Tiesittekö, että se kohta Raamatussa, missä Jumala "kieltää homouden"
on oikeasti lisätty sinne sen takia, että sodissa kristityt ottivat sotavangeiksi myös miehiä, jotka he sitten raiskasivat. Tämä "älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan" -lause on lisätty Raamattuun estämään raiskauksia. Ei rakkautta.
Kommentit (185)
Perisynti on harhaoppi.
Jokainen vastaa vain omista synneistään. Vauvat syntyvät viattomana maailmaan, joka on synnin alainen.
Sitten sen jälkeen, jokainen lähtee synnin tielle. Kaikki eivät tosin koskaan tule ymmärtämään hyvän ja pahan eroa, täyttä ymmärrystä vailla.
3. Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään. Psalmi 14:3
6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
JESAJA 53
12. Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää vuorille ja mene etsimään eksynyttä?--Matt.18
Täsmennän vielä: Jos joku tunkee minun tai av-mammojen eteeni englanninkielistä tai kreikkalaistekstiä todistaakseen Suomessa käytettävän Raamatunkännöksen olevan virheellinen, totean omalta osaltani yrityksen olevan hukkaanheitetty. Enhän edes tiedä mistä nuo lainaukset ovat ja onko lainaaja itse viännellyt niitä. Luotan kirkkojemme viralliseen käännökseen enkä homojen harhautuksiin ja sielunvihollisen viettelyksiin.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:33"]
Täsmennän vielä: Jos joku tunkee minun tai av-mammojen eteeni englanninkielistä tai kreikkalaistekstiä todistaakseen Suomessa käytettävän Raamatunkännöksen olevan virheellinen, totean omalta osaltani yrityksen olevan hukkaanheitetty. Enhän edes tiedä mistä nuo lainaukset ovat ja onko lainaaja itse viännellyt niitä. Luotan kirkkojemme viralliseen käännökseen enkä homojen harhautuksiin ja sielunvihollisen viettelyksiin.
[/quote]
Ne "kirkkosi" eivät ole päässeet yksimielisyyteen edes Kymmenestä Käskystä...
[/quote]
Entä jos Saatana onkin johdatellut niitä kääntäjiä ja sinä uskot itse Paholaisen sanaa!
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:36"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:33"]
[/quote]
[/quote]
Tai entä, kun tiedostettiin, että Marian neitsyys on käännösvirhe, oikeasti puhuttiin nuoresta naisesta? Suomen kirkko ei halunnut yleisen käsityksen vuoksi korjatata tätä. Jessellähän oli myös mystisesti syntyneitä vanhempia sisaruksia...
[/quote]
20:13 Jos jocu miehen puolen cansa maca/ nijncuin jongun waimon cansa/ he owat cauhistuxen tehnet/ heidän pitä molemmat totisest cuoleman/ heidän werens olcon heidän päälläns.
Miehen puoli = lapsi
Käännös on hyvin selkeä tässäkin kohdassa.
[/quote]
Heh, heh. Miehen puoli = lapsi. Eihän tuo ole käännös vaan Sinun ja Sinun ikioma tulkintasi.
Miksi muuten ylipäätään kaivelet tuota hylättyä Raamatun käännöstä? Siis se on huonona hylätty ajat sitten eikä ole mikään auktoriteetti. Sen Suomenkieli on kauttaaltaan ihan kamalaa, ilmeisesti täynnään Agrikolan itsensä keksimiä sanoja. Eihän Suomen kirjakieltä silloin vielä ollutkaan.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:36"]
[/quote]
[/quote]
Ja minulle tuollaista sepustat?
[/quote]
Lääkkeet! Ja muutamalle muulle myös.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:44"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:36"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:33"] Täsmennän vielä: Jos joku tunkee minun tai av-mammojen eteeni englanninkielistä tai kreikkalaistekstiä todistaakseen Suomessa käytettävän Raamatunkännöksen olevan virheellinen, totean omalta osaltani yrityksen olevan hukkaanheitetty. Enhän edes tiedä mistä nuo lainaukset ovat ja onko lainaaja itse viännellyt niitä. Luotan kirkkojemme viralliseen käännökseen enkä homojen harhautuksiin ja sielunvihollisen viettelyksiin. [/quote] Ne "kirkkosi" eivät ole päässeet yksimielisyyteen edes Kymmenestä Käskystä... [/quote] Tai entä, kun tiedostettiin, että Marian neitsyys on käännösvirhe, oikeasti puhuttiin nuoresta naisesta? Suomen kirkko ei halunnut yleisen käsityksen vuoksi korjatata tätä. Jessellähän oli myös mystisesti syntyneitä vanhempia sisaruksia...
[/quote]
Nuori nainen ja neitsyt ovat neitsyt ovat olleet tuttu asia kääntäjille aina. Mikä muuten on "Suomen kirkko" ??? Sellaista ei ole olemassakaan. "Mystisesti syntyneitä vanhempia sisaruksia"? Ei nyt sentään. Jeesuksella oli veli Joosefin ensimmäisestä avioliitosta Salomen kanssa.
[/quote]
"homojen harhautuksiin ja sielunvihollisen viettelyksiin" HAHHAHAA, kehtaatko puhua myös omalla naamallasi noin, eikö yhtään hävetä miten idiootilta kuulostat?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 08:27"]
Minä en pysty millään ymmärtämään yhtä asiaa. Jos pelastuminen kerran tapahtuu yksin uskosta, yksin armosta ja tuomitseminen on Jumalan tehtävä, mikseivät uskossa olevat voi tyytyä siihen, etteivät itse tee synneiksi katsomiaan asioita. Miksi täytyy puuttua muiden asioihin? Jumalahan sen kuitenkin päättää siellä taivaan portilla, kenet haluaa laskea sisään ja ketä ei. Eikö riitä, että huolehtii omasta taivaspaikastaan?
[/quote]
Raamatun mukaan ei riitä. Esim. uskoa kyllä kehotetaan julistamaan, jopa sillä uhalla että Jeesus ei sitten isänsä luona tunnusta jos ei ole tunnustanut maan päällä häntä ihmisten edessä. Lisäksi Paavali selkeästi neuvoo nuhtelemaan syntiä tekevää veljeä, ja jos tämä ei silti käänny, sellaisen veljen kanssa ei pidä enää olla tekemisissä.
Yksin uskosta, yksin armosta, on luterilaisten näkemys, joka ei minusta kovinkaan paljon vastaa Raamatun näkemystä. Kyllä siellä uskon tie on paljon aktiivisempi kilvoittelu, jossa voi myös käydä huonosti. Elämän tien sanotaan olevan kapea ja vaikea, eikä vain sellainen että kunhan kerran omaksut oikeat uskomukset niin sen jälkeen voit vaan lillutella loppuelämän ja taivaspaikka on varma.
Oikeasti näitä uskovaisia vaan yksinkertaisesti inhottaa homous, ja siksi sitä yritetään perustella Raamatun avulla. Jos he oikeasti tottelisi kaikkia Raamatun käskyjä, niin kyllä he kivittäisivät ihmisiä jne. Homofobiasta tässä on kyse, ei mistään Jumalan sanasta.
Oon muuten lukenu Raamatun, turhan yliarvostettu kirja minun mielestä.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:35"]Oikeasti näitä uskovaisia vaan yksinkertaisesti inhottaa homous, ja siksi sitä yritetään perustella Raamatun avulla. Jos he oikeasti tottelisi kaikkia Raamatun käskyjä, niin kyllä he kivittäisivät ihmisiä jne. Homofobiasta tässä on kyse, ei mistään Jumalan sanasta.
Oon muuten lukenu Raamatun, turhan yliarvostettu kirja minun mielestä.
[/quote]
Korjaan: homoliittoja vastustavia uskovaisia
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:03"]
on oikeasti lisätty sinne sen takia, että sodissa kristityt ottivat sotavangeiksi myös miehiä, jotka he sitten raiskasivat. Tämä "älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan" -lause on lisätty Raamattuun estämään raiskauksia. Ei rakkautta.
[/quote]
Raamattu ei siis siten tuomitse naisten raiskaamista?
[/quote]
Olen päätellyt, että Raamatussa kielletään homostelu sen takia, että noihin aikoihin ihmisiä oli paljon vähemmän ja jos monikin alkaa homostelemaan niin ihmiset loppuu kesken. Millä yhteiskunta sitten pyörii kun lapsia ei tule riittävästi. Ketä hoitaa ja huolehtii homoista kun he ovat vanhoja eikä heillä ole omia lapsia?
Kaikki tai ainakin suurin osa Raamatun ohjeista on ihan järkeenkäypiä, tuohon aikaan. Moni nykyäänkin. Osa ihmisistä on tyhmiä eivätkä tajua omaa parastaan, silloin on hyvä elää Raamatun mukaan. Fiksu ja moraalin omaava osaa käyttäytyä ilman Raamattuakin.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 03:03"]
[/quote]
"homojen harhautuksiin ja sielunvihollisen viettelyksiin" HAHHAHAA, kehtaatko puhua myös omalla naamallasi noin, eikö yhtään hävetä miten idiootilta kuulostat?
[/quote]
Valitettavasti nämä kehtaa vetää tätä settiä myös omalla naamallaan. Ei tartte kuin lukea sitä tasa-arvoisen avioliittolain vastustajien Facebook-ryhmää niin näitä löytyy kymmeniä...
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:50"]
[/quote]
Lääkkeet! Ja muutamalle muulle myös.
[/quote]
Jos lukisit jotain korealaisia taruja ja vaahtoaisit yksisarvisista niin saisit lääkkeet.
Kun luet Abrahimistisia taruja ja vaahtoat homoista ja helvetistä niin valitettavasti länsimaissa ei saa lääkitystä...
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:22"]
Lisäksi täällä oli tosi kummallisia ja huvittavia homoteorioita.
[/quote]
Homoteorioita? Hups en ollut huomannutkaan. Nyt saat:
Puolet miesten homoudesta johtuu vanhemman miehen viettelystä. Poika leimautuu homoseksuaalisuuteen kuten juurikuoriutunut ankanpoika ankkkatarhan hoitajaan.
Neljännes on sisäsyntyistä ja toinen neljännes kulttuurista. Eikö siellä pikkupoikien viettely-yhdistyksessä, Setassa ole totuutta kerrottu? Ai niin, siellähän paheksutaan heteronormatiivista yhteiskuntaa ja otetaan sen yhteiskunnan avustusrahat pikkuskidien kesäleiritoimintaan, nuorisotoimintaan. Helppo arvata mitä pikkupojille leireillä tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 03:14"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:22"]
Lisäksi täällä oli tosi kummallisia ja huvittavia homoteorioita.
[/quote]
Homoteorioita? Hups en ollut huomannutkaan. Nyt saat:
Puolet miesten homoudesta johtuu vanhemman miehen viettelystä. Poika leimautuu homoseksuaalisuuteen kuten juurikuoriutunut ankanpoika ankkkatarhan hoitajaan.
Neljännes on sisäsyntyistä ja toinen neljännes kulttuurista. Eikö siellä pikkupoikien viettely-yhdistyksessä, Setassa ole totuutta kerrottu? Ai niin, siellähän paheksutaan heteronormatiivista yhteiskuntaa ja otetaan sen yhteiskunnan avustusrahat pikkuskidien kesäleiritoimintaan, nuorisotoimintaan. Helppo arvata mitä pikkupojille leireillä tapahtuu.
[/quote]
Fantasioit siis Setan kesäleireistä? Selvä juttu...
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:30"]
Olisiko kiva jos teiltä kristityiltä olisi avioliitto kielletty, johonkin toiseen satukirjaan vedoten?
[/quote]
On vain yksi satukirja, ja siitäkin vain se käännös ja ne kohdat jotka omaan ahtaaseen ajatusmaailmaan sopii...