Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollessani hoitajana vanhainkodissa annoin muutaman kerran väärät lääkkeet

Vierailija
02.12.2014 |

eli lääkekipot menivät sekaisin. Mummot valitteli huimausta ja tajusin silloin virheeni. Seurailin vain tilannetta enkä sanonut kenellekään. Ja esim. kerran viikkoon annettavan osteoporoosilääkkeen unohdin useasti...Muita samalaisia?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoseen

Vierailija
22/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 18:29"]Vastavalmistuneena sairaanhoitajana työskentelin kirurgisella osastolla. Olin yövuorossa ainoana sairaanhoitajana, kun yksi leikkauksessa ollut mummo sekosi (aika tavallista iäkkäillä ison leikkauksen jälkeen). Sain lääkäriltä ohjeet rauhoittavaan, lihakseen pistokseen annettavasta lääkkeestä. Tein klassisen virheen ja sekoitin millit ja milligrammat eli mummo sai lääkettä moninkertaisen määrän. Nukahti heti, kun sain piikin vedettyä lihaksesta. Tajusin virheeni heti ja äkkiä Pharmakasta katsomaan sivuvaikutukset. Koska lääke ei lamannut hengitystä, en kertonut asiasta kellekään. Kävin tiheästi katsomassa yön aikaan. Mummo nukkui sikeästi joko yön ja heräsi sitten kätevästi kun aamuvuoro tuli paikalle.
[/quote]
Kelaa jos sua kohdeltais noin kun olet haavoittuvainen ja avuton. Onnea, riisuit kyseisen ihmisen ihmisoikeuksistaan- riistit oikeuden asianmukaiseen hoitoon ja itsemääräämisoikeuteen.
Varmasti oot oikealla alalla ja noi sun tekstiä peukuttaneet kans. Nää pitäis raportoida poliisille, oot uskomattoman itsekäs, mielummin oman nahkansa kuin toisen terveyttä, ehjä jopa henkeä varjeleva tunteeton psykopaatti.
Kaiken lisäksi ihan helvetin tyhmä- sekoutat millit ja milligrammat??
Jos olis mun mummo ollut kyseessä niin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
24/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on milleillä ja milligrammoilla? Eihän tuo milli ole yhtään mitään yksinään. Pelkkä etuliite. T: diplomi-insinööri.

Vierailija
25/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
26/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 23:47"]

Mitä eroa on milleillä ja milligrammoilla? Eihän tuo milli ole yhtään mitään yksinään. Pelkkä etuliite. T: diplomi-insinööri.

[/quote]

Niinpä, ei mene hyvin kyseisellä "sairaanhoitajalla" nykyisinkään.

Vierailija
27/52 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut tuolle mummonrauhoittajalle mieleen, että yliannostus saattoi aiheuttaa vaikkapa aivovaurion.

Vierailija
28/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuhan tuota.

Vierailija
29/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan väittää, että mun työpaikan hullunmyllyssä tuota sattuu aika usein :(

Vierailija
30/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu, sattuu, mutta sen takia syljenkin aina kaikki lääkkeeni varmuuden vuoksi särvettiin.

-vanhainkodin mummo

Vierailija
31/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tuollaista voi sattua ja sitten jos menet siitä sanomaan niin olet seurannan alla. Nimim kokemusta on

Vierailija
32/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotaan. Tunnen sairaanhoidonopettajan, joka olisi lähtenyt karkuun jos olisi kyennyt, kun oli nähnyt entisen oppilaansa sänkynsä vieressä herätessään leikkauksen jälkeen nukutuksesta.

Vierailija
33/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan lähihoitaja. 

Noissa tilanteissa pitää konsultoida lääkäriä.

Vierailija
34/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:36"]

[/quote]

Koska sairaanhoitajathan ovat immuuneita virheille! ;)

Vierailija
35/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Fuengirolassa työharjoittelussa ja siellä tutustuin tyttöön joka oli harjoittelijana suomalaisessa vanhainkodissa. Tämä kertoi, että välillä hoitajat antoivat vanhuksille heidän omien lääkkeiden sijasta menthol-pastilleja ja oli muutenkin kyseenalainen paikka. 

Vierailija
36/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:36"]

[/quote]

Koska sairaanhoitajathan ovat immuuneita virheille! ;)

[/quote]

ja lääkärit eritoten :)

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun olen lääkärin lääkemääräyksien perään kysellyt uudestaan, jokainen kerta osoittautunut aiheelliseksi ja määräystä muutettu.

Vanhainkodeissa on vielä sekin juttu, että potilaat usein niin huonokuntoisia ja sekavia, että sen lääkekipon tyhjentymistä oikeaan suuhun pitäisi myös tarkkailla. Lisäksi huoneissa usein myös vanhuspsykiatrisia potilaita, jotka saattavat yllättäen esim. syöttää omat skitsolääkkeensä naapuripedin mammalle. Kyllä.

Vierailija
37/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vielä opiskelijan luen kauhulla. Pääkoppaan on taottu, että lääkepoikkeamista pitää ilmoittaa. Ilmeisesti oman selkänahan pelastamiseksi ei missään nimessä pidä puhua yhtään mitään.

Vierailija
38/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua tuota työskentelukulttuuria!  Ihan kauheaa, miten huolettomasti osa teistäkin suhtautuu työntekoon. Eihän lääkkeiden anto ainakaan usein voi mennä samalla ihmisellä väärin? 

Itse olen ammatissa, jossa virheet eivät vaikuta kenenkään terveyteen.  Teen silti työni erittäin huolella ja olen siitä ylpeä!  

Vierailija
39/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheistä pitää AINA ilmoittaa!!!

Vierailija
40/52 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua teitä. Mulla on kuuteen vuoteen sattunut x2 niin, että olen unohtanut lääkkeet antaa. Sen olen kirjannut potilaan tietoihin ja konsultoinut vastaavaa sh:ta ja tehnyt lääkepoikkeama ilmoituksen.

Eikö teillä paskoilla oo mitään ammattiylpeyttä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän