa pyytää todistus Suomen Asiakastieto Oy:lta. 

Miksi etsit juuri yksityiseltä asuntoa? Yksityiselle vuokranantajalle asunnon vuokraaminen on puhdasta "bisnestä", ei hyväntekeväisyyttä. Kaupungilta varmaankin saat jos ei ole vuokravelkoja. 

Vierailija
85/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:15"]Teitkö osoitteenmuutoksen heti lennettyäsi pihalle? Mikä lasku tuli yllätyksenä ja miksei se tullut postin kääntämänä uuteen osoitteeseen? Tai sen karhut?
[/quote]tein osoitteenmuutoksen heti seuraavana päivänä. Minut kun heitettiin yöllä pihalle.. Vain siksi että hää oli mua pettänyt. Se oli digiboksi/netti, mutta asia on jo hoidossa. Sopimuskin katkaistu. Nyt vasta tuli karhulaskut toissaviikolla. (tiedä miksi) oon kuitenki ollu ilman kämppää jo 4kk, säästelly rahaa jos nyt jostain kämpän saisi... Ap

Vierailija
86/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aivan hyvin muuttaa vanhempiesi luokse, kunnes löydät itsellesi työ- tai opiskelupaikan. Onko niin, että mitään koulutustakaan sinulla ei ole?

Vierailija
87/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:15"]Teitkö osoitteenmuutoksen heti lennettyäsi pihalle? Mikä lasku tuli yllätyksenä ja miksei se tullut postin kääntämänä uuteen osoitteeseen? Tai sen karhut?
[/quote]digiboksin/netin. En tiedä miksei kääntämällä tullut.. On aika ankeeta joutua olemaan 4kk ilman kotia.. Etenkin kun jouduin matelemaan takaisin vanhempien luo, joista isä täys vatipää...tein sen heti seur.aamuna. En silloin yöllä jaksanut.

Vierailija
88/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:15"]Teitkö osoitteenmuutoksen heti lennettyäsi pihalle? Mikä lasku tuli yllätyksenä ja miksei se tullut postin kääntämänä uuteen osoitteeseen? Tai sen karhut?
[/quote]digiboksin/netin. En tiedä miksei kääntämällä tullut.. On aika ankeeta joutua olemaan 4kk ilman kotia.. Etenkin kun jouduin matelemaan takaisin vanhempien luo, joista isä täys vatipää...tein sen heti seur.aamuna. En silloin yöllä jaksanut.
[/quote]näköjään lähetti edellisen muttei näyttänyt

Vierailija
89/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:05"]Moni tuntuu täällä epäilevän että me työttömät olemme epäsiistejä/häiriköitä. Halusin vain täsmentää ettemme me kaikki ole sellaisia. Ap. [/quote]olet ollut vuoden täysi-ikäinen, ei luottotietoja, ei työyä, ei opiskelupaikkaa. ei hyvälyä näytä [/quote]olen asunut omillani 16veestä asti

[/quote]Omillasi vai poikaystävän luona? Millä olet elänyt tähän asti? Oletko opiskellut vai ollut työttömänä peruskoulun jälkeen? Kävitkö lukion/ammattikoulun? Jos olisit opiskellut, voisin vuokrata. Nuorena ei tiedä kaikkea ja asiat saattavat mennä pieleen helposti. Pitkäaikaistyöttömälle en vuokraisi. Vinkkinä: jos et löydä asuntoa tai saa opiskelupaikkaa, hae esim. kansanopistoon jossa voi opiskella ja asua täysihoidolla. Jossain voi alkaa tammikuullakin jonkinlainen koulutus. Se on askel eteenpäin. 

Vierailija
90/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkista luottotietoja, joten riippuen vaikutelmasta, voisin vuokratakin. Mutta sorry, en antaisi sinun rempata. Siisteys on suurta plussaa. Kämppäni on Helsingissä.

Vierailija
91/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:20"]Voit aivan hyvin muuttaa vanhempiesi luokse, kunnes löydät itsellesi työ- tai opiskelupaikan. Onko niin, että mitään koulutustakaan sinulla ei ole?
[/quote]opinnot jätin kesken ihan lääkärin määräyksestä. Oli fyysisesti liian raskas ala. Selkävaivat, kirous jo lapsuudesta.

Vierailija
92/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat hieman yksinkertaiselta ja epäorganisoidulta ihmiseltä; yksinkertaisesti sellaiselta, jonka käsiin en haluaisi omaa omaisuuttani antaa. En siis vuokraisi.

T. Myöskin 19-vuotias äskettäin täysin remontoituun yksiöön muuttanut opiskeleva ja töissäkäyvä vuokralainen

Vierailija
93/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:05"]Moni tuntuu täällä epäilevän että me työttömät olemme epäsiistejä/häiriköitä. Halusin vain täsmentää ettemme me kaikki ole sellaisia. Ap. [/quote]olet ollut vuoden täysi-ikäinen, ei luottotietoja, ei työyä, ei opiskelupaikkaa. ei hyvälyä näytä [/quote]olen asunut omillani 16veestä asti

[/quote]Omillasi vai poikaystävän luona? Millä olet elänyt tähän asti? Oletko opiskellut vai ollut työttömänä peruskoulun jälkeen? Kävitkö lukion/ammattikoulun? Jos olisit opiskellut, voisin vuokrata. Nuorena ei tiedä kaikkea ja asiat saattavat mennä pieleen helposti. Pitkäaikaistyöttömälle en vuokraisi. Vinkkinä: jos et löydä asuntoa tai saa opiskelupaikkaa, hae esim. kansanopistoon jossa voi opiskella ja asua täysihoidolla. Jossain voi alkaa tammikuullakin jonkinlainen koulutus. Se on askel eteenpäin. 
[/quote]asuin yksin kunnes olin 18,5v. Opiskelin ammattikoulussa. Koulun ohella tein jotain pientä lastenvahtityötä.

Vierailija
94/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää nykyiseltä vuokranantajaltasi suosituskirje. Näytössä sitä ei saa pyytää mutta sellainen kannattaa kyllä antaa.

Luottotietojen ei kyllä pitäisi ihan heti mennä pelkästä laskujen maksamattomuudesta. Osoitteenmuutos ohjaa postin uuteen osoitteeseen ja pelkkä karhukirje ei niitä vie. Luulisi, että viimeistään siinä vaiheessa, kun  posti ei ole tuollaisen keissin jälkeen tullut esimerkiksi puoleen vuoteen pitäisi omien hälytyskellojen alkaa soimaan. 

Vierailija
95/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:27"]

Vaikutat hieman yksinkertaiselta ja epäorganisoidulta ihmiseltä; yksinkertaisesti sellaiselta, jonka käsiin en haluaisi omaa omaisuuttani antaa. En siis vuokraisi.

T. Myöskin 19-vuotias äskettäin täysin remontoituun yksiöön muuttanut opiskeleva ja töissäkäyvä vuokralainen

[/quote]

Ja ainiin: luuletko oikeasti, että voit asettaa noilla ominaisuuksilla jotain tapetointivaatimuksia vuokra-asunnolle? Suosittelen heräämään todellisuuteen ja olemaan kiitollinen, että joku työttömälle ja luottotiedottomalle ylipäätään suostuisi jonkun asunnon vuokraamaan..

Vierailija
96/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:26"]

En tarkista luottotietoja, joten riippuen vaikutelmasta, voisin vuokratakin. Mutta sorry, en antaisi sinun rempata. Siisteys on suurta plussaa. Kämppäni on Helsingissä.

[/quote]

Jatkan vielä, että asuntooni on usein useita tulijoita. Fiksuilta vaikuttavat opiskelijat ovat etusijalla. Työttömyys saattaisi olla syy karsia. Tai olisi. En hyväksy myöskään sossun takuuvuokria, elleivät ne tule tililleni ja sittenkin närästää, että sossu asialla, eli ei kävisi sossun takuu :(

Vierailija
97/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:20"]Voit aivan hyvin muuttaa vanhempiesi luokse, kunnes löydät itsellesi työ- tai opiskelupaikan. Onko niin, että mitään koulutustakaan sinulla ei ole? [/quote]opinnot jätin kesken ihan lääkärin määräyksestä. Oli fyysisesti liian raskas ala. Selkävaivat, kirous jo lapsuudesta.

[/quote] Ammatinvalintaa olisi varmaan kannattanut miettiä aiemmin kun vaiva oli tiedossa. Hae vaikka aikuislukioon niin saat vähän enemmän pohjaa jatko-opinnoille. 

Vierailija
98/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisin, ja minulla on sijoitusasuntoja.

Ottaisin kyllä sun luvalla yhteyttä entiseen vuokranantajaan, luottotietoja en tarkistaisi.

Vierailija
99/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:05"]

Moni tuntuu täällä epäilevän että me työttömät olemme epäsiistejä/häiriköitä. Halusin vain täsmentää ettemme me kaikki ole sellaisia. Ap.

[/quote]

Kokemus kertoo toista...

Vierailija
100/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan vuokrasin vaan hyvätuloisille miehille ja tietenkin luottotiedot kunnossa ja eivät saaneet asumistukea. Ammatti kertoi jo sen että kenelle kannattaa vuokrata. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän