Mies oli tänään koulutuksessa ilman
maskia, samassa tilassa oli 25henkilöä ja siis kaikki ilman maskeja.
Onko suositus tosiaan tällainen?
Itse työn kautta palaverissa jossa oli 15 henkilöä oli maskit pakolliset, enkä olisi ilman uskaltanut olla.
Jos tuo toimintamalli leviää niin kyllä kohta on komeat tartuntaluvut.
Itseäni ei ole sairauden takia rokotettu kahteen kertaan joten saan sen nyt melko varmasti jos mies on tartunnan saanut. Pelottaa.
Eilen sanoi että tottakai käyttää maskia.
Kommentit (16)
Sellaista. Ota vähän rennommin elämä.
Miksi Ilman. Meillä maksetaan normi palkka ja tarvittaessa ylitöinä.
voitko tulla kertomaan sitten kuinka monta sairastui?
Taitaa olla pepun nuolija kun ilman tekee töitä.
THL: käytä maskia oman harkinnan mukaan
Työskentelen isossa toimistorakennuksessa ja näin nyt mennään, ilman maskeja kokoonnutaan ahtaisiin tiloihin koulutuksiin ja palavereihin, aivan kuin ennen koronaa.
Riippuu oliko ne ku sillit purkissa vai turvavälein isossa auditoriossa.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen isossa toimistorakennuksessa ja näin nyt mennään, ilman maskeja kokoonnutaan ahtaisiin tiloihin koulutuksiin ja palavereihin, aivan kuin ennen koronaa.
Meillä toimiston seinällä lappu: ”Nyt kun korona on ohi…”
Juu, ohi on!
Jos miehelläsi on 2 rokotusta, niin riski on melko pieni.
Onko millainen maski sitten yleensä hänellä? Kirurginen suojaa vain muita mahdollisilta sylkiroiskeilta. Ei koronalta, ei maskin pitäjää eikä muita kokouksessa jos miehelläs olis korona.. immuniteetti kuntoon ja vähemmän pelkoa.
Itse käytän FFB2-maskeja, hän käyttää normaalisti sitä kirurgista suojaa.
Eihän tässä ole itsekään järkeä käyttää mitään maskeja itsekään kun toinen hankkimalla hankkii taudin. Ja on hänellä kaksi rokotetta, mutta tunnen itse ainakin kaksi työikäistä joilla täysi rokotussarja (2rokotusta) ja ovat sairastuneet ihan kunnon oireelliseen koronaan ja vaikka hänelle ei oireita tulisikaan niin leviää se meihin muihin, vaikka hän olisi oireeton.
Olen niin raivona, että tekisi mieli erota.
Tällä aluella on vielä paljon tartuntoja.
Ap
Taitaa ihmisillä olla hieman hukassa mitä tarkoittaa käyttää maskia oman harkinnan mukaan..
Varmaan karua luettavaa tartuntatilastot muutaman viikon kuluttua kun porukkaa alkaa sairastumaan ja kuolemaan.
Kävin eilen labrassa Terveystalolla. Pienessä aulassa oli 10 ihmistä yhtä aikaa odottamassa ja lisäkseni vain kahdella maskit. Tilaa oli n metri/jonottaja.
Oliko vartijoiden koulutuksessa?