Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri haluaa kulkea työmatkat minun kyydilläni (45km per suunta), muttei suostu maksamaan puolia bensoista

Vierailija
07.10.2021 |

Perusteli sitä sillä, että menisin joka tapauksessa autolla töihin joten mulla menisi joka tapauksessa sama määrä bensaa, ja sanoi että siksi ei ole loogista että hän maksaisi niistä.

Sanoin että jos et tulisi kyydilläni menisit bussilla ja joutuisit siitä maksamaan. Työkaveri suutahti tähän ja sanoi ettei bussilla ole asian kanssa mitään tekemistä, kun puhutaan automatkustuksesta.

Kumpi nyt on oikeassa? Tuo 90km per pvä tekee jo 2000km kuussa eli ihan täysin merkityksettömästä rahasta ei kuitenkaa ole kyse

Kommentit (529)

Vierailija
21/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on oikeassa. Saat vielä kilometrikorvaukset verotuksessa, joten aika outoa pyytää rahaa matkasta, jonka ajat joka tapauksessa.

Saahan se kaverikin itse asiassa ihan saman automaattisen työmatkavähennyksen.

Vierailija
22/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun biili sun diili. Sitten ei kulje kyydissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kyytiin sun pihasta vai pitääkö koukata jostain kyytiin? Silloin tulee jo ylimääräistä ajoa tai vähintään pysähdys. Mutta eihän sulla ole mitään velvollisuutta kuskata, jos ei kyyti kelpaa menee sitten bussilla. Kas kun ei siitäkin kieltäydy maksamasta, kun ajaahan se bussi jokatapauksessa sen reitin.

Vierailija
24/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on oikeassa. Saat vielä kilometrikorvaukset verotuksessa, joten aika outoa pyytää rahaa matkasta, jonka ajat joka tapauksessa.

Ei tule km-korvaukset automaattina jos joku sopiva bussilinja vaan kulkee niin että sillä ehtii...sama vaikka pitää lähteä aamuyöllä klo 3 ja odottaa tunti vaihtoa.

Ja höpö höpö. Jos matka tapahtuu yöaikana, oma auto hyväksytään.

Vierailija
25/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työmatkasta saa mitään kilometrikorvausta. Jos oma auto on ainoa vaihtoehto, niin voi saada vähennyksen, joka tarkoittaa käytännössä sitä että saa tienata bensarahat verottomana. Ja sillä kaverillahan on ihan sama mahdollisuus, vaikka kulkisi pummilla kyydissä.

Vierailija
26/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule km-korvaukset automaattina jos joku sopiva bussilinja vaan kulkee niin että sillä ehtii...sama vaikka pitää lähteä aamuyöllä klo 3 ja odottaa tunti vaihtoa.

Ja höpö höpö. Jos matka tapahtuu yöaikana, oma auto hyväksytään.

Vaikka menisin miten, niin ei siitä koskaan saa KILOMETRIKORVAUSTA.

Vierailija
27/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan kyydittäisi yhtikäs ketään ilmaiseksi. Ei voisi pysähtyä vaikka salilla tai kaupassa käymään tai kyläilemään matkalla mielensä mukaan jos joku istuu kyydissä. Eri asia jos maksaisi puolet (=taloudellisesti kannattavaa) tai vuoropäivin/viikoin kyydittäjää vaihdettaisiin.

Sano, että sori vaan, haluat pysähdellä matkalla mielesi mukaan ja käydä vaikka siellä salilla parin tunnin treenin työmatkan yhteydessä, jos ei siis muuten ymmärrä ettei kukaan halua kenenkään autokuskina ilmaiseksi toimia.

Vierailija
28/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ottaisi kyytiin enää ollenkaan jos noin käyttäytyy. Varmaan verotuksessakin vielä pissittää ja väittää käyttäneensä bussia. Jos jotain vielä asiasta sanoisi kohauttaisin vain hartioita ja antaisin autokaupan käyntikortin.

Vierailija
29/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Hänen ei tarvitse käyttää omaa autoaan ja siten säästää polttoainekulut sen käytöstä kokonaan. On kohtuullista puolittaa molempien polttoainekulut maksamalla aapeelle oma osuus niistä.

Taitaa tämä kyytiläinen olla ihan kunnon sosialisti.

Vierailija
30/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kaverilla häntä ketunkolossa

Vierailija
31/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sitä vihreetä ajatusmallia ei tarvita autoa ja sitten pummitaan muilta kyytejä eikä edes suostuta maksamaan niistä.

Vierailija
32/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näitä toisten kustannuksella loisivia tyyppejä vaan löytyy! Puolet bensoista tai menköön bussilla. Voihan sulla olla vaikka jotain omia menoja työmatkan varrella, siinä on ulkopuolinen henkilö vaan riesana. En suostuisi moiseen enkä ainakaan ilmaiseksi. Veikkaan, että on SDP:n kannattaja;).

Vierailija
33/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuskaa. Et varmasti saa maksua vaikka sopisitte jonkun maksun.

Vierailija
34/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaisi olemaan paljon pysähdyksiä: erikoisliikkeisiin, museoihin, uimahalliin... 

Ihan vain piipahtaisin jonkun tutun luona tuossa matkalla.

Vierailija
35/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä puolia kaikesta bensasta mutta mutta puolet siitä mikä työmatkoihin menee on ihan reilu hinta.

Itse tossa vaiheessa kun kaveri jo kieltäytyy maksamasta mitään kieltäisin kyydit kokonaan kunnes ehkä mieli muuttuisi.

Jos ei suoraan ilkeä kieltää niin sanoisin, että on muuta menoa kuin edestakas suoraan mentävä reissu.

Vierailija
36/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasket kaikki kustannukset kilometriä kohden korjauksista, bensoista ja rahoituskuluista lähtien. Sitten reiluna kaverina veloita vain 33% näistä kuluista. Varmaan on enemmän, kuin puolet bensoista, mutta tulit vähän vastaan, kun ajaisit kuitenkin. ;)

Vierailija
37/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jankuti jankuti. mä en ainakaan maksaisi kyydistä jos SE KAVERI OLISI MUUTENKIN menossa sinne koska siltä menee joka tapauksessa se bensa olin kyydissä tai ei, lähinnä kaveri hyötyy siitä koska saa mun hyvää seuraa ilmaiseksi

Vierailija
38/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Sinä ajat joka tapauksessa.

Eli kaverisi maksaa vain lisääntyneestä bensan ja auton kulumisesta tulevan osuuden. Ei puolia kaikesta.

Kaltaisillasi sosialisteilla ei ole mitään asiaa minun autoni kyytiin.

Vierailija
39/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle pitäisi maksaa muiden kyyditsemisestä niin paljon, ettei tarvitsisi tehdä muuta työtä. En siis suostuisi vaikka kyydissä kulkeva maksaisi kokonaan bensat. Matkustakoon bussilla tai ostakoon oman auton.

Itsekästä.

Vierailija
40/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jankuti jankuti. mä en ainakaan maksaisi kyydistä jos SE KAVERI OLISI MUUTENKIN menossa sinne koska siltä menee joka tapauksessa se bensa olin kyydissä tai ei, lähinnä kaveri hyötyy siitä koska saa mun hyvää seuraa ilmaiseksi

No ei sun tarvi maksaa, mutta et myöskään istu siellä kyydissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi