Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaa jo toden teolla kyllästyttämään kissa hiiri-leikit näiden vasemmassa eli väärässä reunassa kävelevien kanssa

Vierailija
07.10.2021 |

Äsken taas kaljaostoksilta kotiin kävellessä yksi tällainen elämäntapaintíaani hönki kohti ja raskastekoisempana katsoin vain sivulle ja pakotin vääräkävelijän väistämään.

Kenelle edes tulee mieleen valita se vasen reuna kävelytiestä? Älyttömiä tapauksia. Nyt äkkiä unohduskänni päälle!

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän voit tuosta vinkua vaikka maailman tappiin, mutta laki ei itse asiassa edellytä kuin käyttämään laitaa. Laidan saat valita ihan itse. Se on vaan voi voi. 

Vierailija
2/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuskaillut saman asian kanssa. Miksi liikennekasvatuksessa ei teroiteta tätä jo lapsille, että Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne ja se koskee myös jalankulkijaa. Kaupungilla kaikki törttöilee miten sattuu ja ohi ei meinaa päästä vaikka kadun leveys olisi 10 metriä. Suurkaupungissa ei koskaan törmää keneenkään paitsi ehkä suomalaiseen turistiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voit tuosta vinkua vaikka maailman tappiin, mutta laki ei itse asiassa edellytä kuin käyttämään laitaa. Laidan saat valita ihan itse. Se on vaan voi voi. 

Oikea oli kuitenkin oikea reuna ensin, joten vasemman reunan valitseva väistää tietenkin. Ainakin minua tästä lähtien. Tai sitten tulee kolari.

Ap

Vierailija
4/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuskaillut saman asian kanssa. Miksi liikennekasvatuksessa ei teroiteta tätä jo lapsille, että Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne ja se koskee myös jalankulkijaa. Kaupungilla kaikki törttöilee miten sattuu ja ohi ei meinaa päästä vaikka kadun leveys olisi 10 metriä. Suurkaupungissa ei koskaan törmää keneenkään paitsi ehkä suomalaiseen turistiin.

Jaa, no menehän liikennekasvatus tunnille sitten, sitä meinaa saa kävellä kummalla puolella tahansa

Vierailija
5/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mitään, täällä pyöräilijät ajavat jalankulkijoiden puolella. Eräskin rimputti kelloa, että väistyisin.

Vierailija
6/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no menehän liikennekasvatus tunnille sitten, sitä meinaa saa kävellä kummalla puolella tahansa

No mitä siellä liikennekasvatustunnilla sanotaan siitä kumpi väistää? Ketkä ääliöt ovat muuten päättäneet tällaisesta anarkiasta? Ennen käveltiin vain oikeassa reunassa, eikä tällaisia väkisin luotuja ongelmia ollut. Ap

Vierailija
7/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalankulkija saa kävellä jalkakäytävällä missä kohtaa tahansa. 

Vierailija
8/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autotielläkin kävelijän kuuluu kävellä vasemmalla puolella.

Vierailija
9/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pääs vois haljeta jos kävelet mua päin.

Vierailija
10/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on typerää.

Vierailija
11/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja keskelle tietä saa yhtäkkiä pysähtyä äimistelemään kännykkää. Miettikää jos autot käyttäytyisivät kuten törttöilevät kävelijät? Ajaisivat sitä kaistaa mikä nyt sattuu huvittamaan, ja pysähtyisivät keskelle aamuruuhkaa noustakseen autosta ottamaan kuvia.

Vierailija
12/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuka väistää, jos oletetaan toisen kävelijän kävelevän oikeassa reunassa? Vai saako kävellä päinkin? Ap

Vierailija
13/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pääs vois haljeta jos kävelet mua päin.

Ja sinä voisit löytää itsesi takakonttiajelulta, mikäli halkaisisit pääni. Ap

Vierailija
14/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on os/ttanut liikaa kaljaa.

Vierailija
15/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on os/ttanut liikaa kaljaa.

Höpö höpö. Toinen vasta menossa ja 22 kaljaa ja viinapullo jäljellä. Ap

Vierailija
16/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne, eli vastaan tuleva ohitetaan oikealta, ei voi olla kovin vaikeaa ymmärtää.

Vierailija
17/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole sääntöjä, mennään vahvemman oikeudella ja viisas tietysti väistää.

Vierailija
18/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pyöräilijä otti pattiin täällä maaseudulla, hänellä oli joku pakollinen tarve pyöräillä koko ajan maantien vasenta laitaa.

Vastaantullessa sai aina arpoa että kuinka tässä mennään, hämmentävää.

Eikä ollut mikään mummo tai vaari vaan nuorehko nainen.

Vierailija
19/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelijä saa vapaasti valita kumpaa puolta kävelee kävelytiellä.

Olet vain täysi t0ll0, ei muuta.

Vierailija
20/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelijä saa vapaasti valita kumpaa puolta kävelee kävelytiellä.

Olet vain täysi t0ll0, ei muuta.

Mutta kerro sinä viisampana kumpi väistää? Ap