Kysymyspino aiheesta; Harry Potter
Miksi Harryllä ei ole lainkaan sukulaisia isänsä puolelta?
Miksi Petunia täti ei ole lainkaan kiinnostunut Harrystä, vaikka halusi lapsena itse Tylypahkaan?
Kuinka Harryn vanhemmat olivat tienanneet 'omaisuutensa', jonka Harry myöhemmin peri?
Miksi Harry, Ron ja Hermione eivät ota Frediä ja Georgea mukaan seikkailuihinsa?
Onko Dumbledore homo, ja mitä hän tekee kesäisin?
Miksi Snape ei saa opettaa pimeyden voimilta suojautumista, vaikka kovasti haluaa?
Kysykää & vastatkaa!
Kommentit (380)
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 16:24"]
Mitä hyötyä on Tylypahkan liikkuvista portaikoista, käytävistä jotka johtaa eri päivinä eri paikkoihin, kompaportaista ja muista? Kauhean monimutkaista ja vaikeuttaa vaan liikkumista linnassa, eikö niitä olisi voinut lumota normaaleiksi?
[/quote]
No mutta mikäs taikamaailma se sitten olisi jos asiat taiottaisiin olemaan mahdollisimman normaalia ;) Veikkaan että myös velhojen mielestä jästimaailmassa on paljon asioita, jotka voisi tehdä paljon helpommin tai enemmän heidän tavallaan.
Hassuinta musta noissa portaissa oli se, että niin kirjoissa kuin leffoissa niihin ei enää parin ekan osan jälkeen kiinnitetty lähes ollenkaan huomiota. Myöhemmissä elokuvissakin on tyystin unohtunut sellainen asia kuin kouluasu. Luulisi ettei sisäoppilaitoksessa omissa vaatteissaan käppäiltäisi?
[/quote]
Viitat ja kaavut ei ole seksikkäitä. Näyttelijöiden pitää näyttää hyvältä elokuvissa, jotta saadaan lisää katsojia. Kaavut ei ole mediaseksikkäitä. Ohjaaja myös vaihtui tokan leffan jälkeen ja silloin katosi koulupuvutkin. Myös nelosketjussa tanssiaisissa oli "juhlaviitat" tai "juhlakaavut", elokuvassa tytöillä iltapuvut. Näyttää paremmalta.
[/quote]
Sen kyllä huomaa, että ohjaaja vaihtui tokan jälkeen. EKat 2 leffaa onnistuivat tuomaan tunnelman kirjoista. Kolmonen muuttui kaupallisemmaksi teinileffaksi.
[/quote]
Joo niin muuttui mutta toisaalta olen itse sen ikäinen että kasvoin näiden kirjojen kanssa. Siis kun uutta kirjaa sai odottaa pari vuotta, olin myös itse pari vuotta vanhempi. Myös Harry ja kaverit kasvoi joten tietty kirjat ja leffat on koko ajan vähän "vanhempia. Leffat menivät koko ajan synkempään suuntaan kirjojen tyylille uskollisena ja esim vitosleffa ei todellakaan ole enää yhtä nuorille tarkoitettu kuin 1 & 2. En olisi jaksanut pysyä aikuisena sitten kiinnostuneena ja odottaa leffoja vuosikaupalla jos loppupään leffat olisi ollut samaa lapsille tarkoitettua hömppää kuin 1 & 2, jotka näin ala-asteikäisenä. Koko sarja aikuistui Harryn mukana, olihan juoni ja tapahtumatkin loppukirjoissa suunnattu paljon vanhemmille kuin kirjat 1,2 ja esim 3. Vielä 4 oli aika kesy, mutta siinä vaiheessa oletetaan lasten kasvaneen sarjan mukana ja 5 olikin jo paljon synkempi.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 23:40"]Ai :D Mäkin koitin joskus kuunnella suomeksi, mutta sen äijän ääni ja puhetyyli on ihan kamala.
[/quote]
Kääk se vetää henkeä samalla tavalla kuin Vappu Pimiä.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:55"]Missä vaiheessa Ginny pääsi "yli" Harrystä ja alkoi käyttäytyä niinkuin täyspäinen ihminen? [/quote] Tuokin tulee esiin kirjoissa... Onko ihmiset katsoneet vain leffat? [/quote] Kuinka moni jaksaa oikeasti muistaa joka ikisen yksityiskohdan 7 kirjasta?
[/quote]
Oon lukenut kaikki kirjat vähintään 3 kertaa, osan useamminkin. Aika hyvin muistan yksityiskohdatkin. Olen myös nähnyt kaikki leffat.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:33"]Mikä sen päähenkilön nimi olikaan?
[/quote]
En muista. Alkoiko H:lla?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:33"]Mikä sen päähenkilön nimi olikaan?
[/quote]
[/quote] Mäkään en muista. Toivoin että vastaus löytyisi täältä vauva.fistä niin ei tarvii kirjoja lukea.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 02:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 02:15"]
Miksi Harry näki thestralit vasta Cedricin kuoleman jälkeen, vaikka oli lapsena nähnyt vanhempiensa kuoleman?
Miksi Fred ja George eivät sanoneet mitään Ronille, vaikka näkivät Kelmien kartasta, että Kutka on Peter-niminen mies?
[/quote]
Rowling on selittänyt tämän siten että ei riitä että on nähnyt kuoleman, vaan että on käsittänyt sen myöskin. Tuskin pikkuvauva kauheasti kuolemasta ymmärtää.
Kartta oli ollut Fredilla ja Georgella jo jonkin aikaa niin luultavasti osasivat salakäytävät jo ulkoa + ehkä eivät tutkailleet karttaa muutenkaan niin kamalasti enää siinä vaiheessa tai ainakaan Ronin tekemisiä.
[/quote]
Minkä takia Harry ei nähnyt thestraleja 4. kirjan lopussa lähtiessään koululta juna-asemalle? Hän oli jo nähnyt Cedricin kuoleman.
Ne oli niitä jotka vetivät vaunuja kun junalta mentiin Tylypahkaan. Sellaisia jotka näkee vain kuoleman nähnyt henkilö. Muut näkevät itsestään liikkuvat vaunut.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:04"]Ne oli niitä jotka vetivät vaunuja kun junalta mentiin Tylypahkaan. Sellaisia jotka näkee vain kuoleman nähnyt henkilö. Muut näkevät itsestään liikkuvat vaunut.
[/quote]
Ai ne jotka Luna oli nähnyt aina? Ok, älysin. :D
Onko joku teistä jaksanut kirjautua pottermore.comiin? Haluaisin lukee sieltä Rowlingin raapustuksia, mutta unohdan aina mun tunnukset. :(
t. 29v mamma joka ei pärjää lapsille suunnatulle nettisivulle...
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:33"]Mikä sen päähenkilön nimi olikaan?
[/quote]
[/quote]
Juu, Hagrid.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:12"]Kertokaa lisää siitä että mcgarmiwa oli rakastunut jästiin!!
[/quote]
Täältä löytyy: http://www.fanpop.com/clubs/professor-mcgonagall/articles/122536/title/minerva-mcgonagalls-backstory-from-pottermore
Minervan isä oli jästi, mutta ei aluksi tiennyt olevansa naimisissa noidan kanssa. Minerva näki miten raskasta salailu oli äidille ja päätti olla toistamatta samaa virhettä, joten jätti rakastamansa jästipojan.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 22:56"]
Miksi Harryllä ei ole lainkaan sukulaisia isänsä puolelta?
Miksi Petunia täti ei ole lainkaan kiinnostunut Harrystä, vaikka halusi lapsena itse Tylypahkaan?
Kuinka Harryn vanhemmat olivat tienanneet 'omaisuutensa', jonka Harry myöhemmin peri?
Miksi Harry, Ron ja Hermione eivät ota Frediä ja Georgea mukaan seikkailuihinsa?
Onko Dumbledore homo, ja mitä hän tekee kesäisin?
Miksi Snape ei saa opettaa pimeyden voimilta suojautumista, vaikka kovasti haluaa?
Kysykää & vastatkaa!
[/quote]
James ja Lily oli aika nuoria, kun saivat Harryn, joten aika outoa tosiaan, että molempien vanhemmat oli jo kuolleet. Kai rahat oli sitten heidän vanhemmiltaan perimiä.
Luulen, että Petunia oli katkera, koska olisi itsekin halunnut Tylypahkaan.
Varmaan haluttiin, että päähenkilöitä olisi vain 3, viisi olisi jo liikaa.
Dumbledore on homo ja hänkin oli mm. noitaliiton päähörhö, niin kai sekin vei aikaa. :D
Minä käsitin aina niin, että Snape ei saanut opettaa suojautumista pimeyden voimilta, koska se työ oli kirottu ja Dumbledorella oli suunnitelmia Snapen varalle.
[/quote]
Ja siis Harry syntyi Volden ensimmäisen valtakauden aikana, eiköhän silloinkin kuollut Voldemortin ja kuolonsyöjien toimesta paljon väkeä, jotka eivät kannattaneet Pimeyden Lordia... Lilyn ja Petunian vanhemmista ei tietääkseni puhuttu.
McGarmiwa ja Hermione on niin samiksia. Siksi olikin ihan epäuskottavaa naittaa Hermione Ronille. ♫ <- eikö ole söpö?
Huomenna jatkuu! Mulla on paljon kymysyksiä teille! :P