Olen anteeksiantavainen
Suren ja olen vihainen, mutta sitten lauhdun ja saatan jopa itse ottaa yhteyttä vaikka minua on kohdeltu huonosti. Mitä ajattelet tällaisesta naisesta?
Kommentit (45)
Ainiin ja nimenomaan anteeksianto on oman pään sisäinen projekti, ei suinkaan se fyysinen anteeksiannon sanominen sille toiselle. Useinhan ne tekijät ei edes ymmärrä, että ovat tehneet jotain mistä voisi antaa anteeksi!! Eli eivät edes ymmärrä loukanneensa jne. Silti voi antaa anteeksi ja se on tärkeää ennen kaikkea silloin, kun toinen ei sitä edes pyydä. Rakkautta ja rauhaa <3
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:21"]
Numero 20 sanoi totuuden.
[/quote]
Minusta totuus on hyvyydessä ja anteeksiannossa. Siihen on vain niin vaikea päästä.
Ap
[/quote]Puhuiko 20 anteeksiantoa ja hyvyyttä vastaan? Mikä sinulle on tärkeää; antaa anteeksi vai antaa anteeksi niin että kohde saa tietää sen ja samalla näkee kuinka hyvä ihminen oletkaan? Onko liikkeelle paneva voima ylpeys siitä kuinka armahtava oletkaan vai aito nöyrä lähimmäisenrakkaus?
Ylpeys voi naamioitua mitä jaloimpiin valepukuihin ja itsepetos olla taitavaa.
[/quote]
Minulle on tärkeintä elää itselleen rehellistä elämää ja saada rauha. Halusin yrittää omalta osaltani rakentaa yhteyttä. En tietenkään ketään voi siihen pakottaa enkä edes usko, että sitä elettä arvostetaan tai pidetään vilpittömänä. Se saa minut surulliseksi.
Ap
No 30. Ei anteeksi tarvi pyytää silloin jos ei oo mitään vääryyttä tehnyt, mutta hienoo, jos pystyy silti omalta osaltaan pitämään kynnyksen matalana.
Mä en tiedä uskotko sä Jumalaan, mutta se joka sua herjaa, Herjaa oikeastaan sun Luojaasi.
Mä saan herjausta osakseni käytännössä lähes päivittäin ja joskus se vaikutti minuun ja tuntui pahaltakin, mutta ei enää.
J-P
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:50"]
Kiitos tästä keskustelusta. Nyt minun on mentävä.
Ap
[/quote]
Hyvä avaus oli.
J-P
No minä olen samanlainen ja pyrin aina siihen, että en katkeroidu vaan voin antaa anteeksi. Pahatkin teot. Mielestäni se on vahvuus ja hyvä ominaisuus. Rakkautta ja anteeksiantoa (itselle ja muille) ei voi koskaan olla liikaa.
Mun mielestä sä annat sille kuka on kohdellut sua huonosti signaalin, että sua saa kohdella jatkossakin huonosti.
Itse olin tuollainen, vaan en ole enää. Tätä piirrettäni käytettiin nimittäin liian usein härskisti hyväksi. Nyt osaan asettaa omat rajani. Koetan kyllä olla tuntematta katkeruutta tai vihaa mielessäni, mutta en koe tarpeelliseksi todellakaan ottaa minua loukanneisiin ihmisiin mitään yhteyttä. Päinvastoin! Pysyn kaukana!
K-päät pitävät helposti tuollaisia ihmisiä kynnysmattoina. Itse lopetin tuon siksi.
Viimeksi eilen otin yhteyttä ihmiseen, joka loukkasi minua pahasti. Hän torjui tapaamisehdotuksen, mutta koen silti olevani vahva. Haluan valita anteeksisaamisen ja anteeksiantamisen tien ja olla katkeruudesta vapaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:57"]
Suren ja olen vihainen, mutta sitten lauhdun ja saatan jopa itse ottaa yhteyttä vaikka minua on kohdeltu huonosti. Mitä ajattelet tällaisesta naisesta?
[/quote]
Ajattelen, että sä olet silloin voittaja siinä asiassa. Kaltaisiasi on harvassa.
J-P
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:05"]
Viimeksi eilen otin yhteyttä ihmiseen, joka loukkasi minua pahasti. Hän torjui tapaamisehdotuksen, mutta koen silti olevani vahva. Haluan valita anteeksisaamisen ja anteeksiantamisen tien ja olla katkeruudesta vapaa.
Ap
[/quote]
Sori vaan, mutta haaskaat ap aikaasi. Helmiä sioille.
t. kokemusta on
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:06"]
[/quote]
Ajattelen, että sä olet silloin voittaja siinä asiassa. Kaltaisiasi on harvassa.
J-P
[/quote]
En näe itseäni voittajana. Haluan aidosti antaa ja saada anteeksi, mutta usein minut torjutaan silti. Ensin rikotaan ja sitten torjutaan. Haluaisin olla hyvä ihminen, mutta itsekin olen vielä pieni hengeltäni ja välillä hairahdun vihaan, katkeruuteen ja itsesääliin.
Olisiko teillä neuvoja minulle?
Ap
Minulla on samanlaisia piirteitä. En ole koskaan vihannut/inhonnut ketään ihmistä, tämä on kuulemma outoa. Mutta en sentään ole itse koskaan (muistaakseni) ottanut yhteyttä minua loukanneeseen henkilöön ensin.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:05"]
Ap
[/quote]
Sori vaan, mutta haaskaat ap aikaasi. Helmiä sioille.
t. kokemusta on
[/quote]
Haluan uskoa ihmisten hyvyyteen. Itsekin haluaisin aina uuden mahdollisuuden. Samaan aikaan pidän itseäni tyhmänä, jonka päältä kävellään, mutta en voi itselleni mitään. Olisinpa vahva.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:06"]
[/quote]
J-P
[/quote]
En näe itseäni voittajana. Haluan aidosti antaa ja saada anteeksi, mutta usein minut torjutaan silti. Ensin rikotaan ja sitten torjutaan. Haluaisin olla hyvä ihminen, mutta itsekin olen vielä pieni hengeltäni ja välillä hairahdun vihaan, katkeruuteen ja itsesääliin.
Olisiko teillä neuvoja minulle?
Ap
[/quote]
Juuri sen takia sä olet voittaja, koska sä et anna ihmisten nujertaa sua. Noin juuri pitääkin toimia. Ei lyödä räjäyttää siltoja, vaan rakentaa niitä. Sitten jos se toinen osapuoli ei kertakaikkiaan tahdo sopia ja torjuu, niin hän on tappiolla, et sinä.
J-P
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:58"]
No minä olen samanlainen ja pyrin aina siihen, että en katkeroidu vaan voin antaa anteeksi. Pahatkin teot. Mielestäni se on vahvuus ja hyvä ominaisuus. Rakkautta ja anteeksiantoa (itselle ja muille) ei voi koskaan olla liikaa.
[/quote]
Olet hyvin myötätuntoinen ihminen. Itse tosiaan vasta opettelen. Välillä viha, häpeä ja itsesääli ottavat minusta vallan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:37"]
Mutta jos teille tulee (tai ap:lle tulee) paha mieli torjunnasta, niin kannattaako se?
[/quote]
Minulle tulee muiden huonosta käytöksestä (ja esim. anteeksiannon torjunnasta) kyllä paha mieli, mutta ei suinkaan oman itseni takia. Sen toisen takia. Koska ymmärrän ja tiedän, että se toinen voi huonosti jos käyttäytyy huonosti. Minä en yleensäkään loukkaannu tai surkuttele sitä, että minua nyt kohdeltiin väärin, vaan nimenomaan surku tulee siitä, että sillä toisella on varmaan huono olla, kohtelee itseään väärin kun pitää kohdella muita niin.
Ihan samalla lailla käyttäydyn itsekin; jos olen katkera, vihainen ja ahdistunut, tai teen asioita omaa hyvinvointiani vastaan jne., voin silloin henkisesti huonosti ja se näkyy ulospäin! Silloin olen myös muita kohtaan ilkeämpi, epäempaattisempi, katkeroidun ja suutun helpommin jne. Siksi haluan pyrkiä tietoisesti pois noista asioista. Mitä enemmän rakastaa itseään, sitä enemmän rakastaa muita ja näkee muissa hyviä asioita. Mitä enemmän vihaa itseään, sitä enemmän näkee huonoja asioita myös muissa. Jokaisen tulee itse katkaista tuo kierre, muuten se imaisee sisäänsä.
t. 6 / 18 /jne