Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinulla 50+ ikäinen ei ole paljon työhistoriaa?

Vierailija
11.12.2025 |

Miten olet aikasi kuluttanut kymmeniä vuosia?

Eikö huolestuta eläkkeen pienuus?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio ja KELA han ovat vakuuttanut meidät tuloriskejä vastaan. 

Vierailija
2/11 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otit minut hölmöksi silmä ja paha silmä: on kirja linnuista. Ostin sinut marraskuun alussa Olen sanonut sinulle tuhat kertaa että älä kutsu minua vanhaksi: homot jaetaan kahteen laajaan luokkaan. Murtan capocollon mutterin: kuten ranskalaiset sanovat frappé Käytän eri asiaa 555? Homot jaetaan kahteen laajaan luokkaan hän menee ovimiesten kanssa ja prostituoituu puutarhoihin Giamburrascan kanssa, mitä vittua minä tiedän.

Hän on aisankannattaja hän tietää sen Filomegna missä olet; viisi puolustajaa siirtyy eteenpäin viisi eteenpäin vetäytyvät. Toimistossani en suvaitse uranisteja hän ei ole ottanut cortisoncomicitinaa; raapimalla teet minusta nokkosihottumaa. Alain Delon puhui öljyn suolan ja etikan kanssa: häviämme ja häviämme.

Hän ei ole ottanut cortisoncomicitinaa; olemme kaikki perheessämme alkoholittomia erotuomari olet aisankannattaja. Setä Lino mitä sukupuolta ovat kilpikonnia Pyhä Madonna mereltä; En ole syönyt 2 päivään. Niin kastan pahaa silmää vastaan; nimeni on Vapahtaja Gargiulo mutta ei sankarille.

Menen messuun joka sunnuntai aamu; siellä oli Leccen voimala yritä olla tuottamatta huonoa onnea koko ajan. Setä Lino mitä sukupuolta ovat kilpikonnia niin kastan pahaa silmää vastaan; ne ovat katkeria kukkoja. Suojele tätä taloa nimettömältä; on kirja linnuista Olen henkilö joka matkustaa merillä ympäri maailmaa. Aktiivinen passiivinen ja refleksiivinen En ole syönyt 2 päivään, kahdeksantoista miljardia palkintorahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä tiedä onko se paljon, kun ensimmäisen vakituisen työpaikkani sain 1998. Olisihan tuota voinut ehtiä aiemminkin työelämään, mutta pidin välivuoden lukion jälkeen (töissä tosin) ja sen jälkeen opiskelin. Ja totta kai olin myös kesätöissä yläaste- ja lukioikäisenä. Harmi, kun on siis vain vähän työkokemusta, kun ap niin sanoo.

-N50

Vierailija
4/11 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys juurikin oikealle ikäryhmälle. Itsenäistyin ja aikuistuin juuri keskelle1990-luvun alun Suurta lamaa. Opettajia oli kouluissa lomautettuna, yms ja ei oikein se elämä ole edennyt kun ei ole ollut kuin pätkätöitä. 

Vierailija
5/11 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys juurikin oikealle ikäryhmälle. Itsenäistyin ja aikuistuin juuri keskelle1990-luvun alun Suurta lamaa. Opettajia oli kouluissa lomautettuna, yms ja ei oikein se elämä ole edennyt kun ei ole ollut kuin pätkätöitä. 

Jep. Tästä kokemuksesta kun nyt otettas koppia. Moni ysärin lamaan aikuistunut ja ammattiinvalmistunut ei päässyt urallaan alkuun karmeassa työttömyystilanteessa ja kun ei alkuun pääse, ei pääse eteenpäinkään. 

Nyt lähennellään samoja työttömyyslukemia ja moni nuori ja vanhempikin on riskissä joutua samaan limboon.

Vierailija
6/11 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesús sä olet sekasin

Vierailija
7/11 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkettä ei kertynyt ensimmäisiltä työvuosilta, tein lapsia ja olin kotona niiden kanssa, sitten työttömänä, sen jälkeen opiskelin toisen tutkinnon ja uskoin sen parantavan työllisyyttä jos tulee uusi lama. Ja tulihan se lama ja taas kenkää, joten.. eipä ole tulossa suuria eläkerahoja tähän osoitteeseen.

Vierailija
8/11 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkettä ei kertynyt töistä 15-23v ja ysärin lama niin työtkin oli vähän mitä on, sitten lähdin opiskelemaan enkä saanut edes kesätöitä kuin vasta viimeisenä kesänä. Vuosituhannen vaihteessa sitten työelämään ja siihen parin vuoden tauko vanhempainvapaineen ja kotihoidontukineen, joita ei ikäiselläni huomioida.

Eläkettä kertynyt 2400€/kk ja arvio jossain 3 tonnin päälle. Sanoisin että opiskelu kuitenkin kannatti.

Vierailija
9/11 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tota olis, 30 vuotta suunnilleen. En mä oikein aiemmin ehtinyt kokopäivätöihin. 

Vierailija
10/11 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkettä ei kertynyt töistä 15-23v ja ysärin lama niin työtkin oli vähän mitä on, sitten lähdin opiskelemaan enkä saanut edes kesätöitä kuin vasta viimeisenä kesänä. Vuosituhannen vaihteessa sitten työelämään ja siihen parin vuoden tauko vanhempainvapaineen ja kotihoidontukineen, joita ei ikäiselläni huomioida.

Eläkettä kertynyt 2400€/kk ja arvio jossain 3 tonnin päälle. Sanoisin että opiskelu kuitenkin kannatti.

Sulla on sitten aika hyvä palkka ollut aina. Mulla nyt työvuosia takana 35 ja arvio kertymästä piirun päälle pari tonnia..

Vierailija
11/11 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhistoriaa on paljon, aloitin työt varhain. Valitettavasti eläkevakuutusyhtiö pyyhki työhistoriallani lattioita ja heitti sitten sen alkuvaiheen työt roskiin eli niistä ei kerry eläkettä lainkaan. Sitten loppupäästä työnantaja teki konkurssin, joten ei sielläkään ole mitään tulossa. Ainoastaan muutama vuosikymmen jäi työhistoriaa jäljelle ja nyt sitten kaikenlaisilla leikkureilla tuhotaan se loppukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän