Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysymys teille, yks. vuokranantajat

Vierailija
02.12.2014 |

Vuokraisiko kukaan teistä asuntoa sellaiselle kuin minä olen? Olen nyt ihan 100% rehellinen:
-olen työtön työnhakija. Etsin kuitenkin ahkerasti töitä. Opiskelupaikkakin hakusessa.
-luottotiedot menneet, mutta ei siksi että en osaisi raha-asioita hoitaa, vaan siksi että ex-avomieheni tahallaan panttasi mulle tulleita laskuja vaikka keroin mihin osoitteeseen postini pitää laittaa tulemaan.

Olen siisti, en pidä meteliä, mutta mahdollisuus seinien maalaamiseen/tapetoimiseen olisi plussaa koska haluan siitä kodista oman-näköiseni.

-osaan siis maksaa vuokrani ja laskuni, edellisellä vuokranantajallani ei ollut ikinä valittamista vuokran tai minkään suhteen.

En koskaan ole asunnossa pitänyt bileitä yms.
En ole juhlija. Minulla ei ole kova-äänisiä harrastuksia. (eli ei soittimia/ym)

Siisteydestä vielä että olen välillä oikein pikkutarkka asian kanssa, koska mulla on pölyallergia.

Olen nainen.
19
Pirkanmaalta.
Kysykää vain lisää jos haluatte. Hyvää illan jatkoa teille kaikille.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraa luottotiedottomille.

Vierailija
2/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vuokrata, jos olisit luotettavan näköinen ja fiksut jutut ja maksaisit puolen vuoden vuokran etukäteen. Suoraan sanottuna parempiakin vuonralaisia on, joten et olisi etusijalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tärkempää olisi, että vuokra maksetaan ajallaan kuin se, että se pidetään tiptopsiistinä. Tärkeämpää on osata putsata vahinkoa tekemättä lattiakaivot, hella sekä sähkölaitteiden taukset ja ilmastointiröörit kuin se, että vaatekaapit on millintarkassa ojennuksessa tai pölyt pyyhitty. 

Minä en kyllä vuokraisi kuin tutuille, enkä heillekään kaikille. Ollaan tilanteessa, että asunto on jäämässä tyhjäksi ja mietitään alkuun vuokrata se, mutta ei me tuntemattomille vuokrata. Sukulaislikka on sössinyt asiansa ja näin hänen ilmoituksensa: Varma vuokranmaksaja; eli valehtelee. Enpä uskaltaisi luottaa. 

Vierailija
4/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tulisi mieleenkään valita sinua.

Vierailija
5/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

See? Ei sinulle kukaan sitä asuntoa vuokraa, voit hyvin joko hypätä alas vaikka sillalta. Tai asua ja viettää joulun siellä sillan alla. Mutta älä vaan erehdy nostamaan tukia, mokoma loinen.

Vierailija
6/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraisi. Selittelysi eivät oikein täsmää, elämäntilanteesi ja maksukykysi eivät vakuuta ja muutenkin vaikutat anteeksi vaan olevan hieman pihalla. 

Mutta niistä luottotiedoista... Jos olisit ne menettänyt, olisit siitä saanut tiedon. Ei laskun maksaminen perinnän kautta niitä vie.

Vierailija
7/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen löytyy kyllä selitys, eikä mikään ongelma tunnu olevan omaa syytä. En vuokraisi.

Vierailija
8/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:15"]Kaikkeen löytyy kyllä selitys, eikä mikään ongelma tunnu olevan omaa syytä. En vuokraisi.
[/quote]omaa syytä oli valita kusipäinen ukko eikä uskoa hänen eksänsä varoituksia. Ja vielä vuokran-maksusta: Olen sen aina maksanut ajallani.

Vierailija
9/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helevetti... Tekee tällaisen aloituksen, eikä loppujen lopuksi edes tiedä, onko ne luottotiedot menneet :-DDDD Tiedoksesi: ei ne ole menneet, mikäli et ole saanut haastetta käräjillekään.

Asuhan siellä vanhemmillasi vielä muutama vuosi, kasva vähän. Palaa sitten asiaan vähän viisaampana.

Vierailija
10/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:24"]Ei helevetti... Tekee tällaisen aloituksen, eikä loppujen lopuksi edes tiedä, onko ne luottotiedot menneet :-DDDD Tiedoksesi: ei ne ole menneet, mikäli et ole saanut haastetta käräjillekään.

Asuhan siellä vanhemmillasi vielä muutama vuosi, kasva vähän. Palaa sitten asiaan vähän viisaampana.
[/quote]asun vanhempien luona joista toinen tekee elämästäni helvettiä täällä? Lähdin jo aiemmin tuosta syystä millä tavalla mua on kohdeltu aina. Luulin että viisastuisi. Mutta ei. Samanlainen kusipää on yhä. Ap

Vierailija
11/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:43"] [quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:30"] [quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:27"] Vaikutat hieman yksinkertaiselta ja epäorganisoidulta ihmiseltä; yksinkertaisesti sellaiselta, jonka käsiin en haluaisi omaa omaisuuttani antaa. En siis vuokraisi. T. Myöskin 19-vuotias äskettäin täysin remontoituun yksiöön muuttanut opiskeleva ja töissäkäyvä vuokralainen [/quote] Ja ainiin: luuletko oikeasti, että voit asettaa noilla ominaisuuksilla jotain tapetointivaatimuksia vuokra-asunnolle? Suosittelen heräämään todellisuuteen ja olemaan kiitollinen, että joku työttömälle ja luottotiedottomalle ylipäätään suostuisi jonkun asunnon vuokraamaan.. [/quote]Tässä olen samoilla linjoilla: ellei ihmisellä ole jotain kädentaitoihin/rakennusalaan liittyvää koulutusta, todellakaan en antaisi tehdä asunnossani yhtään mitään riippumatta siitä missä kunnossa se vuokraushetkellä on. Jos haluaa kodistaan "omannäköisen" niin tie sinne kulkee useimmiten omistusasunnon kautta.  [/quote]olin ajatellut että kaverini joka on useilla työmailla maalannut seiniä saisi hoitaa sen asian. [/quote]Tuota...sinulla ei edes ole asuntoa tiedossa ja olet jo maalaamassa seiniä? Tai kaverisi on maalaamassa? Oliko värikin jo päätetty? [/quote]tiedoksesi, onhan mulla jo mietinnässä mitä haluan sitten kun mulla on se kämppä. Onko haaveilu kielletty? Etukäteen miettiminen? Ap

[/quote]Haaveilla saa mutta hyvin harva vuokranantaja haluaa/sallii että joku Tee-se-itse -mies (tai nainen) menee tekemään hänen omistamassaan asunnossaan muutoksia. Usein seinät ovat valkoiset, minkä väriset siis haluat niistä ja oletko valmis maalauttamaan asunnon ennalleen kun vuokrasopimus päättyy (ja kuinka monta maalikerrosta se mahtaa vaatia että niistä saadaan taas valkoiset/entisen väriset)? Se että joku tarjoutuu tekemään "remonttia", ei herätä kovin suurta luottamusta jos asialla on selkävaivainen kouluttamaton nuori jolla on tulona työttömyysturva ja takuuna - niin mikä? Sosiaalitoimen takaus? Kuten sanottua, haaveilla saa mutta askel kerrallaan. Kuten toinen nuori tässä ketjussa jo sanoi, saa olla kiitollinen että edes jonkin asunnon saa. Oli se sitten just oman mielen mukainen tai ei. 

Vierailija
12/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraisi. Yksityisenä vuokranantajana kysymys on minun omaisuudestani ja sen tuotosta. Silloin edellytän vuokralaiselta työsuhdetta ja kunnossaolevia luottotietoja. Asunto on omasta pussistani pois jokaiselta sellaiselta kuukaudelta, jona vuokralaiselta jää vuokra maksamatta. Opiskelijalle vuokratessani olen vaatinut vuokrasopimukseen yhteisvastuullisena allekirjoittajana esime. vuokralaisen vanhemman, jotta vuokranmaksu turvattu.

Vierailija
13/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuokraisin, remontoida en tosin antaisi, ja takuuvuokra 3kk vuokra. Olen vuokrannut kaikenlaisille hiihtäjille kämppääni, työttömille, "hulluille" ja muille sosiaalitapauksille siksi, että koen minulla siihen olevan varaa. luonne ratkaisee.

Vierailija
14/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:43"] [quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:30"] [quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:27"] Vaikutat hieman yksinkertaiselta ja epäorganisoidulta ihmiseltä; yksinkertaisesti sellaiselta, jonka käsiin en haluaisi omaa omaisuuttani antaa. En siis vuokraisi. T. Myöskin 19-vuotias äskettäin täysin remontoituun yksiöön muuttanut opiskeleva ja töissäkäyvä vuokralainen [/quote] Ja ainiin: luuletko oikeasti, että voit asettaa noilla ominaisuuksilla jotain tapetointivaatimuksia vuokra-asunnolle? Suosittelen heräämään todellisuuteen ja olemaan kiitollinen, että joku työttömälle ja luottotiedottomalle ylipäätään suostuisi jonkun asunnon vuokraamaan.. [/quote]Tässä olen samoilla linjoilla: ellei ihmisellä ole jotain kädentaitoihin/rakennusalaan liittyvää koulutusta, todellakaan en antaisi tehdä asunnossani yhtään mitään riippumatta siitä missä kunnossa se vuokraushetkellä on. Jos haluaa kodistaan "omannäköisen" niin tie sinne kulkee useimmiten omistusasunnon kautta.  [/quote]olin ajatellut että kaverini joka on useilla työmailla maalannut seiniä saisi hoitaa sen asian. [/quote]Tuota...sinulla ei edes ole asuntoa tiedossa ja olet jo maalaamassa seiniä? Tai kaverisi on maalaamassa? Oliko värikin jo päätetty? [/quote]tiedoksesi, onhan mulla jo mietinnässä mitä haluan sitten kun mulla on se kämppä. Onko haaveilu kielletty? Etukäteen miettiminen? Ap

[/quote]Haaveilla saa mutta hyvin harva vuokranantaja haluaa/sallii että joku Tee-se-itse -mies (tai nainen) menee tekemään hänen omistamassaan asunnossaan muutoksia. Usein seinät ovat valkoiset, minkä väriset siis haluat niistä ja oletko valmis maalauttamaan asunnon ennalleen kun vuokrasopimus päättyy (ja kuinka monta maalikerrosta se mahtaa vaatia että niistä saadaan taas valkoiset/entisen väriset)? Se että joku tarjoutuu tekemään "remonttia", ei herätä kovin suurta luottamusta jos asialla on selkävaivainen kouluttamaton nuori jolla on tulona työttömyysturva ja takuuna - niin mikä? Sosiaalitoimen takaus? Kuten sanottua, haaveilla saa mutta askel kerrallaan. Kuten toinen nuori tässä ketjussa jo sanoi, saa olla kiitollinen että edes jonkin asunnon saa. Oli se sitten just oman mielen mukainen tai ei. 
[/quote]sanoinhan jo että homman tekisi kokenut rakennusalalla oleva kaverini. En minä

Vierailija
15/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:53"]

[/quote]sanoinhan jo että homman tekisi kokenut rakennusalalla oleva kaverini. En minä
[/quote]en usko että kovin montaa kerrosta tarvitsisi, ja vain vaaleaa violettia väriä olin ajatellut. En siis mitään räikeitä värejä.yksi kerros varmaan riittäisi

Vierailija
16/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:24"]Ei helevetti... Tekee tällaisen aloituksen, eikä loppujen lopuksi edes tiedä, onko ne luottotiedot menneet :-DDDD Tiedoksesi: ei ne ole menneet, mikäli et ole saanut haastetta käräjillekään. Asuhan siellä vanhemmillasi vielä muutama vuosi, kasva vähän. Palaa sitten asiaan vähän viisaampana. [/quote]asun vanhempien luona joista toinen tekee elämästäni helvettiä täällä? Lähdin jo aiemmin tuosta syystä millä tavalla mua on kohdeltu aina. Luulin että viisastuisi. Mutta ei. Samanlainen kusipää on yhä. Ap

[/quote]

Huomaatko, että joka ainoa asia on aina jonkun muun vika kuin sinun. Syy sinun ja isäsi huonoihin väleihin on se, että isäsi on kusipää. Sinussa itsessäsi ja sinun toiminnassasi ei ole mitään vikaa.

Vierailija
17/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä se, joka muutti nuorena omilleen mutta sai häädön kun masennuit etkä jaksanut siivota ja asuntoon tuli matoja?

Vierailija
18/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa ihan palsta-assin provolta...

Vierailija
19/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:24"]Ei helevetti... Tekee tällaisen aloituksen, eikä loppujen lopuksi edes tiedä, onko ne luottotiedot menneet :-DDDD Tiedoksesi: ei ne ole menneet, mikäli et ole saanut haastetta käräjillekään. Asuhan siellä vanhemmillasi vielä muutama vuosi, kasva vähän. Palaa sitten asiaan vähän viisaampana. [/quote]asun vanhempien luona joista toinen tekee elämästäni helvettiä täällä? Lähdin jo aiemmin tuosta syystä millä tavalla mua on kohdeltu aina. Luulin että viisastuisi. Mutta ei. Samanlainen kusipää on yhä. Ap

[/quote]

Huomaatko, että joka ainoa asia on aina jonkun muun vika kuin sinun. Syy sinun ja isäsi huonoihin väleihin on se, että isäsi on kusipää. Sinussa itsessäsi ja sinun toiminnassasi ei ole mitään vikaa.
[/quote]onko se oma vikani että isäni on ollut kusipää jo silloin kun olin 3v?

Vierailija
20/115 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:55"]Oletko sinä se, joka muutti nuorena omilleen mutta sai häädön kun masennuit etkä jaksanut siivota ja asuntoon tuli matoja?
[/quote]ei, en ole se. En edes ole ikinä ennen kirjoittanut aloitusta tälle palstalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä