Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri haluaa kulkea työmatkat minun kyydilläni (45km per suunta), muttei suostu maksamaan puolia bensoista

Vierailija
07.10.2021 |

Perusteli sitä sillä, että menisin joka tapauksessa autolla töihin joten mulla menisi joka tapauksessa sama määrä bensaa, ja sanoi että siksi ei ole loogista että hän maksaisi niistä.

Sanoin että jos et tulisi kyydilläni menisit bussilla ja joutuisit siitä maksamaan. Työkaveri suutahti tähän ja sanoi ettei bussilla ole asian kanssa mitään tekemistä, kun puhutaan automatkustuksesta.

Kumpi nyt on oikeassa? Tuo 90km per pvä tekee jo 2000km kuussa eli ihan täysin merkityksettömästä rahasta ei kuitenkaa ole kyse

Kommentit (529)

Vierailija
1/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet oikeassa. Voisit vaatia lisäksi maksua auton muista kuluista, joten työkaverin pitäisi olla tyytyväinen jos puolet bensakuluista riittää kun saa valmiin kyydin joka päivä.

Sano että mene sitten bussilla jos ei sovi osallistua bensakustannuksiin.

Vierailija
2/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisin vierasta, jos ei maksaisi. Suorat sanat! Olen mielummin rauhassa yksin ja kuuntelen musiikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän haluaa.

Vierailija
4/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet oikeassa. Yksin matkustaessa se on omaa rauhaisaa laatu-aikaa. Saa kuunnella musiikkia tai miettiä päivää etukäteen. Luovut omasta ajastasi jos kyyditset muita, joten saa luvan maksaa. Tosin noin nihkeää työkaveria ei välttämättä kestä automatkan vertaa samassa kopperossa.

Vierailija
5/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei puolet polttoainekuluista kelpaa, ehdota vaihtoehdoiksi kaikki bensakulut tai kävely.

Vierailija
6/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilometrikorvaus ja vitutuslisä. Hän voi mennä taksilla, jos ei kelpaa.

Vierailija
7/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että auto se bussikin on.

Vierailija
8/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi vaatia työkaveriasi maksamaan puolia bensoistw, mutta hän ei myöskään voi vaatia sinua kyytimään ilmaiseksi.

Sano,ettei kyytiä enää tipu. Että et sitoudu ajamaan, vaan kuljet itse millä sattuu välineellä. Se voi olla autokin, mutta et vaan ota kyytiin.

Vierailija
9/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kuljeta. En muutenkaan kuskaisi, pitäisi huomioida aikataulut ja olla sosiaalinen matkan ajan....ois ihan painajainen.

Verottaja hyväksyy omien ajojen vähennyksenä 21snt/km. Työkaverisi pitäisi maksaa puolet siitä, pelkät bensat ei riitä, autoilussa on muitakin kuluja.

Vierailija
10/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa kumpi on oikeassa, mutta itse en ainakaan ilkeäis kulkee ilmaseks toisen kyydissä ainakaan säännöllisesti. Sit ois eri asia jos työkaveri näkis mut bussipysäkillä ja pyytäis kyytiin etukäteen sopimatta. Sillon en ehkä maksais, mutta siinä tapauksessa kyyti olisi satunnaista ja autollisen tarjoama koska pyytää kyytiin. Säännöllisestä etukäteen sovitusta kyydistä kyllä maksaisin mukisematta

11/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti maksetaan!

Vierailija
12/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on oikeassa. Saat vielä kilometrikorvaukset verotuksessa, joten aika outoa pyytää rahaa matkasta, jonka ajat joka tapauksessa.

Vierailija
13/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea tapa on kyyti kyydistä periaate. Sanot vain, että jokaista kyytiä kohti hän tarjoaa sinulle kyydin omalla autollaan, niin olette sujut. Muussa tapauksessa hän maksaa kyydistä markkinahinnan.

Vierailija
14/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette alunperin sopineet? Itse en kehtaisi olla vapaamatkustajana.

Vierailija
15/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä muilla tavoin työkaverisi käyttäytyy huonosti? Kertomasi perusteella on epäasiallinen henkilö.

Vierailija
16/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on oikeassa. Saat vielä kilometrikorvaukset verotuksessa, joten aika outoa pyytää rahaa matkasta, jonka ajat joka tapauksessa.

Ei tule km-korvaukset automaattina jos joku sopiva bussilinja vaan kulkee niin että sillä ehtii...sama vaikka pitää lähteä aamuyöllä klo 3 ja odottaa tunti vaihtoa.

Vierailija
17/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle pitäisi maksaa muiden kyyditsemisestä niin paljon, ettei tarvitsisi tehdä muuta työtä. En siis suostuisi vaikka kyydissä kulkeva maksaisi kokonaan bensat. Matkustakoon bussilla tai ostakoon oman auton.

Vierailija
18/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäpaino vie enemmän bensaa kuin sinä yksin veisit.

Vierailija
19/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki bensat, eli puolet autoilun muuttuvista kuluista olisi sopiva summa.

Verottaja laskee oman auton käytön kustannukseksi 0,25€/km, puolet tuosta on minimi millä viitsisin kuskata ketään. Parempi jos vaikka vuorotellaa, eli ajetaan vaikka vuoroviikon, niin se on reiluin vaihtoehto.

Vierailija
20/529 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ajat joka tapauksessa.

Eli kaverisi maksaa vain lisääntyneestä bensan ja auton kulumisesta tulevan osuuden. Ei puolia kaikesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme