Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa jo toden teolla kyllästyttämään kissa hiiri-leikit näiden vasemmassa eli väärässä reunassa kävelevien kanssa

Vierailija
07.10.2021 |

Äsken taas kaljaostoksilta kotiin kävellessä yksi tällainen elämäntapaintíaani hönki kohti ja raskastekoisempana katsoin vain sivulle ja pakotin vääräkävelijän väistämään.

Kenelle edes tulee mieleen valita se vasen reuna kävelytiestä? Älyttömiä tapauksia. Nyt äkkiä unohduskänni päälle!

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaupunkilaisilta voi vaatia mitään noin vaikeaa, siellä on tapana mennä kuin päättömät kanat järkeä vailla.

Vierailija
22/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pujotteluahan tuo enemmän tuppaa olemaan. Ensin väistät vasemmalle, sitten oikealle, taas vasemmalle ja sitten nopea syöksy oikealle. No, minä olen väistäjä-tyyppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen kyllä ap:n puolella.

Esimerkkinä Joensuun kapea silta. Olen vasta muuttanut Joensuuhun, ja uskon, että vielä jonain päivänä todistan, kun joku putoaa sillalta.

Kävelen isointa siltaa yliopistolle, ja kävelen oikeaa reunaa. Mutta niin kävelee jokunen vastaantulijakin. Siihen vielä pyöräilijät, jotka pujottelevat joka suuntaan kävelevien kävelijöiden väleistä.

Olisi järkevämpikin vaihtoehto, ja se on ap:n vaihtoehto.

Vierailija
24/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelijä saa vapaasti valita kumpaa puolta kävelee kävelytiellä.

Olet vain täysi t0ll0, ei muuta.

Mutta kerro sinä viisampana kumpi väistää? Ap

Se kumpi nyt ekana päättää väistää. Ei mulla ainakaan ole koskaan ollut kävellessä mitään ongelmaa väistämisien kanssa, jos toinen näyttää väistävän niin kävelen suoraan, jos ei niin väistän itse. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
25/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pääs vois haljeta jos kävelet mua päin.

Ja sinä voisit löytää itsesi takakonttiajelulta, mikäli halkaisisit pääni. Ap

Ai ettei parin kuukauden pilliruokailu olisi sulle riittävästi?

Vierailija
26/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei saa jukolauta, sanoohan tuon jo järkikin että oikeaa laitaa on mentävä!

Vierailija
27/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei saa jukolauta, sanoohan tuon jo järkikin että oikeaa laitaa on mentävä!

Ei jäisi mitään epäselväksi jos tätä kaikki noudattaisi.

Vierailija
28/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pujotteluahan tuo enemmän tuppaa olemaan. Ensin väistät vasemmalle, sitten oikealle, taas vasemmalle ja sitten nopea syöksy oikealle. No, minä olen väistäjä-tyyppiä.

Minäkin olen tähän päivään asti ollut se muut liikenteessä huomioiva ja väistellyt muita parhaani mukaan, mutta nyt tuli mitta täyteen tuota pujottelua. Ap

Vierailija
29/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienempi ja heikompi väistää, eli naiset ja lapset. Muuten voi sattua kipeästi.

Vierailija
30/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkinä Joensuun kapea silta. Olen vasta muuttanut Joensuuhun, ja uskon, että vielä jonain päivänä todistan, kun joku putoaa sillalta.

Kävelen isointa siltaa yliopistolle, ja kävelen oikeaa reunaa. Mutta niin kävelee jokunen vastaantulijakin. Siihen vielä pyöräilijät, jotka pujottelevat joka suuntaan kävelevien kävelijöiden väleistä.

Jos sinä kävelet oikeaa laitaa ja vastaantulija kävelee myös oikeaa laitaa, niin mikä ongelma tässä on?

Vierailija
31/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä kävelet oikeaa laitaa ja vastaantulija kävelee myös oikeaa laitaa, niin mikä ongelma tässä on?

Varmaan ymmärsit, mitä tarkoitan, vaikka kirjoitin väärin. Voin kuitenkin korjata ja selittää.

Minä kävelen oikeaa laitaa, ja vastaantulija kävelee samaa laitaa kuin minä. Siis hänen vasenta laitaansa. Eli kävelemme toisiamme vastaan. Ja jomman kumman pitää väistää.

Vierailija
32/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voit tuosta vinkua vaikka maailman tappiin, mutta laki ei itse asiassa edellytä kuin käyttämään laitaa. Laidan saat valita ihan itse. Se on vaan voi voi. 

Oikea oli kuitenkin oikea reuna ensin, joten vasemman reunan valitseva väistää tietenkin. Ainakin minua tästä lähtien. Tai sitten tulee kolari.

Ap

"Oikea reuna ensin"? :D

Kuin lapsen perustelu: Se oli vapaa ensin.

Vierailija
33/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut kävellä vasemmassa reunassa, koska meidän asuinalueella on paljon koiranulkoiluttajia. Koiraa kävelytetään vasemmalla puolella.

Vierailija
34/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ymmärsit, mitä tarkoitan, vaikka kirjoitin väärin. Voin kuitenkin korjata ja selittää.

Minä kävelen oikeaa laitaa, ja vastaantulija kävelee samaa laitaa kuin minä. Siis hänen vasenta laitaansa. Eli kävelemme toisiamme vastaan. Ja jomman kumman pitää väistää.

Kumpikin väistää omalle oikealleen.

Vierailija
35/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin väistää omalle oikealleen.

Eipäs väistäkään. Toinen olisi auton alla.

Eli väistetään keskelle, jossa kulkee pyörät. Ja joku kävelijäkin, koska ”missä vaan saa kävellä”.

Vierailija
36/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kumpi nyt ekana päättää väistää. Ei mulla ainakaan ole koskaan ollut kävellessä mitään ongelmaa väistämisien kanssa, jos toinen näyttää väistävän niin kävelen suoraan, jos ei niin väistän itse. Ei ole vaikeaa.

Mutta tällaisessa säännöttömässä kävelyliikenteessä voi käydä helposti niinkin, ettei kumpikaan väistä. Minä se en ainakaan ole tästedes, ellei sitten vastaankävelijä ole joku tunnettu hirmu. Ap

Vierailija
37/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pääs vois haljeta jos kävelet mua päin.

Ja sinä voisit löytää itsesi takakonttiajelulta, mikäli halkaisisit pääni. Ap

Ai ettei parin kuukauden pilliruokailu olisi sulle riittävästi?

Vaikka makaisin koomassa, niin pääni halkaisemisesta tulisi sanktioita. Ap

Vierailija
38/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelkööt kumpaa tahansa kunhan linja pysyy eikä poukkoilla sinnetänne oli alla jalat tai pyörä.

Vierailija
39/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut kävellä vasemmassa reunassa, koska meidän asuinalueella on paljon koiranulkoiluttajia. Koiraa kävelytetään vasemmalla puolella.

Koiraa kävelytetään maantiella vasemmalla puolella. Jalkakäytävällä tai kävelytiell oikealla puolella. Koirat ovat fiksuja eläimiä, ei mitään ongelmaa.

Vierailija
40/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä