Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskin että tulen saamaan eläkettä 1150 e kuussa netto. Auto, omakotitalo ja talviasuttava mökki, missä peruslämö sähköllä

Vierailija
07.10.2021 |

Onnistuuko tuolla rahalla ylläpitää tuon kaiken?

Kokemuksia?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää sen oman talon tai mökin vuokralle, myy auton pois ja hankkii vastavat tilalle Espanjasta. Vuokralainen suomessa maksaa espanjan asumisen kulut.

Näin on muutama kaveripiirissä tehnyt. Käyvät kesäkuumilla sitten loisimassa tänne jääneiden tuttavien nurkissa.

Vierailija
42/53 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä. Vaihda omakotitalo kerrostaloon tai myy mökki pois.

No halvempaahan omakotitalossa on asua kuin kerrostalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan tuo eläkearvio nyt olla oikein, jos tuloja on kuitenkin ollut sen verran että omaisuuttakin on päässyt kertymään?

Aika vähällähän sitä sitten pärjää, kun ei tarivi tehdä enää suurempia hankintoja. Omaisuutta voi myydä siinä vaiheessa, jos tuntuu että ovat riesaksi.

Vierailija
44/53 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nuo samat, mutta on mies, jolla sama eläke. Selviämme yhdessä koht. hyvin, mutta, kun toinen kuolee, niin en tiedä, miten käy.

T.mummi

Vierailija
45/53 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä tuleva lama ei ole paska puhetta merkit on. myy asunto ja mökki pois autokin jos kannattaa . 2-5v sisällä ne voit ostaa puolta halvemmalla takaisin. saksan ämmä ei antanut mitään vastauksia miten saksan pankkien käy ranskan makkara vain kiitteli suomea avokätisyydestä. aivo veren vuodon myötä myin kaikki pois 7v sitten nyt toista mökkiä tarjotaan jo takaisin 30000e halvemmalla. JA NYT SE VASTA ALKAA. MYY HETI VUODEN PÄÄSTÄ OSTAMAAN

Vierailija
46/53 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, olin 15 vuotta 1997-2012 hyvissä hommissa, vuositulo oli 39k-42k per vuosi. Sairastuin ja sen jälkeen olen ansainnut keskimäärin 1100e/kk. Eläkettä tuntuisi tulevan jotain jotain 1150e/kk. Jos en olisi tehnyt mitään saisin kuitenkin 800e/kk, ei suuri ero. Siis melkein turhaan tullut maksettua, tai työnantaja on maksanut aika kovia eläkemaksuja. Onneksi tuli hankittua omaisuutta ja sijoituksia hyvinä vuosina.2

Vierailija
47/53 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea vuokraamaan sitä mökkiä.

Vierailija
48/53 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruslämmöllä pitäminen tulee kalliiksi. Kannattaa joko vuokrata mökkiä tai vaihtaa kuivakäymälään sekä tyhjentää vesiputket talveksi. Silloin riittää hyvin kevyt lämmitys.

Noiden kaikkien juokseviin kuluihin voisi juuri tulot riittää, mutta ei enää korjauksiin.

Vierailija
49/53 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tuun saamaan 900 euroa/kk/brutto. Alle 23-v ei kertynyt mitään ja sitten olin äitiyslomalla, hoitovapaalla, työttömänä ja kouluttauduin kokonaan uuteen ammattiin. Pakko koettaa vaan säästää ja olla töissä niin kauan kuin töitä riittää ja kykenee. Autosta on pakko varmasti luopua ja pieni yksiö vuokralle jostain muuttotappiokunnasta lienee parhaat vaihtoehdot. 

Sulla ei taida veroja kumminkaan mennä yhtään. Mulla 25% menee veroja n. 30000€ eläkkeestäni

Vierailija
50/53 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökin kun myy niin sillä rahalla varmaan hetken lämmittelee sitä omakotitaloa ja huoltoja turha tehdä, ei sitä taloa tarvitse hyväkuntoisena hautaan viedä ja näin varmistat ettet jätä kenellekään mitään perittävääkään, jos sellaisia on?

Vierailija
51/53 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä, kannattaisi myydä joko mökki tai okt, luultavasti mökki, jos okt:ssasi on edes jonkinlainen piha.

Ehkä nyt joku haluaisi ostaa sen mökin, kun on sodanuhka, moni miettinee paikkaa, minne evakuoitua.

Vierailija
52/53 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä möisin omakotitalon ja muuttaisin talviasuttavaan mökkiin auton kans vaikka just eläke riittäisikin.

Minä myisin omakotitalon ja ostaisin sillä rahalla kaksion missä pieni vastike. Sitten riittää helposti.

Saako kaksion,mjonka vastike on 300 e/kk ja kokoajan pelko jostain yhtön rempasta.

Mulla ei olisi varaa asua kerrostalossa.

Vierailija
53/53 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin lämmitys ja auto

Niihin sulla ei ole varaa jatkossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän