Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa jo toden teolla kyllästyttämään kissa hiiri-leikit näiden vasemmassa eli väärässä reunassa kävelevien kanssa

Vierailija
07.10.2021 |

Äsken taas kaljaostoksilta kotiin kävellessä yksi tällainen elämäntapaintíaani hönki kohti ja raskastekoisempana katsoin vain sivulle ja pakotin vääräkävelijän väistämään.

Kenelle edes tulee mieleen valita se vasen reuna kävelytiestä? Älyttömiä tapauksia. Nyt äkkiä unohduskänni päälle!

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tapana kävellä kauempana ajoradasta olevaa kevyenliikenteen väylän reunaa. Siis kulkusuunnasta riippuen joko oikealla tai vasemmalla. Vasemmassa reunassa on sitä paitsi turvallisempaa koska silloin näkee hypätä ojaan jos pyöräilijä aikoo ajaa yli.

Joo mutta se oikeaa reunaa kävelevä ei näe sitä takana olevaa pyöräilijää, siksi sinä väistät

Vierailija
62/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuskaillut saman asian kanssa. Miksi liikennekasvatuksessa ei teroiteta tätä jo lapsille, että Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne ja se koskee myös jalankulkijaa. Kaupungilla kaikki törttöilee miten sattuu ja ohi ei meinaa päästä vaikka kadun leveys olisi 10 metriä. Suurkaupungissa ei koskaan törmää keneenkään paitsi ehkä suomalaiseen turistiin.

Itse asiassa silloin, kun samaa tietä käyttää sekä kävelijät että raskas liikenne, kulkee kävelijä aina vasenta reunaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi pyöräilijä otti pattiin täällä maaseudulla, hänellä oli joku pakollinen tarve pyöräillä koko ajan maantien vasenta laitaa.

Vastaantullessa sai aina arpoa että kuinka tässä mennään, hämmentävää.

Eikä ollut mikään mummo tai vaari vaan nuorehko nainen.

Vasemmalla puolella tietenkin… kuten kävelijäkin. Kas näin näkee edestä tulevan liikenteen.

Liikennesäännöt sanoo, että polkupyöräilijä menee ajoradan oikeaa reunaa, jalankulkija (kävelijä ja juoksija) vasenta reunaa. Tämä siis silloin, kun ei ole erillistä jalankulku- ja pyöräilyväylää ei ole.

Vierailija
64/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuskaillut saman asian kanssa. Miksi liikennekasvatuksessa ei teroiteta tätä jo lapsille, että Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne ja se koskee myös jalankulkijaa. Kaupungilla kaikki törttöilee miten sattuu ja ohi ei meinaa päästä vaikka kadun leveys olisi 10 metriä. Suurkaupungissa ei koskaan törmää keneenkään paitsi ehkä suomalaiseen turistiin.

Itse asiassa silloin, kun samaa tietä käyttää sekä kävelijät että raskas liikenne, kulkee kävelijä aina vasenta reunaa. 

Puhuttaisko kuitenkin kevyen liikenteen väylistä.

Vierailija
65/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jäärä ei ole päivittänyt liikennesääntöjään sitten Kekkoslovakian ajan ja vinkuu täällä pyhää raivoaan, vaikka on täysin väärässä.

Vierailija
66/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku jäärä ei ole päivittänyt liikennesääntöjään sitten Kekkoslovakian ajan ja vinkuu täällä pyhää raivoaan, vaikka on täysin väärässä.

Olenko väärässä todetessani, ettei nykyinen "kävele missä ja miten haluat"-systeemi ole lainkaan toimiva? Ap

Vierailija
67/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelen aina oikealla puolella jalkakäytävää, ja se on lähestulkoon aina nainen, joka kävelee vastaan samaa puolta. En väistä.

Vierailija
68/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voit tuosta vinkua vaikka maailman tappiin, mutta laki ei itse asiassa edellytä kuin käyttämään laitaa. Laidan saat valita ihan itse. Se on vaan voi voi. 

Oikea oli kuitenkin oikea reuna ensin, joten vasemman reunan valitseva väistää tietenkin. Ainakin minua tästä lähtien. Tai sitten tulee kolari.

Ap

Tuommoiset omia sääntöjä keksivät juntit eivät ole mitään liikenneturvallisuuden helmiä.

Vierailija
69/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ne valkoiset nuolet sinisellä pohjalla kevyen liikenteen väylän merkin alapuolella tarkoittaa? Oikealla nuoli ylös, vasemmalla alas.

Vierailija
70/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voit tuosta vinkua vaikka maailman tappiin, mutta laki ei itse asiassa edellytä kuin käyttämään laitaa. Laidan saat valita ihan itse. Se on vaan voi voi. 

Oikea oli kuitenkin oikea reuna ensin, joten vasemman reunan valitseva väistää tietenkin. Ainakin minua tästä lähtien. Tai sitten tulee kolari.

Ap

Tuommoiset omia sääntöjä keksivät juntit eivät ole mitään liikenneturvallisuuden helmiä.

Täysin säännötön on siis mielestäsi toimivampi systeemi? Ap

Vierailija
71/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenköhän älynväläys se oli mennä muuttamaan entinen laki? Ilmeisesti niin iso osa ihmisistä hortoili  jääräpäisesti väärällä puolella tietä, että piti oikein laki mennä muuttamaan niiden takia. Samat ihmiset kuvittelee, että pyörälläkin voi ajaa vasenta reunaa, kun oikein yrittää. Ainakin kaikki pikkupennut järestään ajaa tien vasenta laitaa.

Vierailija
72/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut kävellä vasemmassa reunassa, koska meidän asuinalueella on paljon koiranulkoiluttajia. Koiraa kävelytetään vasemmalla puolella.

Arvaa mitä. Koirankusettajia koskee samat säännöt kuin muitakin jalankulkijoita vaikka olisi kymmenen koiran lauma. Ja koiraa kuuluu taluttaa hihnassa taluttajan vasemmalla puolella. Ei vasemmassa reunassa. Koira on taluttajan vasemmalla puolella eikä fleksin päässä missä sattuu.

Koira täytyy viedä piikille, jos sitä ei pysty taluttamaan vasemmalla puolellaan kävelytien oikeassa reunassa kävellen.

Vierailija
73/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Täysin säännötön on siis mielestäsi toimivampi systeemi? Ap

Toivottavasti sillä ei ole ajokorttia. 😉

Vierailija
74/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenköhän älynväläys se oli mennä muuttamaan entinen laki? Ilmeisesti niin iso osa ihmisistä hortoili  jääräpäisesti väärällä puolella tietä, että piti oikein laki mennä muuttamaan niiden takia. Samat ihmiset kuvittelee, että pyörälläkin voi ajaa vasenta reunaa, kun oikein yrittää. Ainakin kaikki pikkupennut järestään ajaa tien vasenta laitaa.

Ainoa syy sille oli vapauttaa poliisit tärkeämpiin tehtäviin sakottamasta väärin käveleviä jalankulkijoita. Kukaan ei silloin arvannut, että ihmiset kuvittelevat muutoksen tarkoittavan oikeutta kävellä vasemmassa reunassa päin vastaantulijoita. Oikeassa reunassa kävelijöitä päin käveleminen on vain ja ainoastaan huonoa käytöstä. Suomessa on edelleen oikeanpuoleinen liikenne eikä se toimi, kun osa leikkii vastaantulijoiden ojaan kiilaamista.

Vierailija
75/75 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä ottaa päähän, kun vanhempi mie tulee tossa ostarilla vastaan ja kävelee suunnilleen keskellä. Sitten kun otan sen vasemman reunan (hänen oikean), kun olen kääntymässä vasemmalle ostarin kulmalta, nii se vanha äijä väen väkisin siirtyy eteen, koska hänen mielestään minun kuuluu mennä hänen ohi oikealta puolelta. Siis ihan järjetöntä nillitystä, jos itse ensin kulkee keskellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän